Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Na mijn mislukte vorige kweek heb ik besloten een aantal dingen anders te doen. Zo heb ik geen dikke laag met metselzand meer op de bovenlaag maar slechts een klein beetje en ook zal ik geen gebruik meer maken van een automatisch bewateringssysteem. Wellicht geef ik het in de toekomst nog een keer een kans, maar deze ronde zal ik het water geven van bovenaf met de hand doen.

 

gallery_6495_18129_118685.jpg

 

gallery_6495_18129_82234.jpg

 

Van de vorige ronde heb ik een grote plant overgehouden en vijf stekken die nu een paar dagen op 18/6 staan. De grote plant is versterkt met bamboestokken waarvan ik er drie in de modder heb gestoken. Daar heb ik vervolgens drie diagonaal aan vastgeplakt met plakband. Dit ter ondersteuning van de plant, om de nieuwe loten omheen te vlechten en om de hoogte in bedwang te houden.

 

gallery_6495_18129_34701.jpg

Door het hps licht lijkt de plant minder donkergroen dan hij is.

 

Ook de stekken staan er prima bij. Er is op de volgende foto's wat kleurenverschil, wat wederom ligt aan het hps licht.

 

gallery_6495_18129_48422.jpg

 

gallery_6495_18129_83393.jpg

 

gallery_6495_18129_123403.jpg

 

gallery_6495_18129_39183.jpg

 

Zulke planten verzachten de pijn van mislukking enigszins, hoewel het jammer blijft natuurlijk als je de stekker voortijdig uit je kweek moet trekken. Heel erg jammer, maar mislukkingen horen er ook bij mijmer ik hardop en al te lang wil ik er niet bij stilstaan ook. Nog een geluk dat ik er een paar stekken voor reserve had bij gezet, die gaan al lekker zoals te zien is en des te eerder ben ik de vorige kweek vergeten.

 

Fijne avond gewenst.

Edited by dilago
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo dilago succes dames zien er goed uit :tu

 

 

succes gewenst

 

 

mvg mapitolover

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi dilago, ik heb je vorige topic gelezen en vond het erg jammer dat je de stekker eruit moest trekken.

Ik gaf mijn dames altijd met de hand water, 100 stuk op 4 Deense bodems.

Best lastig, maar met een sproeier met lange arm ging het redelijk goed.

Ik ga je volgen!

Heel veel cuc6 greetzzzzz Rockfort

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dilago ik ga jou verslag ook maar eens volgen :popcorn: in plaats van dat automatisch bewatering systeem kan je geld beter investeren in een tensio meter voor die grote potten die je hebt, of heb je die al? succes met je kweek!

Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg. Good luck!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke tensiometer moet ik hebben Jack White?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon de blumat tensio meter die grijze is dat die de meeste gebruiken hier op het forum, voor mij was het echt een uitkomst omdat ik ook grote potten gebruik en het niet in te schatten is hoeveel ze zuipen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

:innocent: ik volg je ook.

 

 

veel informatie word er altijd gegeven.succes met deze ronde,

en jammer van je vorige

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik spiek ook weer mee

succes deze ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon de blumat tensio meter die grijze is dat die de meeste gebruiken hier op het forum, voor mij was het echt een uitkomst omdat ik ook grote potten gebruik en het niet in te schatten is hoeveel ze zuipen.

Ik heb twee grijze Blumat tensiometers besteld Jack. :tu

Yes, hier heb ik ze net vandaan, de goeie site dus! :)

 

ik spiek ook weer mee

succes deze ronde

Dank!

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer man, volgde je vorige verslag en dat autopot systeem klonk heel mooi, jammer dat het niet naar wens ging.

Veel succes deze ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer man, volgde je vorige verslag en dat autopot systeem klonk heel mooi, jammer dat het niet naar wens ging.

Veel succes deze ronde.

Het leek mij ook een uitstekend systeem toe en misschien probeer ik het later nog wel eens. Aangezien vele kwekers er dik tevreden over zijn is er bij mij blijkbaar iets fout gegaan. Misschien was het de dikke toplaag metselzand tegen ongedierte die in combinatie met het autopotsysteem te verstikkend werkte.

 

En bedankt! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker ouderwets met het handje water geven werkt tog altijd nog het beste :whistling

 

succes met deze ronde ik hoop dat je dit keer meer geluk hebt

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer van je vorige ronde

 

zo kijkend naar de dames lijkt het mij eerder een s5 dan een volle amnees (mag je je handen dichtknijpen als het echt een s5 is :icecream: )

die houden echt niet van te nat staan, drogere voetjes prefereren ze, niet te droog maar droog trekkende potten gaan ze als een speer en kunnen ze ook nog eens aardig wat voeding verstouwen tijdens het proces maar maak het niet te gek (ga niet ver boven de EC 2 zitten dat kunnen ze maar even hebben en probeer de ph van wat je geeft tussen de 6-7 te houden op aarde, nemen ze mooi alles op).

 

hoezo een s5?

nou die kleine opkomende takjes staan in een bepaalde hoek op de stam, nu al :innocent:

en laat ik dat nu al hier een jaar of 6 keer op keer weer zien bij mijn s5'jes :whistle:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dilago. Tof dat je direct weer begint ik wens je deze ronde succes toe. Kun je is bij mij kijken hoe lang ik nog moet thanks.

Gr vlinder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dragon6521, Dank en ja, met de hand water geven heeft mij tot dusver ook de beste resultaten opgeleverd! ;)

 

@ Lost Child, dat het S5 is lijkt me sterk, want de stekken heb ik in september gekregen van iemand als zijnde Amnees. Echter was ik er niet bij toen de plant waar deze stekken van komen gekruist is, dus het zou altijd kunnen.

 

Wat het ook is, S5 of Amnees, ik ben over de kwaliteit van de wiet van de moeders van deze stekken zeer te spreken en hoop op weer een geslaagde ronde.

 

@ Vlinder 78, Dank je wel! Overnieuw beginnen was het enige waar ik nog heil in zag. Ondanks dat ik zeker weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt vond ik het een lastig besluit om mijn kweek voortijdig te moeten afbreken, maar dat hoort er ook bij. :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

s5 is tov een gemiddelde Amnees een stuk meer oranje in de pistels, giga bag appeal

stekken nemen is ook geen enkele moeite (lekker houterig) en ze slaan erg snel aan

 

geur is vaak wat meer richting kers als afbloeien tot amber pistels (zwaar psycho wietje heb je dan) ipv Alpenweiden Amnees met verrotte kaas lucht erdoorheen

 

ik kan de s5 niet los buiten weckpot hebben, joints stinken ook een uur in de wind maar na roken van ben ik daar eigenlijk niet zo meer mee bezig :jump:

 

hangt beetje af van welke regio je Amnesia stekken scoort, in een aantal regio's gaat de s5 voor Amnesia door en ben je spekkoper maar dat wist je nog niet, ik chek met een paar week nog wel, wordt het duidelijker te zien of blijkt dat ik het helemaal mis heb en aan een bril toe ben :phone:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn dezelfde stekken als van mijn voorlaatste kweek dus dan moet je het nu al kunnen zien. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Dilago! Ik ga je volgen. Zonde van je vorige kweek, maar de aanhouder wint. Onder hoeveel watt heb je ze staan en welke voedingslijn gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif weer aan Dilago..

Meestal gewoon mee lezend en soms knetter wartaal uitslaand, maar dat weet je :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet stiekem gluren toch? :D

 

Succes Dilago! Ik ga je volgen. Zonde van je vorige kweek, maar de aanhouder wint. Onder hoeveel watt heb je ze staan en welke voedingslijn gebruik je?

Ik heb ze nu onder 1200 watt staan en dat bouw ik op naar 1800 watt en daarna 2400 (indien nodig). De voedingslijn is Biobizz.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik schuif weer aan dilago, succes met deze ronde :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is tegenwoordig nog amnees??... vind dit alemaal verkoop praatjes

maar dat maakt niks uit haze is haze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dilago,

Met goede moed weer doorgaan. :tu

 

Veel succes deze ronde. :popcorn:

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...