Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

beetje laf om iemands oude verslagen erbij te halen..

waar zijn jouw kweekverslagen coco? de enige topics die jij post zijn sensationele nieuwsberichten over de broodteelt

 

typisch gevalletje van de beste stuurlui staan aan wal :)

Zo is dat, die Coco Mapito moet lekker zijn bek houden als ie zijn zogenaamde kennis niet wil delen. Ik heb hem niet nodig om op mijn fouten gewezen te worden.

 

En het mooiste is nog wel dat hij mijn eerste verslag erbij haalde wat ik al na een week heb afgebroken vanwege stekken vol spint. Zal ook wel mijn eigen schuld zijn. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje laf om iemands oude verslagen erbij te halen..

waar zijn jouw kweekverslagen coco? de enige topics die jij post zijn sensationele nieuwsberichten over de broodteelt

 

typisch gevalletje van de beste stuurlui staan aan wal :)

 

 

En het mooiste is nog wel dat hij mijn eerste verslag erbij haalde wat ik al na een week heb afgebroken vanwege stekken vol spint. Zal ook wel mijn eigen schuld zijn. :whistle:

 

Precies, het zijn altijd dezelfden met spint in hun hok. Misery loves company. :D :D Het is heel makkelijk te voorkomen, maar dat wil jij natuurlijk niet weten. Jij geniet gewoon van al die lieve rondkruipende beestjes. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij de company bent doe me dan maar misery. En zou je zo vriendelijk willen zijn op te flikkeren uit mijn topic?

 

Bij voorbaat dank. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Coco, Oké dat kan gebeuren.

Nog een paar posts verder in dat topic staat dat hij de luchtvochtigheid omhoog heeft weten te halen met plastic te spannen en de temperatuur is ook gestegen, dus dat is wel goed gekomen.

Ook hangt de lamp las ik wel goed hoog, dus dat zat ook wel goed.

Enkel de spint had hij wat eerder aan kunnen pakken, maar ach, een mens weet nu eenmaal niet alles bij de eerste kweek.

Hij laat in ieder geval openlijk zijn fouten zien, daar kunnen ook een hoop mensen van leren, vele stoppen gewoon het verslag als het niet goed gaat zonder vermelding.

 

Dilago, heb je een fotoupdate van hoe het er voor staat nu met de planten, het lijkt me zoals ik eerder aan gaf sterk dat ze nu ineens heel slecht er voor staan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Coco, Oké dat kan gebeuren.

Nog een paar posts verder in dat topic staat dat hij de luchtvochtigheid omhoog heeft weten te halen met plastic te spannen en de temperatuur is ook gestegen, dus dat is wel goed gekomen.

Ook hangt de lamp las ik wel goed hoog, dus dat zat ook wel goed.

Enkel de spint had hij wat eerder aan kunnen pakken, maar ach, een mens weet nu eenmaal niet alles bij de eerste kweek.

Hij laat in ieder geval openlijk zijn fouten zien, daar kunnen ook een hoop mensen van leren, vele stoppen gewoon het verslag als het niet goed gaat zonder vermelding.

 

Dilago, heb je een fotoupdate van hoe het er voor staat nu met de planten, het lijkt me zoals ik eerder aan gaf sterk dat ze nu ineens heel slecht er voor staan.

 

Voedings- en klimaatschema's zijn al zo vaak gepost op WF. Het enige wat je hoeft te doen voor een succesvolle kweek is die te volgen. Wat is daar dan zo moelijk aan? En commerciele stekken hebben per definitie spint, die moet je altijd behandelen, dat is ook al tig keer besproken op WF.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij laat in ieder geval openlijk zijn fouten zien, daar kunnen ook een hoop mensen van leren, vele stoppen gewoon het verslag als het niet goed gaat zonder vermelding.

 

Dilago, heb je een fotoupdate van hoe het er voor staat nu met de planten, het lijkt me zoals ik eerder aan gaf sterk dat ze nu ineens heel slecht er voor staan.

Blij dat je het opmerkt, ik laat inderdaad mijn fouten zien samen met de successen. Dat figuren als Coco Mapito daar mee aan de haal gaan toont alleen maar aan hoe stompzinnig mensen kunnen zijn. Fouten maken is stom, maar ontkennen dat je ze maakt maakt je een soort kastnicht.

 

De fotoupdate zal ik vandaag of morgen posten. Zoals het er nu voorstaat is er één afgeschreven en twee zijn kritiek. De rest gaat goed dus een volslagen mislukking is het sowieso niet.

 

Voedings- en klimaatschema's zijn al zo vaak gepost op WF. Het enige wat je hoeft te doen voor een succesvolle kweek is die te volgen. Wat is daar dan zo moelijk aan?

Moeilijk is het niet maar ondanks dat heb ik van jou nog geen een verslag gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij laat in ieder geval openlijk zijn fouten zien, daar kunnen ook een hoop mensen van leren, vele stoppen gewoon het verslag als het niet goed gaat zonder vermelding.

 

Dilago, heb je een fotoupdate van hoe het er voor staat nu met de planten, het lijkt me zoals ik eerder aan gaf sterk dat ze nu ineens heel slecht er voor staan.

Blij dat je het opmerkt, ik laat inderdaad mijn fouten zien samen met de successen. Dat figuren als Coco Mapito daar mee aan de haal gaan toont alleen maar aan hoe stompzinnig mensen kunnen zijn. Fouten maken is stom, maar ontkennen dat je ze maakt maakt je een soort kastnicht.

 

De fotoupdate zal ik vandaag of morgen posten. Zoals het er nu voorstaat is er één afgeschreven en twee zijn kritiek. De rest gaat goed dus een volslagen mislukking is het sowieso niet.

 

Voedings- en klimaatschema's zijn al zo vaak gepost op WF. Het enige wat je hoeft te doen voor een succesvolle kweek is die te volgen. Wat is daar dan zo moelijk aan?

Moeilijk is het niet maar ondanks dat heb ik van jou nog geen een verslag gezien.

 

Voor jou is het toch verdomde moeilijk. Wbt mijn verslagen verwijs ik je naar mijn antwoord aan Rodja. Succes verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welnee, niks moeilijk slechts een tegenslag die wel weer te boven te komen is. Kan jou ook gebeuren als je nog eens zelf gaat kweken en dan zal ik erbij staan te lachen, oké? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Coco, zoals ik al zei, niet iedere beginner weet alles van het kweken al, ook al staat er zoveel informatie online.

En al zouden ze dat wel weten, dan is het soms best nog lastig om die ideale omstandigheden te creëren.

Ik zelf heb daar ook nog wel moeite mee maar omdat ik met zaailingen werk heb ik daar geen grote problemen door, die kunnen over het algemeen wat meer hebben.

Als ik dat zou verbeteren, daar meer geld in zou steken, dan zou mijn opbrengst waarschijnlijk wel hoger uit komen, maar het is hobby en ik vind het prima zoals ik het nu doe.

 

 

@Dilago, fouten maken is leerzaam.

 

Ik ben erg benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Coco, zoals ik al zei, niet iedere beginner weet alles van het kweken al, ook al staat er zoveel informatie online.

En al zouden ze dat wel weten, dan is het soms best nog lastig om die ideale omstandigheden te creëren.

Ik zelf heb daar ook nog wel moeite mee maar omdat ik met zaailingen werk heb ik daar geen grote problemen door, die kunnen over het algemeen wat meer hebben.

Als ik dat zou verbeteren, daar meer geld in zou steken, dan zou mijn opbrengst waarschijnlijk wel hoger uit komen, maar het is hobby en ik vind het prima zoals ik het nu doe.

 

 

@Dilago, fouten maken is leerzaam.

 

Ik ben erg benieuwd.

 

@bosrand

Mee eens, het zit 'm in kleine kneepjes, die je alleen kunt weten als je genoeg ervaring hebt. Het is niet zozeer een kwestie van geld, om een voorbeeld te geven, met een éénmalige investering van nog geen 100 euro kun je er voor zorgen dat je stekken iedere ronde opnieuw binnen een week perfect geworteld en spintvrij zijn. Het is jammer dat Dilago door zijn houding zijn eigen glazen ingooit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens jongens moet dit nou. Ik dacht dat we hier zaten met mekaar om informatie te delen en mekaar te helpen en niet om mekaar af te zeiken op hun fouten. Erg jammer.

Gr vlinder.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzeiken van bepaalde personen kan erg leuk zijn, dat is ook een functie van zo'n forum. Daar gaat trouwens ook een educatieve en karaktervormende werking van uit, dus onderschat het maatschappelijk belang van afzeiken niet. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima dan is nu de fout geconstateerd en maken we de schade op:

 

In het ergste geval sterven drie van de negen planten, aangezien de andere zes er prima bijstaan. De ruimte vullen met zes planten schiet niet op en derhalve heb ik besloten een kwart of misschien de helft te vullen en de planten onder 2 lampen i.p.v. 4 te laten af bloeien. Voor de volgende kweek ga ik terug naar 18literpotten waarvan ik er negen onder een lamp op 120 x 120 zet. Dit doe ik in lightmix en de bewatering zal via de onderkant geschieden. Dát is de methode die mij het beste bevallen is dus daar ga ik naar terug.

 

In totaal zal ik er dan 36 zetten onder 4 lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima dan is nu de fout geconstateerd en maken we de schade op:

 

In het ergste geval sterven drie van de negen planten, aangezien de andere zes er prima bijstaan. De ruimte vullen met zes planten schiet niet op en derhalve heb ik besloten een kwart of misschien de helft te vullen en de planten onder 2 lampen i.p.v. 4 te laten af bloeien. Voor de volgende kweek ga ik terug naar 18literpotten waarvan ik er negen onder een lamp op 120 x 120 zet. Dit doe ik in lightmix en de bewatering zal via de onderkant geschieden. Dát is de methode die mij het beste bevallen is dus daar ga ik naar terug.

 

In totaal zal ik er dan 36 zetten onder 4 lampen.

 

Foutje numero x, grond bewater je van boven of wil je soms maden en wormen kweken? Wat heb jij toch met ongedierte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas toch een onbevoegde dus die Coco is Loco.

 

Dat zeg ik al de hele tijd. Niet naar luisteren, laten lullen en verder niet op reageren is veruit het beste.

Stom vergeten, must be the Amnesia. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas toch een onbevoegde dus die Coco is Loco.

 

Dat zeg ik al de hele tijd. Niet naar luisteren, laten lullen en verder niet op reageren is veruit het beste.

Stom vergeten, must be the Amnesia. :D

 

Wedden dat die ronde weer mislukt? 4 kilo wormen geldt niet als een succes. :rofl :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je eigen fouten toegeven is inderdaad een goeie eigenschap dilago, dan ben je tenminste een vent!

 

Ik durf niet met zekerheid te zeggen wat er fout gaat bij je planten, maar ik wil je wel zeggen: geef niet op jonge!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Stupidity is doing the same thing over and over again and expecting different results"

 

Coco Mapito

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ook 18liters en altijd plagron lightmix,werk wel met zaailingen,

nadat ze 1.5 tot 2 weken onder 2x55watt hebben gestaan doe ik ze in de 18l potten onder 2x600,

iedere pot doe ik 2liter water in en dek ik af met zwart-wit folie,

dan 1 tot 1.5week op 18u nog kunnen ze goed wortelen in de 18liters,en dan gaat de klok om.

De 1ste 2 weken na het inwateren geef ik dan niks meer en de folie blijft ook op de potten,

aarde droogt niet uit en planten gaan mooi de breedte in door de witte kant van de folie boven te leggen.

Bij de 1st volgende waterbeurt gaat de folie er pas af,maar dan bedekken de plantjes de aarde al.

Water geef ik altijd vanboven,zo blijft de gehele pot mooi vochtig en zitten je wortels overal.

Met enkel onder te geven droogt je pot vanboven helemaal uit,

enkel onder heb je dan een natte pot,met ook enkel onder wortels,

meer dan 50% van je pot heb je dan niks aan.Een plant met minder/weinig wortels zal uiteindelijk ook minder geven.

Mss dat je aan deze uitleg wat het.

 

Succes verder

Edited by blowke
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie uitleg van Blowke, Monkeyproof! :jump:

 

Gaat de klok om bij Dilago? Ik denk het niet. :no :doctor:

 

Mijn aanbod voor de weddenschap staat nog steeds. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met enkel onder te geven droogt je pot vanboven helemaal uit,

enkel onder heb je dan een natte pot,met ook enkel onder wortels

Als je de potten van boven afgedekt laat de hele kweek en op tijd water geeft, dan blijft heel de pot wel vochtig is mijn ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met enkel onder te geven droogt je pot vanboven helemaal uit,

enkel onder heb je dan een natte pot,met ook enkel onder wortels

Als je de potten van boven afgedekt laat de hele kweek en op tijd water geeft, dan blijft heel de pot wel vochtig is mijn ervaring.

 

Van onder af is wel minder werk, dat is meer The Dilago Way.

 

De echte perfectionisten laten de pot af en toe wel droogtrekken, dat stimuleert de wortelvorming.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van onder wateren is The merendeel Way. Dan moet je wel aanvoelen of de aarde van onder en naar wat boven in de pot, vochtig is. En juist bij droog getrokken aarde, vocht bij plonsen.

 

Die aarde zuigt het vocht naar boven. Ik zie geen directe noodzaak van vochtige aarde boven bij een stam.

De wortels onderaan pakken dat water en voeding.

 

Af en toe een waterbeurtje van boven ken om de twee weken, of zou zeker moeten om enzymen extracten van boven naar beneden te laten zakken met het vocht. Om wortel en plantresten af te breken en om te zetten in gezond medium.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van onderen: The Lazy Way.

Van boven : The Best Way.

Van onderen en van boven: The Hard Way.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben net even wezen kijken op de spot en behalve de twee planten die ik al in quarantaine had gezet gaat het met de anderen beter dan ik vermoedde.

 

gallery_6495_18129_49346.jpg

 

gallery_6495_18129_114528.jpg

 

gallery_6495_18129_56177.jpg

Zo diepdonkergroen zie ik ze allemaal het liefst.

 

De middelste voor heeft wat klauwblad en begint in de puntjes lichtelijk wat te vergelen en de uiterste rechts vertoont wat verlichting in het blad. Ik heb van die laatste even een foto gemaakt met hps aan waar dat op te zien is.

 

gallery_6495_18129_51125.jpg

Weet iemand wat dit is?

 

Verder heb ik alweer nieuwe stekken gesneden en onder tl gezet. Hier wil ik een of twee moeders uit selecteren of eventueel een nieuwe kweek beginnen als die kapotte klok ook een keer gelijk loopt.

 

gallery_6495_18129_62919.jpg

 

gallery_6495_18129_75813.jpg

Kerngezonde stekken.

 

Dat was 'm weer voor nu. Blijkbaar valt het mee en liet ik jullie onterecht wat schrikken. Wel ja een beetje spanning erin is alleen maar goed voor de entertainmentwaarde van mijn topic nietwaar? Ook vind ik het wel een bijkomend voordeel dat er een uit z'n nek lullende blaaskaak op zijn nummer is gezet. De onkunde van betreffende niet nader te noemen user straalt er vanaf als een keutel in de maneschijn. Blaffende honden bijten niet en zeker geen honden die hoogvliegers willen zijn maar met hun acties laag bij de grond blijven. Ik steek nog een Amnees op en lach er smakelijk om.

 

Fijne avond gewenst.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...