Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
parve

kan een oude vsa zorgen voor minder opbrengst?

Recommended Posts

Ik moet tijdelijk voor een hok oude vsa's gebruiken denk is een jaartje of vier mee gedraaid

in het verleden. Ik vroeg me af kan dit ervoor zorgen dat je minder opbrengst hebt en

hoeveel procent minder pak je er mee dan of is daar niks over te zeggen. Zijn btw 400

watt spaanse vsa's.

 

thx gr parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ff voor je nagezocht maar niet veel verlies, eerder oude kappen en lampen die je wat gaan kosten.

 

Wat wel kloterige is met die ELT's is dat ze met toenemen der jaren onvoorspelbaarder worden, mijne gingen altijd klapperen na een jaar of 2 continue gebruik, blij met de Lumatek's hier :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan het alleen maar afraden dergelijk oude vsa's

 

hoe krap je ook zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 jeice !

 

geld maken doe je met geld ...

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja snap ik, het is niet ideaal normaal gebruik ik ook nieuwe maar heb een beetje een slechte

run de laatste tijd. Wil effe een kweekje bloei zetten voor ik alles afbreek me een paar

lampjes. Moet natuurlijk wel een normale opbrengst geven anders mist het zijn doel

en nieuwe evsa zetten heb ik effe niet het geld voor dan komt het aan op nieuwe goedkope

elt vsa's die ik daarna nooit meer gebruik. Zit een beetje te twijfelen vandaar mijn vraag

Zat te zoeken op het forum maar kan er niet echt iets over vinden....

Edited by parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien niet vergelijkbaar voor de opbrengst maar oude VSA'S kunnenwel veel meer stroom gaan gebruiken.

 

kijk hier

 

Misschien niet een hogere opbrengst, maar wel minder stroomkosten. Wellicht om mee te nemen in de overweging.

 

Grtz,

Dj.

 

 

Ook even verplaatst naar de electrohoek, past net even beter daar denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geld en stroom kosten ... dat zijn dingen die soms verwaarloosbaar zijn ...

 

brandgevaar! das wat jeice ook bedoelde .

 

altijd jou keuze !!! maar ik zou het niet doen .

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou een amperetang halen en je vsas nameten .

zoals dj al aangeeft kunnen ze veel meer stroom gaan gebruiken .

dit kan flinke problemen opleveren(als je flink wat lampen gaat ophangen) , denk aan eruit klappen stoppen ( of zelfs hoofdstop )

mvg

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ze meer stroom gaan gebruiken als ze ouder worden wist ik, maar afijn draai ik nu met oude vsa's om wat geld

te verdienen zodat ik evsa's kan halen of zal ik ik nieuwe goedkope vsa's halen van elt 600 watt voor een draai.

Wat brandgevaar de boel is goed beveiligd dus die kans acht ik vrij klein.

 

Ok laten we er maar op stemmen, effe alle zaken meenemen in de beslissing zoals investering, rendement, en duur

van gebruik, ik wil drie kilo halen keuze tussen oude 400 watt elt vsa's of vervanging goedkope 600 watt elt vsa's.

 

gr parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geld lenen en lumatek/gavita kopen? :D

 

Ff serieus als je alles goed hebt beveiligd waarom twijfel je dan? :P

 

IK zou er niet aan beginnen...hoeveel mabo's je hebt hangen, brand is altijd k*t

 

My 2cents...

Groeten Kaydee

 

EDIT; goed beveiligen is volgens mij ook degelijke (e)vsa's hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je die oude 400 watters meet met amperetang weet je het (kan ook dat een enkele veel stroom gebruikt en de rest prima is )

ik werk ook met gavita , maar ik snap dat dat niet altijd haalbaar is .

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik twijfel niet aan de veiligheid ik twijfel of het de beste optie is.

die amperetangen zijn best duur moet ik zeggen ga wel effe kijken of ik

er ergens een kan lenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm ok zat hun site al door te spitten staan er enorm veel op heb er niet zo veel verstand van ga morgen wel

effe uitzoeken hoe dat precies zit en welke ik moet pakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt ook kijken voor een KWH metertje, BV deze is wat goedkoper, en beter inzetbaar. Stekker in de meter deze in het stopcontact en meten.

Misschien iets minder exact, maar meer dan voldoende denk ik.

 

Met een amperetang moet je per ader meten, dan moet je dus eerst je VSA met losse draden aansluiten.

Ook kun je dan andere aparaten in huis meten als je daar nieuwsgierig naar bent.

 

Grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

mij is wel eens in deze of gene growhop proberen wijs te maken dat de bedrading insiden die vsa broos en crunchy word.

van 2006 draai ik met deze vsa150 spatwaterdicht aangeschaft bij joza.nl .

en zal wel crunchy wezen maar in de crisis zal me dat een bepaald soort van bij de slager verkrijgbaar langwerpig artikel wezen weetjewel joh .

en als ik er biji em de buurt heb moeten wezen loop ik nog steeds verblind er bij weg vandaan dus lumineus zit dat nog wel goed joh hee.

ik heb geen lumenmetr maar dat ze bros worden vind ik zeer aannemelijk want ze worden een praty heet .

en die wiet joh he joh hee die wor me tog sterkereder elek jaar erger t joh . dus ik do em niet nog weg daar ik aan dooie dingen hecht joh .

dat het hier dan eigenlijks nog om proefrooksessies gaat raak thond nog staart .

 

ik vervang nix in de crisis van wat me lief is .

 

jh

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wel de doekoe hebt voor de elt vsa´s zou ik die halen en na deze ronde gewoon op marktplaats knallen, zo haal je nog een beetje geld terug.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites
dj dat metertje uit je link , kan dat gewoon tegen piekstroom ?

mvg

 

Ik zie alleen zo gauw even dat deze tot 3000 Wat meet, dus ja wat is piekstroom?

 

Ik heb zelf een soortgelijke, en daar zit wel een max stand op, zodat je de piek terug kan kijken. Maar als je bedoeld of deze stuk gaat bij een piekstroom, dat zal best als de piek maar hoog genoeg is.

Er zijn ook metertjes te koop die meer kunnen meten, maar als je BV per VSA meet, hoeft dat niet, en in theorie zou je dus een schaklekastje met 4 x 600 Watt kunnen meten op piekstroom met een metertje die tot 3500 Watt gaat, die staat ook ergens in de lijst van Conrad.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doekoedoekoe zegt een Surinaamse duif, siiiiiiiiiiiish kebab!!! zegt een Turkse duif die dood van het dak naar beneden valt..... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

3000 watt is +- 13 amp dus nog best veel .

echter volgens mij piekt een magnetische vsa bij opstarten heel even heel hoog .

heb je al meerdere vsa geprobeert ermee ?

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

de enige VSA (400W) die ik heb ligt al jaren stof te happen in de schuur :lol: dus nee ik heb er geen vsa mee gemeten.

 

Wel de 2 E-VSA's samen in mijn armatuur (T5, 432 Watt), en de piek die hier ook ongetwijfeld is heb ik niet terug gezien op de meter.

 

 

Maar ook hier telt natuurlijk, als je echt goed wilt meten heb je goede aparatuur nodig, dan ben je er niet met een metertje of een amperetang van enkele tientjes. Al geeft mijn KWH-meter wel redelijk de waarde die op een apparaat wordt opgegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus beter gewoon efffe beter nieuwe elt 600 watt met sperfilter om terug te komen op de vraagstelling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...