Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabusinesss

ALS het gelegaliseerd word

Recommended Posts

als die belasting toch eens verdween B)

 

Als de prijs een rooitje stijgt sla ik mezelf voor me kop dat het legaal is geworden..

De prijs zal bij legalisatie dalen omdat meer mensen zich ermee gaan bemoeien en er dus waarschijnlijk meer vraag zal zijn dan aanbod.

Zolang de kweker het voor het zeggen heeft moet de shop nemen wat ie kan krijgen tegen de prijs die de kweker wilt hebben.

Als het andersom gaat worden gaat de shop bepalen wat voor prijs ze er voor willen geven en dat moeten we niet hebben.

 

De shops kunnen 2 dingen doen en dan trek ik conclusie uit grote winstmagnaten zoals zorgverzekeraars.

De bazen willen geen streepje inleveren dus de prijs voor de klant gaat omhoog. Ik denk dat hetzelfde gebeurd met de shops. Omdat de belasting moet worden afgedragen gaat de winst omlaag, dus ze gaan het in de knip voelen en dat moet natuurlijk gecompenseerd worden, en dat gebeurd bij de klant.

 

Wat ze ook kunnen doen is sjoemelen met wiet, dus niemand weet meer waar ie aan toe is en wat ie koopt en rookt, Dus normale witte soorten die over de toonbank gaan voor hazeprijzen om dus de winst te behouden. Daar kan men niet op controleren.

 

Ik zie de shops niet gauw belasting betalen zonder dat ze proberen ermee te sjoemelen, ze zullen wel moeten om het zaakje te behouden dus het zal zeker gebeuren.

 

Ik zie ze geen klanten winnen, deze doelgroep is het enige wat nagenoeg constant is, er stoppen blowers maar er zijn er ook die zullen beginnen. Dit gebeurd immers zonder problemen iedereen kan een zakje kopen.

Het enige waarmee ze in zulke tijden klanten kunnen winnen is door voort te zetten een goede shop te zijn waar andere dat beginnen te verzaken, en al gauw zullen klanten overlopen.

 

ik ga me niet registreren als kweker als het legaal wordt..

Dan zitten na twee jaar weer andere apen in het pluche die de zaak terugdraaien , en meteen de geregistreerde kwekers komen bezoeken.

Zo'n scenario is niet ondenkbaar.

 

Dat geloof ik dus ook. Het enige wat constant is in de politiek is verandering.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De prijs zal bij legalisatie dalen omdat meer mensen zich ermee gaan bemoeien en er dus waarschijnlijk meer vraag zal zijn dan aanbod.

 

???

 

Afijn, shops worden overbodig, de sigaretten en bier haal ik toch ook bij de buurtsuper?

 

Je laten registreren is een ander verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klanten kunnen kiezen welke shop ze bezoeken, en gaan de shops mijden die zooi voor veel geld verkopen.

De martwerking zal kwekers dwingen goed spul te leveren.

 

Misschien komen er twee hoofdmarkten zoals je die als kent:

1 budgetrokers die pp en snowhite prima vinden , en het niet perse supernauw nemen met vanalles. Als het zakje maar lekker vol is , en de soort goed. Het hoeft geen nieuw soortje te zijn..De winst zit al in het feit dat die soortjes het altijd goed doen, en kwekers kennen de truukjes nou zo onderhand wel.. kiloknallerwiet

2 connaisseurswiet: dure zaden , lange bloeiduur: hogeprijzen; kwekers die dit maken hebben passie en knippen met liefde en een grote grijns hun Amnesia x Grinspoon en Shiskaberry x Ortega

 

En met de outdoorvergunning wordt het echt leuk : 100 kilo stuf per hektare elk jaar weer.....da's een haalbaar rendement met je vinger in je neus..

 

Maar eigen gebruik zal never nooit niet op de papieren vermeld zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf van mening dat ze het op het randje van ´gedoogd´ houden omdat er op die manier veel meer geld te verdienen valt dan dat ze het geheel legaal zouden maken. Als het compleet legaal zou zijn, dan zou de wiet in de shop waarschijnlijk goedkoper zijn. Kort gezegd, nu kost het voor de consument veel geld en pikt de belastingdienst er ook een graantje van mee, ook bij de achterdeur van de shop.. allemaal voor grote "gedoogde" winst. B) Nu bedoel ik niet dat hetgeen wat er aan die achterdeur gebeurd gedoogd is, maar hoogstwaarschijnlijk dat de belasting hier ook mee in het complot zit. Zo worden bijvoorbeeld geruimde apperatuur ook verkocht achter de schermen, en ra ra ra wie verdiend daar weer z'n centjes aan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha ;) rook lekker door allemaal :rofl

 

het gaat in ons leven toch niet gebeuren simpel zat.

 

daarbij worden er weer allemaal regeltjes aan gesteld zodat voor rijke ondernemers aantrekkelijk is en de kleine ondernemer geen kans meer maakt.

 

legalisatie zou ook alleen maar vet zijn voor de consument als het net als alcohol zware controle had ( wat eigenlijk nu al door gevoerd zou moeten worden ).

 

maar het gaat er tog niet van komen zowel.... dan van korte duur :lol:

 

maar nogmaals rook stevig door :lol: en zweef verder op je wolk :rofl B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

met het legaliseren van wiet zal het kweken echt niet ineens ook legaal worden. dus de hobbykweker heeft hier geen fuck aan, de pro kweker ook niet want de prijs gaat zakken, enkel de staatskas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De prijs zal bij legalisatie dalen omdat meer mensen zich ermee gaan bemoeien en er dus waarschijnlijk meer vraag zal zijn dan aanbod.

 

???

 

Afijn, shops worden overbodig, de sigaretten en bier haal ik toch ook bij de buurtsuper?

 

Je laten registreren is een ander verhaal.

 

Maar wat zou er dan gebeuren, miljoenen die niet terugvloeien in het syteem. Nog meer ellende door legalisatie omdat de prijs is gekelderd naar zeeniveau?

 

Wat is zwart geld, dat is niks anders dan geld waar geen belasting over is betaald maar vloeit ten alle tijde terug in de maatschappij in de vorm van aankopen. Dus met andere woorden zwart geld is erg gunstig voor de economie dus de hele handel omtrent wiet is dus gewoon het mooiste wat nederland heeft. Als ze legaliseren zullen ze hier een oplossing voor moeten vinden dat de prijzen hetzelfde blijven.

 

De enige die er profijt van hebben zijn de consumenten die kunnen tegen een prikkie aan product komen, wat is dan nog de interesse om in plaats van aardappeld wietplanten te kweken? Ze liggen naast elkaar in de schappen met wienig prijsverschil.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renaissance verwijst ook naar de 'geboorte' van belangrijke nieuwe ontwikkelingen.

Je doet je nickname geen eer aan met die mening, hemprenaissance!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog iemand die het snapt :lol:

 

noujah hoop doet varen zeggen ze...

 

kijk maar naar de (hoorn van) afrika varen ze ook. niet op hoop maar dan met bootjes B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
met het legaliseren van wiet zal het kweken echt niet ineens ook legaal worden.

 

Wat wordt er dan wel legaal.

 

Juist de kweek is het die mensen in juridische problemen brengt.

 

Och die arme shops.

Die zullen heus niet voor legalisatie gaan strijden.

 

Maar het feit dat het straffeloos tot ieders beschikking komt zal de vraag dus de prijzen zeker doen stijgen.

Kijk maar wat je in Amerika moet dokken voor legale cannabis.

En klanten zat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De overheid wilt kwekers buiten spel zetten door de op te rollen, maar dit is zichzelf in de vingers snijden.

Het is meer een schouwspel naar de media toe van; "kijk, we hebben er weer een, we hebben de dag weer gered"

Maar wat ze doen is zichzelf voor schut zetten, maar niemand die ziet het.

Maar aan de andere kant moeten ze wel want zonder het zelf door te hebben houden de de deksel op de pan anders zou deze eraf

ploffen. Ze snijden zichzelf in de vingers om er profijt van te blijven houden, vat je 'm? Daarom is de jacht op kwekers zo intens.

 

Legalisering zou dus betekenen dat er profijt in moet blijven zitten voor zowel de producent, verkooppunten en consumenten.

 

Ik zie totaal niet hoe lagalisering voor alle 3 deze doelgroepen gezamelijk gunstig kan uitpakken.

zoals het nu is is iedereen tevreden.

 

je moet het zien als een groep zebra's, als er geen leeuwen zijn komen er teveel zebra's.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is een programma van de verenigde naties, brussel heeft ervoor te zorgen dat met onzichtbare zweep de burgers in elk land in d epas gaan lopen

 

elk progressief initiatief wordt vanuit brussel met enorme traagheid beantwoord, zodat er vaak al weer nieuwe regeringen zijn tegen de tijd dat Brussel een brief terugstuurt.

 

Het is zelfs zo ver dat politici niet naar hun land uit de school mogen klappen wat daar allemaal gebeurt.

 

ja , er is wel een kentering bij de UN , maar die is pril en niet spoedigte verwachten , om het officieel te zeggen .

In normaal nederlands: beste blowers, blijf maar geloven dat alles goedkomt, dat is lekker rustig.

Slaap lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe, inderdaad :lol:

 

Ik ben dit topic ook begonnen omdat ik de speculaties wil overleggen en wil weten hoe iedereen het ziet als de bende

gelegaliseert word.

 

Onzichtbare zweep die houden we er in. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat we geen van allen in de toekomst kunnen kijken. Maar we kunnen duidelijk wel allemaal ons een idee vormen van wat er dan allemaal zou kunnen gebeuren.

 

Bijvoorbeeld het tabakscenario: Hoge accijnzen en streng toezicht op productielocaties. Dat zou een leuke zijn. De eindverkoper verdient er dan niks meer op (pakje Marlboro heeft 11 cent marge en dat is de hoogste! ). Dat zou al gauw betekenen dat er illegale teelt bij blijft bestaan. Denk maar aan de smokkelcigaretten en de imitatiecigaretten.

 

Wiet als groente: Ik schat de kostprijs bij kweek in de glastuinbouw inclusief knippen etc. op een cent of 30 per gram. Als ik naar bijvoorbeeld de tomaten kijk, dan zou wiet in de winkel dan een euro of twee gaan kosten per gram. De illegale handel zou daar een enorme knauw van krijgen, maar de thuisteler voor eigen gebruik zou nog wel lonen en waarschijnlijk ook nodig blijven om aan de massa/commerciële soortjes te ontsnappen.

 

Maar laten we niet te veel op de zaken vooruitlopen. Voor een dergelijke actie is heel veel politieke moed nodig en die kan ik met mijn ogen niet zo erg vinden in Den Haag. Nou heb ik niet de beste ogen, maar moed is iets wat toch vrij snel op de radar komt bij mij.

 

Dus we gaan nog wel even door zo denk ik, er is tenslotte nog een spreekwoord over bestuurders in Nederland:

 

Ze dronken een glas, deden een plas,

en alles bleef zoals het was

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook een mooie :lol:

 

Maareh.. hoe zal de volksgezondheid hier tegenover staan? Mensen die nooit geblowd hebben zullen zoiets hebben van "proberen dan maar!"

 

Laten we wel zijn, als iedereen maar zo gaat blowen omdat de druk er totaal af is, dan is het einde natuurlijk zoek. Nu hebben ze nog een beetje controle door het een en ander te roepen, als het bij de Albertheijn naast de bloemkolen ligt zullen vele denken dat het zelfs gezond is.

 

Op gezonde groente staat een vermelding van gezonde keuze, ik die het al bij een zak wiet erop staan B)

 

Ennnn, hoe zal er worden geteelt? Ik denk dat we gevaarlijke rotzooi krijgen, een rotuitbraak kan dus niet gepermiteert worden voor een boer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit al zo'n jaar of vijfendertig met smart op de-criminalisatie te wachten,

En nu het iets dichterbij lijkt te komen begin jij hier te piepen, en bijna huilie huilie.

Want als de boeren wiet gaan kweken in plaats van mais, dan heb jij een probleem.

Een studie economie dan wellicht, Cb, als je bent gestopt?

 

Iedereen kijkt wat er in Amerika gebeurt, als die om gaan, kan het snel gaan.

Ze noemen dat het domino-effect.

De eerste steentjes vallen al.

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

piepen? huilie huilie??

 

Ik denk dat je het niet begrijpt, dit topic is pure discussie omtrent speculaties over legalisering.

Ik stel vragen, een ieder kan daar antwoord op geven. Feiten zullen het niet zijn, maar misschien worden. Daarom speculeren we want we kunnen in deze situatie nog niet anders.

 

Als de boeren wiet kweken hoef ik het zelf niet meer te doen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumenten zijn niet dom. Als de optie bestaat om zelf iets voor een kwartje in je tuin te doen, dan ga je daar niet de hoofdprijs voor vangen. Maw, ook al komt er meer vraag, de prijs zal per defenitie instorten omdat de prijs nu niet is gekoppeld aan de productie kosten.

 

Dat zal gebeuren ALS er gelegaliseerd wordt. Dus ja, wie gaat zo'n economische bubble op dit moment leeg laten lopen? Niemand. Ik voorzie hooguit allerlei gekunstelde versies van regulering met alle zwakheden van dien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de prijs zal per defenitie instorten omdat de prijs nu niet is gekoppeld aan de productie kosten.

 

Dat is ie wel want als de producent de kosten er niet uit haalt, zal die stoppen, dat rekende CB net nog voor met zijn 21%.

En dan daalt dus het aanbod.

We krijgen meer marktwerking, dat wel.

Stort de markt in dan blowen we lekker voor dumpprijzen.

Trekt die aan, dan kweken we zelf.

We moeten flexibel zijn zegt zelfs de premier.

 

De economisch bubble doorprikken? Ponix?

Die wordt juist in de USA nu opgeblazen.

Tal van staten rekenen zich al een tijdje rijk aan de cannabusiness-tax, nu de overheidsinkomsten te kort schieten.

Voorstellen voor het regulieren van kweek, distributie, kwaliteitscontrole en detailhandel liggen al klaar, inclusief de beoogde verkoopprijzen en verwachtte omzet.

 

Alleen de industrie-tak die het gevangeniswezen heet, is er natuurlijk op tegen.

Daar verdwijnen banen, als het door gaat.

 

Het enige gevaar van Cannabis-teelt en het gebruik is Justitie.

Het enige wat ik onder legalisatie versta is dat het gebruik en de teelt niet langer wordt bestraft.

Als CB er iets anders onder verstaat moet hij nog maar eens uitleggen wat hij er mee bedoelt.

 

Hij is niet blij in de openings-post en schreeuwt moord en brand over belasting en overheid,

Da's toch piepen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat je het niet begrijpt, dit topic is pure discussie omtrent speculaties over legalisering.

Ik stel vragen, een ieder kan daar antwoord op geven. Feiten zullen het niet zijn, maar misschien worden. Daarom speculeren we want we kunnen in deze situatie nog niet anders.

 

Bedoel je dat het niet voor het eggie is? B)

 

:lol:

 

 

Het enige gevaar van Cannabis-teelt en het gebruik is Justitie.

 

Het ENIGE gevaar is de grootschalige kweek van legale hennep en hennepzaad met mannelijke en vrouwelijke planten met genetica die geen moer THC voortbrengt en onze hele nederlandse atmosfeer vervuilt met hun pollen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

er zijn mometeel politieke partijen genoeg voor legalisatie .

maar je zit met die akelijke nare franse regering .

dus knijpen de nederlandse politici hun handjes dicht dat ze het gedoogbeleid kunnen handhaven .

door een pittige uitspraak van een hoge piet uit ierland met steun van the uk die het voor nederland met zn gedoogbeleid opnam is het gehandhaaft .

die hele ellende met wietpas etc komt ook uit brussel .

door de europararisering kun je legalisatie wel shaken .

brussel was vroeger een bruisende stad .

tegenwoordig maakt het je arm als een kerkrat .

persoonlijk heb ik liever dat het gedogen word verboden want je weet stiekum is nou eenmaal leukerder .

en voor de kiloknallers is het pingping KASSAAAAAh !!!

legaal maakt het ook zo gewoontjes .

ik blijf lekker roezen met dat goedje legaal of niet .

 

het kruid blijft heilig

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legalisatie is alleen slecht voor de (huidige) professionele kwekers, alle andere partijen hebben er baat bij. De staat vangt plots een stuk meer geld door de accijnzen en de consument heeft meer kwaliteitsgarantie. De mensen die nu een heel kweekhuis hebben zullen weggeconcurreerd worden door de boeren die massaal op deze markt in zullen springen. Want zelfs de beste kwekers van nu kunnen niet op tegen grootschalige kasteelt. Misschien dat de prijs wat omlaag gaat, maar dan zullen de accijnzen wel extra verhoogd worden zodat het niet te goedkoop wordt.

De hobbykweker kan dan heus nog wel z'n gang gaan, zolang die het maar niet verkoopt. Net zoals nu met alcohol gebeurt.

 

Het wordt natuurlijk pas echt leuk als er wereldwijde legalisatie komt, maar dat is nog wel ver weg ben ik bang. Al zie ik dat toch wel binnen 20 jaar gebeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
er zijn mometeel politieke partijen genoeg voor legalisatie .

 

Waarom dient niemand een voorstel in dan of houdt die imbecielen tegen die om 4 plantjes een gezin met kinderen een levenslang trauma geven?

Ik bedoel, zeg gewoon dat het illegaal is maar val niet binnen bij mensen die gewoon netjes de stroom betalen.

Lekker belangerijk.

 

Ja, ik roep ook maar wat.

8 man in touw om 60 plantjes bij een man van zolder weg te halen.

Vervolgens wordt gezin ook nog op straat gezet, en voor wat. Een blowtje.

Intussen worden de nederlandse musea leeg geroofd, worden mensen op straat afgetuigd en hulpverleners het werk onmogelijkgemaakt.

En ga zo maar door.

 

Ik stop nu, voor ik dingen ga zeggen die het forum ontsieren en waar ik spijt van krijg. B)

 

 

Het wordt natuurlijk pas echt leuk als er wereldwijde legalisatie komt, maar dat is nog wel ver weg ben ik bang. Al zie ik dat toch wel binnen 20 jaar gebeuren.

 

JA!

Met Iran en Saudi Arabie voorop.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het ENIGE gevaar is de grootschalige kweek van legale hennep en hennepzaad met mannelijke en vrouwelijke planten met genetica die geen moer THC voortbrengt en onze hele nederlandse atmosfeer vervuilt met hun pollen B)

Da's toch één groot complot van Dr Frankenbeanstein?

 

Die grootschalige hennepteelt bloeit maar een korte periode, nu zul je daar absoluut geen last van hebben.

En anders koop je maar een imput-filter.

Moet die boeren-hennep ook nog verboten worden?

 

Ik zie de mogelijkheden voor veel nieuwe producten en markten.

Cannabis bier, cannabissnoep, -koek, en -ijs.

Gezonde cannayoghurt met bifidus.

Canna-becel-light voor tegen het cholesterol voor de huis- of carrierevrouw in de overgangsjaren.

Canna-alpro soja voor de veganisten,

Bhang lassie voor de hindus,

Cannahoestsiroop, wietzalf en anti-rimpelcreme,

energy-drinks,

en gezonde tussen doortjes.

En een eeuwenoud middel tegen asthma:

 

C03CCigarigoIndio.jpg

 

Allemaal te koop binnenkort in mijn canna-eko-plaza.

Voor aantrekkelijke lage prijzen.

Die spullen zijn veel makkelijker aan een breed publiek te slijten dan een zakje wiet.

Gaten zat in die markt.

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is ie wel want als de producent de kosten er niet uit haalt, zal die stoppen, dat rekende CB net nog voor met zijn 21%.

 

hahaha, dus omdat CB dat niet interessant vind, vind de rest dat ook niet? Heb je enig idee wat de marge is op een tomaat? Toch zijn er nog tomaten en als je die niet lekker vind, dan zet je er wat in je tuin.

 

Ik zag geloof ik iemand 30ct/gr roepen, ik denk dat dat een realistisch beeld is als je puur kijkt naar 'kosten' en dat het nog goedkoper kan als je opschaalt. En ja, dan heb je het over binnenteelt. En ja, dan moet je er nog loon op gooien, sociale premies, etc, etc, etc, maar op een beetje 'schaal' zal dat nooit 3,- de gram worden, meer iets van nog eens 30ct/gr. Dus zeg 60ct/gr, gooi het 3x over de kop (om even in de beleving van de rijkrekenende wietkweker te blijven) en je kan een kilo halen voor 1800,- ex BTW. BTW is zakelijk geen 'issue' want dat komt uiteindelijk bij de consument terecht.

 

Buitenteelt, pfff, tig goedkoper.

 

De economisch bubble doorprikken? Ponix?

 

Ja, met LEGALISATIE. In Amerika praat men dus over REGULATIE om juist die bubble niet leeg te laten lopen, maar om die gelden om te zetten naar staatsinkomsten. Dat is nogal een wezenlijk verschil. Legalisatie is gewoon cannabis behandelen als een tomaat, komkommer etc. en dat doen ze daar niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...