Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabusinesss

ALS het gelegaliseerd word

Recommended Posts

speculaties over wat te verwachten bij legalisatie, wat zie jij gebeuren?

 

Ik zie hetzelfde als met de wietpas, alle blowers verplicht registreren en dan als iedereen zichzelf bloot heeft gegeven gauw weer afschaffen maar ondertussen sta je wel mooi op het lijstje.

 

Ik denk dat precies hetzelfde gebeurd met kwekers, eerst op het lijstje en als alles weer in het honderd loopt schaffen ze het gauw weer af maar je staat er wel mooi op als kweker dus makkelijk zoeken, en zijn ze weer verzekerd van werk.

 

Al met al denk ik dat we niet zo blij hoeven te zijn met legalisatie. We kennen de overheid nu wel, dus als we dit mee mogen maken hou jezelf dan alsnog gedeist alsof er niks is veranderd want als het tij keert ben je de lul.

 

wat jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad legalisatie zou goed zijn maar registratie moet je nooit aan mee werken natuurlijk :lol:

 

en altijd op blijfen letten daarbij kunnen ze t kweken volgens mij nooit zomaar legaliseren anders komen ze vanuit de hele wereld hier growen om t vervolgens op transport te zetten. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht het helemaal legaal worden zullen de prijzen wel gaan zakken. Misschien minder leuk voor de pro-kwekers onder ons.

 

Maar legaal is niet zonder regels. Ze verzinnen er vast wel een mooi wetboek omheen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal nooit legaal worden :lol:

 

dus ik zie het niet gebeuren B) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang het niet transparant is kan er geen belasting over geheven worden .....

 

dus zal het nooi legaal worden ....

 

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan sta je geregisteerd ???? wat dan nog als we met 1 miljoen blowers ons allemaal laten registreren zijn we met zo'n grote groep dat ze ons niets kennen maken.

 

tjah bij legalisatie ben ik bang dat het einde sensimilla is.

 

grote hennep kwekerijen buiten voor zaad, kleding, olie etc etc.

 

ontelbare mannen die ons kleine landje zullen voorzien van stuifsel. net wat ik ook al aan heb gegeven in het nieuws en media sectie bij colorado.

 

ik snap werkelijk waar niet waarom we het eigenlijk niet zo laten. als de staat echt wilt kennen ze ons binnen een paar jaar verneuken gewoon alle mais velden omhogen naar hennep velden. zowel binnen als buiten zul je amper een sensemilla top krijgen. alles onder het zaad.

 

nooit begrepen dat ze op deze manier ons niet hebben bestreden ( misschien doen dak het zo op i net plaats )

 

denk er maar is overna. dat stuifsel reikt ver. van marroko haalt het ook het binnenland van spanje ( met alle gevolgen van dien )

 

zoals in de media secte vraag ik hier ook jullie mening over!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vraag is niet Of het legaal word

maar wanneer :lol:

 

legalisatie gaat de economie op gang brengen....

maar nederland blijft klooien in en crisis zitten B)

laat mensen lekker hier heen komen om van cannabis te genieten

 

 

word nederland een stuk gezelliger van

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al met al denk ik dat we niet zo blij hoeven te zijn met legalisatie.

 

We hoeven slechts de-criminalisering.

En over accijnzen moet je niet zeuren als dat er dan komt.

Je mag ook je eigen tabak verbouwen en een biertje brouwen voor de hobbie.

De vraag zal enorm stijgen, dus ook nog genoeg te beunhazen, cb.

Kijk maar naar die vrachtwagens vol sigaretten.

 

Of het nou legaal is of niet, ik blijf mijn eigen plantje kweken.

Vind dat een fundamenteel mensenrecht!

 

Er werden in 2010 in nederland 1.600.000 hennepplanten vernietigd.

Het houd ze van de straat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist decriminalisering daar draait het om, je weet niet wat je je op de nek haalt ALS het gelegaliseerd word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

decriminaliseren zou dan betekenen dat gemeentekwekerijen gaan ontstaan en het voor de particulier (de thuiskweker) nog steeds niet mogelijk is om normaal met rust gelaten te worden om een paar planten te kunnen kweken.

Alles wat geprobeerd is omtrent het wietgebeuren is om de blower en grower in kaart te brengen, de meeste blowers staan er al op.

De grower willen ze ook maar al te graag weten.

 

Alleen ik begrijp nog steeds niet waarom er legale bedrijven bestaan (growshops) die puur en alleen bestaan om aparatuur te verkopen voor de cannabisproductie, dat mag wel. Je mag de spullen bezitten maar niet gebruiken.

 

Waarom is alles eromheen wel legaal en enkel de productie illegaal. Dat moeten ze zichzelf eens afvragen. Mij hoor je niet klagen ik vind het perfect zoals het is, maar zo hypocriet als wat.

 

Maar wat is het verschil tussen de-criminalisering en legalisatie? Als het niet crimineel is dan is het legaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het legaal wordt dan wordt er accijns op geheven.

En dan mag je het niet zelf kweken omdat je anders belasting ontduikt B)

 

Net zoals met b.v.: Tabak, Alchohol en brandstof van zonnebloemolie (in plaats van diesel.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kom je daar bij?

 

Belasting:

Op tabaksproducten is belasting verschuldigd. Als hobbykweker voor beperkt eigen gebruik zal er geen probleem ontstaan, maar grootschalige kweek of verhandelen van tabak is niet zondermeer toegestaan. De hier aangeboden zaden zijn alleen bedoeld voor hobbyisten.

 

En met bier en wijn is dat ook zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sedert 1 januari 1992 is het de amateurbrouwer officieel toegestaan voor zichzelf en zijn gezin bier te brouwen zonder dat daarover accijns moet worden betaald. Men mag ongeveer 100 liter per maand accijnsvrij brouwen en dat is meer dan de meesten van ons drinken. Het is en blijft uiteraard verboden zelf gebrouwen bier te verkopen of te laten verkopen. Dit is redelijk, omdat (1) de Keuringsdienst van Waren geen toezicht houdt of er aan alle eisen voldaan wordt en (2) de amateurbrouwer goedkoper zou kunnen leveren doordat deze geen accijns betaald, hetgeen zou leiden tot oneerlijke concurrentie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de spannabis is ook al gecancel;led door de vele onnodige regeltjes van de overheden hier

 

 

 

dag vrijheid

Share this post


Link to post
Share on other sites
de amateurbrouwerkweker goedkoper zou kunnen leveren doordat deze geen accijns betaald, hetgeen zou leiden tot oneerlijke concurrentie.

 

Oneerlijke concurentie, daar zorgt de overheid dus voor. Als belastingen een stukje lager waren dan dat ze zijn had iedereen een stukje beter kunnen leven want het geld komt ons in Nederland toch niet ten goede gaat allemaal naar Europa.

 

Coffeeshops moet toch bevoorraad worden, legaal of illegaal want de roker blijft roken en zal vraag houden.

zolang er vraag is zal aanbod geleverd moeten worden anders krijg je chaos zo leert de geschiedenis.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als het legaal wordt dan wordt er accijns op geheven.

En dan mag je het niet zelf kweken omdat je anders belasting ontduikt B)

 

Net zoals met b.v.: Tabak, Alchohol en brandstof van zonnebloemolie (in plaats van diesel.)

 

als je je wiet nu kan verkopen maar er dan belasting over betaald ?

 

opgelost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kap ik er mee, want 21% over 3800 euro is 798 euro. 1%= 38 euro × 21 = 798.

 

Wat de staat zo eventjes vangt. Ik probeer bij te dragen om ze kapot te maken, niet ze te helpen.

 

Maar hoe willen ze een belasting systeem opzetten. Dan moeten ze coffeeshops verplichten om van bepaalde afnemers te kopen en niet meer van de straat zoals nu het geval is. Dus handelaren met liscentie.

 

Alles is goed zolang de overheid hun handjes er af houd.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens met een half oog naar de legale staten van Amerika......Het kan 2 kanten op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CB, je vergeet voor het gemak dat je dan ook kunt gaan aftrekken,

dus bonnetjes bewaren!

En zodra de prijs een roodje stijgt ben jij weer back in business.

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

pand+auto+inrichting+bedrijfsauto allemaal aftrekbaar

 

dan hoef ik verder niet eens meer winst te maken.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, wat moet je met winst? Winst maak je zwart haha

 

Ik ken kwekers die "legaal" 80000planten hebben staan,

 

ik bedoel maar....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar je moet dan over je prive-gebruik ook belasting gaan betalen, dat wordt dan ineens als inkomsten aangemerkt.

Dat weerhoud de meeste hobbybrouwers ervan commercieel te gaan.

Ze zouden failliet gaan aan het eigen gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoor dat lul verhaal al sinds ik blow

 

ik geloof er geen reedt van

 

 

ik ga me niet registreren als kweker als het legaal wordt..

Dan zitten na twee jaar weer andere apen in het pluche die de zaak terugdraaien , en meteen de geregistreerde kwekers komen bezoeken.

Zo'n scenario is niet ondenkbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee je eigen gebruik moet je zoals racker al aangeeft, niet aangeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...