Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

shiningsilverhaze

Shining's éérste Binnenkweek 400 watt Son-t lamp

Recommended Posts

Shining's eerste Indoor kweekje ^_^

lampje aan :P

gallery_34672_14982_2419070.jpg

lampje uit :wacko:

gallery_34672_14982_2572338.jpg

 

Soortjes weedseeds die aan het ontkiemen zijn voor mijn 1 ste kweekje

gallery_34672_14982_469828.jpg

 

1 x bubbelgum fem

1 x Special Kush fem

1 x vanilla kush fem

1 x Cheese fem

2 x white widow fem

 

Grond :

gallery_34672_14982_3395105.jpg

 

Gold Label special mix normaal voldoende voor de hele cyclus + heb er ook wat wormenschijt onder gedraaid

voor het bodemleven wat te verbeteren :(

 

hier foto van de wormenschijt die ik erdoor heb gedraait

gallery_34672_14982_2523520.jpg

 

 

Voeding :

B.A.C 1 liter bloei

 

gallery_34672_14982_2229893.jpg

 

Potten :

 

Ik maak gebruik van 5 x 20 a 25 Liter potten ( maar eerst staan de zaadjes in ontkiem potjes met zaai en stekaarde ) ,

tot ze groot genoeg zijn voor in de 25 liter potten gevuld met special mix .

 

lamp :

 

Phillips Son-t 400 Watt

 

afzuiger :

 

Facon afzuiger ( 90 watt ) weet niet juist hoeveel kuub die afzuigt maar waarschijnlijk wel voldoende

voor een 400 watt lamp .

 

 

Met de gold label special mix is het de bedoeling dat ik gewoon tot de 4 de week geen voeding geef alleen maar water

als ik dan tekorten zou zien binnenkort dan kan ik altijd B.a.c bloei geven

Ik zal Het B.A.c Bloeischema volgen maar ik halveer wel de doseringen die ik normaal moet geven

Beter voorkomen dan genezen .

 

Momenteel zoals u ziet op de foto staan de potjes met de zaadjes onder de lamp , die staat nu 24/24 licht

tot ik de eerste baby's zie bovenkomen en dan schakkel ik om naar 18 / 6

 

de lamphoogte is nu momenteel 90 cm hoog van de potjes als de jonge zaailingen boven komen

zal ik de lamp lager hangen op 60 cm als dat voldoende is .

 

Een vetilator is ook geplaatst bovenaan in de tent die staat op stand 1 :lol:

 

Tips zijn altijd welkom :lol: wens jullie veel kijkplezier

 

van mijn 1ste kweekje (indoor)

 

Groetjes shining ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes. neem aan dat je nog gaat overpotten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he kerel!! ziet er leuk uit!

 

alleen 1 tip: zodra je het geld ervoor hebt: Koop een fatsoenlijke afzuiger!

de eerste maand stinkt het toch niet zo maar richting einde bloei...

 

je hebt nu zomaar een afzuigert, met zomaar eeen koolstoffilter erop gehangen

 

als de capaciteit van je filter niet overeen komt met die van je afzuigert...dan werkt het dus niet

 

 

ik kan het je wel uitleggen maar misschien is zelf lezen ook wel handig :P

volgende linkje

 

5e alinea onder het kopje : Installatieadvies

 

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...p;hl=capaciteit

 

 

komt er eigenlijk beetje op neer: zolang je de boel niet goed op elkaar afstemt dat gaat er alsnog geur lekken!!!!

 

 

verder goedbezig mattie!!

 

 

 

PS de witte slang die je gebruikt van af je filter is niet licht dicht!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jeice: jepz dat staat in mijn topic als je het goed gelezen had ^_^ ik ga overpotten naar 25 Liter potten met special mix

@el pendejo : thanks kerel :wacko:

@skunkmonster : bedankt kerel :P , heb gisternacht nog goed werk gehad :( , als de afzuiger Geurtjes begint te lossen koop ik me wel ineens een goeie afzuiger

komt goed :lol: thanks voor de link en tip ik zal rond die witte slang wel zwarte tape draaien zodat er zeker geen licht meer doorkan .

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ge zijt al begonnen zie ik ^_^

schitterend

en veel succes met je kweekje :P

 

deze blijf ik volgen en ga zien wat je ervan afbrengt :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet r leuk uit mooie soortjes maar als k jou was had k ze gelijk in de grote potten gezet hebben ze gelijk de ruimte en scheeld overpotten :P

dat armatuur wat je gebruikt komt dat regelrecht uit een lantaarn paal ofzo ?

 

iig veel suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kwikikweek : jepz ben er al aan begonnen :wacko: had veel werk deze nacht :P en bedankt ^_^

@ agent orange : ik groei ze eerst voor met een reden in kleine potjes ( daar zit zaai en stekgrond in ) minimaal gevoed dus ...als ik metteen de zaadjes in de special mix ga ontkiemen

gaan ze volgens mij veel te veel voeding in eens krijgen daarom dus kleine potjes eerst daarna komen de grote :(

de armatuur heb ik gekregen van een goed iemand en ben er zeer blij mee , het is niet altijd het nieuw spul van lampen waar je een mooi kweekje mee kan draaien ,

ik geef deze lamp een kans =) ik schrijf oude dingen niet zo snel af zolang het nog werkt de lamp die er in zit is trouwens vrij nieuw

 

Groetjes shining

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo shining!

Zo wat een geweldig mooie lampekap!

Grappig , ik zit zelf ook te dubben hoe ik starks mijn kleine nieuwe aanplant, in de potten van de oude ronde ga verpotten, ben ook voorzichtig!, heb nu kleine potjes met zaailingen staan in zaai en stekgrond, gaan wel zo spoedig mogelijk in de grote potten, denk dat ik de bodem van de kleine plastic potjes afsnij, en ze dan lanceer in de grote potten, hebben ze toch nog even hun eigen grondje, en na twee weken haal ik het restant van de potjes weg, even doorknippen, en omhoog.Worteltjes kunnen zo vast even koekeloeren!

Succes met je kweek. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Shining, lekkere soortjes zitten er tussen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij is er ook ingevloge :wacko:

 

sucees maat :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Veel succes Shinie, lekkere soortjes heb je weer.

Pas je wel een beetje op met de elektriciteit enzo, het ziet er niet zo recentelijk uit .............lampje aan :P ....lampje uit :wacko: .

En voor de rest aan je passie zal het niet liggen dus...dat je maar weer wat lekker rookwaar mag oogsten.

 

mzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Shining,

 

veel succes met de dames binnenshuis. wel heb ik een paar opmerkingen.

 

Die brievenbus aan de achterzijde is je inlaat neem ik aan, en die zit vlak bij je afzuiger. Zo denk ik dat je verse lucht direct wordt afgezogen, en je niet genoeg frisse lucht voor de dames in je ruimte krijgt.

 

Zo te zien is je reflector niet erg schoon, al is dat niet goed te zien. regelmatig Schoonmaken hiervan komt de reflectie ten goede.

Een 400 Wat lamp zou straks op een CM of 40 van de topjes af kunnen hangen, maar je moet wel even de temp in de gaten houden.

 

Maak je ook gebruik van een schakelkastje?

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He shinning

 

Kijk is aan nice..

Tijd voor wat groene binnendames ^_^

Leuke soortjes,

 

Sucses met je ronde!

 

Bc

 

Ps:wat is dat voor lamp lijkt wel een lantaarnpaal kap :wacko: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groenefingers : haha danku kerel ik heb die lampkap gekregen van een goede kerel kmoet ze wel eens proper maken maar dat gebeurt binnenkort ;) en ik ga het precies zoals jou doen let maar eens op ik heb veel gelezen hoor er komt vast ook een net voor gelijk te spannen :D

 

@ krasi : thanks dude ik ga men best doen voor men eerste ronde khoop er een mooi cadeautje voor in de plaats te krijgen die vanilla kush wil ik zoiszo is roken :lol:

 

@ sensi life : jepz inderdaad ik sta niet stil hoor ik leef maar 1 keer :P

 

@Greenstein : danku een leuke verwelkoming is altijd leuk

 

@wsteb : haha ja hoor ik doe wel rustig aan met de lamp kweet wat ik doe heb 3 brandblussers staan dus komt goed lol , en lampje aan en lampje uit was toen ik ze nog aant instaleren was , nu staat de lamp 24 uur op 24 te branden boven de potjes zaai en stekgrond waar de zaadjes zijn ingeplant kmaak de grond vochtig met een plantenspuit

khoop er wat lekkers af te halen en dan ben ik meer dan blij altijd leuk om verschillende soortjes weed te proeven zo kan ik zien voor de volgende ronde welke waar ik meer grammetjes van wil

 

@ dj broertje : ja die afzuiger kan ik niet anders plaatsen helaas er hangt wel nog een ventilator boven voor de luchtcirculatie de Lv is momenteel wel iets te laag voor de ontkiemfase

ze is 45 procent dusja kheb bakjes water geplaatst voor het omhoog te pompen de lamp hangt nu 24 uur / 24 uur te branden boven de potjes en kmaak ze af en toe vochtig met een

planten spray khoop dat ze allemaal mooi ontkiemen

 

over die lamp compleet gelijk ik ga ze eens flink poetsen alleen weet ik niet welk product ik hier het beste voor gebruik ik hoop dat jullie ook mijn reacties terug lezen zodat jullie een antwoord hier op hebben hoe sneller ik mijn lamp kan kuisen hoe beter

 

ik maak geen gebruik van een schakelkastje de vsa zit in de lamp ingewerkt dus kan ze rechtsreeks naar het stopcontact doen

 

Shiva2013 : Thank you :D :wacko: :lol:

 

bubble cheese : dankje kvind het zelf ook leuke soortjes hopelijk komen ze allemaal mooi boven dan ben ik gelukkig =)

 

 

 

Update

 

Nog niet veel verandering in de tent momenteel zie nog niets van leven fzo :D zit er soms wel hard naar te staren :) zeker als ik stoned ben

hopelijk komen ze allemaal boven dan ben ik tevreden de rest gaat vanzelf morgen ga ik de tent nog eens een keertje extra poetsen en de lamp een poetsbeurt geven

want elaaaaaaa kraak men lampje niet af he oud matriaal kan nog voor dikke buds zorgen en ik ga dat proberen bewijzen :D :(

 

Ik Hoop dat de weedgoden mij een mooie kweek gunnen :) zelf wil ik graag die vanilla kush roken :o heb ik nog nooit gerookt trouwens

ik denk wel dat het een verdomd lekker weedje is en dan die silver bubbel :o njamie njamie maarja eerst maar zien dat ze ontkiemen ik ben nu ingesteld om 0 gr oogst

en dat zal zo heel de kweek zijn tot ik mijn weedje droog in een zakje heb

 

Super chill dat jullie me allemaal zoveel supporteren ^_^ daar word ik nou eens ne keer blij van se nondedjuu :D

 

Groetjes shining ng een dikke smoke en dan kruip ik me nest in

Edited by djbroertje
vetgedrukt niet nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dj broertje : ja die afzuiger kan ik niet anders plaatsen helaas er hangt wel nog een ventilator boven voor de luchtcirculatie

 

Waarom hang je het filter niet bovenin de ruimte dan? zo heb je ook minder slang nodig wat beter voor de afzuiging is.

 

 

 

 

over die lamp compleet gelijk ik ga ze eens flink poetsen alleen weet ik niet welk product ik hier het beste voor gebruik ik hoop dat jullie ook mijn reacties terug lezen zodat jullie een antwoord hier op hebben hoe sneller ik mijn lamp kan kuisen hoe beter

 

Ik gebruik zelf gewoon glassex voor het reinigen van mijn refeletoren, en heb nog niet echt iets gemerkt van schade daardoor. En ik verwacht dat je toch wel een keer overstapt naar een andere kap, deze heeft volgens mij niet voldoende breedte als de planten een stuk groter en breder worden.

 

 

 

 

 

ik maak geen gebruik van een schakelkastje de vsa zit in de lamp ingewerkt dus kan ze rechtsreeks naar het stopcontact doen

 

En stop je nu handmatig de stekker in het stopcontact? Lijkt me niet handig, en dat is ook slecht voor de stekker en WCD.

Als je onder spanning de stekker er vaak in en uit haalt, heb je kans dat de contacten van de stekker en WCD inbranden met slecht contact tot gevolg. Wat dan weer risico op vonkvorming (brand) en niet aanslaan van de lamp geeft. Ik zou voor een paar tientjes een schakelkastje aanschaffen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je kweekje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pacman83 : bedankt voor het hopen op een mooie kweek ik hoop mee ^_^

@djbroertje : heb de afzuiger bovenin geplaatst straks zorg ik voor foto's , de lampenkap is naar mijn weten niets mis mee maar kga inderdaad binnenkort een 600 watt gavita halen

met een gavita vsa met superlumen maar dat laat mijn geldbeugel nog niet toe voor de moment , de lamp is best wel groter dan je denkt als je ze zo op de foto ziet :wacko: ,

was wel een werkje voor die op te hangen in mijn tent , in de lamp zit de vsa en draad gaat vandaar rechtstreeks naar de tijdsklok zo in het stopcontact

komt goed volgende ronde zal ik proberen al mooiere lamp te kopen maar ben eerst benieuwd met deze lamp :(

bedankt voor de tip van die afzuiger zoals je straks zal zien aan de foto's heb ik geluisterd naar jou :lol:

@ elmo : bedankt :P

 

Straks komt hier nog de bijkomende update met foto's ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopla, weer een leuke om te volgen. :P

Veel plezier met je kweek Shining.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tune : Leuk dat je deze topic gaat volgen ^_^ hopelijk zie ik 1 van deze dagen leven in de tent :P bedankt !

 

Update : Dag 2 ( Ontkiemfase )

 

Hoi beste indoorgrowers heb naar de tips geluisterd en heb de afzuiger dan maar boven in de tent geplaatst heb er ook een foto van genomen voor bewijsmatriaal :lol:

gallery_34672_14982_586580.jpg

De lamp brand nog steed 24 uur per dag boven de plantjes de LV is wel wat aan de lage kant die probeer ik met bakjes water een beetje op te pompen

ik heb ook plastic bakjes met gaatjes boven de potjes gezet ( soort van broeikast effect )

Potjes krijgen 2 x per dag a 3 x per dag een beetje water

gallery_34672_14982_195209.jpg

 

Hopelijk komen ze allemaal gelijk boven dat zou ik prachtig vinden maarja eerst afwachten nu :wacko:

 

Heb dan ook een foto van de lamp genomen voor de geintreseerde het lange gedeelte daar zit dus de Vsa in verwerkt , kvind het zelf eigenlijk geen lelijke lamp als ik de lamp

een beetje poets is dat al een groot verschil natuurlijk maarja wie het kleine niet eerd is het grote ni weerd he :lol:

gallery_34672_14982_1097959.jpg

 

Ik wou ook nog even kwijt dat ik momenteel niks gebruik van ontkiemingsbooster of dergelijke boosters gedurdende de hele kweek

 

Volgende update zal komen wanneer ik net iets boven de grond zie komen :(

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha luister aub deze clip en kijk dat video'tje :P :wacko: ^_^ lachte me dood

 

 

loooool

Share this post


Link to post
Share on other sites

je filter hangt er al beter :P nu nog die kronkels uit je slang halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...