Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wolfie

2e Kweek - 10x Sugar Punch fem. en 2x Madshack fem.

Recommended Posts

En wat je temperatuur betreft, 29 graden is geen ramp hoor.

Als je lange tijd dik boven de 30 komt dan wordt het spannend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gedaan hoor , denk dat je madshack water druppels op zich heeft gekregen en vandaar de verbranding ^_^

 

sp 2w 18/6 is genoeg voor mooie grote planten :P Succes met deze lekkere soort :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwikikweek

Haha! Erg he!? Schrok er echt n beetje van. Volgens mij scheelt het ook in de temp. Afzuiging werkt gelijk n stuk beter met n nieuw doek.

 

Greenstein

Dik boven 30 gaat niet gebeuren. zeker niet voor langere tijd. Als t moet zet ik de balkondeur open. Dan is t binnen n paar tellen afgekoeld...

 

Pacman83

Zou inderdaad kunnen die druppels. thnx!!!

Twee weken is volgens jou dus ook voldoende. ik hoop het. kan niet wachten tot het grote sterke vrouwen zijn!

 

Iedereen bedankt maar weer!

Groetjes Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen,

 

Ik zit nu op 9 dagen groei. Er blijft nog een verschil in formaat zichtbaar en een aantal van de kleintjes lijken het moeilijk te hebben. Ze kijken super sip en de bladeren krommen naar achteren.

Ik heb op vrijdag 16-11-2012 voor het laatst water gegeven. Ik hoor en lees veel over weinig water geven zodat de wortels gaan zoeken en zich beter ontwikkelen. Dat was het plan dus.

De aarde is niet uitgedroogd ofzo, dus te weinig water kan het niet zijn, denk ik. Te veel lijkt me ook sterk.

Temperatuur is nu 27C met lamp aan. Met de lamp uit is het rond de 19C.

LV zit rond de 40% met licht aan. Met het licht uit weet ik het niet meer, maar lag duidelijk hoger dan met het licht aan.

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

 

]https://www.wietforum.nl/uploads/1353266561/gallery_33426_14956_1361742.jpg[/img]

gallery_33426_14956_661925.jpg

gallery_33426_14956_63008.jpg

gallery_33426_14956_2163327.jpg

 

gallery_33426_14956_1526143.jpg

 

Ik heb dus nog maar geen water gegeven. Als iemand iets weet hoor ik het graag.

 

gr. Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mss toch maar een beetje water geven en die folie verwijderen

bovenste laag kan je vochtig houden met een plantenspuit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folie verwijderen en een foto schieten zonder hps, please.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg dorst als ik naar die jonge plantjes kijk! Weg die folie!

Mooie start, mooi hok! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen is het eens over de folie, dus die is weg. Ik heb aangenomen dat jullie definitief weg bedoelen... of was het de bedoeling dat ik de planten water geef en de folie terug plaats? Ik heb het echt weggegooid nu.

Ik zou graag leren waarom de folie weg moet? Wat is het doel/nut hiervan?

Met een plantenspuit nat houden kan wel, maar dan zou ik dat dagelijks een paar keer moeten doen en dat red ik niet elke dag. Tjah, op zich ben ik elke dag wel een paar keer aan het checken dus het zou in principe prima kunnen. De folie is trouwens toch weg, dus nu zal ik wel moeten. Nou, nat houden met plantenspuit dus, check!

 

Foto's zonder HPS, check!

 

gallery_33426_14956_3230153.jpg

gallery_33426_14956_1424585.jpg

gallery_33426_14956_2607772.jpg

gallery_33426_14956_488794.jpg

gallery_33426_14956_1787002.jpg

gallery_33426_14956_1534486.jpg

 

Zou het overbemesting kunnen zijn? Ik heb mijn oude aarde gebruikt en er beendermeel, bloedmeel, vinassekali en kalk doorheen gegooid. Maar niet gruwelijk veel ofzo. Ik heb nog geen water gegeven trouwens. wel doen??? de aarde is niet echt droog ofzo.

De bladeren zijn op plekken wat geel :tu

 

groetjes Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou het overbemesting kunnen zijn? Ik heb mijn oude aarde gebruikt en er beendermeel, bloedmeel, vinassekali en kalk doorheen gegooid. Maar niet gruwelijk veel ofzo. Ik heb nog geen water gegeven trouwens. wel doen??? de aarde is niet echt droog ofzo.

De bladeren zijn op plekken wat geel :tu

 

;) ik denk dat het net even te sterk is voor je jonge plantjes, wateren alleen wanneer nodig is, is je grond nog nat dan is dat niet nodig.

 

De folie had ik zelf vervangen voor of zwartwit folie, of radiatorfolie, en aan de onderkant vijverfolie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat wel goed komen toch? Moet ik de aarde met verse onbemeste aarde mengen? raak al half in paniek...

 

Ik heb geen ander folie. Ik denk dat ik eerdaags maar radiatorfolie ga halen. Gamma is dichterbij dan de growshop.

Wat bedoel je met de onderkant? ik heb op de bodem van mijn kast vijverfolie. bedoel je dat met onderkant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze redden het wel ja, ik heb erger gezien, met de onderkant bedoel ik de ondekant van de radiatorfolie deksels, hierdoor worden ze steviger en blijven ze mooi plat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank voor de hulp en reacties.

Ik heb de folie weggehaald en iedereen een klein beetje water met bacto gegeven. Ze zien er nog steeds niet heel vrolijk uit. Ik wacht het af.

Ik ben vergeten de deur van het balkon dicht te trekken dus de temperatuur was aan de lage kant (17C) vlak voordat het licht aan moest gaan :tu

 

Alles lijkt geen ramp te zijn, dus ik ben enigszins gerustgesteld. Ik hou het in de gaten.

Nogmaals bedankt en binnenkort weer meer!

groeten Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folie weghalen en water geven hebben een leuk gevolg, de kleintjes lachen weer.

Ze hebben vandaag weer wat water gekregen. Ik ga ze om de dag een beetje water geven. Ze zitten nu op 11 dagen 18/6 en ze staan er kwiek bij!

 

gallery_33426_14956_2484486.jpg

gallery_33426_14956_462288.jpg

 

Ik zie ook geen verkleuringen in het blad meer. Het lijkt de goede kant op te gaan.

Verder geen boeiende dingen eigenlijk.

groetjes Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is al boeiend genoeg om ze beter te zien ;)

ze zien er vrolijker uit dan de vorige up :tu

 

en die root dinges verdampen die ook niet vlugger dan plastieke potten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er al stukken beter uit toch :lol: zwart wit zeil/folie is plastic wit aan de ene kant en zwart aan de andere kant :lol: ..... hier kan je mooi een rondje uit knippen tot de helft inknippen om de pot en plant heen wasknijper erin en dan is het mooi afgesloten :lol: misschien voor de volgende keer :)

 

persoonlijk geef ik liever per pot 2 liter water (bacto) en wacht ik aantal dagen soms weken (in begin) dat ze gaan slap hangen en dan weer een water beurt .... pas als ze groter worden en in de bloei gaan geef ik elke dag water maar dan zoveel als ze nodig zijn en niet meer omdat ze dan meer water kunnen opnemen en de grond daardoor luchtig blijft

 

in begin goed inwateren en dan wachten / voelen aan de pot als het weer nieuwe water nodig heeft

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi weer.

 

Kwikikweek

Klopt inderdaad dat die potten die ik heb wat beter ademen dan harde potten. Ik moet hier wat beter rekening mee houden en iets beter checken of ze water nodig hebben. Vogende ronde haal ik er denk ik een aantal tensio meters. Of gewoon 1 aangezien ze best prijzig zijn. en da elke ronde eentje bij kopen zodat alle potten er een hebben :-p

 

Pacman

Het veel water geven en dan wachten was ook de intentie. Allen denk ik dat mijn aarde snel droogt door de root pouches, zoals kwikikweek hiervoor aan gaf. de vorige ronde bleef ik met 1 plant over en die heb ik in een 34L hardplastic pot gedaan en toen bleef de aarde constant (erg) vochtig/nat. Ik ga per heben dus om de dag water geven en als ze groter zijn elke dag. Ik zat er zelfs aan te denken om als ze groter zijn in stappen water te geven. Als ik er nu twee liten per pot in gooi loopt er 1 liter aan de onderkant weer uit :lol:

 

Hoe dan ook ben ik superblij dat ze weer gezond zijn. Ze zijn ook alweer een goed stukje gegroeid zie ik nu. Volgende keer weer wat foto's van de kinderen.

 

Als laatste een vraagje:

In mijn vorige ronde zat ik met veel mini topjes die her en der onderaan de plant opkwamen. Dit zuigt energie van de plant. Ik vroeg me af vanaf wanneer ik de onderste takjes/scheuten kan wegknippen. Dieven heet dat volgens mij. ik ben er mee begonnen en heb bij drie planten de alleronderste blaadjes weggetrokken. Toen bedacht ik me dat het misschien helemaal niet goed is, dus ben ik gestopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii , het dieven zou ik niet eerder doen dan tegen bloeitijd , zou toch nog week of 3 wachten ... ff topic zoeken over dieven staat bij indoor vragen geloof ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx pacman. ik wacht nog even met het dieven.

De planten groeien best goed momenteel, het verbaasd me dat er in een paar dagen tijd meerdere nieuwe bladeren bij zijn gekomen. echt supergaaf om te zien. Ik vind ze nog wat aan de kleine kant om al in de bloei te zetten. ik wacht nog een paar daagjes met uitloop tot max nog een week.

 

Ik kan bijna niet wachten tot ze in de bloei mogen, maar ik wil het ook niet te snel doen. Liever een paar dagen langer laten groeien dan. Voorlopig hoop ik dat ze wat de lucht in gaan. Ik ben weer helemaal gelukkig als ik de deuren van mijn kast open en ik zie ze vrolijk naar het licht staren. Tot de volgende keer maar weer en voor nu twee foto's:

 

26-11-2012 16e dag 18/6

De kinderen hebben vandaag een halve liter per plant te drinken gekregen.

gallery_33426_14956_2343051.jpg

 

Ik ben MadShack. Ik ben van de laatste van de twee en hoop een mooie grote meid te worden :lol:

gallery_33426_14956_1457213.jpg

 

Tot gauw maar weer met nieuwe info en foto's!

groetjes Wolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten stan er prima bij, mooie zaailingen, laat ze idd dat weekje nog maar groeien, volgende fotoshoot zonder hps misschien, dan kunnen we ook dmv bladkleur de algehele conditie van de plant beter zien. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi en Shiva beide bedankt! Ik vind ze er ook goed bij staan. Ik heb ze net even uit de kast gehaald voor een shoot in goed licht :lol: Ik laat ze dus nog even een weekje groeien op jullie goedkeuring. Op dit soort momenten waardeer ik het internet dan weer ;-)

 

Hier dan de foto's zonder HPS. De kleine donderstenen zijn goed groen gekleurd vind ik. Oordeel zelf :lol:

 

gallery_33426_14956_3247282.jpg

gallery_33426_14956_2439079.jpg

gallery_33426_14956_495974.jpg

gallery_33426_14956_2536787.jpg

gallery_33426_14956_1976407.jpg

gallery_33426_14956_3189079.jpg

gallery_33426_14956_1560867.jpg

gallery_33426_14956_53864.jpg

 

Ze hebben zoals op de foto's denk ik wel te zien is weer wat gedronken. Mijn aarde lijkt steeds snellen uit te drogen. Voor nu ben ik blij en ga ik uitrusten!

tot een volgende keer.

groetjes Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zien er idd wel heel mooi uit :lol: houden zo want de sp is :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proper! Super om te zien hoe je planten zijn bijgetrokken nadat ze wat slap hingen, heb ondertussen ook al geleerd mij niet te snel zorgen te maken, zijn echt sterke plantjes.

 

Leuk om te vergelijken met mijn rondje, we zitten ongeveer in hetzelfde stadium. Jouw planten zijn wel wat uniformer van phenotype als mijn shackzillas heb ik de indruk. Ga je ze ook toppen? Je hebt wel wat meer planten dus je kast zal sowieso wel vol komen..

 

Ik blijf je allesinds volgen, die sugar punch is misschien wel een leuk soortje voor een volgend rondje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie groei, lekker gelijkmatig ook, de kleur is ook prima, ik heb niks te zeiken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...