Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wolfie

2e Kweek - 10x Sugar Punch fem. en 2x Madshack fem.

Recommended Posts

Netjes! Mooi gelijke hoogte en toppenverdeling - en ik maar moeilijk doen met een scrog ;)

 

Ik ben in laatste dag week 3 12/12 en heb weinig gemerkt van die groeispurt, kan aan mij en/of mijn scroggen liggen of misschien omdat ik de lamp laag kan houden met deze temperaturen. Niet dat het tegenvalt of zo maar had er ook over gelezen en "monsters" verwacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over een weekje kan ik je zeggen als ze bij mij in week 3 een groeispurt gemaakt hebben ;)

Niet dat het voor mij echt moet,zaadplanten kunnen sowieso t.e.m. week 4 doorgroeien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond!

Allereerst dank voor de reacties. Altijd leuk!

Het is vandaag weer een leuke dag geweest. De meiden hebben uit kunnen slapen en zijn anderhalf uur geleden, toen nog 22:00ur, gewekt en hebben lekker ontbeten. 20ml BAC Bloom op 1Ltr. water. Hebben ze heerlijk van gesmuld en ze gaan nu lekker zonnen en aansterken! Ze hebben allemaal een mooie groene kleur en zijn bij mijn weten allen gezond. Behalve de shade nadat ik ze heb toegetakeld, maar dat is me inmiddels vergeven..

 

Blowke

thnx ;)

Ze krijgen nu elke dag 1000ml. en dan om de dag (of om de twee dagen als ik het een dag vergeet) krijgen ze BAC Bloom mee. Ik probeer om de twee weken ongeveer Bacto mee te geven. Vergeet ik wel eens, dan is het om de twee tot drie weken...

60cm is al aardig wat hoger dan mijn planten nu zijn. De hoogste uitschieter zit nu op 45 cm en ik zit in mijn derder week 12/12. Daar is het knakken bij inbegrepen. Ik kan de stengels niet meer rechttrekken om de totale lengte op te meten (echt te debiel voor woorden, maar ik heb het serieus geprobeerd...). Het hoeft van mij niet per se heel veel hoger hoor. Zolang er maar mooie toppen op komen. Ik hoor alleen iedereen vertellen dat het dikke monsters gaan worden, maar dat valt nog tegen bij mij. Voorlopig gaan ze in ieder geval goed :)

Ik heb vandaag gediefd. Ben benieuwd wat dat op gaat leveren.

Hou jij trouwens geen verslag bij? Ben namelijk wel erg benieuwd, alleen kan het nergens terug vinden. Zou leuk zijn ter vergelijking...

 

Krasi

Ik begin de goede kanten van het concept van het knakken en het gelijkmatig opkomen van de toppen in te zien.Ik blijf het een gek idee vinden hoor, gezonde planten beschadigen, maar ik zie nu wel wat het brengt. Erg leerzame ronde dit.

 

Sativied

Ik had dus eigenlijk verwacht dat ik een dag thuis zou komen en dat de planten mijn kast uit zijn gegroeid. Soort Hulk idee. Valt gelukkig mee, maar het kan nog dat ze de lucht in schieten. Eerlijk gezegd sta ik wat dat betreft wel aan de kant van Blowke. Van mij hoeven het geen enorme planten te worden. De toppen moeten lekker te roken zijn.

 

Shiva

Hahaaa! ik heb ze mishandeld man. Ik heb me jankend staan excuseren naar de meidjes toe tijdens het knakken... Ik heb er wel een mooi veldje voor terug gekregen.

Ik ben nu wel klaar met knakken hoor. Komende week nog wat dieven en dan laat ik ze gaan! Bij jou gaat het ook gruwelijk zag ik! goeie shit!

 

 

Liefhebbers

Voor alle aan- en afwezigen hier nog wat foto's

 

gallery_33426_14956_1327844.jpg

 

gallery_33426_14956_2793698.jpg

 

gallery_33426_14956_1094403.jpg

 

gallery_33426_14956_2074857.jpg

 

gallery_33426_14956_1417273.jpg

 

gallery_33426_14956_2639986.jpg

 

gallery_33426_14956_3188688.jpg

 

gallery_33426_14956_3530643.jpg

 

gallery_33426_14956_2202388.jpg

 

gallery_33426_14956_2032695.jpg

 

 

Dit was het voor nu wel. Ik zit al wel te denken dat ik de volgende ronde OF meer potten neer zet zodat alles gevuld is OF ik maak een grote aardebak (85x115x20) en zet daar de planten in. Het idee van de aardebak staat me eigenlijk het beste aan.

Tot later!

grtn wlf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste, heel mooi, de foto`s , de planten, chapeau, nu volhouden, ten tweede, het wordt nog wel voller hoor, wait and see ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wolfie,

 

Je verzorgd je meiden goed :)

Qua water geven zitten we dan ongeveer hetzelfde,een litertje/dag.

Dieven heb ik gisteren gedaan alsook de laatste x geknakt,tenzij dat het noodzakelijk word...

Alles zit op een gelijke hoogte,net zoals bij jou,

en nu wil ik ze gewoon even laten groeien,kijken wat ze doen :spliff:

De bloei begind er ook in te komen maar nog niet zo mooi als bij jou...

Wat bedoel je eigenlijk met dikke monsters? Dikke toppen of grote planten?

Heb ook op de site van sannie gelezen dat er wel eens een roze feno tussen zit,

ben benieuwd of 1 van ons zo 1 ertussen heeft.

Ik heb geen kweekverslag dus daar hoef je niet achter te zoeken,

ik zal je wel eens een pic via pm sturen.

 

GRTJS ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi en HELP!

 

Krasi

thnx gast! Tof om te horen. Volhouden gaat wel lukken! Alleen wordt ik helemaal gek als ik denk dat ik nog ZO laaaaaang moet wachten. Zing het wel uit hoor, daar niet van, maar ik kan gewoon echt niet wachten. Zeker niet na alle verhalen die ik lees over hoe gruwelijk de Suger Punch is. Wat betreft het voller worden; Dat vind ik echt geen probleem! Hoogte hoeft wat mij betreft niet echt, als de toppen maar dik zijn. Gaat voorlopig wel even lekker zo!

 

Blowke

Foto zou gaaf zijn man. Ben erg benieuwd! Met dieven en knakken ben ik nu ook klaar. ik laat ze nu ook gewoon gaan. Bloei zit er bij mij nu redelijk goed in. Ik ben content :) Dikke monsters betekende in deze grote planten :) We hopen uiteraard ook op monsterlijke SP toppen. Jazeker zou dat mooi zijn... Als ik ze zo zie gaan denk ik dat er wel redelijk wat af gaat komen. Gaat voorlopig best lekker moet ik zeggen.

Na alle gepraat over de sugar punch zou je bijna vergeten dat ik ook nog een madshack heb staan. Die weert zich kranig tussen de SP. Ik vind het eigenlijk 1 van mijn mooiere planten de er nu in staan. Ben benieuwd hoe die het gaat doen. Het kuttige is dat ik ben begonnen met kweken voor eigen gebruik, dus ik heb geen weegschaal oid en die wil ik liever ook niet. Alleen merk ik dat ik steeds vaker bedenk dat het goed is om er een te halen zodat ik weet wat ik er van heb gebakken en in de toekomst de rondes te kunnen vergelijken. Waarschijnlijk komt er binnenkort dus eentje :)

Ik wacht de foto's af :)

 

Foto Funtime! Voor de liefhebber

Zijn genomen vlak voordat het licht aan ging:

gallery_33426_14956_3396733.jpg

gallery_33426_14956_1098803.jpg

gallery_33426_14956_560950.jpg

gallery_33426_14956_1779293.jpg

gallery_33426_14956_376316.jpg

gallery_33426_14956_965104.jpg

gallery_33426_14956_305344.jpg

 

En dan nu de HELP gedeelte

 

Ik gaf water en ik zag in mijn aarde allemaal critters! Fakking veel!

Nu heb ik in de vorige ronde niet zo veel aandacht aan mijn aarde besteed, maar deze keer wel. Ik prikte met een vinger in de aarde om de vocht te checken. De wortels kraakten onder mijn vinger (was super mooi om te horen) en toen ik mijn vinger wegtrok zag ik allemaal beweging. CRITTERS!

Nu ben ik absoluut niet in de insecten en mini beestjes thuis. Ik kampeer graag en wil niet gay gaan doen over beestjes, maar dit gaat om mijn meidjes. Mijn kleine meiden zijn vrouw in wording en er komt gelijk gedonder... :)

Nu zijn ze ienie minie en kan ik er geen foto van maken met mijn huidige camera. Niet dat er een andere aan zit te komen, dit is de camera waar ik het mee moet doen. Met mijn telefoon, anno 2012, heb ik de stiekeme inwoners echter wel kunnen vastleggen. Ik weet dus niet of ze goede intenties hebben. Als ze goed zijn voor m'n babies mogen ze blijven wonen. Als niet, dan... ik kan nu wel heel wijs gaan doen, maar ik heb geen idee wat het zijn dus ook totaal niet wat ik er eventueel aan zou kunnen doen mocht het nodig zijn. Dus.

Help het Wolfje, zijn bos wordt aangevallen!

:)

 

edit:Wat handig zou zijn is natuurlijk de filmpjes die ik heb gemaakt ook even mee sturen:

 

 

Deze is met flits aan. Is wat duidelijker:

 

Of valt dit onder "bodemleven?"

Zou op zich logisch zijn. Ze leven per slot van rekening op de bodem.

In het blad of in de stelen zit niets. Ik ga wel grondgiger kijken de komende dagen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als t springstaarten zijn is er geen ramp toch???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig een paar threads over springstaartjes gelezen vorige week, maar vergeten - cause I got high.... maar, na ff snel zoeken zag ik deze (zie oa laatste post)

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=89371

 

lijkt ook afhankelijk te zijn van de hoeveelheid. Ook ergens iets gelezen over knoflook stukjes neerleggen, jaag je ze mee weg en planten ze minder fanatiek voort. Of het echt werkt geen idee, maar succes man.

 

Ze staan er overigens wel heel mooi bij, ik weet het, mag het eigenlijk niet zeggen, maar vind jou dames er toch net iets mooier bij staan dan die van mij. Mooi strakke fotos ook weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wolfie,

 

Gaat lekker bij jou he kerel,

je dames zien er super uit,

en ze staan al mooi in de bloei :)

Denk je dat je er een roze hebt tussen staan?

Met je ongedierte kan ik je niet helpen,

ik kweek al een hele tijd ongediertevrij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Springstaartjes zijn niet echt een probleemn nee, wil je er toch vanaf, tea-tree olie of pure citronella olie :)

Prachtige plaatjes weer :)

 

Edit: zit die lv/temp meter nu op het netstroom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey knakker!

 

Ik was wat in je verslag aant lezen, maar nu las ik dat je 20ml BAC bloei geeft op 1Ltr water... is dat een type fout?

Ik geef namelijk 30ml op 15Ltr water

 

Fijne feestdagen!

 

shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi hoor wolfje :)

de beestjes weet ik niet wat het is maar je kan er vast wel achter komen wat het is :)

 

Mooi soortje he :) succes en fijne dagen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mensen,

 

Ik laat die beesten lekker even zitten. ik hoop dat het minder wordt, ik ben namelijk echt niet van plan om te gaan spuiten met gif of iets dergelijks. Het is superjammer dat ze er zitten, maar het zijn niet de meest schadelijke monstertjes. Wel erg irritant om te zien in je aarde en ze gaan daarbij ook nog vrij spastisch te werk. Je krijgt er de kriebels van zo onrustig dat ze zijn.

 

Tita

Thanks again! na alle shit gelezen te hebben en vergeleken te hebben met mijn beestjes zijn het inderdaad Springstaarten. Ergens wel een kleine opluchting. Ik was echt bang dat het einde verhaal zou zijn. We leven nog en gaan gewoon door! :)

 

edit en excuses... :)

Sativied

I'm glad u got high! Superinfo! Ik laat het inderdaad zo en volgende ronde maak in mijn hokje goed schoon en draai ik op nieuwe aarde! Fresh 'n clean :)

 

Blowke

Ongediertevrij... :)

:) Los van het ongedierte(probleem) gaat het inderdaad wel lekker hoor. Ze blijven vooralsnog best laag, maar zijn verder wel gezond.

Een roze heb ik niet echt gezien, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet waar ik naar moet kijken? Roze stelen?

Ik zie eigenlijk alleen groen. Tjah, en sinds kort dan de witte springapen :)

 

Krasi

Dank u :)

Ik laat die beestjes lekker zitten, tenzij het echt uit de hand gaat lopen. Laten we hopen dat het niet nodig is.

De laatste dagen steeds wat laat thuis gekomen, dus geen foto's kunnen maken. Wel met het licht aan, maar nu ik gewend ben aan de foto's zonder HPS wil ik dat niet echt meer.

Die meter zit niet op netstroom, ik heb 'm aan 't kabeltje van de lamp gehangen. Door de breedte van de kap ik geen touwtje in het midden van mijn kast hangen, dus hing die meter steeds in een hoekje. Ik heb inmiddels een betere plek, zal vd week even wat foto's posten zonder HPS met de nieuwe positie van m'n meter.

 

Shiva

Jij ook fijne dagen man, thnx!

Ik heb inderdaad een mooie fout gemaakt.. :)

Het moet 20ml op 10Liter zijn. Scherp hoor :)

 

Pacman

fijne dagen man, dank!

Die beestjes zijn blijkbaar mijn recentste bezoekers. De familie Springstraat... Ze zijn best onschuldig, maar ongelooflijk onbeschoft en bovendien erg druk en chaotisch. Ze hebben ook niet eens aangebeld of niks. Op een dag waren ze hier opeens :)

 

 

Iedereen dank en hele fijne feestdagen! mochten we elkander niet meer treffen dan ook alvast een gelukkig nieuw jaar met veel kweekplezier, goedkopere energieprijzen en schone hokjes zonder ongewenste levensvormen...

Groetjes Wlf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh nice... ik krijg geen bold tags :)

 

Goed te horen, uh... lezen, van de ervaren mensen, dat het inderdaad mee blijkt te vallen met je onverwacht bezoek! Ik zou waarschijnlijk alsnog met een loep en pincet er een paar handmatig om zeep helpen, hoe zinloos dat ook is. Als ze echt heel schadelijk zouden zijn voor wietplanten zou ook iedere growshop een potje speciaal tegen springstaartjes hebben. Vraag me wel af waar ze vandaan komen, enig idee?

 

Ben ook wel nieuwgierig wanneer er eventueel roze zichtbaar kan worden, denk pas wanneer de toppen aandikken en meer dan bosjes witte haren zijn. Ik heb een plant met wat roze/paars gedeeltelijk op steeltjes, omdat de fans er naast staan waarschijnlijk... m.a.w. ik weet 't ook niet :) Zag gisteren in een andere topic ( http://www.wietforum.nl/index.php?s=&s...t&p=1112456 ) fotos van een wel heel mooie roze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sativied en Wolfie,

 

Met een roze feno bedoel ik idd zoals de plant die in bovennstaande link te zien is :)

Volgens mij zie je het al snel,bij de 1ste bloeiverschijnselen,

ik dacht hier ooit eens ergens op forum zo'n foto's gezien te hebben.

Is de groei er bij jou al uit?

Bij mij blijven ze maar gaan,tot wel 120-130cm,

vandaag weer een gedeelte geknakt om toch een egaal veldje te behouden :)

 

Grtjs en voor jou ook prettige eindejaarsfeesten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb ik denk ik geen roze, heb van alle 5 planten een aantal toppen geinspecteerd en zie alleen groen/wit. Bij mij lijkt de groei er eindelijk uit te zijn (na 4 volle weken 12/12), heb de lamp voor het eerst zelfs weer een paar cm verlaagd omdat ik niet rekening meer hoef te houden met centimeters groei per dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey! Veel kweekplezier gewenst in 2013!

Ik heb de feestdaagjes overleefd en ben inmiddels ook weer hersteld. Ondertussen wel gewoon foto's gemaakt. Zitten leuke tussen :lol:

 

Ik heb me rotgezocht in de kast, maar ik ben ook nergens iets anders dan groen of wit tegengekomen. Geen roze feno... ;)

 

Ik zit vandaag op de eerste dag van week 6 en het gaat eigenlijk best goed. Ze bloeien goed en er beginnen zich mooie toppen te vormen. De geur ook echt die uit de kast komt zodra de deuren open gaan... heaven! pure heaven! Echt te lekker!

 

Ik heb afgelopen week om de dag BAC bloom meegegeven op max. dosis (30ml/10L). Deze week doe ik 25ml/10L en in week 7 weer 20m/10L. Daarna alleen nog maar water. Ze krijgen ook steeds om de twee weken bacto mee. Nou zoals gezegd gaat het eigenlijk prima verder. Alleen zijn de nachtemperaturen wat aan de lage kant. 18C soms... Hier moet ik wat mee, maar het is nog niet rampzalig en ook niet heel vaak ofzo. Hier dan nog een paar foto's voor de liefhebber!

 

Vandaag zag ik achterin mijn kast iets uit mijn potten steken, dus ik moest er een paar potten uit halen. Heb ik gelijk een fotoshoot gedaan.

Blijkt dat er wortels uit mijn potten groeien. bijna alle potten lijken het te hebben.

 

gallery_33426_14956_1663456.jpg

gallery_33426_14956_85335.jpg

 

 

26/12/2012

 

gallery_33426_14956_3818845.jpg

gallery_33426_14956_3408798.jpg

gallery_33426_14956_1151460.jpg

gallery_33426_14956_2394237.jpg

gallery_33426_14956_1193977.jpg

gallery_33426_14956_1505768.jpg

gallery_33426_14956_1147792.jpg

gallery_33426_14956_2035979.jpg

 

 

03/01-2013

De eerste 4 foto's nu zijn van dezelfde plant als de laatste foto hierboven...

 

gallery_33426_14956_2474152.jpg

gallery_33426_14956_2118242.jpg

gallery_33426_14956_2203514.jpg

gallery_33426_14956_390895.jpg

 

Dit is mijn kleinste plantje...

gallery_33426_14956_1655022.jpg

gallery_33426_14956_3301885.jpg

gallery_33426_14956_118746.jpg

gallery_33426_14956_2937469.jpg

 

Deze stond voor die kleine waar ik bij moest, dus die mocht ook even op de foto ;)

gallery_33426_14956_109772.jpg

 

 

De planten zijn nie zo belachelijk hoog geworden als ik had verwacht. Bij anderen zijn ze ruim over de meter en mijn hoogste haalt de meter niet. De toppen die er op komen zijn wel gewoon okey verder, maar geen monsters geworden die planten. Misschien heb ik ze te veel mishandeld. Zou ook nog aan de potmaat kunnen liggen. Er zijn plannen om voor een volgende ronde een grote aardebak te maken :D

 

Verder lijken de springstaarten te minderen in aantal, of ik wen er simpelweg aan dat ze er zitten en is de schrikfactor kleiner... Ik gooi het er op dat ze minder worden. Is leuker.

Nou, dit was het even voor nu. Ik ga ze water geven en mijn bedje opzoeken.

Tot gauw! Wolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig, mooie planten, ook de kleur.

Qua lengte ligt het idd aan je heftige dieven en knakken aan het begin, de smartpots werken prima, de wortels die eruit komen is gewoon, airprunen.

Aardebakken ben ik zelf minder fan van, de planten gaan dan ook ondergrond competeren en je bent de individuele plantbehandeling kwijt.

Het gaat volgens mij best goed, lekker zo doorgaan. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wolfie, mooie update, en inderdaad nog steeds zo'n mooie donkere kleur.

 

Ik zit zelf 's nachts ook bij de 18 graden soms, maar ik heb wel wat paars op de steeltjes. Die van jou lijken net zo weinig te geven om die 18 graden als de springstaartjes. Zolang de temp maar niet te snel veranderd als je lamp aan/uit doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wolfie,

 

Mooie pic's kerel,kunnen we weer fijn wat vergelijken ;)

Het gaat lekker bij jou en je meiden zien er mooi gezond uit...

Over die 18° zou ik me geen zorgen maken,dat is nog warm genoeg ;)

Bij mij zijn het wel serieuse monsters geworden (1m30)

lamp hangt op hoogste punt,en ook veel geknakt,gediefd,...

Nog een 5 weekjes te gaan :D

 

GRTJS BLOWKE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi

thnx dude! Ik wil de volgende ronde denk ik wat minder planten, 3-5 ofzo. Geen idee waarom, maar leek me wel geinig om te doen.

Ik heb ook bedacht dat ik grotere potten kan halen, maar met een klein aantal planten dacht ik eerder aan een aardebak omdat ik die over de gehele vloeroppervlak kan maken en op die manier lager kan houden. Grote Potten zijn gelijk zo hoog. Jij zegt niet doen???

Volgende keer in ieder geval wat minder agressief te werk gaan... Al moet ik zeggen dat de toppen super mooi worden, al zeg ik het zelf:

:lol:

gallery_33426_14956_906226.jpg

 

Sativied

Dank je wel man :D

Tjah, het blijken zowaar echte bikkels ;)

Ze zijn in elkaar gerammeld, aangevallen door aliens, trotseren de koude nachten en toch leveren ze mooie bierflessen.

Temperatuur stijgt vrij traag. Ik ga kijken of het helpt als ik de verwarming in de kamer aan zet.

Zou mooi zijn als ik de temperatuur toch rond 20C kan krijgen des nachts.

 

Shiva

Dank je wel man! Jouw planten knallen anders ook aardig. Denk dat ik aardig vrolijk ben aan het eind. Tenminste, als he tzo door blijft gaan :)

 

Blowke

thnx :D

1.30m ;) wow! Stuur ff n keer een foto, ben super benieuwd. Die van mij worden dikke dwergen :D

Ze zien er inderdaad wel gezond uit en ruiken me een partijtje lekker hey!

Als ze net zo lekker smaken blijf ik voorlopig bij de SP. Ik kan gewoon niet wachten!

ik ga proberen om de temp rond 20C te krijgen. Het is geen ramp, maar het voelt toch wat prettiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...