Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wolfie

2e Kweek - 10x Sugar Punch fem. en 2x Madshack fem.

Recommended Posts

Hoi lieve mensen,

 

Afgelopen week begonnen aan mijn tweede kweek. Deze keer met fem. zaadjes.

Ik heb 10x Sugar Punch en bij de bestelling heb ik 2x Madshack gekregen als freebee. Dank aan Sannie :P

 

7 Sugar Punch zijn ontkiemd en steken hun kopjes al boven de grond. de andere 3 laten geen beweging zien.

De 2 Madshack zijn ontkiemd, maar steken hun kopjes (nog) niet op. Al denk ik dat dit nog wel gaat komen.

 

Mijn setup is hetzelfde gebleven:

 

De Wolfie X-1 (zelfgemaakte kast van 1.20x0.90 :P )

750kub Phresh Filter

330 Ruck buisventilator

12L Root Pouches met elk 2 Buffertabs

Goldlabel light-mix (hergebruikt na vorige ronde. opgewaardeerd met bloed- en beendermeel en vinassekali uit de Intratuin)

Perfect Start van Sannie door de aarde heen.

Symbiosis mycorrhiza van Sannie

Bacto van Sannie

Ik was nog van plan wormenmest aan te schaffen. Ik wilde eerst die van Gold Label, maar zag dat Plagron ook heeft, maar dan veel goedkoper. Zeg maar Plagron: 25L voor 12 euro en Gold Label: 5L voor 32 euro. Ik weet niet of iemand dit verschil kan veklaren???

 

Dit was het voor nu.

 

groetjes Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier alvast een paar foto's van de afgelopen week:

 

Hier moet het mee gebeuren...

 

gallery_33426_14956_2412796.jpg

 

de eerste die wakker wordt in zijn potje

 

gallery_33426_14956_302452.jpg

 

Deze Sugar Punches zijn al wakker en strekken zich al uit. Ze zijn erg vrolijk voor hun leeftijd:

 

gallery_33426_14956_1382388.jpg

gallery_33426_14956_1888754.jpg

gallery_33426_14956_1654329.jpg

gallery_33426_14956_1523951.jpg

 

De Madshack is nog aan het vechten om boven te komen. Ik moedig haar elke dag een paar keer aan:

 

gallery_33426_14956_586739.jpg

gallery_33426_14956_2779115.jpg

 

De 2 Madshack zijn een dag later de spongepot in gegaan. Ik wist niet zeker of ik ze er bij ging doen, maar toch gekozen om wel te doen.

Nou dit was het weer even. Binnenkort meer (als er nieuwe informatie of ontwikkeling is natuurlijk. Anders niet).

 

Groetjes Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi werk, succes deze ronde

 

Je aarde ziet er van boven uitgedroogd uit, om dit te voorkomen zou je even wat folie kunnen spannen, dan hoef je ook geen water te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eey wolfie,

 

leuke soortjes heb je daar.

 

succes!!! weet niet of het voor het eerst is dat je sannie style aan houdt.

 

maar het is gewoon te makkelijk.

geef je plantjes de tijd en ze geven jou genoeg terug;).

 

gr,

070

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hanswordt: Thanks! en bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken of ik eerdaags tijd kan maken om folie te halen, heb het niet in huis :P

 

@070Wiet: Ik ben heel benieuwd naar he eindproduct. Heb er goede dingen over gehoord en gelezen op WF. Vorige keer heb ik de KO Kush. Ook erg goed te doen.

Vorige ronde was de planning ook om de methode van Sannie toe te passen. Ik weet dus enigszins hoe het werkt, maar de vorige ronde hield ik maar 1 vrouwtje over dus dat was jammer. Van die ene plant heb ik echter genoeg te roken overgehouden hoor en het smaakt ook nog eens goed. Inderdaad een lekkere methode.

 

@bramboo: thnx bro!

 

Ik zie dat ik mijn setup de lamp en kap vergeten ben:

 

Ik draai op een A-Wing Avenger met een Gavita Advanced HPS bulb, aangestuurd door een Gavita Digistar 600W.

en een Davin schakelkast voor 2 lampjes.

dat was het wel..

 

 

groetjes wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kerel,

 

Succes met je nieuwe ronde.

Zijn al je zaden boven gekomen?

Hoelang wil je ze gaan voorgroeien?

 

Volgende week start ik ook een rondje SP :P

 

Grtjs Blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wolfie, succes man, mooie soortjes, en errug lekker ook, nu heb je als het goed is alleen maar vrouwtjes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel veel succes met je ronde :P

en de sugar punch njammie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowke dank je wel :) Ze

zijn niet allemaal boven gekomen. 3 SP zijn nog niet boven. de 2 MS ook niet, maar daar zit, in tegenstelling tot de 3 SP, duidelijk beweging in. Ik denk dat ik max twee weken ga voorgroeien. Zou genoeg moeten zijn denk ik??? Hoe lang hou jij aan?

 

Krasi!

Gezellie dat je even komt kijken :P

Ik hoop wel op meer vrouwtjes inderdaad. Kan in ieder geval niet heel veel erger dan de vorige keer... Deze ronde heeft in ieder geval een soepelere start, we hopen op het beste

 

Kwikikweek

dank u! ik hoor van meer mensen dat de sugar punch jammie is!

 

Shiva2013

schuif aan! +zielen = +vreugd!

 

Tot de volgendekeer dan maar weer mensen! :P

 

Groetje Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Wolfie,

 

Lijkt me een geweldig soortje, kom graag meekijken..

Hopelijk komen die laatste ook nog op.

 

Vanaf zaad duurt het allemaal wat langer en 2weken na ontkiemen zijn het nog erg kleine plantjes.

Misschien daarna nog 2 weken voorgroeien?

 

In ieder geval succes,

Thc78

Share this post


Link to post
Share on other sites

van de sugar punche ga je echt genieten :P

zou deze nog eens moeten bestellen want mijn snoeppot met sp is al een tijdje op :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoi!

 

kwikikweek

Ik ben echt superbenieuwd! ik hoor alleen maar goede dingen over de Sugar Punch. Nou ja, ik lees er veel goede dingen over, maar dat komt op hetzelfde neer... De verhalen zijn goed :)

 

thc78

wees welkom! Ik zal zien wat de meiden willen en hoe ze zich ontwikkelen. Ik hou je advies in mijn achterhoofd. Als ze over twee weken nog zulke lieve ieletjes zijn geef ik ze nog alle tijd om te groeien. Even aankijken hoe ze er bij staan rond die tijd.

Er zijn momenteel 8 Sugar Punches en 2 Mad Shack opgekomen. Ik wil 10 potten in mijn kast, dus dat is mooi (als het allemaal vrouwen worden).Het begin is in ieder geval goed.

 

Kijk hoe schattig dit boefje is ;)

 

gallery_33426_14956_3346550.jpg

 

 

Groetjes Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had in mijn eigenlijke planning twee weken staan. Is dat gek? tips en adviezen zijn welkom.

 

 

of gebruik ik de term voorgroeien verkeerd?

ze gaan per vandaag op 18/6 en de bedoeling was dat ze over ongeveer 14 dagen naar 12/12 gingen.

 

is dit te kort??? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2 weken voorgegroeid, ze laten gaan zonder te toppen en te knakken...en nu zijn ze 1,5m1 hoog

en heb ik de hoofdtoppen moeten knakken...

Ik neem aan dat je wel gaat toppen en knakken, dan zou het geen probleem moeten zijn.

Een ding is zeker, sugar punch groeit als een dolle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 weken op 12ltrs eerder te lang dan tekort op jouw kweekruimte, maar het beste is elke week een fototje en aan de hand daarvan beslissen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de support die hier te vinden is moeten we er met zijn allen, saampjes heus wel uit kunnen komen wanneer ik moet gaan stoppen met voorgroeien toch? :)

Ik vroeg me wel een dingetje af; Ik heb een dimbare evsa en alleen een hps lamp. ik heb de lamp nu op 400W staan. wat is met mijn setup het beste om te doen? 400 houden of gewoon op 600 draaien? en met "het beste om te doen" bedoel ik wat het beste is voor de planten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twijfelend over welke soort zaaiingen ik de volgende keer ga doen, kijk ik graag mee.

Leuke (bio) spullen en soorten in ieder geval!

 

Groeten,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je je lamp 60cm boven je plantjes kan houden (ik weet de hoogte van je ruimte niet), en je kan je klimaat op orde houden zou ik er gewoon 600/660watt op loslaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Watzeggie

schuif aan! Succes met het maken van je keuzes :)

 

Krasi

Ik heb genoeg hoogte (kast is 2.00m hoog). Ik heb de lamp dus op 600 gezet, maar de lamp vergeten hoger te hangen. Nu hangt ie wel op 60cm, maar een van de madshack is gesneuveld en twee van mijn planten hebben vlekken gekregen. lijkt op droogte/verbranding, maar dat weet ik niet zeker. Weet jij of iemand anders wat dit is?

 

gallery_33426_14956_2772551.jpg

 

 

De 9 planten die nu nog over zijn staan er verder gezellig bij.

 

gallery_33426_14956_3216026.jpg

 

 

Dat was het weer even.

groetje Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een soort van update.

 

Het gaat vooralsnog aardig ^_^

Allereerst heb ik mijn filterdoek vervangen. Hij is verkleurd geraakt, maar dat is mij persoonlijk wat ontgaan. Ik heb er nu een nieuwe overheen gedaan en het verschil is redelijk groot zeg maar. Ik voelde me enigszins blind omdat het me nu pas op is gevallen:

Tjah...

gallery_33426_14956_465119.jpg

 

Gevalletje jammer, maar geen ramp. Het is opgelost.

 

Voor de rest lijkt het goed te gaan met de kleintjes. Er zit wat verschil in formaat tussen de plantjes, maar dat trekt vermoed ik de komende tijd wel bij. Anders kan ik zelf altijd een handje helpen door te toppen, dieven, snoeien enz. Tenminste, dat zeg ik heel dapper, maar ik heb het nog nooit gedaan dus ik ga het een en ander uitproberen.

Verder heb ik bij gebrek aan z/w folie nu alu-folie op de potten. De toplaag van mijn aarde droogde supersnel uit. Ik had dus eerder naar Hansworst moeten luisteren, maar beter lat dan nooit denk ik dan maar... Mocht je dit lezen: Alsnog bedankt voor de tip! :wacko:

 

De temperatuur is rond 25-27. Ik heb een klein raampje open staan dus er komt voldoende frisse, koude lucht binnen. 1 keer is er een uitschieter geweest naar 29C maar dat was met t raampje dicht. Als het vaker gebeurt haal ik een grotere filter/afzuiger. Voor nu lijkt het goed te gaan. Vlak voordat de lampen aan gingen was het vandaag 21C. Ook best mooi! laagste dat ik heb gemeten is 19. Dat was best jammer.

Ik heb ze vandaag water gegeven met Bacto en aangekleed met hun nieuwe jasjes. Staat ze erg lief :P

 

gallery_33426_14956_1150350.jpg

gallery_33426_14956_1859343.jpg

 

De twee grootste:

gallery_33426_14956_762116.jpg

 

gallery_33426_14956_1328370.jpg

 

 

en de twee kleinste:

Dit is de MADSHACK die er nog tussen staat

gallery_33426_14956_2625268.jpg

 

De kleinste SUGARPUNCH

gallery_33426_14956_2822118.jpg

 

 

 

 

Dat was het dan weer even.

Groeten Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist een nieuw afdakje gemaakt voor mijn thermo/hygro:

gallery_33426_14956_2183431.jpg

gallery_33426_14956_1881802.jpg

gallery_33426_14956_3590584.jpg

gallery_33426_14956_1654612.jpg

 

Nu ben ik echt klaar voor vandaag.

Goede nacht! Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een kleur verschil van die filter doek :P werd precies wel tijd om deze te vervangen

plantjes zullen ook wel weer bij trekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...