Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Watzeggie

Knakken, buigen, plompen, 10x PP onder de 1000DE

Recommended Posts

Mijn eerste verslagje hier. Al eerder wat kleine kweekjes gedaan die niet heel erg opschoten.

De set-up is nu veranderd en de (hier opgedane) techniekjes ook. Allemaal bedankt voor de vele info hier om het nu eens tot een succesje te brengen!

 

Set-up:

Zwaar geïsoleerd (ook de vloer) bunkertje in een bouwvallig schuurtje. Lucht komt direct (passief) van buiten.

Kan dus lastig zijn qua klimaat en met name de luchtvochtigheid.

2.00 x 1.15 x 1.80. Eigenlijk net te laag voor de 1000DE, maar dat lossen we op door knakken en buigen.

 

Gavita 1000DE.

500 kub softbox. Gaat prima (op 1150 Watt) met de koele lucht die direct van buiten komt.

Om de grond op temperatuur te houden blaast de fan schuin naar beneden zodat de koude lucht wat mengt met de warme lucht van boven.

Phresh 1000 kub filter.

 

Deze keer helaas nog PP stekken die een week hebben moeten reanimeren. Volgende keer een zaadkweekje!

Potten: 10 x 30 liter waar een stuk van de bovenkant vanaf is gesneden om het zo laag mogelijk te houden.

In de potten Atami light mix. Voor de helft nieuwe aarde na een eerdere ronde.

 

Voeding: Hy-pro 2K; alle overige supplementen van Canna: Rhizotonic, Cannazym, Cannaboost en PK13/14)

Vanaf week 3 bloei gaat er wekelijks wat Mg/Ca van Aptus in tot de 5e week.

 

Spintbestrijding: Aptus Dislike. Is het hoofdbestandsdeel misschien neemolie? In ieder geval heeft het gewerkt.

 

Wat ik vergeet komt er later in het verslag wel bij. Of heeft iemand nog tips wat de voeding betreft?

 

Enne, een Blumat Tensiometer uiteraard. Na de waterbeurt van gisteren stond deze vanochtend op 50 mBar.

 

Lastig om er zo wat van te zeggen zonder foto's. Die komen vanavond.

Ze staan nu precies een week op 12/12 na ruim 3 weken voorgroei en heel veel geknak.

Ze krijgen nu de ruimte om door te schieten. Zeiltjes zijn inmiddels van de aarde afgehaald.

Het plompen zit eraan te komen nu de de topjes al beginnen te komen.

 

Hopelijk leer ik weer eens wat bij met jullie hulp(?) na een paar teleurstellende kweekjes. Alvast bedankt!

 

Groeten,

 

Watzeggie

Edited by Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes en foto`s zeggen zoveel meer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen topbooster en enzym van aptus in plaats van Cannaboost en Cannazym als je wel aptus dislike en Mg/Ca van aptus gebruikt? denk dat je dan beter alle suplementen van aptus kan gebruiken dan ben je ook een stuk goedkoper uit en eindproduct is een stuk beter naar mijn mening. :verrygood

 

succes met de kweek!

 

Gr Jack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Elmo en JW!

 

@JW, dat zijn de tips waarvoor ik me heb aangemeld hier, super!

Helaas staan er nog wat volle flessen Canna. Zal van de week even kijken hoe groot de investering is in de Aptus-sapjes.

Ik wil niet te veel in deze PP's investeren. Kijk nu al uit naar de zaadronde..... Stekken doen het niet zo lekker vanwege het wisselende klimaat in mijn indoor tuintje.

Hopelijk doen zaaiingen het beter.

 

Groeten,

 

Watzeggie

 

P.s. vanavond wat foto's van de tuin en de plantjes. Ze doen het overigens best wel lekker op dit moment.

Snel foto's maken voordat het omslaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je klimaat niet goed is dan doet geen wietplant het goed...stek of zaad :verrygood krijg je nooit een top ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gobru, het is nu eenmaal een soort van semi-buitenkweek, zonder de klimaatbuffer van betonnen muren en dubbel glas. Ik wil het niet binnen hebben.....

Er staat wel een kacheltje in (500 Watt olie op een tijdklok) en een regelaar op de afzuiger. Nacht=21 graden en dag=27 graden.

Temperaturen zijn daarmee wel in orde, alleen de RV speelt nog steeds parten. Lastig.... RV ligt nu rond de 70 in de nacht en op de dag (licht aan) op 50%.

Voor nu mooie waarden denk ik. Met de groei van de plantjes zal de RV ernstig toenemen vrees ik nu al. Misschien dat het 's winters wel meevalt?

 

Enfin, deze ronde zal duidelijk worden waar de problemen liggen. Of niet hoop ik natuurlijk.

 

Groeten,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies een week op 12/12 nu.

Gisteren 12,5 liter water gegeven van bovenaf: EC 1.4, PH 6.0

Tensio stond daarnet op 80 mBar.

 

Lampie sinds een week op 1150 Watt. Hoogte 90 cm boven de planten.

 

Foto's helaas met het licht aan, maar met de witbalans wat bijstellen is het goed te doen.

 

gallery_36149_14899_17526.jpg

Overzicht van de tuin. Rechtsboven de fan die gecontroleerd wordt met een fancontroler. Anders blaast hij te hard.

Linksboven 500 kub softbox. Linksonder de passieve inlaat met omkasting om de (te) koele lucht wat te mengen met warmere lucht van boven.

 

gallery_36149_14899_224863.jpg

Het grove knakken, om ze laag te houden voor de lamp, is gestaakt. Ze mogen..... In het midden 2 rijen van 2 potten. Hier worden ze wat lager gehouden dmv een soort halfpipe idee.

 

gallery_36149_14899_221370.jpg

 

gallery_36149_14899_73328.jpg

 

gallery_36149_14899_234875.jpg

 

Hier en daar een bruin vlekje van het sproeien met de Dislike, al deed ik dat nadat het licht uit was. De lichte vlekken is het licht van de lamp...

De rode stelen beginnen sinds kort minder te worden.

 

Ik hoor wel wat jullie ervan vinden. Graag commentaar ter verbetering!

 

Groeten,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewaagde setup, de 1000watt DE op 1.80 hoogte, je effectieve kweekafmeting is 2mtr lang?, dat is namelijk ook niet echt ideaal met die lamp, beter had je 2x600watt pro kunnen nemen.

Met stekken is het makkelijker je planten laag te houden dan met zaailingen, helemaal met haze soortjes.

Met flink knakken en buigen kom je een eind.

Tuurlijk wens ik je succes en kijk ik met je mee :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie en dat je af en toe even meekijkt of alles goed gaat Krasi!

Misschien heb jij nog een suggestie voor laag blijvende soortjes die lekker breeduit groeien?

 

De afweging voor deze lamp is niet alleen maar opbrengst geweest, maar ook verkleinen van de risico's.

Eén lamp en minimum aantal planten voor dit oppervlak.

Met 2x 600 heb je veel minder schaduwen op de planten, zeker als je ze redelijk dicht tegen de wanden hangt zoals ik in de lichtplannen (mooi werk!) van Whazzup heb gezien.

De planten recht onder lamp staan grotendeels in hun eigen schaduw en worden aan de bovenkant te heet. De planten aan de uiteinden staan minimaal voor de helft in hun eigen schaduw.

Als deze lamp wat hoger hangt, vervallen deze nadelen grotendeels. Ik probeer met knakken en buigen een kuil in het midden te creëren om dit probleem deels te ondervangen.

Scroggen kan niet omdat ik er niet bij kan.... Voor de bloei nog even knakken en dan gaat op goed geluk het net er overheen.

 

Een 1/1 zal het zeker niet worden, maar toch leuk om te proberen het maximale ervan te maken?

 

Lengte van de bak met potten is 1 meter 70. Het is wel de bedoeling dat ze tot tegen de wand aangroeien in een later stadium.

 

RV was vanochtend slechts 36%. Zo snel wisselt het dus met stijgen of dalen van de buitentemperatuur.

 

Groeten,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo

 

 

Dat gaat lekker man,

grappig je hokje,en idd erg gewaagd z'n duizend watter erin in z'n ruimtetje

ik had ook 2 of 3x 600 gedaan heb je een nog betere lichtverdeling denk ik zelf..

het zal uiteindelijk erg vol en duwen geblazen worden in je hokje,ik neem aan dat je ze gewoon laat gaan?

toppen en dergelijke zal wel niet verstandig zijn met die ruimte.. :verrygood

 

ik had gelezen dat je via bmw hier ben?lache hij is hier weer via mijn,dus we komen wellicht allemaal indezelde gs :D

bij ome....met ze balletje gehakt he!

 

 

Cheers mate good luck!

 

BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha BC! Haha, ik neem meestal een broodje ei bij die ouwe.

Ik had het mezelf wel wat gemakkelijker kunnen maken ja.

Toch geinig een poging te doen het maximale eruit te halen zo.

 

nacht: temp is 21 graden. LV 51%

dag: temp is 28 graden. LV 38%

1150 Watt op 90 cm met nog wat ruimte te gaan boven de lamp.

 

Vandaag 9 dagen 12/12.

 

Klein beetje hoogte gewonnen alvast.

gallery_36149_14899_87698.jpg

 

Gisteren geplompt zoals van PH Donner geleerd. Als eerbetoon is hij in mijn avatar te zien waar hij samen met Op Stelten de voortgang van de bloei inspecteert.

Van boven en onder water gegeven zodat iedere pot even nat is. Uur na plompen: 20mBar. Vandaag 50mBar.

 

EC 1.5

PH 6.0

 

gallery_36149_14899_123832.jpg

 

Nog wat geknakt aan de voorkant.

gallery_36149_14899_245130.jpg

 

Nog heel even en het staat vol vermoed ik.

gallery_36149_14899_287980.jpg

 

Veel nieuwe scheutenkomen vrij met het knakken.

gallery_36149_14899_235657.jpg

 

Mag je dit al zichtbare bloei noemen?

gallery_36149_14899_8478.jpg

 

Het blijft verbazen hoe ze snel ze hiervan herstellen. Takken lijken er ook dikker van te worden.

gallery_36149_14899_62166.jpg

 

Het is wel erg bossig geworden allemaal door het knakken. Misschien volgende keer wat grotere stukken knakken?

Voor mijn doen ziet er aardig uit in ieder geval. Morgen aan de achterkant knakken en het net eroverheen nu ik er nog een beetje bij kan?

 

Groeten,

 

Watzegie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig met je knakwerk :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan het gebrek aan opmerkingen te zien zal het wel goed gaan.

Alles wat er te zien is komt ook hier vandaan ...

 

Gisteren het net geplaatst en nog wat geknakt. Het aantal topjes bovenop is al niet meer te tellen (150+)

Ook even de temperatuur net boven de potten gemeten en dat was even schrikken met slechts 19 graden!

Dit baart eigenlijk meer zorgen dan de stralingswarmte van de 1150 Watt. De fan nog wat meer naar beneden gericht en vanavond weer even meten.

 

Op het eerste gezicht weinig probs, maar de randen van de bladeren beginnen nu al wat te krullen en dat is wel heel erg vroeg.

 

Tensio stond alweer op 80. Ze beginnen dus wel te zuipen.

 

Paar plaatjes van de voortgang.

 

gallery_36149_14899_96131.jpg

 

Aan de kant van de deur is de temp het laagst. Zie beginnende bladprobs....

gallery_36149_14899_122263.jpg

 

Zie ook dat de bladeren al onder elkaar beginnen te kruipen.

gallery_36149_14899_151520.jpg

 

Groeten,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dont wurry het blijft onkruid.

Het zal nu vlug gaan. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes. sowieso vind ik pp een hele bossige plant. bleh voor mij ook de laatste keer stekken en voor de laatste keer pp.

 

op een mooi resultaat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Looking awesome, is die 19C met lamp aan?

Zo ja wat is dan de temp met lamp uit?

Zo nee, mooie temp :D

Heb je geen kacheltje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gisteren geplompt Van boven en onder water gegeven zodat iedere pot even nat is. Uur na plompen: 20mBar. Vandaag 50mBar.

Het is wel erg bossig geworden

 

Echt plompen doe je in volle bloei waneer ze het meest verdampt,zeg week 3 12/12!

Plompen werkt ook niet met elk aarde merk dus kijk nu uit dat het geen blubber word en laat het ook iets droog trekken.

 

 

Het bossiger worden van je plant ligt vooral aan het lichtspectrum van de Gavita. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle bijval!

 

@Bramboo, Doc en Jeice. die had ik even nodig na de lastige start met scheurwiet.

 

@Krasi, 19 graden net boven de grond is met lamp aan. Lamp uit=500W olie gevuld kacheltje aan.

Dan wordt het een comfortabele 21 graden op tophoogte van de plantjes. Lamp aan = 28 graden op deze hoogte.

Overigens slaat de afzuiger slechts nu en dan aan op 29 graden, afgeregeld met een (cheap-ass) fancontroller. Lekker koel hokkie dus in de schaduw onder de bomen.

Met de kachel aan zal de grondtemp misschien wat hoger zijn. Deze staat in de luchtstroom op de potten.

Ondanks de 20cm isolatie onder de vloer blijft deze toch akelig koud.....

 

@PH, bedankt voor de plomp-tip! Tot nu toe gezorgd dat het water via de onderkant in een uurtje weg was. En de totale watergift (onder en boven) in max drie dagen opgezopen.

Alleen met inwateren/overpotten wat te veel gegeven. Watergift was daarna pas na 10 dagen weer nodig.

 

Is het misschien al tijd voor een portie neutronenkorrels of een beetje Mg/Ca d'r bij?

 

 

Groeten,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt de vloer geisoleerd met wat?

En merk je verschil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De betonnen vloer was al verhoogd met houten frame en OBE omdat deze schuin afliep met 5cm op het ene uiteinde, 25cm op het andere.

Dat leek mij in eerste instantie voldoende om van de koude grond af te zijn en de boel waterpas te maken.

De lucht werd vanonder de vloer aangezogen. Bleek echter, zelfs in de zomer, te koud te zijn.

Daarna opgevuld met steenwol. Dat scheelde een graad of 4 a 5 op de vloer gemeten! Aanzuig moest daarmee verlegd.

Dak en wanden zijn ook zwaar geïsoleerd met steenwol. Sneeuw blijft erop liggen in de winter!

 

Het beste was geweest om onder de verhoogde vloer uit te blazen met de warme lucht. Helaas is dat niet meer mogelijk.

Het is allemaal wat ingewikkelder geworden dan in eerst instantie gedacht.

 

Groeten,

 

Watzeggie

 

P.s. gisteren 22(!) liter water gegeven, boven en onder.

A/B van Hy-pro + cannazym + rhizotonic + Mg/Ca van Aptus

EC totaal: 1.4

PH 6.0

Tensio na een uur van 150 naar 20mBar. Iets te veel/te vroeg dus.

De centimeter water op de vloer was na een uur wel geheel verdwenen/opgeslurpt

 

Temperatuur onder de bladeren, lamp uit: 21 graden. Lamp aan: 25 graden.

 

Ze gaan zoals ik ze nog nooit heb zien gaan :D Als de toppen door het net heen komen volgt er weer een update met foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het mooiste was zeker als je onder je ruimte zou kunnen afblazen...

Maar goed zo gaat het ook lekker...

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets eerder dan verwacht de beloofde update zodra ze boven het net uitkomen.

 

Tensio stond zojuist alweer op 80 na de iets te ruime watergift van eergisteren met 22 liter.

Verder geen zichtbare reactie op de toegevoegde Mg/Ca, dat komt als het goed is pas over drie weken.

 

Temperatuur voordat het licht aanging: 18 graden. De kachel gaat weer ietsjes hoger morgenochtend.

Verder eigenlijk niets bijzonders te melden, behalve dat het nog nooit zo snel ging. Nog een week of 6 te gaan als het zo doorgaat.

 

De foto's:

 

gallery_36149_14899_76201.jpg

 

gallery_36149_14899_159824.jpg

 

De bloei knalt er hard in. Volgende waterbeurt een beetje Cannaboost erbij.

gallery_36149_14899_29259.jpg

 

Achterin gaan ze wat harder. Misschien dat de koude luchtstroom daar wat minder is.

Ze staan ver genoeg van de lamp vandaan om hun gang te kunnen gaan.

gallery_36149_14899_34123.jpg

 

Grow to the light ladies.....

gallery_36149_14899_164710.jpg

 

gallery_36149_14899_166869.jpg

 

Eindelijk eens op tijd voordat het licht aanging, helaas niet voor alle foto's. Ze zullen nog een weekje doorgroeien en dan langzaam richting de lamp kruipen tijdens de bloei.

Het laag houden lijkt te zijn gelukt met vroegtijdig knakwerk.

 

Beetje stress mogen ze best hebben die jonge dames. Dus zet ik even ome Falco voor ze op.

 

Groeten,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie zichtbare bloei, ziet er niet verkeerd uit, de kachel ietsje hoger is een goed idee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...