Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Watzeggie

Knakken, buigen, plompen, 10x PP onder de 1000DE

Recommended Posts

Bedankt Krasi! Ik vind ze wel wat dunnetjes voor deze fase.

Dat wordt hopelijk goed gemaakt door het aantal toppen, ehh topjes.

 

Groeten,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

YOwww

 

 

 

Mooi man,gaat de goede kant op mooie gezich goed gevuld hokje!

 

De nieuwe scheuten schieten als paddestoelen uit de grond.!

Good job SO far SO good!

 

 

 

Keep it up;)

 

 

BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er echt prima uit, beter dan bij mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt wel mee hoor, Jeice.

Als de stekken langer staan, gaan ze er toch gezonder uitzien.

Jij hebt ze niet gezien als stek. Pas na twee weken begonnen ze goed op krachten te komen.

Ik heb, zoals jij zei, die lange voorgroei nodig om het vol te krijgen. De zijtakken worden op deze manier complete planten.

 

@BC, Die term heeft PH volgens mij in het leven geroepen. Hij zegt dat de planten in volle bloei nooit een tekort aan water mogen hebben.

Om die reden gaan er flinke bakken water in tot je aarde net geen blubber is. Daar voer je ook de worteldruk wat mee op zodat ze minder hard hoeven te zuigen voor de verdamping.

Voedingsstoffen komen lekker los, enz.

Dampen moeten ze, aldus PH Donner. Correcties of verbeteringen van dit verhaal altijd welkom natuurlijk. PH had een mooi linkje naar het technische verhaal.

 

Groeten,

 

Watzeggie

 

P.s. de stelen worden snel dikker en na flinke strek weer korte internodes in de maak. Gaat hard allemaal....

Tensio op 150 mBar. 12,5 liter water van onderen gegeven met Cannaboost en de rest d'r bij. EC terug op 1.6. PH 6.1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon teveel geven dus tot het water eruit druppelt...

oww,dus dan plomp ik ook al een tijdje :P

beetje meer als anders

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BC, altijd handig als iemand hier een vakterm aan toekent.

 

Vandaag staan staan ze alweer 16 dagen op 12/12.

Wat temepratuurprobleempjes gehad de laatste dagen. Ene keer 30+ graden toen het licht net aan was.

Andere keer slechts 14 graden. Het probleem zit hem op het moment dat de kachel uitschakelt.

Te vroeg is nie goed en temp even veel te laag, te laat en hij gloeit te lang na met enorme temperatuurstijging als de lamp aan gaat. Wel wat meer rode stelen gezien vandaag. Gelukkig is de oorzaak bekend.

Kritisch is ook de afstelling van de fancontroller. Afijn, komt wel goed vanaf vandaag.

 

Verder duidelijk gezien dat de voorste dames veel minder zuipen dan de achterste. Daarom de boel totaal goed geplompt, boven en onder, gisteravond met maar liefst 35 liter zodat ze allemaal weer eens goed verzadigd zijn. EC 1.6 PH 6.1. Tensio van de natste plant stond op 30 daarnet. Geen water meer op de vloer.

 

Overzichtje van het bloemschikken voor beginners.

De fan blaast naar beneden om de temperatuur op de grond een beetje op te krikken.

gallery_36149_14899_167699.jpg

 

Het hele boeketje in wording.

gallery_36149_14899_105420.jpg

 

Goed te zien hoe laag ze zijn gebleven.

gallery_36149_14899_225577.jpg

 

Met deze methode....

gallery_36149_14899_55860.jpg

 

Bloei zit er lekker in en ze groeien lekker door.

gallery_36149_14899_431591.jpg

 

De bladeren kunnen de 1150 Watt nog wel hebben. Het wordt nu wel oppassen. Knakken of niet is de vraag?

gallery_36149_14899_337877.jpg

 

De achterste doen het het lekkerst. Daar is de temperatuur ook wat constanter en de luchtstroom het laagst.

Ze lieten gisteren wel zien dorst te hebben. Vandaar het grote plompen.

gallery_36149_14899_115128.jpg

 

Opmerkingen hoor ik erg graag. Ben behoorlijk onzeker over de goede afloop.

 

Binnenkort nog meer plompen en de EC misschien wat omhoog. Watzeggie haalt er even een oude rampetamper bij.

 

 

Groeten,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mn kachel op een aparte timer gezet. Laat hem 15 minuten voordat de lampen uitgaan inschakelen en 15 minuten nadat de lampen aangaan uitschakelen. ik trek de verse lucht van een verdieping lager en de kachel+tent staan in een geisoleerde ruimte, anders moeten die tijden denk ik wat langer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het meedenken, Jeice!

 

Bovenaan vorige bericht staan de overzichtsfoto'tjes er inmiddels bij.

 

Groeten,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt toch een redelijk gelijk veldje zo, planten zijn mooi groen, je hebt al 16 dagen 12/12 achter de rug, dus ik zou alleen de strektakken/uitschieters nog knakken, ondanks je temp problemen zien ze er goed uit, zoals Jeice deed ik het ook altijd :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig is het onkruid. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de bemoedigende woorden!

De uitschieters direct onder de lamp zijn voorzichtig platgelegd.

 

@Doc, als je ze in je haar smeert, groeien ze nog door :P

 

Groeten,

 

Watzeggie

 

P.s. Even voor mezelf: volgende waterbeurt Mg/Ca d'r in kieperen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 3 tot 5 12/12 toch, Jeice, om de vroegtijdige vergeling te voorkomen? Of gaat de bloei al te hard omdat dit een snelle bloeier is?

 

Op de site van Aptus:

 

 

Toepassing

Gebruik CaMg-Boost 1x per week vanaf de 3e week tot en met de 5e week bloei. Gebruik bij deze waterbeurten geen boosters met extra fosfor (PK 13/14,

P-Boost, Super-PK etc).

Gebruik 50 ml CaMg-Boost per 100 liter water.

Schudden voor gebruik.

Volledig wateroplosbaar

Laat geen residuen achter in druppelsystemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik geef het mee tot de groei eruit is. t/m week 3 dus, starten in week 3 vind ik een beetje vaag.

Voorheen gaf ik het nooit, ook nooit last van vroegtijdige vergeling. Het zit ook in je A/B voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Forummers,

 

Even een update op 20 dagen 12/12, met name van de luchtomleiding.

 

Gisteren gewaterd met 12,5 liter EC 1.4 (even terug vanwege witte en kromme bladpuntjes) PH 6.1

Laatste scheutje Ca/Mg erbij. Ik had de laatste keer wel erntsige vergeling, Jeice. Begon in dit stadium al.

 

Even naar de doehetzelf geweest om te kijken of ze daar misschien iets hadden om de warme lucht langs de inlaat en tussen de potten door te blazen.

De temperatuur was daar tot nu toe gewoon te laag met 15 graden tussen de potten en 19 net erboven met licht aan.

Zie buisventilatortje, stukje slang rond 12,5, en een PVC buis op de foto's.

 

Misschien ook wel lekker voor de lamp om daar de warmte weg te zuigen? Dit boven de koude luchtstroom tussen inlaat en filter.

gallery_36149_14899_40739.jpg

 

Net achter de inlaat wordt warme lucht (30 graden) geblazen om de koude lucht te mengen.

gallery_36149_14899_38409.jpg

 

Bloei zet goed door. Bladeren nu al in iets mindere conditie. Beetje dun en knisperig....

gallery_36149_14899_162736.jpg

 

Beetje witte puntjes hier en daar. EC is al wat teruggeschroefd. Of morgen helemaal geen voeding?

gallery_36149_14899_181641.jpg

 

En het hele veldje.

 

gallery_36149_14899_109322.jpg

 

gallery_36149_14899_451519.jpg

 

 

Komende dagen zien of ze de warmere voetjes kunnen waarderen.

 

Groeten,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de temperatuur reeds gemeten onderin na je inventieve verandering, een dagje alleen water geven kan nooit kwaad, witte puntjes is btw geen ramp, geeft aan dat je op de max zit, gele puntjes is "waarschuwing ik vind dit niet lekker" en bruine verbrande punten is net iets te lang gewacht met het gele bladpuntjes verhaal te snappen :)

 

Nette aanpassing, de planten staan er niet verkeerd bij, geen stilstand oid, topvorming gaat ook gewoon goed, en als je nieuwe aanpassing werkt gaan ze het zeker waarderen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor het meekijken en de tips! Er zit nog flink wat water in (60 mBar op de tensio) Rustig aan dus met voeden...

O ja, hoogte van de lamp is nu 80cm van de toppen in het midden vandaan.

 

Het 'ding' werkt! Temperatuur tussen de potten 23 graden met de afzuiger op de laagste stand.

Slaat ie aan, dan zakt deze temperatuur tot 19 graden, maar dat is telkens maar heel even.

 

Wat wel gebeurt is dat de LV wat stijgt. Warme lucht koelt snel af bij de inlaat ....

Kan ook aan de hoge buitentemperatuur 's nachts liggen van 10 graden.

 

Temperatuur tussen de bovenste bladeren is een redelijk constante 26 graden na opnieuw inregelen van de fancontroller.

Heb het idee dat dit veel goeds gaat brengen en het laatste grote probleem uit het hok is.

Er zullen er vast nog een paar volgen. Als het voorlopig maar niet gaat vriezen!

 

Groeten,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de temperatuur van je potten?

 

En, als de buitentemperatuur stijgt neemt deze meer vocht mee naar binnen omdat warme lucht nu eenmaal meer vocht op kan nemen dan koude lucht.

 

Als de temp straks onder de 0 raakt zal je met lv van 20-25 in aanraking komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp van de aarde is nu (nacht) 19 graden. Lucht tussen de potten 20 graden en op tophoogte 21 graden.

@Predator, dat is idd het probleem met dit hok. LV gaat mee met de buitentemperaturen.

Mocht de LV te laag worden, kan ik een laagje water in die pijp doen. Ook mooi om mee te starten.

 

Groeten,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites
PH had een mooi linkje naar het technische verhaal.

 

Een hoge worteldruk zorgt voor passief transport van calcium naar gewasdelen die niet of minder verdampen.

 

BRON

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt PH! Guttatie dus......

 

De bevindingen met 'de pijp' zijn zeer opzienbarend, vandaar een snelle update. 22 dagen op 12/12. Totaal 6 weken, 4 weken op 1150Watt

Gisteren is het zeer laat geworden omdat de totale luchtstroom in het hok is veranderd en alle afstellingen dus weer veranderd moesten worden na zeer veel metingen. Belangrijkste reden is dat de tensio liet zien dat ze niet meer dampten!

In een nacht (voor de dames dag) is de tensio slechts 10 mBar opgelopen, van 60 naar 70. Niet goed dus!

Ook geen zweet daar waar de bladeren op elkaar liggen.....

 

De metingen van de temperatuur zijn gedaan op de volgende plaatsen: tussen de potten, tussen de bladeren en op de bladeren. Dat met de afzuiger aan en uit. Ook nog eens op alle mogelijke plaatsen in het hok.

 

Afijn, alles dik in orde met de opzienbarende ontdekking dat de temp direct onder de lamp, bovenop de toppen slechts tussen de 21 en 24 graden was. De warmte rond de lamp wordt dus zodanig weggezogen dat ze wat meer stralingswarmte kunnen/moeten hebben en dus de lamp lager gehangen. Die hangt nu op slechts 65 cm, zonder problemen. Tenminste dat denk ik, vandaar wat foto's erbij. Laat graag weten of dit er allemaal goed uit ziet?!

Tensio stond daarnet weer op 130. In 1 belichting dus van 70 naar 130 gegaan.

 

Door gebrek aan verdamping hebben ze natuurlijk wat te nat gestaan.

 

Direct onder de lamp.

gallery_36149_14899_241145.jpg

 

Helemaal achterin op de warmste plek.

gallery_36149_14899_74726.jpg

 

Ook achterin, blijft toch het hardst gaan daar.

gallery_36149_14899_351168.jpg

 

De hele reut. Zie ook de handige snelle thermometer.

gallery_36149_14899_80950.jpg

 

Op de koelste plek vooraan.

gallery_36149_14899_401774.jpg

 

De stengels zijn overigens lekker aangedikt en hoogte komt er nog nauwelijks bij.

Gemiddeld zijn ze nu 55cm en de achterste een cm of 75.

 

 

Bedankt voor het lezen en kijken!

 

Groeten,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier en daar wel wat paarse blad stengels.

 

beetje gestrest?

 

maar voor de rest ziet er heel goed uit!

 

komt goed! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Brambooh!

Die rode stengels zijn van voor de aanpassingen toen ze nog veel koude lucht voor hun kanis, ehhh voeten, kregen..... Hadden ze als stek, samen met de nodige spint, trouwens ook al.

Wat mij betreft mag het nu nog gaan vriezen ook. BTW, omdat (een deel van) de warme lucht wordt rondgepompt hoeft in de nacht de kachel niet meer zo hoog.

Scheelt weer stroom. In dit, voorheen, kudthok dus 3 vliegen in 1 klap geslagen met die gekke pijp. Het meten en aanpassen heeft gewerkt. Trouwens ook hier geleerd, waarvoor dank!

 

Groeten,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...