Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Watzeggie

Knakken, buigen, plompen, 10x PP onder de 1000DE

Recommended Posts

Hi Watzieggie, lichte karteling in je blad, kan van stralingswarmte/verdampingsprobleem komen, kan aan je lamp liggen ook aan je EC, 1.9 is vrij hoor nu, ik zou 1.6 hanteren.

Je zou ook de lamp 5cm kunnen verhogen als je denkt dat het daar aan ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Krasi!

Het is belachelijk kritisch allemaal met de hoogte van de lamp en de temperaturen. Het hangt idd op 5cm en een graadje meer of minder op de thermostaat van de fancontroller.

Wat ik nodig heb is een soort met een meer open bladstructuur om de temperatuur (lees luchtstroom) onder het bladerdek wat omhoog te krijgen.

Daarbij moeten ze flink vertakken, niet te hoog worden na 12/12, heerlijk smaken en een mega-opbrengst brengen, haha. Suggesties?

 

Ik doe de lamp een klein stukje hoger zometeen. De ervaring tot nu toe is dat ze het wel kunnen hebben direct na het water geven ....

Voeding volgende keer wat lager. Of misschien alleen water volgende keer?

 

Grt,

 

Watzeggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even de stand van zaken evalueren omdat het zo hard gaat nu.

 

Ze gaan dus hard! Vooral de plant rechts achterin die misschien wat droger staat, of meer drinkt, dan de rest.

Deze vertoont ook wat verkleuring op de (belachelijk) grote fanleaves.

Afijn, nog nooit eerder gezien in mijn hok......

 

De lamp hangt nu op z'n hoogst (75cm boven de toppen direct onder de lamp) en daarmee ziet het blad er weer wat beter uit.

Met de uitbundige bloei van dit moment wordt het oppassen dat ze niet te warm worden. Ze raken misschien de warmte minder gemakkelijk kwijt?

Eventueel terugschakelen naar 1000 Watt, maar liever niet natuurlijk....

Gisteren gewaterd met 18 liter. Dit blijken ze exact op te drinken in twee dagen, waarna de Tensio keurig op 200 staat.

Even terug naar EC 1.6 op advies van Krasi. Incl. 5ml PK13/14, 20ml Booster, 25ml zym en 5ml rhyzotonic per 10 liter water.

 

Morgen weer wat foto's.....

 

Groeten,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

En even wat foto's ....

De voedingsstrategie is weer wat aangepast na hier weer heerlijk veel info te hebben opgedaan.

De EC is verder verlaagd naar 1.4.

 

gallery_36149_14899_64242.jpg

 

gallery_36149_14899_205939.jpg

 

Deze staan direct onder de lamp en zien er wat minder uit dan de rest ....

gallery_36149_14899_105978.jpg

 

Grote fanleaves verkleuren wat achterin. Zie onderin de foto.

gallery_36149_14899_130421.jpg

 

Ook direct onder de lamp. Wordt wel lekker wit daar!

gallery_36149_14899_161081.jpg

 

Dat was hem weer voor vandaag.

 

Groeten,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Watzeggie!

 

Ik vind ze er super uitzien! Blad is mooi donkergroen, geen rare plekker of vlekken. Mooie lange slungels die mooie buds zullen aanmaken. Ik vind het een mooie plant die PP.

 

Ik vond de EC ook een vrij hoog, maar die ga je al verlagen :lol: Op de 1e en 4e foto ze je al gele bladpuntjes opkomen. Bij een hogere temp zou ik (nog)meer zakken in EC. Spoel je ook 1x in de week? Heb je al een klein beetje Ca/Mg boost gegeven?

 

Verder zou ik heel lichtjes een fan over je toppen heen laten blazen.

 

Ze zien er goed uit, blijf zo doorgaan!!!

 

Groetsels,

Beamer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie, Beamer en Kwiki!

 

Ik denk dat de laatste update net hebt gemist, Beamer.

Ik spoel niet, maar geef van boven en onder water.

Doe ik om zeker te weten dat ze allemaal ongeveer even nat staan.

De drogere potten zullen wat meer opzuigen van onderen dan de wat nattere ....

 

Er wordt van onderen door de bladeren heen geblazen.

Met de hitte van de lamp erbij heb ik erg slechte ervaringen met een extra fannetje erbij ...

Er is zo voldoende luchtverplaatsing (hoop ik)

 

Ca/Mg is in week 3 t/m 5 meegegeven. De grote vergeling van de vorige keer is idd weggebleven.

Maar goed, hele voedingspakket is veranderd, temperaturen zijn veel lager en weer hoger op de bodem.

 

@Kwiki, ben er ook bang voor. Nog even en ze bonzen op de deur wegens plaatsgebrek. Dank je iig!

 

Grt,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mooie update man, je planten staan er prachtig bij, slimme zet met je EC, je blad ziet er goed uit, geen klagen van de plant iig :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, net gemist dan :lol:

 

Wat ik zelf doe met spoelen is 1x in de week wel water en enzymen, maar geen andere voeding. Je aarde buffert toch wel EC. Ieder zo zijn manier, ja toch :lol:

 

Groeten,

Beamer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update (zonder foto's)

 

Ik vond het toch nog wat koeltjes tussen de potten met 19 graden. Daarom de flow van de luchtslang van boven naar beneden wat verhoogd gisteren.

 

Dit ding dus:

 

gallery_36149_14899_40739.jpg

 

gallery_36149_14899_38409.jpg

De flow is flink verhoogt door de doorlaat van de lucht te verdubbelen met een flink aantal gaten erbij die nu meer tussen de potten door blazen.

 

Daarmee is 4 graden gewonnen tussen de potten waar het nu ruim 23 graden is. Daarmee zakte de temperatuur net boven de toppen ook weer 3 graden.

De lamp kon daarmee weer wat lager. Hij moest zelfs lager omdat anders de plantjes stopten met dampen.

Enfin, de lamp hangt nu op nog geen 60cm op 1150 Watt! En de planten staan er mooier bij dan ooit. Zelfs de kleine blaadjes tussen de toppen staan weer recht en zijn groener dan groen.

Dit heeft wellicht ook met het verlagen van de EC te maken tot 1.4, maar de temperatuur heeft zeer zeker invloed op dit alles.

 

De toppen aan voorheen 'de koude kant van het het hok' zijn ineens enorm aangezwollen. Niet verkeerd dus!

 

Morgen weer wat foto's. Hopelijk met het licht uit ...

 

Groeten,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wat bier gedronken maar ik volg het niet helemaal.

 

het is nu warmer snachts en koeler met de lampen aan? huh?

 

 

mooi dat je je lamp zo laag kan hangen. hier ook 50 cm met 600 W. pp kan goed hebben!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jeice,

 

Zowel 's nachts als overdag is het boven de planten wat koeler geworden en onder wat warmer.

De warmte wordt simpelweg verplaatst.....

Lamp aan = max 27 graden boven de planten en 23 tussen de potten.

Lamp uit = 22 graden boven de planten en 24 tussen de potten. (met 500 Watt kacheltje aan)

Probleem was altijd dat het rond de lamp te warm was en op de vloer (veel) te koud ...

De warmte is nu lekker verdeeld door het hele hok.

Voor deze oplossing was er niet te kweken in dit hok. Zelfs in de zomer waren de potten veel te koud.

Dat leidde tot allerlei vreemde problemen, o.a. dat ze niet dronken met alle gevolgen van dien.

 

Grt,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ok snappem (beetje veel bier)

 

beter ja, heb mn luchtaanvoer een stukje boven de lampen op dit moment. Koude lucht daalt wel in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs zonder bier is het lastig te vatten, Jeice :lol:

Ik kan er niet bij voor een overzichtsfoto'tje van het ding ...

 

Dit alles is specifiek voor mijn situatie (schuurtje) gedaan. Toch denk ik dat de vloer vaak te koud is met de lamp(en) aan, zeker als de inlaat laag zit.

De stralingswarmte van de lamp bereikt nooit de vloer door het bladerdek erboven. Jouw luchtinlaat boven de lampen is veel gunstiger.

Helaas was dit in mijn hok niet meer te doen, of ik moet hem helemaal opnieuw opzetten.

Ik had ook graag (gedeeltelijk) onder de vloer afgeblazen bij wijze van vloerverwarming, had gekund omdat deze ruim 20cm is verhoogd om hem waterpas te krijgen en goed te isoleren.

Dat kan helaas ook niet meer, maar de luchtomleiding doet zijn werk erg goed.

 

Grt,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even weer een foto-updatetje.

 

Dag 39 12/12. EC is nog steeds 1.4 na de tijdelijke verhoging tot 1.9 die ik de volgende keer nalaat.

Voor de rest alles toegevoegd volgens schema van Canna. Dus per 10 liter: PK13/14 (5ml), Cannaboost (40 ml), zym (25ml) en een klein beetje Rhizotonic (5ml)

Tensio na wateren gistern op 30 mBar en nu op 70.

 

De foto's:

 

gallery_36149_14899_411562.jpg

 

Met 1150 Watt op een kleine 60cm erboven! Zie beginnende bruine haartjes.

gallery_36149_14899_105001.jpg

 

Achterin midden, de grootste slungel.

gallery_36149_14899_310343.jpg

 

Rechts achterin.

gallery_36149_14899_223978.jpg

 

Groepsfoto van de dames achterin.

gallery_36149_14899_21522.jpg

 

Groepsfoto van de dames voorin. Deze deden het voorheen nooit ......

gallery_36149_14899_349324.jpg

 

Gewoonlijk beginnen ze in week 7 pas echt te zwellen, dus ik ben erg benieuwd (lees nerveus :lol: )

Behalve de grootste fanleaves van 2 planten nog geen enkele vorm van verkleuring. Mag van mij wel beginnen nu ...

Wel wat meer gekartelde bladranden. Lamp weer terug op 70 cm gehangen. Hoger kan ie ook niet meer.

 

Plan is om nog een week door te gaan met deze voeding en dan alleen nog maar water en de lamp terug naar 1000 en vervolgens 825 Watt.

 

Dat was hem weer.

 

Groeten,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor WZ, dat geknutsel in je hok pakt positief uit, ze zijn mooi wit en er ontpoppen zich heuze toppen, de geur was ook heerlijk las ik net :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit hoor. ik zit op dag 40 en ga zo weer kijken na 3 dagen. ben benieuwd :lol:

 

hoeveel dagen wil je ze in totaal laten bloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Krasi! Ik ga zo nog even terug om te ruiken :lol:

 

Ook bedankt Jeice! Bedoeling was 8 weken, maar zo te zien zou dat wel eens wat langer kunnen gaan worden.

Ze staan er nog zo netjes bij ....

Vorige keer waren ze na 8,5 weken helemaal klaar en leken zelfs al minder te worden met heel veel jong groen (minitopjes) onder het bladerdek en totaal verbruinde/vergeelde bladeren voor de rest.

Wat er toen vanaf kwam waren alleen maar ranzige ploftoppen en het leek helemaal nergens op ...

Nu gaat het zo ontzettend anders dat ik er even niks van kan zeggen. Wat denk jij met jouw ervaring?

 

Ben erg benieuwd hoe ze bij jou gaan op de mapito! Foto's.....

 

Groeten,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze de vorige ronde 68 dagen op 12/12 gehad. Cannaz had ze geloof ik ook altijd 70 dagen staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou mooi zijn voor de tweede bloei, alleen ga ik dit niet aandurven denk ik. Afhankelijk van de weersomstandigheden dan.

De LV heb ik absoluut niet in de hand..... Het hok staat in een koude vochtige uithoek. Als het flink gaat vriezen weet ik ook niet wat er gebeurt....

 

Grt,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon relaxt blijven en rustig afwachten.

 

Met de huidige conditie van de planten maak je weinig kans op rot.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als het flink gaat vriezen

 

Gaat de Lv omlaag :lol:

 

Wat heb je anders gedaan tov de rondes hiervoor,plompen?

 

Zet er erg potent en gezond uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wel gevaarlijk kan zijn is wanneer de planten afkoelen in de nachtperiode, daarna gaat de lamp weer aan en stijgt de temp heel snel. De iets koelere toppen kunnen dan condenseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Predator, bedankt dat je even meekijkt!

Gelukkig koelen ze maar heel langzaam af. Ook weer door die luchtomleiding.

Er blijft nog heel lang warmte van de lamp in het hok hangen. Die stijgt en wordt weer naar beneden gezogen...

Kachel staat ondertussen al aan, zelfde verhaal....

Bij het opstarten van de lamp komt het ook redelijk geleidelijk op temperatuur.

 

@PH, ook bedankt! Ik hoef ze dus niet om te kappen en opnieuw te beginnen :lol:

LV zal lekker laag zijn met vorst. Vraag is alleen of ik de temperatuur nog goed krijg.

Het is nu zo dat de afzuiging minimaal staat en niet eens aanslaat met lamp aan. Dan wordt het slechts 28 graden net boven de toppen.

Of die kacheltjes het 's nachts nog op temperatuur krijgen is de grote vraag. Denk het wel.

 

Wat ik anders heb gedaan? Eigenlijk alles, van overgaan van cocos op aarde, met de helft van het aantal planten, tot het complete voedingspakket.

3,5 weken voorgroei ipv 1,5 week is ook gunstig geweest. De stekken waren belabberd met paarse stelen en zelfs bruine wortels.

Lijkt toch dat de (goede) genetica weer tevoorschijn komt na verloop van tijd.

Belangrijkste is echter dat ik overal in het hok de temperatuur onder controle heb gekregen en met name de veel te koude vloer met die gekke pijp van hierboven.

Dat had toch een negatieve invloed! Ook de temperatuur vooraan in het hok was veel te laag. Ook opgelost met die pijp.

 

Ze drinken de laatste dagen overigens wat minder. Kan komen doordat de temperatuur rond de toppen wat is gedaald door het verhogen van de flow in de luchtomleiding.

Of omdat ik eenmaal wat meer water van onderen heb gegeven dan van boven. Vanavond een keertje een halve watergift (voor 1 dag) met uitsluitend water + zym voor de zekerheid....

 

Groeten,

 

WZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEy!

 

 

Jij bent lekker bezig ouwe plomert.! :lol:

Mooie veld man,ziet er prima uit....

Alle maatregelen die je hebt getroffen hebben hun dienst zekers bewezen.!

 

Het ziet er mooi wit en groen uit..

Hoel lang moet je nog....

 

BC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...