Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jeice

hobbykweekje Jeice

Recommended Posts

2 kilo??? Voel je je vingers nog?

Succes en sterkte om de rest te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gekapt op 2,45kg op ongeveer 1/3e

 

sommige snapten of snappen nog niet waarom ik me druk maakte aan het begin, hier om dus. het is veelte vol en nu zit je met tig klein spul. struiken zijn ook veel te lang met elke onwijs veel dunne vertakkingen. gene die mn afval krijgt gaat heel blij zijn.

 

hobbykweekje II, ik verlang naar je.

 

Cannaz maar eens faxen, misschien laat ik ze eens ongetopt/fimt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Jeice, je weet nu iig wat je volgende ronde aan moet passen toch? en denk dat je wel rond je streefgewicht uitkomt als ik het zo lees!

succes met de rest iig!

 

Bless SJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

het knippen is het leukste van t growen !!

 

moet ook zorgen dat andere het doen voor je :P

 

als knipzitje heb ik altijd een 25 liter pot gebruikt ... zit beetje vervelend maar past altijd .

nu heb ik een kinder visstoeltje ... MET bier houder.....HANDIG!!!!!

 

suc6 nog kerel !!

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites
het knippen is het leukste van t growen !!

 

moet ook zorgen dat andere het doen voor je <_<

 

als knipzitje heb ik altijd een 25 liter pot gebruikt ... zit beetje vervelend maar past altijd .

nu heb ik een kinder visstoeltje ... MET bier houder.....HANDIG!!!!!

 

suc6 nog kerel !!

 

UG

 

 

ik heb precies hetzelfde neem ik altijd mee als ik ga knippen ;) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha volgende week pas bier man. had na mn laatste draai besloten nooit meer met niemand wat samen te doen UG, ook niet meer knippen : )

 

ja, weet ik secret jardin. maar of alles zo gaat als je het in je hoofd heb is altijd weer afwachten. leukste van growen vind ik constant verbeteren dus dat is wel een must voor me.

 

zit nu geloof ik op de helft :P

denk dat 7 nat er wel in zit, zal niet veel schelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zit nu geloof ik op de helft :P

 

<_< ;) :D :lol: :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is veelte vol en nu zit je met tig klein spul. struiken zijn ook veel te lang met elke onwijs veel dunne vertakkingen.

 

Bij overkill gaan ze de hoogte in!

 

Planten die volwassen zijn brengen meer!

Top/fim,en laat de scheuten ook eerst volwassen worden voordat je op 12/12 gaat.

 

Volwassen= minimaal 5vingerblad.

 

Werk eens met 9a12 per m2 vul 1/3groen dan op 12/12.

En werk steeds met dezelfde genetica,zo leer je der kennen en weet je wat je kan verwachten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moest nog aan je denken tijdens het knippen ivm "overkill" haha

 

Maarja, dat is het zeker! Ik heb altijd met dezelfde genetica gewerkt 9 de m2. Nu de switch naar kratjes en PP.

 

Volgende ronde blijven er 16 per m2, maar ongetopt, sneller op 12-12 en generatief aangestuurd dmv hogere ec te starten en groter verschil dag-nacht, lagere nacht temp. wil ook wat langer wegblijven met de watergiften in de groei. om de 3 dagen vloed op 50 liters is een beetje teveel van het goede als ze nog zo weinig drinken

 

thanks voor het meedenken sowieso :P

 

tussenstand: 4,5 KG na 8 van de 12 bakken.(gewogen na 10 uur knippen) Zal dus om en nabij 6.7 uitkomen. in dat geval moet ik 22,3 % droog overhouden voor mn streefgewicht. Gaat denk ik wel goed komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo, de laatste 4 kratjes hadden de mooiste toppen en had er een hoger gewicht van verwacht dan het gemiddelde tot nog toe.

 

het bleek echter 1,9 kg. dus het totaal nat gewicht is 6,4 kg

 

kep 23.5 % drooggewicht nodig voor mn streefgewicht van 1,5 kg.

 

als de afharder van 123 goed zn werk heeft gedaan gaan we dat wel redden.

 

tot volgende week voor de laatste update :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.477

 

Niet slecht, als je goed gewogen heb. Maar dit was beginners geluk.

Dit haal je nooit meer met zelfde setup.

Je kan roepen wat je wil, maar je zal altijd naar de plant moeten kijken.

:P :wub: :) :( B) :) :P :P

 

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, zeker goed gewogen en alle 3 de keren pas na 10 uur :P

 

Zal eens kijken of een bepaalde member het gewicht wil bevestigen volgende week, lol.

 

Niet meer haal? Er is helemaal niets geluk of meer dan redelijk aan deze ronde. Ik weet dat ik 1 op 1 kan halen de volgende ronde met deze setup als er niet iets goed mis gaat. Maar ik zit nu te kijken om er een 4e lamp bij te prikken mits de temp het al toelaat en dan wil ik over de 2k.

 

hater : ) gewoon blijven kijken en anders maar niet.

 

 

Waar ik wel tevreden over ben, geen beestjes, geen rot en een mooi wietje (Y)

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar ongetopt, sneller op 12-12 en generatief aangestuurd dmv hogere ec te starten en groter verschil dag-nacht, lagere nacht temp.

 

Wil je dat eens uitleggen aan een leek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_32601_14324_238756.jpg

med_gallery_32601_14324_576249.jpg

 

 

trok bij elk plantje de hele 50 liter mee. :P

 

maar ongetopt, sneller op 12-12 en generatief aangestuurd dmv hogere ec te starten en groter verschil dag-nacht, lagere nacht temp.

 

Wil je dat eens uitleggen aan een leek?

 

Ben jij een leek dan? :wub:

 

Generatief: kort gedrongen en krachtig gewas

 

Heb eerder in mn topic al een post van osmose gequote.

 

 

QUOTE(osmose @ 15 Jul 2012, 13:14 ) *

Ok, het gewas kan je beinvloeden dmv temp, watergift en EC.

 

Daarmee kan je ervoor kiezen om je gewas vegetatief of generatief weg te zetten.

Temp. is je hoofdaansturing daarna je watergift en als laatste correctiemiddel je EC.

 

Des te vlakker je etmaaltemp. des te vegetatiever, hoe hoger je dag nacht temp des te generatiever.

Veelvoudig terugkomen met kleine beurten(vegetatief) of langer wegblijven met grote beurten(generatief)

Een lage EC werkt vegetatief een hoge EC generatief.

 

 

Aan de hoge nacht temperaturen kon ik helaas niets doen deze ronde en 12 dagen voorgroei is natuurlijk van de zotte. Heb verkeerd ingeschat dat ze teveel achterstand hadden opgelopen.

 

Verder heb ik begrepen dat het opbrengstverlagend werkt om een sativa te toppen/fimmen in een sog, Cannaz had me er ook al voor gewaarschuwd maar ik kan heel eigenwijs zijn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi wortelstelsel............. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben jij een leek dan?

 

Des te vlakker je etmaaltemp. des te vegetatiever, hoe hoger je dag nacht temp des te generatiever.

Veelvoudig terugkomen met kleine beurten(vegetatief) of langer wegblijven met grote beurten(generatief)

Een lage EC werkt vegetatief een hoge EC generatief.

 

Yep, dat zijn we eigenlijk allemaal. :P

 

Ik heb laatst de etmaaltemp vlakker gehouden/gemaakt. (nacht 27/dag28) om de rek wat te remmen. Pas toen bloemen kwamen heb ik alles uit elkaar getrokken (21/28)

 

Gewas is idd niet echt meer gestrekt. Je begrijpt mijn verwarring?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp je verwarring aangezien wat jij hebt gedaan juist een vegetatieve uitwerking zou moeten hebben. Athans dat is wat ik eruit begrijp. Zo niet ben ik blij dat je het opmerkt. Mijn nacht temp is deze ronde ook erg hoog geweest in de groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als belangrijkste vuistregel voor het in stand houden van de plantbalans is dat je het gewas moet ‘pesten’ voor een generatieve

groei en het ‘in de watten’ moet leggen voor vegetatieve groei. Opvallend hierbij is, dat een hoog CO2 niveau door

vrijwel alle telers wordt beschouwd als het pesten van het gewas. Dit is iets wat in onderzoeken nauwelijks naar voren is

gekomen. Een hypothese om de generatieve werking van een hoog CO2-niveau te verklaren is dat de extra assimilaten die

zijn aangemaakt eerder worden aangewend voor grotere nieuwe trossen dan voor nieuwe bladeren.

Het stimuleren van de verdamping, een hoge EC, beperkte watergift en een hoge of wisselende temperatuur zijn eenvoudiger

voor te stellen dan het pesten van het gewas. Hierbij kan de generatieve werking van een hoge temperatuur ter

discussie worden gesteld. Waarschijnlijk maakt een hoge temperatuur het gewas vooral zwakker.

Temperatuurschokken worden veel gebruikt om het gewas generatiever te krijgen. Vooral een voornachtverlaging wordt in

de praktijk toegepast. Een theoretische verklaring hiervoor is erg mager: de vruchttemperatuur zou nog een tijdje na-ijlen,

zodat de vruchten een sterke concurrentiepositie om de beschikbare assimilaten hebben ten opzichte van de koelere

plantendelen (groeipunt en bladeren). De vruchten worden dan groter, of rijpen sneller af en dat noemt men dan een generatieve

actie. Onbekend is waarom deze actie invloed zou hebben op de generativiteit van de kop.

Bij een voornachtverlaging wordt de temperatuur bij zonsondergang snel verlaagd. Er is nog niet onderzocht of het veel

uitmaakt op welke manier de voornacht wordt verlaagd. Zo kan het scherm open worden gehouden, de luchtramen

geopend of actief gekoeld. Als er van onderaf wordt gekoeld zouden de vruchten overigens sneller afkoelen dan het groeipunt,

dus dan zou koeling volgens bovenstaande theorie niet generatief werken. De ervaring bij enkele telers is echter dat

het koelen van onderen het gewas generatiever maakt. Een mogelijke verklaring hiervoor is, dat koeling van onderen de

afrijping vertraagd en daardoor de plantbelasting verhoogt. Een gewas met hoge plantbelasting wordt ook vaak gezien

als een generatief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He racker je hebt je gewas langer generatief aangestuurt dan vegetatief tijdens de algehele groeiperiode.

Vandaar dat je n redelijk compact gewas hebt.

 

Niet aan te raden maar als je 5 weken op 27/28 gaat draaien dan zal je zien wat n vegetatief gestrekt gewas is :wub:

 

@jeice

 

Is het al bijna droog :P

 

Voornachten werken trouwens echt zwaar top, genoeg jaren het gem vruchtgewicht zien stijgen dmv een voornacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die wortelpartij ziet er prima uit, hoeveel moeite kost het nu om de wortels eruit te halen?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben jij een leek dan?

 

Des te vlakker je etmaaltemp. des te vegetatiever, hoe hoger je dag nacht temp des te generatiever.

Veelvoudig terugkomen met kleine beurten(vegetatief) of langer wegblijven met grote beurten(generatief)

Een lage EC werkt vegetatief een hoge EC generatief.

 

Yep, dat zijn we eigenlijk allemaal. :)

Ik heb laatst de etmaaltemp vlakker gehouden/gemaakt. (nacht 27/dag28) om de rek wat te remmen. Pas toen bloemen kwamen heb ik alles uit elkaar getrokken (21/28)

 

Gewas is idd niet echt meer gestrekt. Je begrijpt mijn verwarring?

 

 

pics.

 

@ 'Jeice' lovely :wub: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

2012, 23:05 ']maar ongetopt, sneller op 12-12 en generatief aangestuurd dmv hogere ec te starten en groter verschil dag-nacht, lagere nacht tem

 

 

Aan de hoge nacht temperaturen kon ik helaas niets doen deze ronde en 12 dagen voorgroei is natuurlijk van de zotte. Heb verkeerd ingeschat dat ze teveel achterstand hadden opgelopen.

 

Verder heb ik begrepen dat het opbrengstverlagend werkt om een sativa te toppen/fimmen in een sog, Cannaz had me er ook al voor gewaarschuwd maar ik kan heel eigenwijs zijn :)

 

 

Jeice

 

Wat je hier schrijft klop niks van.

Een indica zal je bedoelen. Jij eigenwijs, jij toch niet. :P :P :wub: :P :) :D :( :D B) :D

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...