Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jeice

hobbykweekje Jeice

Recommended Posts

Misschien ff uitleggen.

 

Temp stond op 22/28. De boel ging naar mijn mening te snel enn had wat dikke holle steeltjes. Iemand die er meer verstand van heeft dan mij zei dat het waarschijnlijk kwam door een stikstofoverschot en teveel restenergie tijdens de nacht door een hoge worteldruk en nog wat factoren.

Door de nachttemp te verhogen verbruikt de plant ook in de nacht energie die deze dan dus niet meer in groeien/strekken stopt.

 

En idd, de groei/strek stopte. Het was 2 weken 22/28 en 2 weken 27/28. Nu er bloemen aanzitten staat alles weer op 21/28.

 

Nu is de verwarring compleet. Ik zie er ff de logica niet meer van. (want ik wil ook sturen want ik heb de mogelijkheid)

 

Ingewaterd met 1,7 en na een week gaan vloeden met 1,4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verwarring?

Is toch logisch!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat de een zegt dat het gewas strekt/groeit bij een stabiele etmaaltemp en de ander zegt dat strek stopt. Vind ik niet zo logisch hoor....

 

En wat zijn voornachten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.5k moet te doen zijn dat was mijn gemiddelde ook op aarde met 3x 600 met gewone 12euri kappen

veel succes met je eind gewicht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me aan bij de vragen van racker. Nu ook lichtelijk verward. Ben iig blij dat je er mee komt, maar uitgaande van het stukje wat ik poste zie ik een vlakke etmaaltemp toch meer als het in de watten leggen (vegetatief) van de planten dan een 18 - 30 :P

 

Misschien heeft osmose ook antwoord op de vraag van prettig :wub:

De één zegt dit de ander zegt dat.

 

 

 

@ predator, geen moeite, gewoon een beetje uit elkaar trekken, de mapito door elkaar husselen dan vul ik de kratten weer. Vraag me nog af of het wijsheid is om een keer met enzymen te spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En wat zijn voornachten?

KLIK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Lion, daarom.. denk dat met deze opstelling 1 op 1 goed te doen is maar dit gewas was echt een zooitje, zoals PH zegt een "overkill" te veel lange dunne stammetjes en heel veel fluf.

 

Hoop dat als ik 48 korte krachtige plantjes kweek, ongetopt. "Kerstboompjes" (prettig) zonder fluf dat het wel gaat knallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerstboompjes kunnen je een leuke opbrengst opleveren, als er echter licht schijnt op je medium (naast je plantjes) ben je weer niet productief bezig.

 

Het is een delicaat evenwicht dat niet makkelijk te voorspellen valt, zeker niet als je steeds een ander soort neemt.

 

Ik denk niet dat wel toppen of niet toppen er iets mee te maken heeft. Het is eerder toppen met weinig planten per m2 vs niet toppen met veel planten per m2. Er is alle 2 iets voor te zeggen.....

 

mijn 2 centen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoeling is natuurlijk om het precies goed te vullen en hoop dat dat lukt, maar ff voor de weet. Wat is het probleem met licht dat op je medium schijnt? Als ik een haze kweek schijnt er ook licht op mn medium aangezien de open structuur maar dat is aan de opbrengst niet echt te merken. Eventueel ook op te lossen door af te dekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht wat op je medium schijnt, raakt dus geen blad. Het brandt dus voor niks. Bij een Haze heb je wat grotere topjes onderin door de open structuur. Met licht op je medium bedoel ik meer het licht wat op je medium schijnt tussen 2 planten in.

(en op gangpaden wat ik nooit snap)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap em, ik dacht al :P

 

ja uiteraard proberen de perfecte balans te vinden. met veel planten per m2 is het moeilijk in te schatten omdat je al vroeg een beslissing moet nemen. Cannaz had mooie resultaten met direct op 12/12. dit was op 32 liters, kweek op 50L dus ik wilde van een dag of 4/5 uitgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is het nagenoeg niet te doen..om een algemene gulde snede te vinden...(zo veel variabele)

wel kan dat als je per persoon dat doet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 per krat gelijk op 12/12 mits stekken gezond zijn!

 

Zoals racker zegt, licht op je medium is geen optie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of 1 per krat met een weekje voorgroei haha :P (wel wat meer stekken bestellen>elders voorgroeien>selecteren wat je er wel en niet inzet)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe 1 per 50 liter die is gek. niet zo'n zin om voor te groeien. stekje kost 3 euro waarom zou ik het met minder planten doen.

 

net te laat cannaz, heb er 55 besteld. dus worden er 4 per krat weer deze ronde. 7 reserve zodat ik de minste weg kan gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-minder investeren

-minder straf

-minder werk

-minder afval

 

Maargoed, jij knipt graag heb ik gehoord :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
-minder investeren

-minder straf

-minder werk

-minder afval

 

Maargoed, jij knipt graag heb ik gehoord :P

 

 

investering valt in het niet, meer afval als je fluf bedoeld is niet de bedoeling.

voorgroeien is veel meer werk

 

ieder zn ding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blowkje, jij hebt gewoon goede ogen man :) thanks

toppen zijn niet te tellen :P

 

 

Hey kerel,

 

1600 rond (als ik het mag zeggen :wub: )

 

GRTJS BLOWKE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, maar ieder zijn ding :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voorgroei liever goed zodat ze mooie volwassen scheuten hebben.

 

Maja racker zegt het goed, ieder zijn ding :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is meer werk dan direct stekken op 12-12 zetten. als je nou rendement had genoemd :P

daarom misschien wel eens het proberen waard 2 plantjes per krat. heb er wel een mooi tentje voor beschikbaar.

 

t ken net

 

med_gallery_32601_14324_521404.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...