Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jeice

hobbykweekje Jeice

Recommended Posts

Denk dat je iets minder moet blowen idd :D

 

Als je gewicht kwijt raakt tijdens 12 uur knippen, en daarna pas weegt komt je droogpercentage natuurlijk lager uit.

 

 

Ja volgens mij niet, stel je hebt 1 kilo nat, je gaat knippen en na het knippen weegt het 900 gram

droog is het 250 gram

dan is je percentage van 900 gram 27,7 procent

 

Als je dus in porties knipt en nagenoeg niks kwijtraakt en je houdt van 1 kilo 250 gram over is het percentage 25%

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe probleem is dat je van de 1e geen 250 gr overhoudt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens carpe testen doen ze niet met hectares tegelijk hoor..... dat zou een beetje heel duur grapje kunnen worden zowel postief als negatief :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trouwens carpe testen doen ze niet met hectares tegelijk hoor..... dat zou een beetje heel duur grapje kunnen worden zowel postief als negatief :D

 

 

Doe mij maar 5 hectares kas met 5 soorten afharders....daar zie ik wel brood in :P ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de cli-mate op 41(uit 50) hz staan en mijn temp met de lampen aan is nu 26 graden, lol. kan nog wel en lamp bij. laat staan in de winter.....

nacht temp zijn netjes 20 gr.

 

evt kan ik mn lampen volgende ronde op 50 cm hangen. whazzup, doc?, anyone?

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb de cli-mate op 41(uit 50) hz staan en mijn temp met de lampen aan is nu 26 graden, lol. kan nog wel en lamp bij. laat staan in de winter.....

nacht temp zijn netjes 20 gr.

 

evt kan ik mn lampen volgende ronde op 50 cm hangen. whazzup, doc?, anyone?

Met oppervlakte die jij heb ten 3 bulpen er boven doe ik dat ook, maar wel goed in de gaten blijven houden met die afstand heb je sneller laste van krullende bladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat ik het vandaag nog ff doe dan. Enige wat me steeds tegenhoudt is die bak licht waar ik in moet kijken om te stellen. Niet gezond man.... Moet een zonnebril hebben die wat dichter op het oog zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasbril (autogeen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lasbril, nog niet aan gedacht. Kost geen drol zie ik. tenks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

lezersvraagje.

 

de luchtvochtigheid van de ruimte buiten de tent is op dit tijdstip 62 %, vrij hoog dus. In de tent heb ik een max van 75 % gehad de laatste 2 dagen, en met de lampen aan 30-40 %. de afzuig staat op 40 hz nu (van de 50) kan em wel op 50 zetten maar als hij vochtige lucht aanzuigt gaat het nooit lager worden.

 

ik heb een 2000 w kacheltje. gaat het helpen als ik deze aanzet? mijn temp met de lampen aan is 27 gr, uit 20.

 

 

 

ps: heb de lampen net bijna 10 cm omlaag gedaan. hangen nu op 50 cm van de hoogste toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antwoord:

 

Weet ik niet, hangt af van de temp waar je die 62% hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

22 graden met een lv van 63 % buiten de tent.

 

die mag best iets oplopen aangezien het slechts 27 gr is onder het afdakje 50 cm onder de lampen.

 

heb t idee dat mn lv alleen maar hoger wordt als ik harder afzuig. nijg eerder om het minimum van de cli mate lager in te stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ingeblazen lucht wordt dan 46/47RH% als het 27gr wordt in de tent en tegen de 70% als je licht uit is. Maw je blaast 47% in een tent waar het 35% is met het licht aan en in de nacht blaas je 70% erin. Let wel, dit is alleen wat je erin blaast.

 

ps hoe krijg je 20gr in de nacht als het erbuiten 22gr is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus verstandig om het kacheltje aan te zetten?

 

Dat verschil zit em er in omdat niet alle lucht die van buiten komt(18 overdag) wordt verwarmd. Dit stroomt direct door de tent in.

Temp van 22 meet hij buiten de tent, 20 meet de cli-mate in de tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kacheltje waar?

 

Er zit zo'n 12gram water in een m3 buiten je ruimte. Daar kun je met een kacheltje niet veel aan veranderen. De RH% buiten de tent gaat wel zakken maar de grammen per m3 wat je erin blaast blijft gelijk. De temp in je tent verhogen verlaagt de RH% aldaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk. hm minder. in mn vorige ruimte had ik een hotbox(heater) denk dat ik daar de 1.8kw van haal voor mn tentje.

http://www.greenhouse-heater.co.uk/section.php?xSec=5

 

Ik ga even testen wat er gebeurd als ik de cli mate op minimaal 30hz zet. De temp gaat dan weer stijgen naar 30, moet ik alleen de nacht rh even in de gaten houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt een mooi ronde,jammer dat die afharder alleen per liter is te krijgen,voor een kleine kweker is dat teveel,ben wel benieuwd naar het resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wordt een mooi ronde,jammer dat die afharder alleen per liter is te krijgen,voor een kleine kweker is dat teveel,ben wel benieuwd naar het resultaat.

 

Thanks art, ik ook..

 

Ik ben ook een kleine kweker hoor <_< Mogen wel wat meer plantjes staan maar 1,20x2,40 = 2,88m2 en 1,5x1,5=2,25m2 <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...