Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo amnees.

 

Wil echt niet bij de hand doen.

Maar je heb echt wel een gif probleem.

 

Die grove spaanplaat is niet het probleem.

 

Maar die hele fijne wat bekleed is. Dat is het probleem.

En die heb je ook nog doorgezaagt. Daar zit heel veel gif in.

 

 

Test het maar uit. Twee lampen aan. En passief in blazen.

 

Twee dagen zie je het verschil al aan de kleur.

 

Succes

Grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

GEEN vergiftiging.

Dan hadden er aan de randen inmiddels al wat mooie gele vlekjes gezeten, teveel water en dan naar droog trekken is ook een punt waardoor deze problemen eerder aan het licht komen dan anders.

 

Exact hetzelfde wat ik kreeg met s5 op Hy-Pro A&B en waarom ik het niet meer gebruik :lol:

Je geeft te weinig voeding maar je kunt, door de samenstelling van de voeding, niet flink hoger met de EC gaan, krijg je lockout ook nog.

 

Mogelijk kan een bladvoeding met een Ca/Mg oplossing (zit ook N in) wat oplossen op korte termijn maar beste kun je teruggaan naar aanvulling met die losse supplementen van Aptus.

 

Vindt het maar vaag met Hy-Pro, had 3 1ltr fles combo staan toen en op elke fles een andere waarde aan NPK en ook heel andere uitwerking op ph/ec bij aamaken voeding :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo amnees.

 

Wil echt niet bij de hand doen.

Maar je heb echt wel een gif probleem.

 

Die grove spaanplaat is niet het probleem.

 

Maar die hele fijne wat bekleed is. Dat is het probleem.

En die heb je ook nog doorgezaagt. Daar zit heel veel gif in.

 

 

Test het maar uit. Twee lampen aan. En passief in blazen.

 

Twee dagen zie je het verschil al aan de kleur.

 

Succes

Grz

wat is passief inblazen??

ik heb trouwens keer in spaanplaat kast gekweekt waarvan blijkbaar de bodem nat was geworden en met af en toe hoge temperaturen maar nooit problemen gehad!

Gif is tegenwoordig de oplossing als iemand het niet weet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verse lucht er door heen blazen. En even boven kast los koppelen.

aan zuigt verse lucht.

Niet via kast lucht aan trekken.word warm door hotbox

Dan weet hij het binnen twee dagen.

Weekmakers ruik je niet. Die komen vrij bij warmte.

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding nieuw aangeschaft of zou die over de houdbaarheids datum heen kunnen zijn?

 

Heb ook zoiets meegemaakt met Hypro A en B op mapito en er is nooit echt een verklaring voor gevonden, wel kwam ik er achter dat de voeding die ik gebruikt had eigenlijk wat te lang had gestaan.

 

Ik geloof niet zo in die vergiftigings verhalen.

 

Hoop dat je het snel onder controle krijgt!

 

Gr.

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pierre,

 

Er is wel degelijk verschil tussen gif in een gesloten of in een conventionele ruimte. Een gif probleem uit zich meestal het eerst daar waar de lichtsterkte het meest intens is. Als ik goed lees geeft Amnees dat in een voorgaande post aan. Het is dus geen kwestie van "als niemand t meer weet"

 

Alle andere problemen kun je uitsluiten door uit een ander hok een plantje te halen in dezelfde fase ongeveer op voorbemeste aarde en dit ertussen te zetten. Alleen water geven.

 

Als dit plantje niet geler wordt, zit het probleem dus ook niet in de lucht, wordt het wel geel dan is het gif.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo pierre

 

Dat heb je niet gezegd!!!. Je zegt wel van heb eens af en toe warm gehad.

Als je het verhaal goed leest. En je heb al eens gif gehad.dan weet je

wat ik bedoel. Heb zelf al eens gif gehad. Alles ging prima tot dat ik de klok om gooide

naar 12-12 drie weken later zagen ze het zelfde uit als wat je op deze foto ziet.

 

Weet het wel heel zeker.

Maar goed wie ben ik.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal vast zoiets doorlopen hebben: nutrient problem solver

 

Tekort of onbalans? Mag jij kiezen. Bij twijfel; gewoon spoelen en opnieuw opbouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk die hotbox in de kast..

 

Want lijkt me sterk dat omdat je dit keer geen n gebruikt meteen een stikstof probleem hebt.

Maar aan de andere kant toen ik hy-pro gebruikte begon ik expres met een ander merk om voor te groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is 1 grote afwezige in dit topic.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

rijmt het op zwartoorpenseelaapwees?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

 

ijskast gewonnen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ph donner, mijn pito bakken hebben zo vaak kurkje droog gestaan en heb dit nog nooit meegemaakt, dus lijkt me sterk.

 

Als ze zo in bloei staan?

 

Nou dan zou ik maar wat vaker vloeden....

Een plant kan ALLEEN optimaal presteren bij een ongestorde water opname :lol:

 

Zo niet gaat ze in de reserve staan(aanpassen),en dat is al veel eerder dan is waar te nemen,dus kost je dat grammen.

 

Als ik in volle bloei te weinig geef zijn ze snel geel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hajjj.. vriendin had cola over de laptop gegooid dus zat ff paar dagen zonder pc, nu hetvolgende..

 

ik heb verschillende mensen gesproken, deze berichten gelezen, gebrainstormd, en ben wel wijzer maar probleem nog niet gevonden.

 

Het kan zeker gif zijn, maar om daar achter te komen moest ik ff een groene plant scoren en erbij zetten, heb deze net opgehaald en ga deze in het hok zetten.

 

het kan ook een voedingsprobleem zijn, heb o.a. met Jos van Aptus gesproken, deze gaf me paar sample flesjes mee dus hetvolgende heb ik gedaan:

 

1 plant ingespoten met 4mL/Liter N-boost

1 plant ingespoten met 4mL/Liter ca/mg boost

1 plant ingespoten met 4mL/Liter P-boost

 

dit moet ik een paar keer herhalen en als ik geen verschil zie kan N,P en ca/mg uitgesloten worden

 

De hypro A+B heb ik niet vers gekocht en kan gerust te oud zijn, of ooit kou of zelfs vorst doorheen zijn gegaan. Jos vertelde me dat je dan kristallen in je voeding krijgt en vooral de Fosfor die erin zit z'n werk niet meer doet. Ik dacht JA DAT IS HET.. want als ik die A+B in m'n vat deed, zakte de pH nauwelijks. en die fosfor zorgt er normaal gesproken voor dat de pH juist verder zakt.

 

nieuwe voeding gekocht, 2 emmers aangemaakt, 1 met oude voeding, 1 nieuwe voeding, beiden tot ec 1,7.. en Helaas ook beide pH van 5,5. dus ondanks dat ik die oude voeding niet meer ga gebruiken lijkt het me sterk dat het aan die A+B ligt.

 

oke het co2 gebeuren.. dat is het zeker niet want dit probleem is al vanaf begin aan de hand en verergerd zoiezo.. of ik nu wel of geen co2 doseer.

 

mapito goed gespoeld?.. nouja niet goed.. maar dat is het 100% zeker niet.. draai superrondes elders met zelfde manier van werken.

 

te nat? te droog? ook niet.

 

klote soortje om te kweken? dat zoiezo, maar kan het niet aan liggen.

 

te lage ec? dat zal zeker zo zijn, maar daar worden ze NIET zo snel zo geel van.

 

hotbox in kast.. nouja zoals ik al zei.. probleem was al veel eerder.. voordat dat ding stond te loeien.. (al zal het wellicht ook niet de beste optie zijn om hem zo in de kast te hebben staan)

 

heb gister een keer gespoeld en ga de volgende beurt ec 2,5 geven met P-boost.. mjah ik geloof echt niet dat het met die handeling opeens stopt met geler worden ofzo.

 

eigenlijk is het enige wat rest.. een vergiftiging.. ja leuk een vergiftiging.. maar hoe/wat/waar? zit het IN het hok, zit het in de wanden? komt het uit de ruimte waar ik aanzuig?

 

ik kan met enige zekerheid zeggen dat het NIET aan de osb-platen ligt, dan zou ik met een ander kweekje wat ik hier had ook problemen moeten hebben.

de wanden zijn afgewerkt met wit gamma spaanplaat, maar kan het ook niet aan liggen aangezien ik met die andere kweek dezelfde platen heb gebruikt.

 

dan hebben we de kast, gedeelte spaanplaat gedeelte mdf, waar warme trafo's hangen, waar een vat constant water staat te verdampen.. dusja vocht en warmte dat is het hetgeen waarbij de formaldehyde in de lucht vrij komt. ik zie de kast gewoon als geheel. als die formaldehyde afgeeft, komt die lucht dus vrij in de ruimte. of ik nou links, rechts boven, onder of niet eens de lucht uit m'n kast haal. de kast zit trouwens vol met gaten die ik er zelf in heb gemaakt. en gaatjes die er al in zaten om de planken op te hangen. ben wel benieuwd of het nu om dat "open" spaanplaat gaat of dat een geplastificeerd vlak ook gif kan afgeven.

 

in het hok: vijverfolie, of die spaanplaat (bij opticlimate) met "open" zaagsnede waar warmte en vocht langs komen en die formaldehyde kan afgeven. deze vijverfolie moet in principe geen kwaad doen, elders ook gebruikt zonder problemen.

 

als het gif is, zal de gezonde groene plant dat snel aangeven.

 

zo weer even genoeg getypt voor vandaag :lol:

 

 

denk dat prettig gestoord en racker niet zo gek zijn als ze lijken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

probleem blijft bestaan, maar de groene plant die ik er bij heb gezet is nog steeds knalgroen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH donner, dan hebben ze waarschijnlijk nog niet droog genoeg gestaan want heb nooit geel blad gehad, wel ultra lichte potten. neemt niet weg dat ik door posts her en der op het forum het idee krijg dat ik best een dagje eerder mag vloeden in de toekomst.

 

balen @ amnees, hopelijk kom je er snel achter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die truc met aptus heb ik ook ooit gedaan, met die kleine flesjes. Goede truc, toch blijf ik bij gif.......je vergelijkt je materialen met een hok waar waarschijnlijk 3000x per uur je lucht ververst wordt. dat is niet te vergelijken in mijn ogen.

 

Toppen zien er toch aardig uit....ofniet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat je nieuwe plant nog groen is klopt wel met gifbeeld.

duurt 3 a4 weken voor plant echt geel word (de later bijgezette plant had ook al een goede gifvrije basis)

hoe lang staat de groene plant erin ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo amnees

 

Ik weet hoe klote het is. Werd er zelf gek van toen ik het kreeg.

Maar je zal het heel snel zien. Duurt anderhalve week tot twee weken.

Voordat de nieuwe plant het aangeeft.

 

Ziet niet slecht uit tot nu toe.

 

Succes hoop dat je het snel krijg veholpen.

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...