Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Inderdaad je kan een hok met een opti niet vergelijken als een hok met flinke afzuig..

 

Toch zien die vergiftigte toppen er elke keer niet slecht uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal vast wel een funky smaakje hebben :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@digi

bah, net alsof je niet gespoelde opgepimpte PK WW aan het roken bent.

 

@amnees

vergiftiging is het echt niet, geef nou gewoon meer voeding mee eigenwijs :)

 

dit is vergfitiging

gallery_22678_10157_319691.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ racker, ik heb gewoon alles geprobeerd wat ik kon, al snap ik dat het een logischer is dan het andere, maar als je in ieder geval alles probeert kun je al die dingen snel evt uitsluiten. de inlaat komt nu niet meer in de kast uit, maar boven de kast, en heb de gezaagde delen in de kast provisorisch afgedekt. co2 kachel staat helemaal uit. ik zie absoluut geen verbetering, het blijft gewoon geler worden. zal zeker wel gif zijn, had alleen gehoopt het eerder te zien bij de groene CHOCOLOPE.. maargoed ik laat deze CHOCOLOPE gewoon erbij staan. want waar deze vandaan komt zit geen ongedierte, en nu ik die CHOCOLOPE in dit hok heb gezet zitten de bladeren al meteen onder met spint :wacko:

 

maargoed ze mogen nog een week of 3 4 bloeien.. de toppen gaan wel gewoon door.. maarja hoelang kunnen er nog bladeren van de plant afvallen voordat er geen fotosyntese plaatsvind en de toppen ook niks meer kunnen..

 

zou het nut hebben om toch co2 te blijven toevoegen? las al iets van dat je bladmondjes dicht gaan staan met vergiftiging.. dus in hoeverre word het hier beter of slechter van?

 

de groene is trouwens een CHOCOLOPE :)

 

@ lostchild, welk materiaal zorgde bij jou voor vergiftiging van die planten? ik vind eerlijk gezegd die planten eruit zien alsof ze voedingsoverschot hebben in extreme maten, wat gaf je die mee dan? kwa ec

 

@boefje, nee klopt als je ziet dat cannaz en anderen ook gewoon goede opbrengsten hebben.. maar dit is wel echt heel vroeg knalgeel he..

 

@ prettig gestoord, jouw nickname heb je aangemaakt toen je ook met een gifhok zat :) ?

 

@ knakenpoetser, 5 dagen, ik zie wel IETS.. maar tis zo minimaal.. maar denk wel dat dat het begin van is.. want die top zit vol in het licht en is lichter dan de rest.

 

@ digi, tja valt niks aan te doen he

 

 

tis trouwens geen zware vergiftiging, want heb dat wel eens gehad dat de stekken tot 2 maal toe niet eens aansloegen. na wat mdf eruit gehaald te hebben sloegen ze wel aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko:

hy-pro a&b maar ook met BAC en Ferro enne B'cuzz, lag echt niet aan de voeding, ik ben zunig (te vaak).

 

het kwam omdat ik lucht aanzoog mede vanaf overloop waar zeil lag en een iets te hoge onderdruk in de tent waardoor het vanaf week 3 zo werd, kon de klok erop gelijk zetten :)

 

inlaat veranderd van actief naar passief (onderdruk probleem tackelen) en nu heb ik er amper last meer van, wil ik er helemaal vanaf zijn dan zal ik al het zeil vd bovenverdieping moeten halen en dat lukt me niet omat het raam in de kamer zelf te voorzien van een plaat teveel opvalt vd buren en ik, omdat ik in huis afblaas, de deur vd kamer wara de tent staat dus ook niet dicht kan doen zal ik altijd wel wat lucht aanzuigen vanaf rest vh huis.

 

Alleen een vergiftiging nekt je planten niet zo snel, helemaal niet als je in staat bent om wat aan de aan/afvoer te doen en vaak gaat het harder omdat bijv. de ph of ec niet in de range zit en dan is elk tikje meteen een dreun waar ze niet meer bovenop komen.

 

je planten zullen denk ik ook 1 week eerder klaar zijn, echt klaar, als ze vergiftiging hebben opgelopen en de smaak is weg dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al eens aan een te hoge worteltemp. gedacht?

 

Grtz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan het zo snel ff niet zien maar heb je circulatie ventilatoren staan?Co2 is zwaarder dan lucht mischien hoopt er veel co2 op tussen en in de potten. net als een glas verse jus'd orange waar al het vruchtvlees naar beneden valt.

Hoge wortel temperatuur zou ook logisch zijn.

hoge medium temperatuur laat de ph stijgen.

gebruik je trouwens ph- van hy-pro?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dat is het allemaal niet, ik heb al 15 keer op mapito gedraaid en altijd is het knalgroen met een mooie opbrengst. dan zou ik nou opeens niet meer weten hoe ik op mapito moet kweken ofzo :) ph- van goldlabel en als je over co2 begint heb je het verhaal blijkbaar niet gelezen.. te hoge worteltemp ook niet. ventilatoren staan er niet in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik las al dat je de co2 kachel eruit had gehaald.

mischien is het een goeie tip om wat meetapparatuur te halen voor giftige stoffen.

is wel aardig aan de prijs allemaal maar mischien kan je zo de oorzaak vinden dan.

succes in ieder geval :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gele bladeren met bruine stippen is stikstof tekort gebruikte ik n27% van bio-g-power werkte bij mijn zeer goed na een week zag je ze weer groener worden ben er zeker van dat het een n tekort heb precies het zelfde gehad n27 bij me normale voeding gedaan probleem opgelost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen :wacko:

 

Jij hebt 100% hetzelfde probleem als mij!

 

Rol folie+tape bestellen bij ronald en de boel heel nauwkeurig afplakken.

Als je het voor eens en altijd wil bewijzen voor al die koekenbakkers hier moet je eigenlijk nog een rondje zo draaien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet iedereen weet wie ronald is he cannaz..

 

Of is het een verkapte ik ken ronald bericht ?? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij wel altijd opvalt is dat deze vergeling het meest voorkomt

waar met een Opti word gewerkt.

Zit er niet iets in de Opti waardoor men dit beeld krijgt?

De koeler zal toch van een soort metaal zijn die eventueel ook

dampen af kan geven, heb er niet veel verstand van hoor maar

probeer alleen mee te denken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat is uitgesloten, ik heb 2 Opticlimate ruimtes.

Waarvan 1 met het probleem en 1 zonder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan dit geen tekort aan vitamines en suikers zijn ?

 

planten moeten zo hard werken dat ze niet genoeg voeding kunnen bolwerken met wat ze zelf aanmaken.

 

je planten in overdrive als het ware.

 

ik heb een vergelijkbaar probleem gestopt gekregen met extra bloedmeel wel.

 

plantjes waren licht tijdens de groei ook, dus ik had een continu te weinig N welk bij begin bloei direct zichtbaar werd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het een kan het gevolg zijn van het ander. helaas is er niet veel te vinden over formaldehyde vergifting, al die topics zijn maar wazig en de planten met problemen zien er telkens anders uit.

 

zodra de plant 99% geel is kan ie z'n ding niet goed meer doen. wellicht neemt de plant in andere verhoudingen voeding op en gaat er in de plant zelf iets mis.

 

topjes blijven trouwens wel goed eruit zien, ze gaan gewoon door, ik denk dat ik deze kweek gewoon doorga met alles.. voeding blijven geven alsof er geen gif in zit, en co2 kachel maar weer aangedaan, dus nu haalt ie z'n lucht ook weer uit de kast.. etc..

 

hopelijk geeft de groene plant uitsluitsel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet het bijna zeker, als je nog een rondje zonder folie draait weet je het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je dat wel gokken. Nog een ronde zo draaien.

Als het goed is,

moet die plant,wat je erbij heb gezet al lichter beginnen te worden in de kruin.

 

Gr :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die folie doet helemaal NIKS zolang ik lucht blijf aanzuigen uit een ruimte waar een kast staat die formaldehyde afgeeft.. en in het hok zelf (achter de zwart/wit folie) zit alleen muur, beton, gipsplaat die geen kwaad kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

amnees kan je niet je lucht rechtstreeks van buiten aanvoeren.

je onderdruk van je hok minimaal maken, dus weinig invoer vanbuiten de kweekruimte.

co2 kachel gewoon aan ketting op zijn kop in hok hangen.

evt buiten de ruimte een extra afzuiger + filter ivm evt leklucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kachel op de kop komt niet goed denk ik..... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanzuig onder t dak en met koude co2 werken. Geen kachel dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...