Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Anesthesia F1 v5

Recommended Posts

Ja ik ken het, erg populair in Engeland en op de Engelse fora. Ik kreeg een beetje een deja vu van dit onderwerp. Je hebt trouwens gelijk ik bedoel ook maerl wat betreft de ph. Maar ik vind het nog steeds veel gesteentemeel :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Scheelt enorm in de NPKs geven, maar wat heb je als drainage perliet of wat anders.Is die Afghaan van de Skunk Afghaan dezelfde als ze die voor de Viking gebruikt hebben??

 

Namaste :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

de afghaan is de positronics skunk afghaan. Dus het is een kruising reeds.

 

Voor de stabiliteit van het substraat met zo'n grote kuip heb ik een laag 60/40 onderin (60% hydrocorn, 40% langvezelige coco). De combinatie met coco heeft een betere capilaire werking en houdt meer vocht vast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zelfs nog iets meer egostrelend :D ... de flying hammer. :bier

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pyramid seeds "leent" mijn naam zelfs voor een heel andere, fem kruising. Kwekers snappen er straks niks meer van.

 

Als hij gebruikt wordt voor een nieuwe kruising en die is moooi, prima toch? :D

 

pappa heri groeit de pan uit en voelt zich zéér aangetrokken to die gesluierde dame! :bier

 

post-5211-1336315361_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Gaat goed daar in die 60/40 grond, maar houd het zelf bij lavagrit voor de dranaige.Is een stuk makkelijker te krijgen hier & heb er zeer goeie ervaring mee.Ruwige oppervlak is ook goed voor het bodemleven. :D

 

Namaste :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt ook gewoon Hydrocorn (kleikorrels) gebruiken. Hoe grover des te meer lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Lava blijft vanwege verschillende redenen me boeien, iets dat ik niet bij kleikorrels heb, omdat het kunstmatig geproduceerd is, al is het van natuurlijk materiaal.Lavagrit van 0-3 mm neemt ook veel minder volume in beslag, maar weet uit ervaring dat de beworteling van de plant zeer snel toeneemt. :D

 

Namaste :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat mij onderin een diepe pot om de stabiliteit. Het substraat wordt daar in elkaar gedrukt en wordt als er onvoldoende stabiliteit is een compacte natte massa. Bovendien wil ik er voor zorgen dat de lucht over een maximaa oppervlak onderin de wortels kan bereiken. Vandaar grove korrels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De heri mannen beginnen flink de overhand te krijgen. Hier twee potente knapen die de afghaan bijna overwoekeren! Let eens op de bladvorm. Duidelijk is dat de herijuana een veel sneller groeiende plant is. De skunk-afghaan is old-school indica met een flinke veg tijd.

post-5211-1336954796_thumb.jpg

 

Heri man jongeling

post-5211-1336955090_thumb.jpg

 

Gelukkig is het nageslacht ook veilig gesteld, hier de moeder afghaan en een back-up dochter

post-5211-1336954851_thumb.jpg

post-5211-1336954864_thumb.jpg

post-5211-1336955044_thumb.jpg

 

Kronocaine backup

post-5211-1336955115_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet slecht op een tabje en verder mineraal ééncomponent he :o

 

Beetje bladvoeding doet af en toe ook wonderen (gebruik momenteel BN spraymix).

 

Ik werk op dit moment voor alle moeders, vaders en back-ups met een experimentele ééncomponent voeding. Omdat ik niet alleen van mineraal afhankelijk wil zijn doe ik het dus biomineraal, dat bevalt me altijd het beste: De stabiliteit van organisch en het kunnen bijsturen van mineraal. Ik werk dus naast mycorrhiza met een tabje, wormenmest, Perfect Start, bacto en Gold Label Roots om te beginnen en dan ga ik over op 0,9-1 ec eencomponent. De voeding is flink afgezuurd: bij een ec van 1.5 totaal hoef ik niet meer af te zuren (pH op 5.8). ec blijft ook mooi stabiel, loopt gedurende een week ietsje op (circulatiepomp aan)

 

Dat doe ik nu al ruim 6 maanden voor de test en dat gaat zoals jullie zien uitstekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe ik werk zo al 2jaar :D

 

Niet slecht op een tabje en verder mineraal ééncomponent he :o

 

. Omdat ik niet alleen van mineraal afhankelijk wil zijn doe ik het dus biomineraal, dat bevalt me altijd het beste: De stabiliteit van organisch en het kunnen bijsturen van mineraal. Ik werk dus naast mycorrhiza met een tabje, wormenmest, Perfect Start, bacto en Gold Label Roots om te beginnen en dan ga ik over op 0,9-1 ec eencomponent..

 

Hoe zwaar is dat flesje daar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o gewicht valt wel mee hoor pH, maar 0,25 EC per ml. Het is eigenlijk ontwikkeld voor een goed voorbemest substraat.

 

Als bladvoeding gebruik ik nu BN, ben ik ook wel tevreden over. Was ook niet ontevreden over andere bladvoeding trouwens, zoals BAC of Hypro. Prijs / kwaliteit vind ik het echter top. Ook al hebben ze het niet echt nodig, eens in de twee weken vinden ze het toch wel heel erg lekker hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie verslagje weer

 

suc6 & we volgen,

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ze staan er top bij, maar geef je gelijk dat stabiliteit onderin de pot zeker van belang is, zeker bij grote kuipen.

 

Namaste :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nog eens even gechecked hoeveel steenmeel men standaard bij bemeste substraten doet Elmanito: Da's ongeveer 6 kilo per kuub, dus 6 gram per liter, in een 10-liter pot zit dan 60 gram, in een 90 liter kuip 540 gram!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Aromatische kruiden die ik in het mengsel heb staan, hebben nog nooit zo sterk geroken & gegroeid.Aardbeien doen er goed op.Ik weet niet waar je gekeken hebt, maar het advies wat ze hier geven is idd een stuk lager dan wat ze in het buitenland adviseren.Don Weaver adviseert zelfs 20 ton per 4000 m2, ben je gelijk voor 5 jaar klaar mee.Seer Centre (zie bijlage ietsje terug) komt met 5 kilo per m2.Kwestie van uitproberen, anders heb je die zak van 20 kg nog als je met pensioen gaat.:D

 

Namaste :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan snel een beetje husselen :o

 

Ik heb niet gekeken maar gevraagd aan substraat experts. Da's wel makkelijk als je daar toegang toe hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Kennis ontbreekt op dat terrein.Ze hebben veel kennis op het gebied wat je als substraat kan gebruiken & de kwaliteit ervan, alleen toevoegingen zoals gesteentemeel ontbreekt het.Klant bepaalt uiteindelijk wat die erin wilt hebben voor een bepaalde teelt.Ook in de Nederlandse biologische teelt wordt het weinig toegepast, al krijgen ze het wel mee in hun opleiding.Kan er helaas ook weinig over vinden op de site van Louis Bolk Insituut die onderzoek doet voor de biologische landbouw.

 

Namaste :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

affijn, het is in ieder geval niet slecht voor je plantjes :verrygood

 

De afghaan heb ik wat uitgebogen, prompt scheurde op de plek waar ze getopt is, dus ze is gespalkt momenteel. Inmiddels onder HPS.

post-5211-1337545657_thumb.jpg

post-5211-1337545669_thumb.jpg

post-5211-1337545696_thumb.jpg

 

De Herijuana man groeit wat harder, die moet flink terug gesnoeid worden. Gaat morgen op 12/12 terwijl de afghaan nog even doorgroeit.

post-5211-1337545713_thumb.jpg

post-5211-1337545724_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi whazzup,

Ze staan er mooi bij :verrygood .

Ik vind het wel apart dat jouw Herijuana zo hard groeit. Bij mij groeit de Herijuana het minst hard en blijft ook heel compact :lol: .

Misschien dat het straks bij mij ook wel anders gaat, als ik er stekken van neem. Het is ook wel appels met koeien vergelijken (zoals dat mens van de pvv het noemt :D ), ik kweek onder pll en dat gaat zoiezo niet zo hard als onder plasma.

 

Als bladvoeding gebruik ik nu BN, ben ik ook wel tevreden over. Was ook niet ontevreden over andere bladvoeding trouwens, zoals BAC of Hypro. Prijs / kwaliteit vind ik het echter top. Ook al hebben ze het niet echt nodig, eens in de twee weken vinden ze het toch wel heel erg lekker hoor.
Ik besproei mijn plantjes 1 keer in de 2 weken met Vital, ter voorkoming van meeldauw enzo. Dit is toch tevens ook bladvoeding of is het beter om ze af en toe ook nog met Bio Nova bladvoeding te besproeien?

 

Interessant topic :P .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vital is géeén bladvoeding bij mijn weten, het heeft alleen een versterkende werking op de bladwand waardoor schimmels minder kans hebben. Het is preventief één maal per week in de groei toe te passen. Vital gebruik ik ook.

 

Verder is deze Herijuana uiteraard geselecteerd, maar de afghaan groeit nog veel langzamer dan de herijuana. Als de heri het naar zijn zin heeft wwordt het een flinke struik, maar wel redelijk open qua structuur. De afghaan blijft een compacte prop bladeren :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De heri is naar de kapper geweest. Nog steeds een flinke jongen trouwens!

post-5211-1338058677_thumb.jpg

post-5211-1338058851_thumb.jpg

post-5211-1338058868_thumb.jpg

 

Mamma afghaan beint zich lekker te settelen en begint te drinken.

post-5211-1338058898_thumb.jpg

post-5211-1338058910_thumb.jpg

post-5211-1338058924_thumb.jpg

post-5211-1338058937_thumb.jpg

post-5211-1338058948_thumb.jpg

 

pappa backup :lol:

post-5211-1338058978_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...