Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Anesthesia F1 v5

Recommended Posts

Ik zou anesthesia niet als een buitenplant typeren, tenzij je haar gaat verduisteren en een mooie zomer hebt. Indica is veel gevoeliger voor vocht en schimmels. Je hebt mazzel als je half oktober haalt. Beter vroeg planten en eind juni/begin juli beginnen met verduisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm Jammer

ben al tijdje opzoek naar een echte bankzitter indica die niet al te laat klaar is

Heribei is potent en op tijd klaar, maar vind het smaakje zo tegenvallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, als het nou een vroege bloeier was maar dat is het niet, althans, niet in mijn ervaring. Het is ook niet gekweekt als buiensoort. Maar met mooi weer en goede zorg kun je alle kortbloeiers wel tot een goed einde krijgen hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zien bevruchte bloemen eruit, de slijlen worden bruin, de bloemen beginnen te zwellen (nee, nog steeds geen meeldauw, stuifmeel):

post-5211-1340315042_thumb.jpg

post-5211-1340315077_thumb.jpg

 

De korte intense bestuiving is dus uiterst goed geslaagd. Nou is het zaak om te zorgen dat los stuifmeel geen nieuwe bloemen meer bevrucht. Daarom krijgt ze nog een laatste frisse douche met een klein beetje Vital. De wanden spoel ik ook af met water (met een beetje peroxide als ik dat in de buurt heb) om losliggend stuifmeel te neutraliseren. Een fikse douche is over het algemeen wel voldoende.

post-5211-1340315234_thumb.jpg

post-5211-1340315301_thumb.jpg

 

Zelfs met de lamp op 60 cm blijft dit een hele compacte plant, té compact eigenlijk. Bedenk dat ik deze al ruw uit elkaar getrokken heb De Herijuana brengt daar gelukkig de nodige groei in bij de Anesthesia :yummy:

post-5211-1340315337_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto`s, mooie lesstof :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe 't is niet de eerste keer dat ik het laat zien hoor ;)

 

In ieder geval is het moment van bestuiven en hoe lang je bestuift erg belangrijk. Al een aantal keren ben ik eerder gaan bestuiven en korter om de kwaliteit beter te krijgen. De opbrengst gaat daarmee natuurlijk wel sterk achteruit. Het gaat echter om de kwaliteit, dus dan moet je af en toe gewoon met wat minder genoegen nemen. Kronocaine was een stuk makkelijker, de amnesia haze leent zich meer voor een flinke open scrog en dat is nog steeds de beste methode om de meeste gelijke en rijpe zaden te kweken. Waarom scrog ik dan niet? Wel, ik heb haast want de Anesthesia bij Sannie is bijna op! :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie strain dus gewild zaad :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jup gaat een heel lekker rokertje hier in de meter tent vanaf komen :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zit mij effe jaloers te maken DonBone :yummy:.

 

Ik heb straks wel weer een lekker stukje afghaanse hash, dat dan weer wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ikke anesthesia hasj :yummy: heb namelijk drie van de vier bevrucht staan, die vierde is naar de 240 tent verhuisd om daar af te bloeien, die ruik echt godvergeten lekker, denk nog een week of drie dan ligt ie in me joint.

 

En dan nog de krono hasj, vier bevruchtte krono vrouwen, allen sativa pheno, bestoven met een zeer potente sativa pheno man kronocaine. Ben echt benieuwd wat daar uit komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En dan nog de krono hasj, vier bevruchtte krono vrouwen, allen sativa pheno, bestoven met een zeer potente sativa pheno man kronocaine. Ben echt benieuwd wat daar uit komt.

ehm, kronocaine f2 misschien? :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de soort op zichzelf terug kruist was het toch een s1? tis btw een man uit je topje van de rotterdam meeting :yummy:

 

Hoe lang moeten die zaden trouwens in de toppen rijpen? tot de hulsjes echt open gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij wordt S1 in principe door eigen bestuiving gemaakt, selfing dus, of het stuifmeel van een identieke kloon. Sommige fems zullen dus als S1 (een fem van twee identieke klonen) beschouwd kunnen worden, en sommigen als F1 (een fem van twee verschillende zaadlijnen). Een backcross levert een nieuwe Fx generatie op. Het nadeel van dezelfde zaadlijn gebruiken is dat je geen hybrid vigor krijgt, dat krijg je als ik het goed heb begrepen voornamelijk als je twee volstrekt verschillende zaadlijnen kruist. Hoe meer verschillen, hoe groter de vigor.

 

Je kunt nog zelfs twisten over het feit of je een kruising tussen twee verschillende hybrides met een zelfde of daaraan gerelateerde genetica een F1 of F2 mooet noemen. Tenslotte zou een F1 per definitie zeer homogeen moeten zijn en een F2 niet. Maar dan gaan we wel weer heel diep hoor :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het rijpen van de zaden: Sommige zaadhulsjes blijven gesloten, bij sommige soorten spatten ze echt open. Afghaan bijft behoorlijk dicht zitten, mogelijk om de zaden zo lang mogelijk te beschermen. Het is echt een klus om ze schoon te krijgen zonder ze te beschadigen, terwijl zaden van andere soorten er gewoon uitrollen. Je moet je waterhuishouding goed op orde hebben en te allen tijde uitdroging voorkomen. Beter de lamp er wat verder vanaf en de plant gezond houden. Combinatie met plasma is wat dat betreft ideaal.

 

Ik check in de kleine topjes op oa de vorm en kleur van het zaad of het rijp is als de plant aan haar eind komt. Ik neem daar minimaal 5-6 weken voor na bestuiving. Te veel bestoven bloemen kan je heel veel onbruikbaar zaad opleveren. Over te lange tijd bestoven ook: de eerst bestovenen zijn dan al klaar als de laatsten nog niet rijp zijn. Daarom nu: kort en heftig :yummy:.

 

Na 5-6 weken peuter ik wel eens een budje open om de kwaliteit te inspecteren. Ik kijk dan naar de kleur, de vorm (hoe vol zijn de zaden), de tekening, hoe vast ze zitten in het zaadhoesje, hoeveel er al rijp zijn etc. Als ik tevreden ben dan gaat ze om, en laat ik de plant heel rustig drogen met de zaden erin. Tja en daarna kun je aan de bak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool man, thanks.

 

idd daarna knallen, laatste rondje dit jaar doe ik een selectie uit die nieuwe krono zaden van me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedenk altijd dat F2 zaad andere regressieve eigenschappen kan hebben dan F1, en het dus niet altijd per definitie een verbetering is. Ik heb meerdere Anesthesia F2 gemaakt die ik allemaal heb weggegeven omdat ik ze niet beter vond dan de F1. Vaak is het beter om gewoon een F1 selectie te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hou geen super hoge verwachtingen, maar heb wat groeischeutjes van zowel de mama als de papa gerookt en die waren allebei erg richting haze/amnees. Dus met een heel heel klein beetje mazzel zit er een toffe pheno tussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na 5-6 weken peuter ik wel eens een budje open om de kwaliteit te inspecteren. Ik kijk dan naar de kleur, de vorm (hoe vol zijn de zaden), de tekening, hoe vast ze zitten in het zaadhoesje, hoeveel er al rijp zijn etc. Als ik tevreden ben dan gaat ze om, en laat ik de plant heel rustig drogen met de zaden erin. Tja en daarna kun je aan de bak...
Net eerste zaadje uit een budje gekregen, en die is echt mega mooi van kleur, tekening, hardheid. Plakkerig klusje trouwens :lol:

 

Ze staan nu einde 7e week bloei, ze zijn in begin derde week bestoven. Denk dat ik ze nog een weekje laat gaan, en dan nog eens checken of ze in de hoofdtop ook zo netjes zijn, if so dan gaan ze om, anders nog ffies verder rijpen.

 

Leuk om te doen dit, alleen je moet wel heel erg uitkijken met dat stuifmeel, het stuift namelijk nogal LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter iets te lang dan iets te kort in ieder geval - 5 weken ontwikkeling hebben de zaden vanaf de bestuiving toch wel nodig hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bestuiving is prima gegaan, nieuwe bloemen vormen zich nog wel maar worden niet meer bevrucht. Dat betekent wel veel minder opbrengst maar hopelijk veel mooiere zaden. Kwaliteit boven quantiteit. HPS fotos, kleur niet helemaal correct.

 

Als jullie toch eens zouden kunnen ruiken :lol:

 

post-5211-1340716847_thumb.jpg

post-5211-1340716912_thumb.jpg

post-5211-1340716936_thumb.jpg

post-5211-1340716992_thumb.jpg

post-5211-1340717021_thumb.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi...opgezwollen calyxen zijn goed te zien, hoeveel zaden brengt 1 zo`n plant nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja dat ligt aan veel factoren, maar tussen een paar honderd en een paar duizend. Dan natuurlijk nog wel even selecteren he. Ik ga nu voor weinig maar mooi. Ze zijn er weer vanaf half/eind augustus, huidige batch nog bij sannie beschikbaar zolang de voorraad strekt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt het toch behoorlijk, en zet je meestal maar 1 plant of heb je ergens anders meer staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

één pappa, één mamma. Soms in een scrog een paar kleinere, maar werk het liefst met één plant. Dat is voor een jaar zat. Voor een paar duizend zaden heb je wel een heel flinke plant nodig hoor! Vergis je ook niet in het uitzoekwerk als het een beetje tegen zit. n soms zit het wel eens helemaal tegen. Heb al meerdere malen een hele plant weggekieperd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en soms zit het wel eens helemaal tegen. Heb al meerdere malen een hele plant weggekieperd.
heb het hier inmiddels ondervonden, een WW die het niet echt fijn vond de bestuiving, 95% van eht zaad is klein, licht gekleurd en met een zwart rottend plekje er in. Die is dus een kopje kleiner gemaakt. PP reageerde prima en geeft super mooie zaden, ik denk dat ik genoeg heb voorde rest van me leven :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...