Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kannabis

Watergekoelde BudgiClimate

Recommended Posts

Nooit van gehoord :spliff: Maarjah, je kan niet alles weten he. Locatie is ook al een tijdje r.i.p. Nu weer druk met duo gebeuren uitzoeken.

 

we blijven bezig he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ racker ik zag dat je nog met teflontape werkt, tegenwoordig gebruikt bijna iedereen teflonkoord da's echt geweldig, veel makkelijker.

 

Hey kannabis, vergeet niet dat we hier een HOBBY-forum zijn hè, dus we gebruiken ook alleen maar hobby-spullen ;) :spliff:

 

green-lady ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig de budgiclimate is al opgenomen door Google. ;)

Dit merk wordt alleen maar besproken in dit forum.

Er is maar 1 hit op Google. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

 

@ green-lady ik vergeet dat telkens ;)

 

@BBB ja dat is het, zo brengen we de hobby weer op een hoger plan :spliff:

 

 

@DOC je bent en blijft een ondernemer net als ik, als je plannen hebt PM me ff ik heb nog wel 10 bruikbare budget oplossingen. Die waterzak en de budget bodemwisselaar zijn echt goed bruikbaar als het uitgewerkt wordt.

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit vind ik nou een mooie bijdrage aan het forum

want niet elke hobbykweker kan diep in de buidel of word gesponsoord

vind dat kannabis hier voor wel een beetje waardering mag krijgen

wat mij betreft B)

 

De een rijd een mercedes de ander een opeltje ,maar ze komen er allebei

 

 

 

 

 

 

 

greetings 11ltrp ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
vind dat kannabis hier voor wel een beetje waardering mag krijgen

wat mij betreft ;)

 

Als hij normaal kan reageren wel ja ;)

Hahaha :whip: , dat is een onderonsje :D .

 

p.s. kannabis: Dit is weer met een grote :) .

 

Nieuwe input en uitvindingen zijn altijd een mooie aanvulling B)

 

green-lady ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

 

Best leuk om eens een aanmoediging te krijgen ;) thx !

 

 

Het valt namelijk niet mee om die stoere kerels hier te overtuigen, ze zijn net zo eigenwijs als ik B)

 

 

 

Greetz,

 

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent lid vanaf augustus 2009. Waarom ben je nu pas wakker? B)

Dit zijn de eerste weken dat ik jou hier actief zie, vandaar.

 

Gr. green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Lid vanaf 2009, de grootste wijsneuzen zijn in dat jaar lid geworden.

 

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

 

Was een beetje huiverig voor de "meekijkers" maar ben nu zover dat ik zie dat Adolf Opstelten bezig is met een razia , hij stopt ons nog net niet in kampementen (pluk ze wetgeving is natuurlijk schandalig) Eerst werk ik me kapot voor deze maatschappij, dan wordt je ziek en dan gaan alle truukendozen open en wordt je machteloos achtergelaten door verzekering,bank en overheid. Dan zet je een klein tentje voor medicinale pijnbestrijding en dan ben je ook nog een crimineel.

 

 

 

DUS MIJN MIDDELVINGER STAAT RECHT OMHOOG!!!! Ben zo verschrikkelijk boos hierover......................

 

 

 

@green-lady misschien dat ik daarom wat tegen je ben uitgevallen, als dat nog nodig is mijn excusses hiervoor B)

 

 

 

Greetz,

 

 

Kannabis

 

 

PS! Mocht ik mensen voor het hoofd stoten met de vergelijking dat is niet de bedoeling, maar ik heb werkelijk het gevoel dat er op me gejaagd wordt en dat roept nieuwe emoties op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop niet dat je op mij doelt, zie mijn datum van aanmelding. Mijn reactie was zonder lachende M&M waardoor het misschien verkeerd werd geïnterpreteerd.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites
@green-lady misschien dat ik daarom wat tegen je ben uitgevallen, als dat nog nodig is mijn excusses hiervoor B)

 

No hard feelings ;) . ik weet wat je meemaakt!

Be strong, en hang er nog een paar lampen bij :whip:

 

green-lady ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je stopt er dus 600watt aan energie in en er komt bv 200watt aan lichtenergie uit en 400watt aan warmte-energie. (ik roep maar wat)

Ik heb eens even wat berekend, omdat er volgens mij heel veel warmte nodig is voor de verdampng van het water.

In mijn geval verdampen de planten onder één 600W lamp 6,25 liter water per dag.

Verdampingswarmte water = 2257kJ/kg

De hoeveelheid benodigde energie per dag is dus: 6,25 x 2257 = 14125 kJ.

 

De lamp staat 12h aan, dat is 43200 secondes.

14125kJ/43200s = 327W

 

Dat betekent dat 327 van de 600W wordt gebruikt voor de verdamping, mits die 6,25 liter worden verdampt gedurende de tijd dat de lamp áán staat. Dan blijft er aan pure warmte nog maar 273W over.

 

Nu weet ik niet of er alleen water verdampt wordt als de lamp aan staat. Er zal toch ook water verdampen als de lamp uit staat?

 

Stel dat 2/3 verdampt als de lamp aan staat en 1/3 als de lamp uit staat.

Dan wordt 218W gebruikt voor de verdamping, de rest is warmte.

 

Tot zover mijn bevindingen. Er zal nog e.e.a. moeten worden uitgezocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Zwemvis,

 

 

Tof dat je mee gaat rekenen, ga vanmiddag met je mee denken.

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog niet eens zo slecht gegokt dus, whazzup kan het je precies vertellen.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer komt de finnisching touch aan de budgi

een min of meer afgewerkt product?

vind dit een heel interesant topic want more want more

I WANT MORE

Niet opgeven wanneer je goed bezig bent

 

GREETS Khali

 

RASTA FOR LIFE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ben ff heel druk, drie keer raden waarmee :) Het plan is eigenlijk om ook een bron te maken en dan te kijken wat de resultaten zijn. Ik heb een plannetje voor een lowbudget grond warmtewisselaar. Ben de spullen al aan het verzamelen.

 

 

Greetz, kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu heel het topic gevolgd en vind het een erg leuk idee en vooraal goedkoop en toch praktisch!!

 

Zelf zit ik er al aan te denken om zoiets zelf te bouwen, alleen het gedeelte van de grondwater bron lijkt me toch wel een lastig idee wil je dit zelf realiseren.

 

Ik snapte alleen niet helemaal goed wat je nou bedoelde met die u-buis. Want waar gaat je water weer terug of laat je het het riool in gaan???

En zo een oude geiser is natuurlijk super goedkoop vooral als ze toch al verrot zijn maar niet lek.

 

Hoe breng je nou eigenlijk die buis in de grond. neem aan dat je niet een gat met een schep gaat graven van 30 meter diep??

 

 

gr palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

in dezelfde post waarin die U-buis staat, legt hij uit hoe hij dat gat maakt.

en je water gaat in je U buis 30 meter naar beneden en dan weer 30 meter omhoog. in de tijd wat het water erover doet om die afstand af te leggen geeft het warmte af aan de Aarde. hierdoor koelt het water en kan je dus ( ik noem maar ff wat) van 20 graden 10 graden maken.

KLIK

 

maar de vraag voor microsystemen, een bron is geen optie, de kast staat ook niet in de badkamer dus een waterleiding is ook uit den boze.

wat dan? krijg je dan te maken met een groot waterreservoir? de oplossing met de vries/koelkast lijkt mij meer kwaad dan goed doen.

kom je dan uit op het principe van watergekoelde PC's? als dat kan en haalbaar is, dan kan je vrij geluidsloos werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je die budgiclimat niet aan kunnen sluiten op een vijverpompje in een groot vat en dat vat gewoon volgooien met ijsblokjes en dan gewoon constant rondpompen, elke keer vullen vlak voor de lampen aangaan, dat moet toch 12 uur meekunnen, als de lampen dan uitgaan pomp je een gedeelte van het water naar je voedingsvat want daar hangt toch een verwarming in, dan is je koelvat zeg maar weer gedeeltelijk leeg voor nieuw ijs voor de volgende 12 uur, gooi je bijna geen water weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ prutsertje.

 

Dit zou je best wel kunnen doen. Misschien kan je gelijk aan paar slaven kopen die heel de dag ijsblokkies erin blijven gooien:P.

 

Nee zonder gekheid het zou wel kunnen, maar niet iedereen kan constant erbij blijven om ijsblokjes erbij te gooien. Tenzij je iets maakt dat automatisch gaat, lijkt het me een beetje onbetrouwbaar.

 

 

palla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...