Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kannabis

Watergekoelde BudgiClimate

Recommended Posts

Het is gewoon waterverkwisting, niets meer dan dat! :D

 

Nee, je doet eigenlijk iedereen een plezier door je eigen verse bronwater aan de watermaatschappij te doneren!

 

 

Kijk zo is het en niet anders!!!!!! Misschien is een topic over hoe maak je een bron wel leuk, da's toch de toekomst

 

 

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien is een topic over hoe maak je een bron wel leuk, da's toch de toekomst

 

dat is er al..... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat kost zo'n setje van a&t voor 1 a 2 lampen dan?

zou ik nog best wel belang bij hebben denk ik....

 

zo'n dikke opti word ik wel kinky van maar is me eigenlijk net te duur...

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar een losse koeler,

verwarming,

bevochtiger en ontvochtiger doet het tructje toch ook?

 

of wat doet een opti verder nog meer daarbuiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles op elkaar afstellen, en het is natuurlijk allemaal hoge kwaliteit, haal je dat allemaal los kan je net zo goed aan de opticlimate..

een goede bevochtiger kost al wel 300/500 euro..

 

daar naast zitten er allemaal ingebouwde beveiligingen in en dat allemaal in een cool jasje... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een opticlimate heb je altijd nog een bevochtiger nodig right? Dat ding ontvochtigd tijdens het koelen en dat moet je weer aanvullen.

 

Als je een splitairco kan plaatsen ben je er ook, maarja...niet veel mensen kunnen de buitenunit kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee...

 

maar die had hij wel in zijn lijstje staan.. :D

(edit) ze hebben wel een bevochtiger..

Share this post


Link to post
Share on other sites

pak ik in een semi gesloten systeem alleen een koelertje dan ben ik dr niet hea?

door die koeler daalt me temp en daardoor krijg ik weer meer vocht in mijn hokkie...

of zie ik dat verkeerd?

 

zit nog steeds te spelen met de gedachten van een iets groter hokje( in mijn ogen groot, voor jullie klein :D)

zal er eens een topic over openen, kan ik nog ff kwijlen :)

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites
alles op elkaar afstellen, en het is natuurlijk allemaal hoge kwaliteit, haal je dat allemaal los kan je net zo goed aan de opticlimate..

een goede bevochtiger kost al wel 300/500 euro..

 

daar naast zitten er allemaal ingebouwde beveiligingen in en dat allemaal in een cool jasje... :)

 

Het is allemaal zulke hoge kwaliteit dat ze nu al versie 6 van de opticlimate hebben. Oorzaak: storingen, veranderingen etc. A&T hun systeem is versie 1 en blijft versie 1! Het is simpel, niet storingsgevoelig, en niet zo onhandig als zo'n opticlimate. Geen bakken elektronica en geen dingen afstellen/afstemmen op elkaar. Gewoon 1x invoeren en klaar.

 

A&T hun systeem heeft ook allemaal ingebouwde beveiligingen die veel minder storingsgevoelig zijn! Een cool jasje? :D , een lomp grote bak zul je bedoelen :)

 

Opti tot max. 24x600W

A&T tot max. 65x600W

 

Opti is afhankelijk van de tapwatertemperatuur.

A&T niet! Altijd constant door de constante grondwatertemperatuur.

 

green-lady :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoker :D :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ik krijg alleen nooit reacties op mijn reacties.

 

1: Of ze begrijpen het.

2: Of ze hebben een hekel aan me.

 

"1" Kan bijna niet, dus ga ik voor "2" :D

 

De opti-climate is een mooi apparaat, maar toch vergeleken met A&T wel wat groot en complex. Ik wil niet de ene voortrekken of de ander een veer in de kont steken, maar het zijn wel feiten. Haal mij maar eens over om een opti aan te schaffen :)

 

green-lady :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik trap er iig niet in lady :)

 

1) ik begrijp je niet

 

2) ik heb geen hekel aan je.

 

ps) "iig" betekent in ieder geval :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als A&T die koelbatterij nu wat zuiniger om kunnen laten gaan met water wordt het wat interessanter. Nu ben je vrijwel verplicht een bron te hebben als je >6x600 hebt staan, want >13L per minuut...damn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar 2000watt wegkoelen is niet zo'n drama hoor. Dat zijn 3 lampjes +boost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Je kunt niet zeggen dat de een beter is als de andere, beide systemen hebben duidelijk hun zwakke en sterke punten. Daarom maak ik altijd alles zelf dat is altijd het beste omdat het maatwerk is (en trust me als ik zeg dat niet alles wat ik maakt er uit ziet als een Budgiclimate).

 

Wat moet je met een A&T systeem op 10 hoog met weinig waterdruk en water wat warm is omdat het al door 10 verdiepingen is opgewarmd. Hier kom je met een opticlimate beterweg. Maar heb je een bron dan is de opticlimate zonde van je geld en kun je veel beter en A&T systeem nemen.

 

 

Greetz,

 

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als A&T die koelbatterij nu wat zuiniger om kunnen laten gaan met water wordt het wat interessanter. Nu ben je vrijwel verplicht een bron te hebben als je >6x600 hebt staan, want >13L per minuut...damn...

Zal ik eens een oplossing aandragen voor dat probleem, het moet alleen wel kunnen in jou geval, en je moet er flink voor aan het werk en daar houden wij kwekers meestal niet van.

 

 

 

Heb je een tuin, laat ik dat eerst maar eens vragen?

 

 

 

 

 

 

Kanna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuin, check

Vrouw, check

Vijver net dicht gegooit, check

Niet vies van hard werken, check

 

Ben benieuwd naar je plan!

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tuin, check

Vrouw, check

Vijver net dicht gegooit, check

Niet vies van hard werken, check

 

Ben benieuwd naar je plan!

 

:D

 

 

 

Nou daar gaat ie. Ik zal eerst wat achtergrond vertellen. De aarde heeft op een diepte van 10meter geen last meer van omgevings invloeden zoals vorst, regen zon en sneeuw. Je kunt dus stellen dat de temperatuur in de aarde tussen de 10 en 30 meter redelijk constant is. Sterker nog ik durf daar ook wel een temperatuur bij te noemen, ongeveer 10 graden celcius.

 

Als je dus een gat in je tuin weet te maken van zeg 20m diep kunnen we zaken doen. Hoe doe je dat:

 

 

 

Je koopt 3 lengte's pvc 32 of 40 of 50mm en lijmt daarop een gardenakoppeling (als er intresse is kan ik het helemaal uitwerken want ik heb dit al vaak gedaan) en sluit er een waterslang op aan.

 

 

Zoek een mooi plekje in de tuin en spuit die 18meter buis de grond in, en dat is zo gepiept (zeg 2 uur klooien en veel blubber verder). Dan koop je 50m luchtslang met een paar knietjes of een bochtstukje. Je knipt de slang op 25m door en knutselt de bocht er tussen en dan heb je een heel lange u-buis. Die u-buis duw je in de pvc buis met een aantal aan elkaar gelijmde electra buizen. Je kunt ook een brok lood aan je bochtje hangen en dan zakt ie vanzelf naar beneden.

 

Nu trek je de pvcbuis weer uit de grond en gooi je de ruimte om de u-buis weer dicht met zand.

 

We hebben nu een bodemwisselaar gemaakt die lachend de energie uit jou 12litertjes van zeg 25 graden haalt en het water met een keurige 12 graden weer naar boven brengt.

 

 

 

Je verspilt zo geen water want het is een gesloten systeem (wel een beetje glycol toevoegen). En dit werkt voor 3 lampen zeker.

 

 

 

Greetz,

 

Kannabis

 

 

 

 

PS! ik laat nu veel achterwege, komen nog wel wat dingetjes bij natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik heb er beeld bij, maar...als ik al zo bezig ben, waarom dan geen pomp erop aansluiten + wat toebehoren en dan heb ik alsnog m'n eigen bron, right?

 

En je omschrijft het zo wel erg eenvoudig, want is de waterdruk van mijn waterleiding hoog genoeg om tot die diepte nog zand/modder omhoog te stuwen? Heb al redelijk wat over bronnen gelezen, en het lijkt simpel, maar valt toch ook wel tegen denk ik.

 

 

Zou 't mooiste zijn als je die bron in de kruipruimte zou kunnen maken. Alleen dan worden het heel veel stukjes pvc koppelen denk ik, want je zit met beperkte hoogte door je plafond. Moet opzich wel kunnen toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekend systeem, zou wel pe leiding gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pak dan gewoon een kleine koelkast , links en rechts een gaatje boren, koperen spoel erin en het water wat erin gaat mag dan 15 graden zijn maar ik durf te wedden dat hetgeen wat eruit gaat dat dat zo'n 5 a 6 graden koeler is....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Lemonhaze,

 

Snap niet wat je bedoeld, maar je hebt in iedergeval niet gelijk :D want het werkt als een tierelier.

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoel dat je zo'n klein koelkastje pakt van 70 watt,

de temp in die koelkast zo koud mogelijk....

 

boor je in de rechterkant een gaatje van 13 mm,

in de rechterkant ook een gaatje van 13 mm.

leg in die kleine koelkast een kleine koperen spoel, zo'n 4 meter aan opgerold koper met 1 uiteinde de rechterkant van de koelkast uit, het andere uiteinde de linkerkant van de koelkast uit.

 

je sluit je kraan op de ene kant aan,

aan de andere kant zet je een magneetklep die open gaat als het te warm word in je kweekhok.

dan heb je stroming, die stroming sluit je aan op je warmte wisselaar en klaar ben je...

altijd koel water je wisselaar in toch?

 

of ben ik nou gek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...