Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kannabis

Watergekoelde BudgiClimate

Recommended Posts

Hey,

 

Het uitblazen van warme lucht is voor mij altijd een buikpijn verhaal. Alhoewel we natuurlijk keurig binnen de gedoog zone blijven wil je toch alles doen om je 4 a 5 met zorg en liefde gekweekte plantjes te behouden. Om maar je bij elkaar gespaarde pH meter , Dimlux en andere spullen waar je trots op bent niet te vergeten. Kijk en de opticlimate is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd.

 

Dus in het kader van verklein je pakkans mijn super effectieve en goedkope lucht koel/ontvochtiger De Budgiclimate.

Een oude geiser kun je voor een tientje kopen bij de oudijzerhandelaar/ 2e handswinkel , Je sloopt de wisselaar er uit of als de kranen nog goed zijn sluit je de boel gewoon aan zoals het hoort.

De slang van je afzuiger sluit je aan op de bovenkant van de geiser of als je alleen de wisselaar gebruikt plak je de slang met ducttape in de wisselaar.

De maat van de koperen buis die om de wisselaar zit is bijna altijd 12mm en past perfect in een tuinslang. Dus je sluit hem heel makkelijk aan met een tuinslang en 4 slangklemmen (2 op elke slang voor de zekerheid). De ene kant naar het riool en de andere kant op de kraan. Dit geheel zet je op een rooster wat je op een emmer zet , 20 liter ontvochtiging p/dag gaat makkelijk zo. Je zult er ook versteld van staan hoeveel koelkracht dat ding nog geeft.

Als je een beetje creatief bent kun je zo’n geisertje op heel veel manieren inzetten, als je er warm water door heen stuurt wordt het een kacheltje, als je hem aan de inlaat van je hok knutselt is het meer airco en als je hem aan de afzuig hangt zal die flink ontvochtigen.

 

gallery_23447_13495_7854.jpg

 

Ik gebruik een geiser als watergekoelde CO2 generator, als iemand wil weten hoe je dat doet kan ik het wel posten.

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Edited by djbroertje
De gebruikte term kan kwetsend worden opgevat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikke shit baas!

 

Vertel meer!!

 

Zou tof zijn als dit ook op wat grote schaal toepasbaar zou zijn. Tenzij jij 5 plantjes onder 5x600W hebt staan, dan zeg ik niks :execute

 

Ben benieuwd naar je co2 oplossing.

 

;)

 

 

 

Edit: Wordt toch een bronnetje boren denk ik :wtf2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

 

De watergekoelde CO2 generator.

Je neemt een geiser, wel een beetje een goed ding maar een kleintje. Die sluit je gewoon aan nadat je hem op een montage frame'pje hebt gemonteerd. In de afvoerleiding (ik haal altijd de s-uitloop er af) maakt je een 12 of 24v klepje wat door je CO2 meter wordt bestuurt. Het warme water voer je naar het riool.

 

Je koopt zo'n goedkope tafel CO2 meter met kleurledjes. Je plakt op de groene led een fotocelletje (of je pakt het signaaltje op van het printje)wat een ralais stuurt wat de 12v klep stuurt, wat er voor zorgt dat er water gaat stromen, waardoor de geiser aangaat en ontsteekt, waardoor er CO2 gemaakt wordt en het grootste deel van de warmte die anders in je hok komt, verdwijnt nu het riool in , of slim hergebruikt kan worden als vatverwarming o.i.d.

Je kunt met de warmekraan en de vermogensknop regelen hoe hard hij gaat branden als je de klep openstuurt en zo dus een beetje afstellen op je ruimte.

 

Greetz,

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is zekers intressant baal ik dat ik net mijn oude ketel heb weg gebracht naar de ijzerboer ;) :execute

 

greetz racer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook als je naar een koelbatterij kijkt zit er eigenlijk zo'n zelfde soort blok in verwerkt. en had ik laatst ook al eens zitten brainstormen om eigenlijk een kist te maken met zo'n soort blok erin waardoor je een zelf ontwikkelde koelbatterij krijgt wel met minder vermogen maar werken zal het uiteraard scheelt misschien een paar graden die net genoeg kunnen zijn. Bij mij kwam het eigenlijk alleen niet op waar ik zo'n koel element vandaan zou moeten halen maar die tip die gaf jij me ;) '

 

greetz racer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Misschien moet ik het wat uitgebreider omschrijven, maar ik ben nogal kort van stof Ha ha ;)

 

 

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey,

 

 

De watergekoelde CO2 generator.

Je neemt een geiser, wel een beetje een goed ding maar een kleintje. Die sluit je gewoon aan nadat je hem op een montage frame'pje hebt gemonteerd. In de afvoerleiding (ik haal altijd de s-uitloop er af) maakt je een 12 of 24v klepje wat door je CO2 meter wordt bestuurt. Het warme water voer je naar het riool.

 

Je koopt zo'n goedkope tafel CO2 meter met kleurledjes. Je plakt op de groene led een fotocelletje (of je pakt het signaaltje op van het printje)wat een ralais stuurt wat de 12v klep stuurt, wat er voor zorgt dat er water gaat stromen, waardoor de geiser aangaat en ontsteekt, waardoor er CO2 gemaakt wordt en het grootste deel van de warmte die anders in je hok komt, verdwijnt nu het riool in , of slim hergebruikt kan worden als vatverwarming o.i.d.

Je kunt met de warmekraan en de vermogensknop regelen hoe hard hij gaat branden als je de klep openstuurt en zo dus een beetje afstellen op je ruimte.

 

Greetz,

Kannabis

Sorry, maar is een hotbox dan niet veel handiger? Enig voordeel is dat de warmte van de brander nu deels wordt afgevoerd, maar je hebt wel water verlies. Tenzij je dit weer opvangt idd.

 

Ik vind die airco oplossing wel heel interessant! Maar ik blijf 't even volgen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg creatief....cool!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kanabis,

kun je dat warme water niet laten circuleren en een oud romeins verwarmingssysyteem met spekstenen maken?? ;) Ik denk dat t calorieeen verbruik vele malen lager is dan met een gaskachel; cv aandrijving in een forse ombouw van speksteen; variant op de finsekachel! Super!

groet bart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racer hij is lachen he, hij ligt zo voor je neus, moet je eens kijken wat er in een oude cv-ketel allemaal voor de handige kwekert te vinden is.

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat doe je met het water wat er uit komt ?

voordat je straks het waterbedrijf aan de deur ziet omdat er een lek moet zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Da_Was_Ik_Nie 1). wat kost een hotbox 2) 3kw extra warmte in je hok kan net ff te veel zijn 3) ik heb een bron 4). met een geiser onder me arm sta ik rustig met mijn buurman te praten, met me hotbox niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sectie: Bouwdoos

Topictitel: Watergekoelde BudgiClimate

Foto's: 0

 

Alleen theorie of krijgen we ook daadwerkelijk een bouwverslag???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sectie: Bouwdoos

Topictitel: Watergekoelde BudgiClimate

Foto's: 0

 

Alleen theorie of krijgen we ook daadwerkelijk een bouwverslag???

 

Daar ben ik het mee eens, dit soort dingen kan eigenlijk iedereen bedenken..

De uitwerking kan niet iedereen en daar loopt het 9 van de 10 keer op vvast.

 

Ik wil ook erg graag bewijzen zien!

 

Lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, het ziet er niet uit...

maar als het werkt dan werkt het... klaar toch?

 

mooie oplossing, ik zou zelf ook nog wel een keertje zoiets willen maken...

je bent een inspiratie voor de beunhazen onder ons! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kannabis

 

Als ik zo'n ding ergens op de kop kan tikken zal ik er ook een bouwverslag van gaan maken!! Alleen zoals ik hierboven al beschreef ik ga hem in een kist maken met aan beide kanten een 250 flens. Zal niet op zeer korte termijn zijn maar ik kom erop terug.

 

greetz racer

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) :)

 

Uitwerking/afwerking: 5

Idee/originaliteit: 10

:D

 

 

ik denk wel dat het een hele mooie oplossing zou zijn voor een microkweek icm. bijvoorbeeld een 150watt hps., of koel optie voor de warme dagen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ kannabis

 

Als ik zo'n ding ergens op de kop kan tikken zal ik er ook een bouwverslag van gaan maken!! Alleen zoals ik hierboven al beschreef ik ga hem in een kist maken met aan beide kanten een 250 flens. Zal niet op zeer korte termijn zijn maar ik kom erop terug.

 

greetz racer

 

 

koop toch gewoon een setje bij A&T voor 1 of 2 lampjes, ga je groter pak de opticlimate..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ stikkie

 

Idd dat kan natuurlijk ook maar ben eigenwijs en wil het toch eens proberen gewoon om te kijken of ik zelf iets van een koeling kan maken. als is het alleen maar voor de uitblaas te koelen :D

 

greetz racer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is gewoon waterverkwisting, niets meer dan dat! :D

 

Nee, je doet eigenlijk iedereen een plezier door je eigen verse bronwater aan de watermaatschappij te doneren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...