Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thanatos

4 Hericules - 2 Mad Shack

Recommended Posts

Moo afgebloeid Thanatos, succes nog even, en nog even langer met je Madshack :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog 1 weekje? ziet er al heerlijk uit en erg compakt ondanks je (klote) foto's.

grtz en succes met afbloeien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 66

 

Dankje Krasi & Andy.

 

Topje vd middenste Hericules geoogst. Omdat het kan:).

 

Vanaf nu ga'k elke dag beetje oogsten... en zal wat deftige foto's in daglicht online zetten ook, ter compensatie van eerdere foto's:).

 

gallery_16607_13216_875486.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 68

 

Hericules mag om volgens het boekje. En dat is wat betreft de hoofdtoppen die klaar waren dan ook gebeurd. Twee kleine plekjes van toprot ontdekt in toppen met van die verkleurde blaadjes, maar dat was maar twee gram ofzo.

 

De lager gelegen toppen en nognietklare hoofdtoppen mogen samen met de Mad Shack nog een weekje geven.

 

Ivm de wazige foto's: op mijn computer zien ze er goed uit en zie je detail tot op de trichoom, maar met het rescalen in het wietforumalbum gaan vele details verloren. Ga me niet bezighouden met de foto's nog eens elders up te loaden. Duurt te lang en is niet anoniem genoeg. sry!

 

 

Reeds geoogst. Je ziet hier en daar de mooie torentjes en de soms paarse verkleuring:):

 

gallery_16607_13216_3778534.jpg

gallery_16607_13216_2484880.jpg

 

Grofgeknipte toppen in drooghok van 0,75m*0,5m:

 

gallery_16607_13216_4378430.jpg

 

 

Hoe het hok er nu uit ziet:

 

Hericules:

 

gallery_16607_13216_3266685.jpg

gallery_16607_13216_1169966.jpg

 

Mad Shack, die monstertoppen bouwt maar nog héél veel witte haren toont:

 

gallery_16607_13216_3918214.jpg

gallery_16607_13216_1846032.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ruimt lekker op zo, krijgt de rest ook wat beter licht, je toppen zien er lekker potent uit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje Krasi:).

 

Ik heb er stiekem al eentje gesneldroogd op de lampenkap en hoewel de grassmaak dankzij het nog aanwezig chlorofiel in de plant nog overheerst, geeft het toch een leuk effect en kan ik hier en daar al wat toetsen proeven van wat het gaat worden. Me gusta.

 

Ik hoop zowat om m'n 0,66gr/watt grens te overschrijden. Dat zou 266 gram zijn en me heel tevreden maken:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 69

 

Joepie, beschimmelde toppen in m'n drooghok... Ik had in een geoogste topje een klein plukje schimmel of toprot opgemerkt (is dat hetzelfde?). Nu blijken meerdere toppen in het drooghok ervan te hebben. Bovendien gaat de lucht vanaf het drooghok naar mijn bloeihok dus kan het boeletje daar mogelijk ook nog meer infected geworden zijn...

 

Wat doe ik nu?

 

-topjes met schimmel weggooien

-andere droogplaats maken

-Ik zet volgende ronde een onvochtiger met timer in de ruimte want de LV in de ruimte (aka mijn slaapkamer :verrygood ) is veel te hoog...

 

Is geforceerd drogen nu nodig voor de rest?

Zou ik nu meteen best zoveel mogelijk gaan oogsten?

 

 

Met de herma zijn dat al twee ferme tegenvallers deze ronde:(. Maar goed, dat hebben we dan ook al weer gehad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

't Viel wel mee qua rot en schimmels. Bleek maar om een paar toppen te gaan:). M'n drooghok blijkt eigenlijk een vochtkot te zijn met een te hoge LV dus ik gebruik een andere ruimte nu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou eens een nieuwe kap halen als ik jou was, kan je zo 10% op pakken..

een % door dat deze kappen heel snel achter uit gaan (ook al reinig je ze goed)

en een % omdat de ''duurdere'' kappen al beginnen met een hogere reflectie waarde en lichtverdeling..

 

en als je vaker last hebt van een hoogte te kort zoals nu, kan ik je echt een topshield aan raden, die kunnen zonder problemen tot een cm of 15 van het gewas met een 400 watter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thanatos,

 

K*t van die rot en schimmel :lol: . Het zit je deze ronde niet echt mee.

Ik hoop dat je de schade nog een beetje weet te beperken.

 

Groeten Beaker :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Stikkie: die staat bij deze op de lijst!:verrygood. Normaal zou ik geen geld geven aan een kap maar als dat me wat meer hoogte verschaft is dat wel mooi meegenomen dacht ik zo.

 

@Beaker. Inderdaad erg kut. Deed net m'n hok open. Weer rot ontdekt. Moet dus echt wel snel gaan oogsten nu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nare zooi Thanatos, het kan snel gaan met toprot, hopenlijk neem je tijdig actie en redt je zoveel mogelijk, succes man :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd. Eerste keer dat ik last heb van toprot en de snelheid waarmee het gaat verbaast me enorm...

 

Veel besmette toppen op wijdverspreidde plaatsen in het bloeihok maar uiteindelijk valt de totale aangetaste massa wel mee. Moet niet zo veel wegsmijten, max 40 natte grammen. Ben er net op tijd bij denk ik. Drie dagen later en ik was gejost..

 

Maar goed, moet de Mad Shack nog knippen en ook tijdens het drogen kan er nog vanalles foutlopen... Het blijft nog ff aankijken. Beste drooghok dat ik kan regelen atm is 22-23 graden C en heeft een LV 60....

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 70 Einde week 10.

 

Grote toppen Hericules zijn allemaal geoogst. De kleinere laat ik nog even staan. Anders heb ik een gat in m'n scrog en mss gaan die kleine Hericules topjes nog wel ff spurten deze week:). Het viel me op dat vele Hericules toppen op het einde van de bloei paars gaan verkleuren. Dat was onverwacht:p.

 

De Mad Shack moet ik sowieso nog 5 dage laten staan want die had ik enkele dagen geleden nog maar eens een PK-tik gegeven om sneller af te bloeien. Die moet dus nog ff gespoeld worden en vooral wat bruiner worden...

Hoe zeer ik ook klaagde over de Mad Shack omdat de bloei er zo laat inkomt, zo blij ben ik nu dat deze monsterlijk grote toppen bouwt!

 

Ik ga nog stekjes nemen van beide soorten. Kan me niet schelen dat het reveggen lang duurt. Wil het eens gedaan hebben en met wat chance zijn ze geschikt als moeder voor een volgende ronde...

 

Ondertussen lijken mijn shackzilla stekken voor de volgende ronde aan te slaan. Beetje verkleurde bladeren maar na twee weken wel worteltjes uit de meeste steenwolblokjes. Die kunnen eerstdaags dus het bloeihok in voor een niet-scrogronde.

 

Volgende ronde:

nieuwe kap

nieuwe mini-maxi meter

geen scrog

minder voorgroei

ontvochtiger

minder stikstof ad grond toevoegen.

 

Foto's

 

Paar geoogste Hericules toppen:

 

gallery_16607_13216_2946011.jpg

gallery_16607_13216_2207554.jpg

p><p>Mad Shack = Bushman die makkelijk 12 weken trekt als je

 

https://www.wietforum.nl/uploads/1332094029/gallery_16607_13216_1293770.jpg' alt='gallery_16607_13216_1293770.jpg'>

gallery_16607_13216_1907577.jpg

gallery_16607_13216_1807444.jpg

gallery_16607_13216_1075160.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt er wel mooie toppen tussen man, was niet altijd even goed te zien, succes met je snoeiwerkzaamheden :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje. Ben ook wel een paar keer verrast geweest. Kan het zelf allemaal wat moeilijk inschatten of het een goede ronde wordt. De toppen zijn kleiner als vorige rondes maar dan had ik wel een 600watter dusja... Anderzijds is dit mijn eerste ronde zonder noemenswaardige voedingsproblemen.

 

Mss een domme vraag, maar ontlenen witte soorten - waaronder ik Mad Shack reken?- hun naam aan het feit dat vele haren dikwijls nog wit zijn op het goede oogstmoment?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha nee, witte soorten zijn gepoederd met kristallen :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha :wave: , ok da's weer eentje voor de 'domme opmerkingen en vragen'-thread :vape: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 74

 

Bezig met de rest van de Hericules te knippen.

 

De twee Mad Shacks staan in het donker en komen straks aan de beurt.

 

 

gallery_16607_13216_905326.jpg

 

Er is al een deel droog en na een voorzichtige schatting denk ik een eind boven de 300gr uit te komen. Moest dat kloppen zal ik een blij man zijn:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou al die dooie bladeren wel weghalen als je niet nog meer last van rot wilt hebben :vape: .

 

Voor de rest mooie knotsen. Ondanks de tegenslagen toch 1 op 1 ^_^ ?

 

Groeten Beaker :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je nog veel rot tegen gekomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met knippen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dankje Elmo, ik kan alle succes gebruiken:p. Ik vind knippen een vreselijke rotklus... Dat fijn gepeuter frustreert me.

 

@ Beaker:De grote toppen liggen allemaal te drogen sinds gisteravond:). 1/1 zou fantastisch zijn, maar ik ben tevreden als ik mijn vorig resultaat van 0,66gr/watt verbeter:).

 

@ Krasi: Niks, nada, noppes! Mad Shack is dus een vrij rotbestendige plant lijkt me:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles is om. Jullie hebben enkel nog het getal van me tegoed:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zeg ik 300 gram ;) .

 

Ik ben nieuwsgierig naar je volgende ronde met de Shackzilla fem. stekken :) .

 

Zijn die Shackzilla's uit fem. zaad?

 

Ik ga straks van mijn Killing Kush fem. ook stekken nemen. Ben niet bang voor herma's. Ik heb 2 jaar geleden in 1 van mijn eerste kweekjes ook stekken genomen van een Killing Kush fem. en die stekken heb ik toen onder 160 watt Duo Fluor afgebloeid en niet 1 banaantje :wave: . De moeder zelf had ik toen buiten in een pot staan en deze 's avonds naar binnen in de dr150w om te verduisteren. Toen ze ± op de helft van haar bloeiperiode zat heb ik haar binnen afgebloeid onder 400 watt HPS. Deze noemde ik Herman, want het was flink gestressed en was zo hermafrodiet als de pest ;) . Heb het wel afgebloeid en heb er mijn eerste overheerlijke eigen gemaakte hasj van gemaakt :D .

 

Een stekje nemen van een feminized kan volgens mij vrij snel leiden tot herma's (een plant die beiden geslachten toont, en dus ook stuifmeel produceert)

 

Ik denk, dat als je met fem. zaad werkt je sowieso meer kans op herma's hebt :( . Je bent al afhankelijk van de selectie van de moeder door de breeder. Als deze breeder uit de losse pols zomaar twee dames uit z'n hok trekt en 1 daarvan een transseksuele operatie ondergaat :P om die ander vervolgens te bestuiven, dan is de kans volgens mij al heel groot dat hun kroost hun "vader" achterna gaan als ze een beetje in de stress raken en dus sneller herma worden.

Als je goeie fem. zaden hebt en je zorgt voor de juiste omstandigheden voor je dames, hoef je niet bang te zijn voor herma's.

 

Als je Shackzilla's uit regulier zaad hebt, dan sorry voor het bovenstaande geneuzel :D .

 

Succes verder ;) .

 

Groeten Beaker ;)

 

 

Ondertussen is mijn experimentje met stekken nemen van fem. zaad niet goed verlopen :P . Ik had 2 stekken genomen van de Killing Kush. Deze waren mooi aangeslagen en vertoonden geen enkele teken van stress (heb hier helaas geen foto's van genomen). Ik heb ze samen met hun moeder in de bloei gezet en beide stekken werden manwijf, terwijl de moeder tot nu toe (begin week 4 12/12) nog geen enkele bal heeft.

De stekken heb ik afgelopen week weggesodemieterd en de moeder krijgt nu alle aandacht :wub: . Is weer een megastruik geworden :tu .

 

Succes met je volgende ronde :tu .

 

Groeten Beaker :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...