Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thanatos

4 Hericules - 2 Mad Shack

Recommended Posts

Groeidag 20

 

Mijn lamp stond blijkbaar al enkele dagen op 24/0.... woops. Nu moet ik zeker gaan opletten qua herma-trekjes, want denk niet dat ik nog meer stress kan veroorzaken dan dit. Mss laat ik ze morgen eens vallen ofzo:).

 

Planten zijn allemaal mooi donkergroen, behalve de middelste vooraan. Die zijn kluit is wat uiteengevallen bij het overpotten en die is lichtgroen geworden. Heb wel de indruk dat er alweer beterschap inkomt en dat hij het zal redden om de anderen op enkele dagen afstand bij te houden.

 

Ik heb net getopt. Ik schat nog max een weekje groei nodig te hebben om m'n netje halfvol te krijgen. Dan gaan we op 12/12.

 

gallery_16607_13216_384414.jpg

gallery_16607_13216_468667.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Thanatos,

 

Plantjes zien er mooi compact uit :huh: . Jammer van de verbrande blaadjes, maar komt goed :P .

 

Maar maak je het jezelf niet een klein beetje heel erg moeilijk, door dat net zo laag boven je plantjes te hangen? Je kunt er straks niet meer bij met water geven :) , of ga je van onder water geven? Dan hadden je schaaltjes wel een maatje groter gemogen, toch?

 

Voor de rest niks te zeuren hier :D .

 

Succes met je kweek en ik ga je zeker verder volgen

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje Beaker. Compact zijn ze alvast wel ja:).

 

Goede opmerking ivm het bewateren trouwens.

De schalen zijn een drietal cm breder als de smartpots maar deze laatsten zijn precies een beetje uitgezet. Het scrognet wou ik zo laag mogelijk omdat ik met een beperkte ruimte zit in mijn bloeihok (is van bodem tot plafond maar 135 cm hoog).

 

Het wordt waarschijnlijk behelpen met een trechter en een darm. Ga ik tegen volgende ronde wel iets handigers op verzinnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, dat van die hoogte kan ik me iets bij voorstellen. Maar ik zie dat je nog wel ruimte hebt, dus het net misschien nog 10 of 15 cm. hoger en dan maar iets meer aandacht besteden aan het binden op het net straks :P . Ik denk dat je zo echt niet bij die achterste planten gaat komen :) .

 

Oh ja, toch nog iets gevonden om over te zeuren :D . Jammer dat je geen net kon vinden met grotere mazen. Zo heb je meer kans dat je je dames onnodig beschadigd bij het binden op het net, dus extra voorzichtig straks.

 

Is trouwens geen kitiek van mijn kant hoor, zijn gewoon dingetjes die me opvallen :huh: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het scrognet heeft mazen van 5x5 cm. Lijkt me genoeg. Die scherpe randjes komen van het feit dat het net bewerkt kippengaas is. De bouwmarkt had wel netten met grotere mazen maar dan moest ik meteen een rol van 30 meter kopen. Dat leek overkill.

 

Wil zoveel mogelijk plaats laten voor wat boven het net komt. Ik heb al meer verslagen zien passeren met het scrognet op 10 cm hoogte en dat werkte ook al geeft het wat moeilijker water.

 

'k Ga het scrognet zo laten deze ronde en tegen de volgende ronde eens evalueren en eventueel verbeteren. Heb even wat andere dingen aan m'n hoofd en heb er voorlopig genoeg tijd in gestoken.

 

Wel fijn dat je zo opmerkzaam bent:). En dat voor een nieuw lid! Iets zegt me dat je niet helemaal nieuw bent:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben toch echt nieuw hier hoor ;) .

Ik ben zelf nog maar 2,5 jaar geleden begonnen met kweken/experimenteren en heb het mezelf en de dames ook al diverse keren behoorlijk moeilijk gemaakt (waaronder ook m'n scrognet te laag hangen :j ), maar daar wel veel van geleerd en de resultaten worden steeds beter :P .

 

Bij mijn huidige experimentje hangt mijn net (ook 5 cm. mazen) 50 cm. boven 2 stuks 18,5 L. Smartpot (echt een verademing met watergeven ;) ), met daarboven 400 watt. Ben ze al een weekje aan het binden op het net en gisteren op 12/12 gezet. Nu volgt voor mij de uitdaging om ze zo laag mogelijk bij het net te houden, omdat ik met mijn lamp nu nog maar 34 cm. omhoog kan. Ik hoop dan ook op een vol veld met massieve toppen van 34 cm. :) .

Wie weet heb ik straks wel meer problemen met mijn lamphoogte dan dat jij straks last hebt met watergeven :huh: . Ik hou je op de hoogte.

 

Tip alvast voor je evaluatie na deze ronde: ik heb bij de Praxis mijn net gekocht. Stevig geplastificeerde stalen mat van (volgens mij) 150 x 65 cm. met mazen van 5 cm. en kun je zelf op maat knippen (gaat ook niet zo doorhangen). Ik weet niet meer wat die mij heeft gekost, maar is veel goedkoper dan een hele rol :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

groeidag 23

 

Ja Beaker, ik moet je toch gelijk geven. Ga het scrognet op 20 cm hangen van de pot. Kudos.

--

 

T 28-18. Meestal rond de 24-26 graden in dag en 19 graden snachts.

 

Nou wat groeien ze eigenlijk traag hé. Het verschil met de Killing-Fields van de vorige ronde is tergend.

gallery_16607_13216_2194639.jpg

gallery_16607_13216_1686786.jpg

gallery_16607_13216_1274175.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan in mijn ogen echt te droog..als je de groei erin wil hebben meer water is mijn gedachte..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij staan ze ook veel te droog. Geef ze maar gerust meer water en dan wat verder van de stam af, gewoon bijna langs de rant van de smartpot.

Als je de aarde afdekt met folie, voorkom je ook dat de bovenlaag te snel uitdroogt (is je bodemleven blij mee en dus ook je dames, kijk maar eens in het topic van Indicaan http://www.wietforum.nl/Sannie-s-Mycorrhiz...sis-t86345.html ).

 

Succes verder :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat jullie gelijk hebben. De tensiometers geven 40-80 aan maar als ik naar de kluit kijk (met een smartpot gaat dat makkelijk) staat ie veel te droog.

 

Tensio's opnieuw instellen dan maar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

groeidag 24

 

T 20-28

 

Heb de wijze raad van Beaker opgevolgd en het scrognet op 20 cm gehangen. Meer opbrengst en makkelijker water geven = win.

 

Overzichtje.

gallery_16607_13216_1630545.jpg

 

Hoger scrognet

gallery_16607_13216_424768.jpg

 

Random planten pictures. Lichte overvoeding en tekort aan water zichtbaar maar ze zien er wel goed uit imo. De eerste ronde dat ik zo weinig last heb van paarse steeltjes.

 

gallery_16607_13216_1898209.jpg

gallery_16607_13216_2109908.jpg

gallery_16607_13216_696165.jpg

gallery_16607_13216_433858.jpg

 

Onderste bladeren waren vanaf de start zo maar worden niet erger en worden straks toch gedieft.

gallery_16607_13216_1730590.jpg

gallery_16607_13216_1201004.jpg

gallery_16607_13216_150975.jpg

 

Het kneusje dat weer groener wordt.

gallery_16607_13216_334608.jpg

gallery_16607_13216_2446971.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat soort fouten kunnen gebeuren, je hoeft niet meteen herma's te krijgen hoor.

Let er wel op dat je niet teveel water geeft en als je lamp uit is stijgt de luchtvochtigheid aanzienlijk, zeker als je smartpots gebruikt.

 

Hou je temp en lv ook 's nachts in de gaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Thanatos,

 

Scheelt je een hoop frustraties staks, nu je het net hoger hebt gehangen :P (wel goed dieven straks onder je net, anders wordt het nog lastig met je achterste dames :D ).

 

Zat je dames nog eens te bekijken m.b.t. mijn vorige opmerking over het water geven en jouw reactie over je tensio waardes van 40 - 80 en

Heb je je smartpots wel goed ingewaterd met overpotten? Het lijkt wel of ze moeite hebben (gehad?) met aanslaan. De bovenlaag van je aarde ziet er volgens mij veel te droog uit (bovenzijde van je smartpot staat op sommige foto's los van je aarde, of lijkt dat zo op de foto's?). Als je de bovenlaag nu eens goed nat spuit en zorgt dat deze rondom contact maakt met je smartpots. Dan de aarde afdekken met zwart-wit folie en vervolgens 1 dagje geen water geven. Houd de waardes van je tensio's wel in de gaten. De volgende dag zou ik ze dan ieder een liter geven, vlak langs de rand.

 

Misschien slaat mijn theorie wel helemaal nergens op, maar komt gewoon bij me op als ik je dames bekijk en hoop je hiermee te kunnen helpen. Aangezien ik ook nog in de leerfase zit :j , hoop ik dat een ervaren medekweker mij corrigeert, want ik wil je niet van de wal in de sloot sturen en moet zelf nog een hoop leren :) .

 

Groeten Beaker :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 27

 

De meisjes zitten ondertussen tegen het scrognet aan en de scheuten zijn al goed omhoog aan het komen na het toppen. De lamp staat op 75 procent (300 watt) want ik vond de 50 procent (200 watt) stand nogal zwakjes.

 

----

 

@ beaker:

 

Heb ingewaterd met twee liter water op 15 liter medium. Lijkt me genoeg.

 

Het heeft wel iets met de smartpots te maken: je moet namelijk meer water geven dan in gewone potten. Ik moet nog wat zoeken hoeveel meer:). Ik geef ook maar om de twee a drie dagen water op het moment.

 

Heb atm geen materiaal om de potten af te dekken. Ga ik deze week iets op verzinnen.

 

Dieven doe ik sowieso.

Share this post


Link to post
Share on other sites

groeidag 29

 

Ben beginnen dieven in de hoop dat ze wat hoger zullen schieten.

 

gallery_16607_12884_1840270.jpg

gallery_16607_12884_1103489.jpg

gallery_16607_12884_1501576.jpg

gallery_16607_12884_85893.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

groeidag 35

 

Vorige week heel agressief gediefd. 4 bovenste uitlopers per plant overgehouden. De stambladeren onderaan laat ik hangen tot het net vol is.

 

Zoals je kan zien zijn ze op deze week goed opgeschoten. De wortels hebben de buffertabs bereikt:). Tijd om te beginnen scroggen dus. Nog 5 dagen groei max denk ik-hoop ik.

 

gallery_16607_13216_337049.jpg

gallery_16607_13216_2210860.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thanatos,

 

Je hebt ze flink gedieft, maar wat gebruik je eigenlijk om je plantjes op het net te binden? Is volgens mij iets te grof ;) . Ik gebruik zelf van dat groene binddraad. Bijna hetzelfde als dat draad waar je je vuilniszakken mee dichtbind, maar dan is deze groen, is ietsje stugger en zit op een rol van 100 m. Kun je bij tuincentra en bouwmarkten halen, werkt perfect :wacko: .

 

Ik las in je bouwverslag dat je hok 100 cm. breed en 75 cm. diep is. In dat geval zou ik de lamp een kwartslag draaien (betere lichtverdeling over de 100 cm. :) ).

 

Wat zijn je temperaturen, lv en tensio waardes momenteel en hoeveel water geef je per dag? Je dames hebben nogal last van naar beneden krullend blad. Ben benieuwd waar dat aan kan liggen. Volgens mij kan het een combinatie zijn van een lage lv en een hoge temperatuur, maar ik heb ook al ergens gelezen dat het stress kan zijn (misschien té agressief gedieft?) waardoor ze even geen water opnemen en daarbij haar blad laat hangen om minder licht op te vangen (omdat ze minder kan verdampen).

 

Heb je de lamp al op 400 watt? Als je ze 1 dezer dagen op 12/12 zet gaan ze nog een behoorlijke groeispurt krijgen, dus dat net komt wel vol straks volgens mij :wave: .

 

Succes verder

 

Groeten Beaker :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reply Beaker.

 

De draad is soft-tie draad uit het tuincentrum om planten te binden. IJzerdraad met een dikke maar zachte LDPE schuimlaag rond en bevat geen CFC of HCFC. Niet dat die termen mij iets zeggen maar hoe minder brol er in zit hoe beter :wacko: .

Het spul dient in ieder geval specifiek om planten te binden en kan de stengels niet afsnijden of knellen.

 

 

T is 18-24 (iets te laag maar ik ga geen verwarming zetten)

LV is 63-87

Ik geef elke twee dagen ongeveer 750 ml water pp.

 

De lamp staat net op 400 watt en ik had mijn lamphoogte nog niet aangepast:).

Ik ga misschien mijn 600 watter later in het bloeiproces nog gebruiken gezien de lage temperaturen.

 

Zal wel combinatie van te dichte lamp en het dieven geweest zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat draad lijkt me niet erg handig, als je straks nog fijn scrogwerk wil doen is het gewoon te lomp hiervoor, heb je hier eerder mee gescrogt? Ik scrog nu iedere kweek aangezien het erg goede resultaten gegeven heeft, maar gebruik hier toch liever hele kleine tie-wraps voor of iets vergelijkbaars..

 

één van je planten is trouwens niet helemaal gezond: De bladeren krullen enorm en dat is niet van scrogstress.

 

Succes met je kweek :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reactie!

 

Eerste keer dat ik scrog met dit spul. Vorige keer gebruikte ik een soort ijzerdraad, maar die knelde de stengels af.

 

Je hebt het wss op het kneusje in het midden vooraan. Die was vanaf het begin al wat zielig maar ik ga hem wel houden:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan tie-wraps of ijzerdraad goed gebruiken, maar je moet wat ruimte over houden voor de steel aangezien die zal worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

groeidag 40

 

 

40 dagen groei lijken me wel genoeg. Het scrognet zit voor meer als de helft vol. De lamp gaat om!

 

Nog altijd niks gevoed. Enkel wortelstimulator en bacto. Ik heb dan ook een zwaarvoorbemeste grond en daar hebben ze aan de gele bladpunten en naar boven krommende bladranden te zien nog altijd meer als genoeg aan.

 

gallery_16607_13216_1643092.jpg

gallery_16607_13216_427882.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gozer,

 

volgens mij hebben ze wel erg veel dorst... hoeveel geef je gemiddeld per dag met zulke planten?

want ik denk dat je minstens 3L per dag moet geven.

waarschijnlijk zelfs al 4L per dag..

 

hoe geef je verder water? via onder?

 

Gr,

Shilizous

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gaf zo'n 5 liter per twee dagen. Maar ze beginnen inderdaad wel dorstiger te worden. Ik schroef het wat op nu want ik heb tot nu toe al elke ronde de fout gemaakt te droog te kweken...

 

Ik geef langs boven water gezien m'n schalen te klein zijn.

 

edit: lamp stond weer veel te dicht ook... 25 cm op 400watt modus. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 3 12/12

 

Je zat er helemaal op Shilizous. Had zwaar gediefd en dus dronken ze minder, maar met de bladgroei steeg de dorst mee. Ze lusten al graag 4,5 liter per dag nu.

 

Nog drie dagen en ik kan al stoppen met scroggen.

 

 

gallery_16607_13216_256582.jpg

gallery_16607_13216_1313876.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...