Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thanatos

4 Hericules - 2 Mad Shack

Recommended Posts

Dankje Beaker:).

 

Die Shackzilla is inderdaad feminised. Ik vertrouw er eigenlijk wel op dat het goed komt met het stekken want heb hier nog geen enkele shackzilla kweek zien passeren met hermafrodietproblemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

That's my point :rofl . Nou ja, zo ongeveer :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog nieuws over die beestjes in je medium of valt de plaag wel mee?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan, dat het om springstaartjes gaat. Ik heb ze ook in mijn medium zitten, maar ik merk niets aan mijn planten. Deze beestjes leven o.a. van schimmels en verterend plantmateriaal. Ik had ook ergens gelezen dat ze een indicatie zijn voor een juiste ph waarde van je medium (daar bedoel ik niet mee, dat deze beestjes in je aarde MOETEN zitten voor een juiste ph waarde ;) ).

Zou me er niet druk om maken :wtf2: .

 

Groeten Beaker :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb maar 1 keer 1 beestje gezien. Dat was op het medium bij het watergeven.

 

Nu zie ik niks meer op het medium, noch op de planten zelf. Het is alvast geen spint of iets dergelijks.

 

Loos alarm denk ik, al kan ik natuurlijk niet in het medium kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 28

 

De vijfde week vangt aan...

 

Moet regelmatig knakken want een aantal toppen hebben last van brandvlekken.

 

gallery_16607_13216_2203549.jpg

gallery_16607_13216_2163690.jpg

gallery_16607_13216_135293.jpg

gallery_16607_13216_1794653.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien staan je planten er toch lekker gezond bij, zou er me dan ook niet te veel zorgen over maken...

 

Grtz

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je dames staan er mooi bij.

Heb jij je kap niet geaard of lijkt dat zo op de foto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 31

 

Beetje calgel gegeven. Voor de rest wissel ik beurtelings zuiver water af met mengeling van bacto, BAC bloeivoeding & pkbooster. Laatste mengeling was aan de foto te zien mss iets te veel van't goede.

 

T: 24-15

RV: 40-60%

 

Linksachter

gallery_16607_13216_1014394.jpg

Half-pipe

gallery_16607_13216_1085094.jpg

rechtsvoor

gallery_16607_13216_1175177.jpg

links voor

gallery_16607_13216_1187409.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er netjes bij alleen hebben ze het een beetje koud snachts.

Hebbie geen kacheltje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oud kacheltje is afgefikt.

Nieuw kacheltje is, hoewel het hetzelfde vermogen (2000W) heeft, niet echt in staat om de temperatuur op peil te houden in de donkerperiode. Slechte isolatie id kamer en de constante vriestemperaturen hebben daar vast iets mee te maken.

 

Dit is dus voorlopig de best mogelijke oplossing. Het wordt afwachten op de dooi. Al hoop ik dat het nog even mag duren en de elfstedentocht doorgaat:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 33

 

Onderaan wordt er al eens een blad opgegeten nu. Bovenaan zie ik opkrullende blinkende bladeren bij de Hericules en vergelend blad bij de Mad-Shack.

 

Sporen van overvoeding? Had ze een tik gegeven met BAC bloei (30ml) en BAC pk booster (15 ml).

Nu ff paar dagen water met enkel beetje wortelstimulator geven en dan de bloei/PK op lager niveau hervatten...

 

De Mad Shack lust ook een pak minder voeding als de Hericules, lijkt me.

 

 

---------------------

 

Hericules (linkerkant)

 

gallery_16607_13216_198299.jpg

gallery_16607_13216_1473084.jpg

 

Mad Shack (rechterkant)

 

 

gallery_16607_13216_1385215.jpg

gallery_16607_13216_2035426.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 34

 

Ik begin het probleem wat meer bij stralingswarmte te zoeken. Het zijn enkel de Mad-Shack toppen die dicht bij de lamp hangen (tot zo'n 20 cm zelfs) die vergelen. Knakken dan maar weer:).

 

Te hoge EC + teveel warmte door te dicht bij de lamp = overvoedingsverschijnselen... Wat zich bij de Hericules uit als opkrullende bladeren en bij de Mad SHack als regelrechte vergeling omdat daar de toppen nog veel kleiner zijn.

Iemand die er anders over denkt?

 

gallery_16607_13216_403535.jpg

gallery_16607_13216_402313.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 36

 

6e week is bij deze aangebroken...

 

Hericules kant ziet er goed uit, Mad Shack kant is herstellende:).

gallery_16607_13216_903984.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thanatos,

 

Die Hericules gaan dikke toppen worden met veel kristallen :D .

Valt het gat nog op na je laatste knaksessie?

 

Groeten Beaker :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 37

 

Bij het water geven nog eens gekeken naar het medium. Zag terug witte beestjes lopen:(.

 

Enkel in het medium, niks op de planten zelf en niks dat wegvliegt. Wou er eens enkele onder de microscoop leggen maar ze springen altijd weg;). Dus kan ik er wel van uitgaan dat het nog altijd de springstaartjes zijn en dat het vrij risicoloze beestjes zijn:).

 

@ Beaker: het gat is praktisch volledig gevuld door de andere planten:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 40

 

Niet veel te melden.

 

Nog wat geknakt omdat de planten weer te dicht bij de lamp kwamen. Zitten nu op min. 25 cm van de lamp. Nog altijd iets te dicht, maar weinig aan te doen behalve volgende keer minder voor te groeien...

 

Geef nu weer BAC bloei en PK aan halve dosis, na een week water gegeven te hebben.

De Hericules ziet nog steeds donkergroen en maakt mooi toppen aan.

De Mad Shack heeft duidelijk 1 a 2 weken meer tijd nodig en heeft duidelijk meer last van de stralingswarmte.

 

Op de foto's zie je eigenlijk weinig toppen omdat die door het knakken wat verscholen zitten (voor de camera, niet voor de lamp). In ieder geval zitten er al een paar mooie knotsen bij. Ben heel tevreden van de Hericules. Dat wordt een toppertje denk ik. De MadShack, dat valt nog wat af te wachten.

 

Hericules

gallery_16607_13216_1931963.jpg

 

Links Hericules, rechts MadShack

gallery_16607_13216_1416388.jpg

 

MadShack

gallery_16607_13216_217490.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thanatos,

 

Dikke toppen in de maak hier ;) .

 

Mijn 400 watt lamp hangt ook veel te dicht op de toppen en heb een Topshield Pro spreader onder mijn lamp gemonteerd en daar een clipfan op gericht. Dit houdt de stralingswarmte mooi tegen. Als ik dit niet had gedaan, waren bij mij al meerdere toppen verbrand geweest. Het is een noodoplossing hè, volgende keer probeer ik meer ruimte onder de lamp te houden :spliff: .

 

Succes verder.

 

Groeten Beaker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen slecht idee, maar 'k ga nu geen spreader meer bestellen of ie komt pas aan tegen dat mijn kweek gedaan is:p.

Ga de lamp een beetje terugdimmen binnen twee weken om herfst te creëren.

 

Paar deftige foto's, da's al even geleden:

 

gallery_16607_13216_2518612.jpg

gallery_16607_13216_753043.jpg

gallery_16607_13216_1779139.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa mooi hoor :spliff: .

 

Jij hebt natuurlijk het voordeel van die evsa :P , had ik effe niet aan gedacht. Die luxe heb ik helaas niet ;) .

 

Groeten Beaker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 44

 

Ondertussen zitten we al bijna op de helft van week 7. Nog ongeveer 3,5 weken te gaan.

 

Super lumensstand afgezet ivm stralingswarmte. Lager dan 400 watt ga ik niet gaan maar die 10% minder stralingswarmte gun ik ze wel...

 

Geef nog nauwelijks voeding mee: slechts 1x in de week BAC bloei en PK. Nog steeds verbrande bladpunten.

 

De Hericules begint massa te krijgen en gaat zijn reputatie waarmaken. Ik moet toch wel zeggen dat het een erg fijne en makkelijke soort om te kweken en scroggen is. Erg vergevingsgezind qua binden, knakken en dieven. Op sommige stengels die ik eerder gebroken als geknakt had staan de dikste toppen. En ze kan wat voeding hebben.

 

De Mad Shack is wisselvallig: paar dikke toppen op de voorste plant maar de achterste pheno is bossiger met veel kleine topjes, heeft precies wat meer tijd nodig en heeft meer last van de lamp. Nog wat afwachten dus:p.

 

 

Hericules

 

gallery_16607_13216_702226.jpg

 

 

Links Hericules, rechts Mad Shack

 

gallery_16607_13216_1229809.jpg

 

 

Mad Shack

 

gallery_16607_13216_911216.jpg

gallery_16607_13216_890192.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Thanatos,

 

Gaat lekker hier :whip: .

 

Je zegt dat je "slechts 1x in de week BAC bloei en PK" geeft. Geef je ze dat samen in één beurt? Ik geef ... eeuh gaf (afgelopen weekend geknipt ;) ) ze dat ook 1 keer in de week, maar dan zat er altijd 2 - 3 dagen tussen bloei en de pk. De overige dagen alleen water met bloeistimulator. Volgens mij is het niet zo goed om ze alles in één beurt mee te geven.

En ach, die verbrande bladpunten gaan de pret niet meer bederven ;) .

 

Groeten Beaker B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gaf bloei, PK en bacto samen in 1 beurt. Dat zal ik dus niet meer doen.

 

Veel rookgenot. Je eigen groen smaakt altijd beter als hetgeen je koopt héB).

 

Ja idd, die verbrande bladpunten zijn geen ramp. Ik ben al helemaal tevreden dat mijn grondmix weer wat meer op punt staat dan de vorige ronde:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...