Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thanatos

4 Hericules - 2 Mad Shack

Recommended Posts

12/12 dag 16

 

Heb op elke pot een snuifje Humboldt myco-maximum getopdressed. Lamp hangt op een dikke 5 cm van het dak.

 

Ze beginnen lichter van kleur te worden (honger?). Zelfde probleem als vorige ronde en dus begon ik me vragen te stellen. Het medium is voor de helft growmix en voor de helft batmix. De planten staan er al zo'n 9 weken in dus ze waren aan voeding toe. Maar ik geef nochtans op het moment al 1,5 ml bac bloeivoeding per 10 liter water mee, daar kon het dus niet aan liggen, DACHT IK.

 

Bleek dat ik al twee rondes de verkeerd dosis BAC bloei meegeef. Ipv 20-30ml per 10 liter water gaf ik slechts maximaal 2-3 ml per 10 liter water. Dat was in de volle bloeiperiode van vorige ronde, waar ik ook geen PKbooster gebruikte, maar 5 tot 10 procent van de aanbevolen hoeveelheid!

Wat ben ik toch een verstrooide muts!

 

Nu kan ik deze ronde nog tijdig ingrijpen maar mijn vorige ronde is gestrand op 0,66 gram per watt en daar heb ik dus zeker wel heel wat potentieel laten liggen:(.

 

Soit, vanaf morgen voer ik de voeding op. Denk dat deze week de calgel en BAC pkbooster ook arriveert. Dan krijgen ze meteen een dosisje calgel. De PKbooster is natuurlijk pas voor binnen enkele weken.

 

 

 

Morgen nog eens foto's denk ik.

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thanatos,

 

Ik heb net nog even naar het verslag van je vorige ronde gekeken: Tweede ronde - Killing Fields & AK47xAfghaan - 0.66 gr/watt.

 

 

 

De ak 47 x a's vertonen een klein gebrek (zie ook http://www.wietforum.nl/Welk-ziektebeeld-is-dit-t80057.html ).

 

Ik heb vandaag de planten gegeven:

 

elke kuip:

 

1.5 liter fles met 2 ml bac bloeivoeding

- elk 3/4e afgestreken soeplepel kali-vinasse (K38) onder dripper

- elk 1.5 afgestreken soeplepel guano N6 P 15 K 3) onder dripper

-1 buffertab onder dripper

 

elke 15l pot:

 

-halve 1.5 liter fles met 1 ml bac bloeivoeding

-halve afgestreken soeplepel kali-vinasse (K38) onder dripper

- 1 afgestreken soeplepel guano (N6 P 15 K 3) onder dripper

-1/3e buffertab onder dripper

 

Dat zou ze wel enkele weken zoet moeten houden.

 

Wat ga ik nog doen qua voeding?

 

- elk soeplepel kalk (die is op, dus moet er vandeweek om)

- een druppeltje hesi pro vit in het vat

- driewekelijks dosis bacto

-om de week 1-3 ml bac bloeivoeding vanaf nu.

 

 

Volgens mij vergis je je, dat je de vorige ronde verkeerde dosering van BAC bloei hebt aangehouden :rofl . Maar als ik zo zie wat je allemaal nog extra door je medium gooit, zouden je dames niet zo snel ondervoedt moeten raken als je een lagere dosering van BAC aanhoudt (al lijkt 1,5 ml./10L. mij ook wel aan de erg lage kant).

 

Ben benieuwd naar de foto's van je dames en zou je bij je volgende update aan kunnen geven hoeveel water je de dames per dag geeft? En geef je van onder of van boven water?

 

Groeten Beaker :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 17

 

Ha, Beaker kent mijn verslagen beter als ikzelf :rofl . Heb je eigenlijk zelf ook een verslagje lopen?

 

Ik geef zo'n 5-10 liter per dag aan water langs boven. Sommige dagen dwing ik de tensio's tot 0 mbar. Soms sla ik eens een dagje over.

Ben in de loop van de week eens vergeten water te geven (tensio's steeg tot 400 mbar). Dus de ietwat onregelmatige watergift kan het ook zijn.

 

Ik voer de bac bloeivoeding stapsgewijs op naar 15 ml bac bloei per 10 liter.

 

Ik zie voor het eerst echt 'topjes' verschijnen en ik heb toch de indruk dat de groei aan het temperen is. De hoogste top is 50 cm vanaf het scrognet. Ik ruik af en toe al eens een vlaagje koffie-aroma van de hericules:).

 

 

gallery_16607_13216_1944069.jpg

gallery_16607_13216_609851.jpg

gallery_16607_13216_1448925.jpg

gallery_16607_13216_201032.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thanatos,

 

Ik heb zelf nog geen verslagje lopen :) , maar ik ben wel van plan binnenkort met een verslag te beginnen. Ben er voor mezelf nog niet uit of dit een verslag wordt met 400 watt of dat het een mircro kweek wordt :D .

 

Bij mijn huidige experimentje hangt mijn net (ook 5 cm. mazen) 50 cm. boven 2 stuks 18,5 L. Smartpot (echt een verademing met watergeven :D ), met daarboven 400 watt. Ben ze al een weekje aan het binden op het net en gisteren op 12/12 gezet. Nu volgt voor mij de uitdaging om ze zo laag mogelijk bij het net te houden, omdat ik met mijn lamp nu nog maar 34 cm. omhoog kan. Ik hoop dan ook op een vol veld met massieve toppen van 34 cm. :) .

Wie weet heb ik straks wel meer problemen met mijn lamphoogte dan dat jij straks last hebt met watergeven :rofl . Ik hou je op de hoogte.

 

Op dit moment staan mijn dames 5 weken en 2 dagen op 12/12 en het is mij niet gelukt om ze laag genoeg te houden :) . Ik heb anderhalve week geleden een losse Topshield besteld en deze onder mijn hamerslag gemonteerd :P en ben best tevreden over deze combi. Ik zal binnenkort wat foto's in mijn album zetten.

 

Voor wat betreft jouw watergift: de onregelmatige watergift zou er misschien wel de oorzaak van kunnen zijn dat de bladeren wat lichter worden. Ik PROBEER mijn tensio's niet boven de 140 uit te laten komen. Ik geef 1 dame 3 liter per dag van boven (elke dag tensio rond 140)en de andere 2,5 liter per dag (tensio rond 120). 1 keer in de week gaf ik water van onder, maar ga vanaf nu vaker van onder geven en probeer de bovenlaag wel vochtig te houden. Als ik van onder water geef krijgt de ene dame 2 liter en de andere 1,5 liter.

 

Succes verder.

 

Groeten Beaker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, ook een scrogger. Het neemt wat werk in beslag maar het is wel plezanter als de plantjes de vrije loop te laten hé:rofl. Welk soortje ben je op het ogenblik aan het groeien? Mss volgende keer je scrognet wat lager hangen? Dan heb je iets meer plaats voor je toppen. Ik kijk alvast uit naar je foto's/verslagje:).

 

---

 

De waterhuishouding is hier weer in orde denk ik. Behalve het kneusje dat altijd al gekrulde bladeren had, staan alle bladeren weer min of meer mooi schuin rechtop.

 

Paar lichtfoto's:

 

gallery_16607_13216_328066.jpg

gallery_16607_13216_1256690.jpg

gallery_16607_13216_715058.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, met scroggen kun je wel het maximale van je dames halen.

En over de hoogte van mijn net: deze twee planten heb ik dik 4 maanden laten groeien. Het was de bedoeling om ze als moederplanten te gebruiken en hier dus stekken van te gaan nemen, maar heb me in december toch maar bedacht :rofl . Weggooien is natuurlijk geen optie ;) , dus werd het afbloeien. Ze waren dus al behoorlijk groot toen ik het net erop ging plaatsen. Dit was nogal een gepruts en kon het net gewoon niet lager hangen zonder de planten teveel te beschadigen :) .

 

Maar zoals ik eerder al aangaf, ben ik best tevreden hoor. Er zijn maar 3 topjes die een beetje last hebben van de lamp, de rest gaat (voor mijn doen :) ) super. Dit wordt voor mij mijn beste ronde tot nu toe ;) .

 

Het zijn trouwens Jackberry x NYCD, 1 groene en 1 paarse pheno. Zijn echt 2 toppertjes :D (heb nu eigenlijk alweer spijt, dat ik er geen stekjes vanaf heb gehaald om ze toch nog vaker te zetten :P ). Zoals je ziet ben ik nogal wispelturig, maar 't is zo'n leuke hobby en er zijn zoveel lekkere soortjes..... Het blijft voor mij steeds moeilijk om een keuze te maken, maar heb voor de volgende ronde al wat zaden ontkiemd: 1 x Cheeseberry (niet haze), 2 x Sannie's Jack, 1 x Herijuana, 2 x Kronocaine en 1 x Killing Kush. De Killing Kush is fem., de rest is nog even afwachten welke dames zijn. Zo gauw dit bekend is, ga ik mijn eerste topic starten :) .

 

Jouw dames hebben het wel naar hun zin daar :) , maar op foto 1 lijkt het net of je allemaal verbrande bladpuntjes hebt of ligt dat aan het licht?

 

Heb je trouwens nog stekjes genomen van een mad shack? Daar had je het in het begin van je topic over.

 

Groeten Beaker :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie scrog in je tent en je planten zien er erg goed uit voor 4 maanden oud te zijn! Die toppen komen helemaal goed:).

 

--

 

Die rechtsachter bij mij heeft inderdaad ferm verbrande bladpunten. Da's een madshack die blijkbaar wat minder voeding lust. De andere madshack kan er dan wel weer met overweg.

 

De reden dat ik geen stekken heb genomen is dat ik ondertussen al zo'n 2 weken aan het wachten ben op een bestelling van een growshop waar oa een propagator, clonegel en stekpluggen bijzitten. Zonder dat materiaal lijkt stekken maken mij nogal moeilijk. Nu de planten volop beginnen bloeien en ik niet langer dief zal het dus niet lukken de madshack te stekken. Het zal voor volgende ronde zijn want ik heb ze weer als freebee gekregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie een tak die te dicht bij de lamp groeide en knakte hem. Meteen viel er mij iets op.

 

Ligt het aan mij of deze trut niet verdacht hermafrodiet? Om niet te zeggen puur mannelijk? Ik zie ballen en die zie ik niet graag. Het hoeft niet te verbazen dat het het kneusje is...

 

gallery_16607_13216_677749.jpg

gallery_16607_13216_2100024.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een teleurstelling maar het is geen verrassing gezien deze al vanaf de start 'raar' was. Weer een lesje geleerd, kneusjes verdienen het niet om in het bloeihok te staan.

 

Ik ga hem zodadelijk met plezier uit zijn lijden verlossen. Ik zeg hem, want het is niet eens een hermafrodiet. De plant heeft geen enkele vrouwelijke bloem:P . Dat ik dat niet eerder heb gezien :rofl.

 

 

 

gallery_16607_13216_214780.jpg

gallery_16607_13216_617395.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 20

 

Bij deze is de mannelijke Hericules dood. De gemiddelde Thaise stoephoer heeft meer vrouwelijke kenmerken als deze plant. Maar niet erg dat ik deze kwijt ben: hij was van de start al de slechtst presterende en was nu al bezig met bladeren leeg te trekken. Ik had er toch niet veel aan gehad.

 

Nu zit ik met een gat in m'n scrog maar ik ga het gat bedekken met spiegelfolie en er een paar aangrenzende takken overbuigen. Nog beter: ik ga nu Beaker's raad opvolgen en dit weekend de lamp een kwart draaien. Dan bekom ik min of meer een halfpipe scrog en kan de lamp zelfs weer wat zakken en hebben de meisjes weer wat groeiruimte:). Een geluk bij een ongeluk.

 

De vent:

gallery_16607_12884_1702950.jpg

gallery_16607_12884_195708.jpg

De kast nu:

gallery_16607_12884_2352951.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 21

 

Nu gaan ik een paar dagen opletten of ik haartjes bruin zie worden. Zoja, is deze ronde vroegtijdig gedaan. Maar ik blijf hoop hebben...

 

De andere planten zien er goed uit imo. Net een beetje calgel (1ml/10l) en een snuifje bitterzout meegegeven en met wat geluk heb ik deze ronde geen last van het typische magnesiumkwaaltje. Heel kleine hoeveelheid omdat ik het bodemleven niet totaal om zeep wil helpen.

 

Hier en daar paarse steeltjes te zien wel. De verwarming in mijn kamer is afgefikt (weerstanden zijn doorgebrand) en dus is het een beetje kouder (ongeluk komt nooit alleen):wacko:.

De plant rechtsachter krijgt even wat minder voeding.

Wat denken jullie? Bevrucht of niet?

 

gallery_16607_13216_172006.jpg

gallery_16607_13216_1030197.jpg

gallery_16607_13216_1104068.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg naar zo een man ertussen Thanatos,

Was er al gestoven dan?

 

Op de foto's kan ik niet zien of er al wat bevrucht is, maar dat zul je gauw genoeg zien aan je toppen denk ik.

 

Erg jammer zou het wel zijn.

 

Succes ermee,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) dat is kl*te :rofl

 

Ik hoop voor je, dat het nog goed is gegaan. Idd goed de toppen in de gaten houden aankomende dagen.

 

Sterkte :wacko: .

 

Groeten Beaker :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij was je nog net op tijd, hokje komt zo ook wel vol..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 25

 

De planten zijn niet bevrucht door de herma dus we gaan door. Het gat is beetje dichtgegroeid maar 't is toch nog steeds een gat. Een paar stengels die geen licht vingen geknakt in de opening, maar 't is nog steeds een gat en het gaat me schelen in opbrengst:(.

 

De Mad shacks moeten geknakt worden, de hericules zijn net groot genoeg geworden. Ik geef nu 15 ml bloei en 2,5 mlk PKbooster. Planten zien nog steeds mooi donkergroen:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witte beestjes ontdekt in m'n medium: 1 mm grote ongewervelde witte insectjes...

 

Planten beginnen wel al goed thc aan te maken. Sommige toppen in het midden zijn al besneeuwd.

 

Niet op de foto, maar de planten voor de volgende ronden zijn net ontkiemd: twee shackzillas die ik snel ga toppen en ga gebruiken voor stekken. Niet echt een uitgebreide selectie, maar ik wil gewoon wat experimenteren met stekken:).

 

Mss straks nog goeie niet-overbelichte foto's:). Deze zijn van voor het watergeven.

Zoals steeds: links en midden hericules en rechts madshack.

gallery_16607_13216_1204306.jpg

gallery_16607_13216_1848973.jpg

gallery_16607_13216_44020.jpg

gallery_16607_13216_185692.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meest nutteloze 0,06m² ooit:). 't Valt eigenlijk best mee behalve dat het een mooi spotje midden onder de lamp is en het maar twee kleine toppen op grote afstand bevat. Scheelt me gelijk 15% in opbrengst...

 

gallery_16607_13216_1169089.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je de meest nutteloze ooit ?

 

als je het niet vertrouwd qua bevruchting , kan je het beeindigen natuurlijk

en opnieuw beginnen...

 

maar je hokje staat aardig vol

 

wel zonde van die rare planten ertussen

 

 

succes en hopelijk haal je er toch nog wat moois vanaf

 

:wacko:

 

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thanatos,

 

Ben blij voor je dat het goed is gegaan :rofl .

 

Als je tentamens het toelaat, zou ik toch echt zo snel mogelijk die lamp een kwartslag draaien. Vooral met dat gat aan de voorzijde, heb je nu veel meer aan de breedtestraling van de kap in de breedte i.p.v. de diepte van je kast.

 

De Mad shacks moeten geknakt worden, de hericules zijn net groot genoeg geworden. Ik geef nu 15 ml bloei en 2,5 mlk PKbooster. Planten zien nog steeds mooi donkergroen:).

 

Op hoeveel liter water? Ik neem aan dat dit NIET per liter is?

 

Verder zien je dames er mooi uit en die toppen gaan wel goed komen, maar pas wel op met je voeding, want met TE groene dames heb je meer kans op problemen in latere stadia :rofl .

 

Groeten Beaker :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elmo: omwillle van die rare die een man bleek te zijn^^. Welkom.

 

@Beaker: examens zijn voorbij. Ondertussen weer aan het werken:). Voeding is per 10liter of ik zat nu met een groot probleem:). Ja, die kap, moet ik gaten boren en ik ben weinig thuis en wil de buren niet storen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke helemaal goed :rofl .

 

Die 2 kleine gaatjes voorboren in hout voor die haakjes, daar stoor je je buren toch niet mee :wacko: ? Je loopt toch ook niet op je tenen thuis :rofl ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp kwartslag gedraaid. VSA is op super lumens stand gezet.

 

gallery_16607_13216_1217673.jpg

 

De Shackzilla voor de volgende ronde, waar ik stekjes van ga nemen.

 

gallery_16607_13470_1936743.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks "het gat" vind ik je veldje er mooi uitzien.

 

Zijn die Shackzilla's uit fem. zaad?

 

Ik ga straks van mijn Killing Kush fem. ook stekken nemen. Ben niet bang voor herma's. Ik heb 2 jaar geleden in 1 van mijn eerste kweekjes ook stekken genomen van een Killing Kush fem. en die stekken heb ik toen onder 160 watt Duo Fluor afgebloeid en niet 1 banaantje :wacko: . De moeder zelf had ik toen buiten in een pot staan en deze 's avonds naar binnen in de dr150w om te verduisteren. Toen ze ± op de helft van haar bloeiperiode zat heb ik haar binnen afgebloeid onder 400 watt HPS. Deze noemde ik Herman, want het was flink gestressed en was zo hermafrodiet als de pest :) . Heb het wel afgebloeid en heb er mijn eerste overheerlijke eigen gemaakte hasj van gemaakt :D .

 

Een stekje nemen van een feminized kan volgens mij vrij snel leiden tot herma's (een plant die beiden geslachten toont, en dus ook stuifmeel produceert)

 

Ik denk, dat als je met fem. zaad werkt je sowieso meer kans op herma's hebt :rofl . Je bent al afhankelijk van de selectie van de moeder door de breeder. Als deze breeder uit de losse pols zomaar twee dames uit z'n hok trekt en 1 daarvan een transseksuele operatie ondergaat :D om die ander vervolgens te bestuiven, dan is de kans volgens mij al heel groot dat hun kroost hun "vader" achterna gaan als ze een beetje in de stress raken en dus sneller herma worden.

Als je goeie fem. zaden hebt en je zorgt voor de juiste omstandigheden voor je dames, hoef je niet bang te zijn voor herma's.

 

Als je Shackzilla's uit regulier zaad hebt, dan sorry voor het bovenstaande geneuzel :) .

 

Succes verder ;) .

 

Groeten Beaker :rofl

 

Oh ja, beter zo met die lamp :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...