Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thanatos

4 Hericules - 2 Mad Shack

Recommended Posts

Hoi

 

Dit is mijn derde kweekverslagje (vorige twee vind je in m'n sig).

 

Dit kweekverslag zal plaatsvinden in mijn 0.75 vierkante meter zelfbouwhok - work in progress http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...20&start=20 .

 

------------------

Strains: 4x Feminised Hericules en 2x feminised Mad Shack.

 

Medium: mix van Plagron growmix en Goldlabel Specialmix in 15 liter smartpots.

 

Voeding: Drie planten ga ik met de volledige Hesi-lijn doen. Drie andere op Sannie's way, aangevuld met diverse biologische voedingsproducten

 

Licht: voorgroei onder Tneon 2x55watt en bloei onder 400 watt dimmable Lumatek met hamerslagkapje, geschakeld via Davin DV12

 

Afzuiging: 500 kuub softbox gedimd met variac.

 

Manier van growen: SCROG.

-------------------

 

Dag 1: 25 november

 

Foto van eergisteren:

gallery_16607_12884_1241093.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

sucses deze ronde met deze mooie dames lekker soortje die madschack

zwaar lemon smaak en probeer em maar 10 weken te laten bloeien dan is is ie echt heerlijk hazy ook

hou ze groen

groetjes alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice hercules heb ik geen ervaring mee maar Madshck ben ik op het moment aan het roken, foei lekker wietje is het..

Hoelang ga je voorgroeien? ik heb 2 week gedaan en ze zijn daarna nog erg doorgegroeid, met buigen en knakken had ik ze op 1,40 meter hoogte..

succes verders blijf je volgen..grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Mad shack lijkt me inderdaad een zotte boel. Daar ga ik een paar stekken vanaf nemen om een moederplant op te kweken in het voorgroeihok. Dit soortje zal wss een pak sneller groeien als de hericules en knakken zal nodig zijn.

 

Met de Hericules gaan we goed opletten voor tweeslachtige kenmerken.

 

Voorgroeien doe ik tot de planten het scrognetje voldoende hebben gevuld. Denk nog een week of twee.

 

1 van de kiemplantjes toont gele uiteinden en bruine vlekken tussen de nerven. Mss wat overweldigd door de growmix en iets te nat.

 

De kiemplantjes zijn bezig aan hun tweede paar bladeren. Gaat niet echt snel nu. Maar ik ben dan ook een 600 watter gewoon als growlamp ipv de 100 watt nu.

gallery_16607_13216_1062151.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een stekje nemen van een feminized kan volgens mij vrij snel leiden tot herma's (een plant die beiden geslachten toont, en dus ook stuifmeel produceert)

 

Ben erg benieuwd naar je nieuwe kastje straks, heb de bouw even doorgenomen, ziet er super uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook met stekken van een fem. bezig zal het goed in de gaten houden, dat ze nu nog niet zo snel gaan is eigenlijk alleen maar goed lekker de energie in het wortelen steken ze nu.

voorgroei doe ik altijd een week of twee in kleinere potjes stekgrond met wortelstim., voorkom je de klap met je gevoede medium, en je kan goed zien hoe goed de zaak gevorderd is qua wortelstelsel, soms is 1 week voorgroei al genoeg..hangt een beetje van de soort af, mijn laatste zaadje had 4 weken nodig om een beetje te ontwikkelen..

succes verders grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gister een mooi stukje gelezen over herma`s, je hebt genetische herma`s(m`n Amnesia`s van de vorige ronde) en stress herma`s, de stress herma`s gebruiken ze om fem zaad te maken, planten uit fem zaad hebben een hoger hermafactor dan planten uit regulier zaad, maar ze hebben het allebei.

Het mooiste resultaat valt te behalen met een vrouwtje uit regulier zaad zover af te bloeien dat deze banaantjes op de toppen aanmaakt, dit is dan geen echte herma, want die produceren ballen, dit stuifmeel van de banaantjes zou je dan moeten gebruiken om een regulier vrouwtje die niet tot herma te stressen valt te bevruchtigen, deze dame produceerd dan vrijwel alleen maar female zaad.

 

sorry voor de spam, is wel een mooie aanvulling op de bovenstaande info...ofnieh ;) :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje Twitchy. Ik weet van het risico, maar ik ga het er toch op wagen:).

 

@ Andy. Juist, ik was wortelstimulator vergeten! Met al dat bouwen nog geen tijd gehad om een voedingsschema uit te dokteren. Stekken van een gefeminiseerde plant moet je inderdaad in het oog houden, zoals twitchy ook zei. Maar na een zoektocht op dit forum merk ik dat heel wat mensen stekken van een gefeminiseerde zaaiplant toch tot een goed einde hebben kunnen brengen. We zullen zien.

 

@ Krasi: Bedankt voor de aanvulling:). The more info, the merrier, of zoiets:).

 

gallery_16607_12884_1025036.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een keer per dag effies een lekkere douche geven met wortelstim. kun je nu wel doen. zien er wel goed uit, in het begin lijkt het altijd zo langzaaaaaaaam...te gaan.

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik ben nogal ongeduldig:p.

 

Feit is ook dat het tneon setje 2x36 watt geeft ipv 2x55 zoals in de beginpost staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 12 groei

 

Moet even m'n tijdsrekening aanpassen. Ze zijn op 29/11 bovengekomen en in de groeicontainers gegaan, dan zijn we nu dus dag 12 van de groei.

Wortels zitten tot onderaan dus denk morgen of overmorgen te verhuizen naar het bloeihok. Ik merk dat ze naar meer voeding snakken.

 

gallery_16607_13216_437693.jpg

gallery_16607_13216_261388.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Besloten om toch alles biologisch te doen. Het hesi-kitje vergt teveel werk en bovendien is het al een klein jaar bewaard op kamertemperatuur. Beetje risicovol misschien.

 

Doel is om te starten met een vrij zwaar bemeste grond waar ik nog weinig extra werk in moet steken tijdens de bloei zelf.

 

Recept medium per smartpot van 15 liter

Gezien ik de vorige ronde nogal tegen overvoeding opkeek ga'k wat dimmen met voeding. Juist met de bodemverbeteraars bentoniet en lavameel mag ik wel wat uitschieten denk ik.

 

 

 

45 procent goldlabel special mix- onderaan de pot

50 procent plagron growmix - bovenaan de pot

5 procent wormenmest

 

2 buffertabs

 

1 theelepel bloedmeel 13-0-0

1 theelepel beendermeel 6-16-0

1 theelepel vinasse-kali 0-0-38

1 theelepel guano 6-15-3

 

1 theelepel zeewierkalk

1 soeplepel bentoniet

1 soeplepel pholin-basalt lavameel

 

2,5 gr BAC schimmels

2,5 gr Sannie's schimmels

 

1 worm

 

Verder gebruik ik:

 

Sannie's bacto

BAC wortelstimulator

 

Later:

 

magnesiumsulfaat als bladvoeding

BAC bloeivoeding

 

Opmerkingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grond is gemixed. Morgen ga'k de planten overpotten en verzetten naar het bloeihok.

 

Heb een buffertab opgelost in water en aan de groeiers gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In water opgelost? Ik heb wel gelezen dat je het ook kan verbrokkelen en als topdressing gebruiken, maar niks over in water opgelost...

Hopelijk dat het werkt :spliff:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou het niet werken? Bij topdressen laat je de tab ook in je medium sijpelen met water hé? Denk dat het op deze manier wel wat sneller werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of te snel? misschien. Buffertabs zijn gemaakt om geleidelijk voedingsstoffen af te geven, dit kan een overkill geven vooral nu ze nog zo jong zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn twee weken in de groei en hebben buiten wortelstimulator en bacto nog niets gehad.

 

1/6e buffertab kunnen ze best wel hebben:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 16 groei

 

1 van de twee PLL's van het tneon setje zaten niet goed in de fitting. Dus de groeiers hebben al heel de tijd onder nauwelijks 36 watt gezeten.

 

Ze zien er toch vrij goed uit, behalve 1 mad shack die wat bruine bladeren heeft.

 

Overzicht

gallery_16607_13216_433813.jpg

 

Hericules

gallery_16607_13216_2139631.jpg

gallery_16607_13216_2042643.jpg

 

Mad Shack

gallery_16607_13216_306976.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb ik nou in m'n pap zitten?

 

Wou zonet nog even een foto trekken van de korte internodes:

 

gallery_16607_13216_1029702.jpg

 

 

Zie ik ineens het volgende verschijnsel: een boel bladeren die op een tijdspanne van een half uur zijn vergaan :-/. Kan me niet inbeelden wat het probleem is buiten te dicht bij de lamp of iets te weinig vocht. Heb dus meteen het nodige gedaan en hoop dat er niks gebeurd voor de rest. Nog nooit meegemaakt...

 

gallery_16607_13216_564012.jpg

gallery_16607_13216_2405957.jpg

gallery_16607_13216_1736878.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu plotsklaps overvoeding van 1/6e buffertab die ik drie dagen geleden gaf? Zou me verbazen. Ik ga niet spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is niet erger geworden en situeert zich vooral bij de Mad Shack.

 

Gezien die iets sneller groeit en dichter tegen de tneon zit kan ik wel concluderen dat ze inderdaad te dicht tegen de lamp zaten. Ik had het tneonsetje even verwijderd om foto's te nemen en dan te laag teruggehangen:(. Gelukkig was ik er binnen het half uur bij en is er buiten enkele kapotte vingers van de aankomende zevenvingerige bladeren geen schade.

 

Even wat Hericules verslagen doorgenomen. Niet echt een populair soortje op dit forum, ligt misschien aan de herma trekjes.

Hericules is nogal een trage groeier dus ik gun ze 3 weken groei en ik hoop dat ik tegen dan m'n netje halfvol heb om ze op 12/12 te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeidag 17

 

Tijd om op 200 watt HPS in het bloeihok te staan voor een week!

gallery_16607_13216_1071755.jpg

gallery_16607_13216_257320.jpg

gallery_16607_13216_437050.jpg

gallery_16607_13216_2034255.jpg

gallery_16607_12884_1253782.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

oi een half uur ? wat kan dat nou zijn dat is wel heel snel.

 

Lamp moet haast wel water kan toch niet zo snel gaan zonder dat ze eerst gaan hangen

 

edit "oops de laatste drie post op de pagina 2 niet gezien haha lamp dus wel idd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...