Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thanatos

4 Hericules - 2 Mad Shack

Recommended Posts

Jep, eigen groen/paars :D smaakt mij velen malen beter dan van de shop ;) . Van shop wiet kreeg ik vaak koppijn en heb dat van mijn eigen nog niet gehad.

Ik vind het ook fijner om te weten WAT ik rook. Bij de shop hangen ze er gewoon een bekende naam aan, maar helft van de tijd rook je dan totaal iets anders :whip: .

Sinds ik mij van mijn eigen rookwaar voorzie, merk ik dat ik ook "heel anders" ben gaan roken. Ik proef de joint nu als het ware meer, terwijl ik voorheen meer aan die joint zat te lurken om zo snel mogelijk stoned te worden. Dit merk ik nog steeds bij vrienden van mij, die zelf niet growen. Die malen niet om de smaak of welk soortje, als ze er maar stoned van worden B) . Vind ik op zich wel jammer.

 

Succes nog die laatste paar weekjes.

 

Groeten Beaker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit Thanatos, denk om de witte vingertoppen, je zit nu op max, ga er niet overheen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 47

 

Geef al sinds twee weken maar 1X per week voeding mee. M'n batmix met buffertabs en een 7tal toegevoegde enkelvoudige meststoffen en bodemverbeteraars lijkt te gaan voldoen tot het eind van de kweek.

 

Begin wel veel last te krijgen van die springstaartjes. Ze zijn uitgebreid van die ene pot naar alle potten. En die eerst pot is ronduit infested. Gezien ik mijn grond wil hergebruiken moet ik daar wel iets aan doen vind ik. Kan mij niet inbeelden dat die duizenden beestjes geen invloed hebben op de wortels, ook al zouden ze getuigen van een goede zuurtegraad in het medium...

 

Iemand een voorstel wat ik best zou gebruiken tegen de springstaartjes (bodeminsect)?

 

Ik heb de indruk dat de Mad Shack makkelijk 11 weken kan gebruiken. Maar goed, we zitten pas op eind week 7 en op een paar weken kan veel gebeuren.

 

-----

Shackzilla's (net getopt) voor de volgende ronde die ik ga gebruiken om te stekken en ga houden als moeders (niet geselecteerd, gewoon 2 zaden gebruikt): deze ronde ga ik geen bac gebruiken, minder lang voorgroeien en veel meer dieven.

 

Bruine vlekken zijn brandvlekken van het 2x36 watt tneon setje B)

 

gallery_16607_13559_464004.jpg

gallery_16607_13559_545947.jpg

gallery_16607_13559_1626501.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gedrongen. Heb je ze onder 9000K lampies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

6500 K. Wit groeilicht dus. Mss is blauw licht wel beter voor stekken, maar 'k ga het toch met deze lampen doen.

Ben tevreden van het Tneonsetje. Planten kunnen tot op paar cm van de lap en bouwen korte internodes op. En dat voor nauwelijks 72 watt.

 

Wow, strakke scrog in je fotoalbum!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, al had ik het veldje liever wat egaler gehad ;) . Maarja, de smaak en uitwerking zijn nu al geweldig :) (week na :P ). Hakt er best in zo op zondagmorgen :lol: .

 

Ik heb zelf ook zo'n 2x36watt tneon en gebruik dan de 9000K lampen om ze voor te groeien, maar zie dat ze bij jou net zo compact blijven onder de 6500K lampen :) .

 

Heb je al wat gevonden tegen die springstaartjes? Ik heb ze ook van begin tot het eind bij beide planten gehad, maar niet in zo erge mate als jij omschrijft. Ik verwijder straks effe de Smartpots en zal de kluit eens bekijken. Eens zien of er nog veel beestjes in zitten :D .

 

Groeten Beaker :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi thanatos

 

Heb nu 5 hericules staan in week 7 (fem seeds van sannie).

Heb nu ook al last van herma,s....helaas.

Erg jammer want is een mooie soort.Heb gelezen dat er meer growers er last van

hebben met deze soort. Heb er wat uitgehaald om de schade te beperken.

We gaan lekker door, en kies de volgende keer toch een ander soortje.

Keep up the good work thanatos

 

groetjes ko :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 50

 

Week 8 is ingegaan. De eerste bruine haren zijn gespot. In principe nog slechts 17tal dagen te gaan.

 

@Kootje: Ja, de herma's zijn wat jammer maar voor de rest ben ik wel tevreden. Een uitstekende scrogger die makkelijk groeit, lekker ruikt en flinke toppen aanmaakt. Kan niet wachten om ze te proeven.

Mensen die Hericules willen growen moeten gewoon de regulars bestellen en zelf de mannetjes eruit halen.

Heb je zelf een topic of foto's? Lijkt me leuk om te vergelijken gezien we ongeveer even ver in de bloei zitten. Grow ze:)!

 

 

@Beaker: Een egaal veldje is overrated als je zo lekkere toppen hebt:p. Heb een topic geopend ivm de springstaartjes waarin me weer bevestigd wordt dat ze geen kwaad kunnen. Maar wil er toch vanaf omdat het er zovelen zijn... ga bodemroofmijten bestellen tegen het einde van de kweek en uitzetten als de Shackzilla's in het medium komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 55

 

Einde week 8... de middenste takken zien af van de stralingswarmte, maar voor de rest niks speciaals, behalve dat de Mad Shack er ook zin in begint te krijgen nu...

 

 

 

Hericules links, Mad Shack rechts.

 

gallery_16607_13216_1548189.jpg

 

gallery_16607_13216_3161980.jpg

 

gallery_16607_13216_4296014.jpg

 

Enkel Hericules

 

gallery_16607_13216_1020864.jpg

 

gallery_16607_13216_3949763.jpg

 

gallery_16607_13216_926723.jpg

 

 

Enkel Mad Shack

 

gallery_16607_13216_612705.jpg

 

gallery_16607_13216_3166713.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Thanatos,

 

Mooie dikke toppen man :lol: .

 

Ben je er al uit wanneer je ze gaat ;) ?

 

Groeten Beaker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje. Ik ga vanavond eens met de microscoop aan het werk, maar denk dat ik ze zeker tien weken laat staan gezien mijn planten voor de volgende ronde nog niet gereed zijn.

 

De Hericules gaat morgen op water.

De Mad Shack krijgt elf weken denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 58

 

Ik geef vandaag laatste keer beetje PK en dan gaan ze op water.

 

De Hericules links achter is oogstrijp denk ik. De andere Hericulessen en de Mad Shack kunnen nog wel een week a twee weken hebben. Ik denk op dag 70 te kappen gezien mijn Shackzilla stekjes voor de volgende ronde sinds gisteren aan het wortelen zijn. Dat komt dan ongeveer uit qua timing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 60

 

Ze zwellen aan...:lol:. Mad Shack zit wat achter, maar heeft evengoed al knuppels ontwikkeld waar je een gemiddelde oma met kan neermeppen. Haren Hericules verkleuren sterk nu.

 

gallery_16607_13216_419380.jpg

gallery_16607_13216_1347959.jpg

 

Hericules

 

gallery_16607_13216_1362700.jpg

gallery_16607_13216_833487.jpg

gallery_16607_13216_2550630.jpg

 

Mad Shack

 

gallery_16607_13216_1232932.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

D`r komt idd mooi vlees aan, hou ze nog even mooi :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe m'n best:). Buiten de verkleuring door warmtestraling ben ik tevreden:).

 

Eens gekeken met de microscoop voor amber. 20% amber op de 'snelste' plant.Ik ga ze 80 dagen 12/12 dag gunnen.

De Mad Shack kan het gebruiken, de Hericules kan het aan en m'n stekjes voor de volgende ronde hebben ook nog wel paar weken nodig om in het bloeihok te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe je goed, geef ze de tijd, alleen ff controleren zo nu en dan op ongwenst rot :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom nou een oud omaatje neermeppen met een madshack?? zonde van de shack..

ziet er goed uit houd inderdaad de toppen goed in de gaten...

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal eens met Andy, wat een vieze gedachte, allemaal huidschilfers tussen je madshack :rofl

 

Succes met de afbloei, ze zien er echt lekker uit :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet de derde leeftijd ook af en toe eens iets gunnen!

 

Dankje Krasi, twitchy & Andy.

 

Ik ga zo meteen wat toppen met touwtjes verhangen want er hangen nogal wat toppen tegen elkaar, wat natuurlijk het risico op rot veel vergroot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/12 dag 65

 

De wijven staan sinds een week op water. De trichomen van de Hericules zijn troebel met 25 procent amber. Tijd om hier en daar eens wat toppen beginnen oogsten want ik zie ze niet meer aandikken, veel rode haren te zien en bovendien begint er wat rotrisico in te lopen (verkleurende blaadjes in toppen).

 

Mad Shack mag sowieso nog een week... Als de Hericules eruit is ga ik mijn kap 45 graden kantelen zodat de Mad Shack ook zijdelings licht vangt:).

MS mag zijn beloofde bloeitijd van 9-10 weken dan wel straal negeren, ik word steeds positiever over deze plant. Gaat ook een toppertje worden denk ik.

 

Wat ik volgende ronde anders doe:

 

-véél meer dieven. Zit met een hoop nutteloze uitlopers. Enkel bovenste 40 cm vd toppen is bruikbaar. Kan ook aan het brakke hamerslagkapje liggen dat al 38 keer geplooid is:).

 

Ik heb wat stekjes genomen van twee shackzilla's voor de volgende ronde, maar het is nog aan te zien of ze wortelen. Anders zet ik de twee zwaar getopte moedertjes van 6 weken oud in de bloeikast. Dat wordt dan m'n tweede en laatste kweekje dit jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slechte foto's zijn beter als geen foto's. Ik krijg met mijn camera maar geen scherpe beelden, ook al heeft ie een macro-functie.

 

Hericules

 

gallery_16607_13216_4288751.jpg

gallery_16607_13216_2628470.jpg

gallery_16607_13216_2724840.jpg

 

Mad Shack

 

gallery_16607_13216_3369691.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...