Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Frikandel_Speciaal

1ste kweek, 1ste kweekschema

Recommended Posts

Bloei dag 7 12/12

 

Temperatuur:

  • Min: 18.4
  • Max: 25.8

 

Luchtvochtigheid:

  • Min: 44
  • Max: 59

 

Voeding:

  • Water: 400 ml/p
  • Terra Vega
  • R'tonic
  • C'zym
  • Boost

 

Bloei dag 7 is net begonnen en hier zijn de PiQs:

 

dsc0005rg.jpg

 

dsc0004eq.jpg

 

dsc0007vp.jpg

 

dsc0010mwz.jpg

 

dsc0009om.jpg

 

dsc0008cy.jpg

 

dsc0003kt.jpg

 

dsc0001dr.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn mooie planten, zeker voor dag 7 :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie volle planten, dat wordt een aardig groen veldje :wacko:

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu toch wel blij dat je getopt hebt he? :rofl anders had je nu 5 iele boompjes :wacko:

Hang je je scrognet ook halfpipe op, of gewoon plat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel blij, ik vind ze namelijk nu al groot! Scrog net heb ik gister opgehangen, plat, op 50 cm van de potten.

Het begint nu wel aardig koud te worden met de lamp uit. Ik ben bang dat ik moet gaan verwarmen tijdens de donker fase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloei dag 15 12/12

 

Temperatuur:

  • Min: 19
  • Max: 27.4

 

Luchtvochtigheid:

  • Min: 40
  • Max: 55

 

Voeding:

  • Water: 300 - 450 ml/p
  • Terra Flores
  • R'tonic
  • C'zym
  • Boost

 

Het is weer een tijdje terug. Ik heb een zware week achter de rug en de dames hebben een zeer zware week achter de rug. Dat het kouder zou worden kwam niet als een verassing, wel hoe koud het ineenkeer zou worden.....

De temperatuur tijdens de lamp uit fase dropte binnen twee dagen van 19 naar 15 graden, de dames hadden het koud en ik kreeg het er warm van. Ze hebben tot gister ongeveer vier dagen in de kou gestaan, omdat in plaats van meteen in aktie te komen ik het eerst een aantal dagen met twijfel heb aangekeken (ontkenningsfase ofzo ;)). In die paar dagen is er qua groei niet veel gebeurd, ze hadden alle vijf een dipje. Eerst dacht ik dat dit zou komen omdat ik overgeschakeld ben van groei voeding naar bloei voeding en omdat ik een beetje heb zitten dieven, maar sinds ik mijn kacheltje gebruik is de groei ook weer duidelijk zichtbaar. Wat ik nu wel jammer vind is dat ik nu twaalf uur per dag 850 watt extra aan stroom verbruik.

 

Door de lage temperatuur zijn er hier en daar wel wat paarse stelen te bekennen, hoop niet dat dit al teveel invloed heeft op het eindresultaat. Al met al moet ik zeggen dat ze er nog steeds niet verkeerd uitzien!

 

Ik zal nog maar eens wat willekeurige piQs uploaden. Vers van de pers.

 

dsc0011nw.jpg

 

dsc0017jr.jpg

 

dsc0018ce.jpg

 

dsc0013pm.jpg

 

dsc0019nr.jpg

 

dsc0016l.jpg

 

Gr,

 

F_S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich had je net een stuk lager kunnen hangen, en had eigenlijk wat eerder geplaatst moeten worden. De boel groeit nu nauwelijks meer en de toppen onderin krijgen dus weinig licht. Als het scrognet lager hangt kan je de lange scheuten gewoon over het net heen buigen in alle richtingen, krijgen alle internodes van die scheut lekker licht en heb je nog veel meer mooie toppen! :)

 

Kijk even of je hem nog wat omlaag kan doen, kolossus groeit even door, maar niet lang meer ;)

 

Ik zie trouwens paarse stelen, ze hebben dus last van stress! Dit kan de temperatuur zijn geweest, of was dit voor je temperatuurproblemen ook al?

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij kunnen ze wel wat extra stikstof gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom? Ze hebben aarde zat en krijgen gewoon voeding, zie nergens gele bladeren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi amnees, volgens mij valt dat wel mee. Aan het blad valt niets opmerkelijks te zien. Dat de laatste paar dagen de gro d koud is geweest waardoor er een slechte wortelopname ontstond is een tweede.

 

Hoi Tw!thy, bedankt voor de tip. Ik kan de scrog zeker nog lager hangen, ga ik ook zeker doen. En ja, die paarse stelen komt puur door de koude dagen, trekt zoiets nog bij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat trekt bij, duurt wel ff paar dagen ;) Hou ze warm (lekker 20 graden minimaal, dat vinden ze echt fijn). En maak je geen zorgen om de stikstof, t ziet er prima uit zo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten Frika, en alleen wat paarse steeltjes door de kou, voor de rest prima man ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he ziet er net uit hoor en hou ze groen he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt jongens! Kacheltje staat aan en het is 20 graden met de lamp uit. Nu nog even het scrog net naar onder bijstellen en we gaan verder alsof er niets gebeurd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je dames gaan lekker Frikandel laat die gekke amnees maar lullen met z'n stikstof verhaal. :lol:

 

Kijk uit naar je volgende update.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hey,

 

Ik zal maar eens wat foto's posten. Ik heb het heel druk gehad de laatste paar dagen (weken) en eigenlijk niet echt tijd gehad om foto's te maken en een update te toen.

 

Ik had eigenlijk gehoopt het netje wat voller te krijgen maar ik denk ik dit te danken heb aan mijn matige scrog skills. Ook zie ik hier en daar nog wat paarse steeltjes met het algeheel plaatje is toch aardig.

De bladeren die teveel licht blokkeren knip ik op het moment weg. En ik ben aan het twijfelen om gewoon alles dat onder het net ziet weg te knippen (verstandig?).

Al met al ben ik best tevreden, voor een eerste keer!

 

dsc0001gb.jpg

dsc0002ix.jpg

dsc0003ex.jpg

dsc0004zp.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEyy frikandel ziet er mooi uit joh , zoals ik het begrepen heb halen anderen alle bladeren onder het net weg want deze vangen geen licht op

 

Ziet er echt mooi uit heel veel succes en ik blijf je volgen :verrygood

groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat een mooie kweek worden man,en idd wat dieven want beneden zien ze het licht toch bijna niet.

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Friek :icecool

 

 

Gaat wel lekker bij jou he?

Het ziet er allemaal mooi verzorgd uit :verrygood

Ik heb ook kollosus in mijn tentje en ik blijf jou dus lekker ff volgen :lol:

Ik wil ook een keertje gaan experimenteren met zo'n scroggnetje..... ziet er keurig uit bij jou gast :showoff:

 

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hazer4, we blijven positief en hopen dat het inderdaad iets moois gaat worden.

 

Ola criticalwidow, tot nu toe heb ik niets te klagen. Heb je zelf ook een verslag, ben benieuwd hoe het bij jouw gaat? Dat scroggen vind ik nog niet eens zo makkelijk, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Goed kijken waar je alles vast gaat zetten en kijken hoe je zo veel mogelijk licht door kan laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...