Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Frikandel_Speciaal

1ste kweek, 1ste kweekschema

Recommended Posts

Bladprobleempje heeft met uitdroging van het blad te maken, is door de warmte... Hoe hoog hangt je lamp van het bladerdek? Mijn plantje direct onder de lamp heeft dit ook heel licht..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel erg hoog, hoe is je luchtverplaatsing bij de planten? heb je wel ventilatoren er op staan? Ze moeten mooi deinzen in een windje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Tw!tch,

 

Ik heb verse (koele) lucht zachtjes over de plantjes blazen en een clipfan blaast direct onder de lamp.

Het was vanmorgen 26 graden op pot hoogte direct in het licht. Ik vraag me eigenlijk af wat er gaat gebeuren als ik de lamp tijdens de bloei op 55cm van de plant ga zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 watt op 40 cm

600 watt op 60 cm

 

Mits je klimaat op orde is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat blad komt door teveel (stralings)warmte, of door te weinig water.. Zou het kunnen dat je afzuiger ff een hikup had waardoor de temp omhoog is geschoten?

1 clipfan vind ikzelf magertjes...

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi MRT,

 

Aan de afzuiging ligt het niet, dat is zeker. Ik denk dat het een combi was tussen warmte en te weinig voeding. Ik ben even aan het kijken of ik een directe invoer van buiten kan maken (zonder dat de buren dit merken), hiermee kan ik dan ook meteen makkelijker mijn klimaat regelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een directe invoer van buiten betekent (in de herfst) wel een hele hoge LV, straks na halverwege de bloeitijd moet je dat anders doen.. Dat blad komt echt niet van ondervoeding, je planten kunnen in dit stadium nog helemaal niet te weinig voeding hebben tenzij je hydro / op cocos / op steenwol kweekt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 20 dagen groei gaan ze vandaag/vanavond in de bloei.

 

dsc0017uv.jpg

 

En na veel met ugly betty gepraat te hebben de laatste paar dagen is dit het resultaat, niet verkeerd zou ik zeggen.

dsc0018vo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi Groen uit , die gaan knallen nu ze op 12/12 gaan.

 

Suc6 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn mooie planten geworden Frika, en idd mooi groen ook :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Frikandel,

 

Je planten zien er goed uit, en ik denk dat het niet te vroeg is om de klok om te gooien. Ben benieuwd naar wat ze gaan doen bij je straks in de bloei.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele goede morgen.

Ik heb even een vraagje en heb behoefte naar wat tips. Ik heb op dit moment wat moeite met watergeven. Op dit moment gaat het op gevoel maar gisteravond schrok ik een beetje toen ik naar de grond onder bij de ventilatiegaten van de potten keek, het was nogal droog. Als ik nu met mijn vingers in de aarde voel is het iets vochtiger dan onder aan in de pot maar het deint toch een beetje naar het droge toe. Ik durf ook niet echt meer met m'n vingers in de grond te dabben want ik voel op dit moment de wortels en wil niets beschadigen. De planten drinken dus veel meer dan ik had gedacht. Hoe kan ik dit nu het beste onder contole houden, is er een gemiddelde qua water geven dat ik aan kan houden om het te vergemakkelijken?

 

Bvd,

 

F_S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Freak-a-del, wat die groene zegt idd, je hoeft ze niet op de weegschaal te zetten hoor, gewoon optillen na het wateren, gewicht onthouden tot volgende watergift, dan voor het wateren potten tillen en het gemiddelde van dit gewicht als ideaal hanteren.

Of............blumat digitale tensiometers als hulpmiddel erbij gebruiken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die bevochtiger had ik ook en is na een maand kapot gegaan, je moet 'm wel goed schoon houden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

GroeneShizzle, bedankt voor de tip!

 

Krasi, :) Freak-a-del B) . Jij ook bedankt voor je tip en uitleg.

 

Tw!tchy, die krengen groeien wel hard nu ze op 12/12 zitten, damn. Die van jouw zien er ook zeer goed uit.

 

Woele, ik gebruik 'm al niet meer. Ik heb dat ding misschien net anderhalve week gebruikt, ik moet hem alleen nog even uit de tent halen. De kwaliteit is in ieder geval niet al te best, maar wat wil je voor die prijs......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tweetal woorden

 

Groen

 

Compact

 

:) B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Djeezuz, wat groeien die krengen nu snel zeg. De plaats in het midden, direct onder de lamp, wordt door elke dame beloont met een groeispurt. Ik moet ze nu ongeveer om de dag rouleren omdat de middelste dame anders te groot wordt vergeleken met de rest. Op het moment staat ugly betty daar, maar zij moet vanavond toch echt haar plek afstaan.

 

Ik zal even kijken of ik vandaag wat pics kan posten......anders morgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal strekken/groeien ze direct onder de lamp minder, mijn kleinste staat ook onder de lamp, al de hele ronde :rofl Die groeit enorm opzij juist. Ik zal morgen ook eens foto's schieten, we gaan echt precies gelijk op :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen en compact :rofl Ik ga deze volgen ben erg benieuwd naar Kolussus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak me niet gek Top shield :rofl :wacko:

Ik moet ze nu al verder uit elkaar positioneren omdat ze elkaar in de weg zitten.

 

@Tw!tchy, sinds de bloei heeft de plant die altijd in het midden heeft gestaan een groeispurt gehad. Dit was de plant met een achterstand, maar is op dit moment de grootste van allemaal. Drie dagen geleden had ik deze verwisseld met ugly betty. Ugly betty is nu net zo groot als de rest en heeft een tweede transformatie ondergaan , of misschien wel plastische chirurgie want ze ziet er goed uit. Ben benieuwd naar je foto's.

 

@Woele, tips zijn altijd welkom :)

 

Gr, F_S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...