Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Frikandel_Speciaal

1ste kweek, 1ste kweekschema

Recommended Posts

Mijn kweekverslag was een beetje stil, mijn excuses daarvoor. Ik zal het goedmaken met wat foto's.

 

Sociale wooncomplex voor de dames

socialewoning.jpg

 

Heb ze vrijdagavond in een glas water gedaan en sinds maandagochtend zitten ze in de propagator.

Ik heb alleen in het begin wat water met bacto over de spongepots gedaan en wat extra over de korrels op de bodem. De spongepots staan niet direct in het water met bacto en er is een vaste temperatuur van 24°C.

Voor de rest blijft alles netjes vochtig en loopt alles wel goed denk ik.

 

Wat pics van de progressie (propagator van Sannie)

bovendegrond001.jpg

 

bovendegrond002.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga deze topic ook maar volgen want mijn eerste kweek worden ook kollossus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Cool hazer4, men zegt dat je met de kollossus niet veel fout kan doen. Eens kijken of ik het tegendeel kan bewijzen :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke opstelling heb je daar.

 

Veel succes met je 1e serieuze kweekje. Lekker soortje ook om te roken iig, dat weet ik wel.

 

Ga je zeker volgen.

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Frikandel Special,

 

Toffe hobby heh :o

Nette spulletjes heb je daar,zo hoort het.

 

Veel succes met je meiden :)

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey FS, ziet er strak uit, ik wacht ook op geboortes, zag er vandaag al 3 tegen de oppervlak aankomen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zeebodem, een fantastische hobby! Ik kan het niet laten om elk uur te kijken hoe ze erbij staan.

 

@Krasi, super! Ik wens je veel succes. Ga je ook voor de Kollossus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik heb gekozen voor de killingfields fem, inmiddels 11/12 ratio dus bijna allemaal.

Ik heb wel gelezen over de kollossus, doet zijn naam eer aan, een kollossale opbrenger, jij ook mucho successo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola,

 

Vandaag onder de HPS geknikkerd, dus ik tel vanaf vandaag.

 

Groei dag 1

 

Temperatuur:

  • Min: 24.7
  • Max: 28.2

Luchtvochtigheid:

  • Min: 55%
  • Max: 69%

Voeding:

  • Water: 0.65 ml/p
  • Terra Vega
  • R'tonic
  • C'zym

 

Ik heb wat moeite met de luchtvochtigheid hoog te houden. Ik wil graag rond de 80% zitten en dat haal ik op het moment niet. Ik zit nu onder de 60% wat ik veel te weinig vind.

Ik heb een kleine luchtbevochtiger besteld en hoop daarmee de LV een beetje onder controle te houden.

 

Wat fotootjes......

Met de lamp aan zijn de foto's niet fantastisch maar met de lamp uit is het nogal donker.

 

lampuitallesm.jpg

 

Hier heb ik het zaadje vanaf moeten trekken. Blaadjes zaten bekneld onder het zaadje zelf, die muurvast om het plantje zat. Vandaar de achterstand....

lampaanmacroklein.jpg

 

lampaanmacro.jpg

 

lampuitmacro.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Killsko

Ik ga m ook volgen :P .

Ik kan vast wel wat opsteken tijdens deze kweek , en ben benieuwd naar de resultaten van kolossus.

Grow ze!

 

Killsko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale vooruit,ze zijn vertrokken,succes en ik piep af en toe eens he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie zwaluwen Frikandel. Wat is je temp met lamp uit?

 

Ik ga je volgen ik ben zelf ook dit soortje aan het growen, loop iets voor op je.

 

Zet diegene met de kleine achterstand in het midden recht onder de lamp dan trekt ze zo bij.

 

Hoeveel liter zijn je kuipen & hoe lang ga je voorgroeien?

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de support allen!

 

@Donnie, de lamp gaat op dit moment niet uit omdat het dan te koud is. Ik ben aan het twijfelen mijn kachel erin te zetten wanneer de lamp uit is (alleen deze is 850W-1200W, wat ik best wel veel vind).

De kleine staat al in het midden en slaat goed aan eerlijk gezegd. Ze zitten in 20ltr potten en ik ga voor +/- 15 dagen groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Djeez, heb ik weer. Ben ik net begonnen kom ik deze rotbeesten al tegen. Ik dacht eerst dat het fruitvliegjes waren en had mijn fruitvliegjesval al helemaal klaar totdat ik een levend exemplaar van dichtbij zag en het ziet er meer uit als de varenrouwmug.

Gister zag ik er een stuk of drie rondvliegen die ik alledrie heb weten te pletten. Nu zijn het er een heel wat meer.

Ik hoop dat mijn Nematoden snel arriveren.

 

En ga er maar vanuit dat het beestje op de foto niet meer tussen ons is :P. Ik moet haar wel even bedanken dat ze even voor me stil wilde zitten ook al is het nog niet echt duidelijk op de foto te zien.

 

varenrouwmug.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...