Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Frikandel_Speciaal

1ste kweek, 1ste kweekschema

Recommended Posts

Ik had toevallig zelf ook zoiets met een Herijuana-plant, een zijtak ervan was ook heel raar gevormd en kreeg allemaal hele kleine zijvertakkingen en blaadjes, het leek op een normale plant maar dan als zijtak van 5cm lang...

Ik weet niet precies of jij hetzelfde hebt met die plant, maar als dat wel zo is wordt het er niet beter op. Ik zou hem ook laten staan, maar als er over 2 weken nog geen verbetering in zit.... :)

Hoop op het beste voor je, anders heb je best wat ongebruikte ruimte in die tent straks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat lekker in dit topic.

Ik heb het wel lastig met je Nickname.

Krijg er zo'n honger van. :)

Frikandel_Speciaal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Frikandel,

 

Gaat goed hier, waarom de varenrouw bestrijden? Als je de toplaag van je aarde even uit laat drogen kunnen ze zich niet voortplanten en zijn ze vreselijk snel weg :)

 

Toppen moet je pas doen op ongeveer de 5e internode, ik denk dat dat voor jou overmorgen of de dag daarna komt bij de grootste plantjes :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Tw!tchy,

 

De bovenlaag is kurkdroog. Toch zag ik die beesten een orgie houden bovenop de aarde.

Ik dump liever een paar miljoen nematoden in de grond voor de zekerheid. Er zitten ook nog luchtgaten onderaan de pot. De grond daar is altijd vochtig. Better safe than sorry! Dat toppen ga ik inderdaad een van dezer dagen doen. Ik denk dat ik over 1 tot 1,5 week de lamp naar 12/12 kan zetten.

 

F_S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii frikandel

 

Met toppen ff wachten dat ze wat groter zijn dan op je laatste foto , en lelijke vrouwtjes hebben ook liefde nodig :rofl

Gewoon laten groeien trekt wel bij :tu

 

succes en niet te nat houden , vallen de bladeren over de pot heen dan haal de witte zeil maar weg :rofl)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola pacman83

 

Ik wacht inderdaad nog een paar daagjes met toppen. En ugly betty krijgt evenveel liefde als de rest :tu.

Bedankt voor je reactie!

 

Ik zal eens kijken of ik vandaag of morgen nog een paar foto's kan maken.....

 

Ugly betty

dsc0012wm.jpg

dsc0016xc.jpg

Een andere dame

dsc0009bb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die "andere dame" is al wel klaar om getopt te worden, je kan het ook morgen doen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat morgen worden, kan ik het op mijn gemak doen.

Ze beginnen nu ook lichtelijk onder de okseltjes te meuren, damn :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er verdomde gezond uit man :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Krasi,

 

Ze zien er niet allemaal super uit. Een heeft last van omhoog gekrulde puntjes op sommige bladeren wat mij lijkt op een verdamping probleem.

Voor de rest heb ik niets te klagen :tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk toch dat die ene een mutant is man, dus niet echt een probleem ofzo, verdampingsproblemen komen wel vaker voor met dit warme weer. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey Frikandel, je vond het toppen onduidelijk/eng, dus heb gisteren bij mij foto's gemaakt ervan, hoewel ze niet echt scherp zijn geworden doordat de lamp op dat moment nog aan stond :tu

 

Hopelijk heb je er iets aan:

 

Het plantje met 4+ internodes:

gallery_30799_12348_16356.jpg

 

Het bovenste stukje tussen de twee inmiddels grote blaadjes aan de bovenkant knip je dus af

gallery_30799_12348_44273.jpg

 

Dit hou je dan dus over

gallery_30799_12348_18864.jpg

 

 

Hopelijk kan je hier iets mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dat is dan ook weer achter de rug :tu

Neem er een als voorbeeld.....

 

Voor

dsc0001un.jpg

Na

dsc0004fs.jpg

 

EDIT: nog eentje extra dan

dsc0005gaa.jpg

 

Volgens mij had ik me nog een internode kunnen besparen........maar ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal vouw ik inderdaad die opgekrulde blaadjes even uit, en knip dan het scheutje er bovenuit. Maar het maakt niet uit, je krijgt een mooi vol plantje hiervan hoor. Goed gedaan amigo :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar was ik dus een beetje bang voor. Dat ik teveel weg zou knippen. Heb het alleen bij die ene hierboven gedaan. Bij de andere heb ik minder weggeknipt, de twee buitenbladeren (zie laatste foto) wegvouwen en alleen het scheutje binnenin weggeknipt. Uiteindelijk zou het niet veel uit moeten maken, de plant waar ik iets meer van weggeknipt had was toch een big mama vergeleken met de anderen, conditioneel ook de beste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, je had misschien die hele kleine blaadjes kunnen besparen, maar uiteindelijk krijg je er ook gewoon net zo goed 2 mooie hoofdstammen van, zo'n probleem is het niet.

Wat voor camera gebruik jij eigenlijk? Je foto's zijn steeds zo mooi scherp, ook in macro-stand :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit niet in over die blaadjes, je hebt het prima gedaan zo :tu Ik heb verschillende pheno's van kolossus in mijn kast gehad, 1 groeide uit tot 1 dikke hoofdtop van ong. 15 gram gram, en wat kleine zijtopjes maar dat was in totaal maar een gram of 10 (ik had ze ook vroeg in de bloei gezet, had 10 planten staan), dat was een slecht opbrenger maar wel een dikke hoofdtop.

Deze hoofdtop dus (op 400 watt)

gallery_30799_12348_2973.jpg

 

Hier zie je het hele plantje, erg magertjes verder:

gallery_30799_12348_98371.jpg

 

 

Ander pheno die wel een mooi bosje met flinke topjes werd, maar dit heeft ook weer met andere techniekjes te maken zoals knakken en buigen! Ik had de hoofdtop meer dan 90 graden gebogen waardoor de steel iets naar beneden boog en daarna weer omhoog stak, waardoor de hoofdtop op exact gelijkt hoogte lag met met de rest van de topjes :rofl Zo kan het dus ook!

gallery_30799_12348_128377.jpg

 

 

Zoals je ziet kunnen ze vroeg op 12/12 gezet zijn en alsnog vrij bossig worden, ik denk dat jij echt flinke struiken gaat krijgen, zeker met het toppen én deze mooie voorgroei periode :rofl Laat je ze nog lang voorgroeien? Schiet anders even plaatjes van de hele planten :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Loekino

off topic: Twitch! die muismat had ik vroeger ook:D! vervelend zijn zandkorreltjes dan.

 

Frikandel: ik blijf loeren :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groei dag 16 18/6

 

Temperatuur:

  • Min: 19.9
  • Max: 28.7

 

Luchtvochtigheid:

  • Min: 74
  • Max: 89

 

Voeding:

  • Water: 0.90 ml/p
  • Terra Vega
  • R'tonic
  • C'zym

 

Ik heb ze de laatste tijd best weining water gegeven. Misschien wel TE weinig water.

De grond was altijd licht vochtig, maar denk dat de grond nu iets teveel was uitgedroogd. Ik ga nu toch wat meer water geven.

De 90 ml geef ik niet op dagelijkse basis, maar wel elke keer als ik water geef, daarna is het een beetje kijken wanneer ze de volgende 90ml weer krijgen.

 

Wat PiQs:

 

Totaalplaatje

totaalplaatjeboven.jpg

totaalplaatjezijkant.jpg

 

Linksachter - ugly betty (mutant)

mutantuglybetty.jpg

 

Rechtsachter - bladprobleempje (denk te weining voeding)

rechtsachter.jpg

rechtsachterblad.jpg

 

Midden - achterstand (Ms. Pacman)

middenmetachterstand.jpg

 

Rechtsvoor

rechtsvoor.jpg

 

Linksvoor

linksvoor.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...