Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Top shield

30 PP's onder Topshield pro ( 1200W / 3.24 m2 )

Recommended Posts

ik ben vooral benieuwd hoe die PP eruit ziet in week 5-6...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trekt allemaal vanzelf weer bij Ts over een week of 1,5 gewoon allemaal 5 vingerig of meer :lol: Zetumop !!!maar ik mis nog steeds die zwenkventilator :) Greetzzz,M

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uiteindelijk hoort de plant na stress alsnog weer 5- en 7- en 9-vingerige bladeren aan te maken he.

 

Ik neem aan dat 7 - 9 vingerige bladeren afhankelijk is van het soort ?

Ik heb echt geen idee! :)

 

Mena Muria

Trekt allemaal vanzelf weer bij Ts over een week of 1,5 gewoon allemaal 5 vingerig of meer

 

Ik denk niet dat de planten nog veel zullen herstellen ? :)

Zie de planten niet meer echt groter worden, of moet ik dat anders zien ?

De oorsprong van het blad moet toch in het begin voldoende vingers

hebben, of kan een blad met drie vingers uiteindelijk naar 5 vingers groeien ? :wacko:

 

Markz

ik ben vooral benieuwd hoe die PP eruit ziet in week 5-6...

Ik ook! heb al kleine kut beesjes gezien :lol:

Kil en atak

Share this post


Link to post
Share on other sites

van 3 naar 5 naar 7 kan wel, tuurlijk... maar het liefst in week 1-2...

 

die TS kan idd dicht op de top zonder dat het verbrand.. nu kijken of het meerwaarde heeft... in theorie wel.. maar praktijk?

 

Maar zoals iemand al opmerkte...er zijn genoeg kwekers die met 6 jaar oud spul 500gr op een 1m2 pakken.. Tis wat je wil..bling bling of results...

 

ik hoop dat je 1 op 1,30 gaat draaien..en de volgende ronde 1 op 1,40... indien ja.. Dan ga ik ook over :lol: ..

 

Succes! Leuke test, mooi verslag, veel leesvoer.... leerzaam!

 

Mr.T

 

" Ik ook! heb al kleine kut beesjes gezien

Kil en atak "

 

dan zou ik haast maken....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als een plant gaat bloeien dan gaat hij in de toppen ook minder blaadjes aanmaken, tot zelfs maar één blad aan toe. Dat wordt in de aanleg al gedefinieerd. Ik verwacht ook niet dat er nog extra 5-vingerige blaadjes bijkomen.

 

dit bedoel ik dus ook te zeggen, maar op de een of andere manier is het van W altijd duidelijker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

topic even opgeschoond en een aantal berichten in overleg verplaatst. Vanaf nu weer helemaal "live"

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik mis nu wel een stukje tekst wat enigsinds van belang was :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het is wat ! :lol:

 

Is vast te vinden bij Wietforum tests en reviews neem ik aan ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
topic even opgeschoond en een aantal berichten in overleg verplaatst. Vanaf nu weer helemaal "live"

hehe gewoon op de link klikken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn excuses ! :)

Ja, ja voor jou is dat duidelijk !

In de praktijk zijn de meesten niet zo wakker.

Stom hé :)

 

Super geregeld ! :lol:

 

Update nr 8.

 

( dag 27 ) 12 / 12uur

 

Ph = 6.3

EC = 1.3

 

Temp. Lamp aan: 29 C

Temp. Lamp uit : 21 C

Lucht vochtigheid : 50 %

Afstand Topshield tot planten 10 cm.

 

Ik heb vandaag bij binnenkomst een aantal foto’s gemaakt.

Opeenvolgend heb ik eerst de zwenkventilator weggehaald en daarna in de tweede rij stap voor stap een aantal planten.

Zo krijgen we een beeld van hoe de planten er uit zien in het veld.

Wat mij opviel was dat de planten direct onder de reflector voller zijn dan de planten naast de reflector.

Lijkt mij logisch, maar toch zinvol om te laten zien denk ik.

In het geheel verbaast mij het hoe vol de planten zijn omdat ik er in het begin niet veel van durfde te verwachten.

 

gallery_27541_11916_378944.jpg

 

gallery_27541_11916_345110.jpg

 

gallery_27541_11916_180355.jpg

 

gallery_27541_11916_12469.jpg

 

gallery_27541_11916_44819.jpg

 

gallery_27541_11916_94972.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er niet verkeerd uit. maar als het TE vol is krijg je TE veel fluf, en aangezien het licht ook al niet echt de diepte in gaat moet je het echt van de bovenste toppen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie topjes aan het vormen, denk dat je best nog wel eens een leuke draai kunt maken hoor .

 

Zal niet zijn wat je streven was maar voor een eerste keer ben je heel goed bezig. :lol:

 

Groetjes podhead.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb echt geen idee waar het op uit draait mannen.

Het moeilijke stuk van de rit moet nog komen denk ik!

Als ik het forum aflees voel ik mij echt een groentje.

Ik probeer met gezond verstand de bruikbare theorie er uit te halen.

De praktijk is vast nog een stapje hoger.

Laat me niet zitten, hulp !!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi topshield

 

Ik heb je topic helemaal gelezen, en je begint al met heel slecht materiaal, dus je moet er ook niet veel van verwachten.

 

En wat Wazzup? (admin) al zei, dat ze tot 3 keer toe flink gestresst zijn door dat de stekken in de bloei zijn getrokken om vervolgens weer in de groei te zetten en daarna weer terug in de bloei te gooien. Je had ze beter op 18/6 kunnen laten staan in het begin, tot ze weer normaal blad aanmaakte en toen pas in de bloei moeten zetten.

 

Ik zou de volgende keer gelijk uit zaad beginnen, dan heb je geen gelul met klote stekken en die zijn veel gezonder en vitaler dan stekken (mits je goeie stekken heb natuurlijk).

 

Maar die topshields werken dus wel als ik jouw verslagje lees, je kan ze er lekker dichtbij hangen waardoor ze lekker compact bljiven.

 

Veel succes verder!!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

aantal volledig off-topic posts met een compleet verkeerde sfeer onzichtbaar gemaakt. Enig respect voor elkaar en vooral goed lezen. Niet zo explosief heren!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi topshield

 

Ik heb je topic helemaal gelezen, en je begint al met heel slecht materiaal, dus je moet er ook niet veel van verwachten.

 

En wat Wazzup? (admin) al zei, dat ze tot 3 keer toe flink gestresst zijn door dat de stekken in de bloei zijn getrokken om vervolgens weer in de groei te zetten en daarna weer terug in de bloei te gooien. Je had ze beter op 18/6 kunnen laten staan in het begin, tot ze weer normaal blad aanmaakte en toen pas in de bloei moeten zetten.

 

Ik zou de volgende keer gelijk uit zaad beginnen, dan heb je geen gelul met klote stekken en die zijn veel gezonder en vitaler dan stekken (mits je goeie stekken heb natuurlijk).

 

Maar die topshields werken dus wel als ik jouw verslagje lees, je kan ze er lekker dichtbij hangen waardoor ze lekker compact bljiven.

 

Veel succes verder!!

 

Grtz

 

Het zaad is al uitgekomen en gaan morgen in de aarde.

Ga moeders maken en haar potentie testen en vervolgen eigen stekken maken! :)

 

Stress!!!! :lol:

Word nog erger ! ben echt heel verdrietig. :)

De stekken zijn in nieuwe aarde van canna gezet.

We zitten nu in week 4 of zo.

Als ik de planten nog langer op 18 uur had gehouden was de ellende niet te overzien.

 

Wel als volgt !

De planten hebben gemiddeld 20 - 30 vertakkingen.

Al deze vertakkingen zijn gemiddeld 50 cm lang en 3 tot 4 millimeter dik.

Er zitten nauwelijks kristallen op en de bloem is echt zacht.

Drie vingerige bladeren met roestplekken en spint.

Het is slappe troep die nu al niet recht blijft staan.

Daarom heb ik er vandaag stokken in gezet en de planten meer uit elkaar geplaatst!

 

Wat kan er aan de hand zijn ??????

Nieuwe aarde gevoed met terra floris ondersteund met aptus. ( ec tot 1.3 ph 6.3 )

Medium onderzocht : Ph medium 6.1 ec medium 2.7 ( gereedschap is geijkt ! )

Wat , wat, wat is er aan de hand ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

De onvolwassenheid maakt dr onkompleet en de start is gewoon (te)belangrijk voor een goede draai.

 

Vallen en opstaan net als met je kappie,lesgeld noem ik dat :lol:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi topshield

 

Ben het volledig eens met P H Donner, een goed begin is het halve werk.

 

Zeg wel eerlijk dat ik weinig ervaring met aarde heb, maar vind jouw EC van je medium wel erg hoog van 2.7.

 

Wat je misschien kan proberen is die Bacto's van Sannie eens geven, dat geeft ze vaak een boost in de goeie richting.

 

De spint zou ik wel proberen te bestrijden met spulletje tegen spint. En tegen dat slappe gebeuren van je planten kan je weinig meer doen denk.

 

En idd beter eigen stekken maken dan weet je zeker dat ze goed en schoon (zonder spint) zijn.

 

Veel succes verder!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
De onvolwassenheid maakt dr onkompleet en de start is gewoon (te)belangrijk voor een goede draai.

 

Vallen en opstaan net als met je kappie,lesgeld noem ik dat :)

 

PH

 

Laat jij me nu zitten het mijn vraag, jij met een schat aan ervaring wil toch wel wat les geven ? :lol:

Hulp ! hoe en wat kan er zijn ?

 

@ THC Dude

Zeg wel eerlijk dat ik weinig ervaring met aarde heb, maar vind jouw EC van je medium wel erg hoog van 2.7.

 

Een ec van 2.7 is normaal voor nieuwe ligt bemesten aarde. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een ec van 2.7 is normaal voor nieuwe ligt bemesten aarde. :lol:

 

pardon?

 

1.2 is meer normaal voor licht bemeste aarde.

 

GL special mix is 1.6 en canna is 1.2 af fabriek.

 

slappe planten/stengels is een verdampingsprobleem/worteldruk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verklaar dan eens hoe het kan dat er niet hoger dan een ec van 1.4 gegeven is en er in het medium een ec van 2.7 zit!

Het is ligt bemeste aarde van canna, zo is mij dat verteld !

Is er dan iets niet in orde ? Heb veel onkruid gezien in de aarde ?

De zakken zijn afgevuld zonder canna logo.

Ik ben vanmiddag nog bij de shop gaan vragen omdat ik het niet pluis vond !

Wat is hier aan de hand ? Ik kan er echt geen verklaring voor geven ?

Ik zie al vroeg problemen in de planten die hier op staan.

andere planten die ook op deze grond staan hebben het hier en baar ook al onderin. ( roest )

 

Hulp !!

 

@lostchild

 

slappe planten/stengels is een verdampingsprobleem/worteldruk

 

Ik geloof je, maar hoe deze planten zijn ligt voor het grootste deel ergens anders dan wat je nu zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ec kan oplopen als je voeding geeft die sterker is dan de plant in verhouding tot het water opneemt. Blijkbaar nemen je planten meer water dan voeding op en dus zal de concentratie voeding hoger worden in je medium. Planten scheiden echter ook stoffen uit die de ec omhoog helpen; afvalstoffen, voornamelijk zouten die je ec doen oplopen, zonder dat er meer voeding in je medium hoeft te zitten.

 

Vorige ronde was m'n aarde EC 4,2 en zeiknat aan het einde en mijn huidige ronde is deze vast ook weer te hoog en nemen de planten bijna niets op uit de aarde. Gelukkig heb ik een 7cm laag hydrokorrels en een pijpje in mijn kratten en kan ik de planten ook direct van onderen watergeven en ze naar het eind kan sleuren met goede resultaten.

 

Ik ben dit gehannes en vrijwel elke dag water geven ook een beetje zat en stap over op DWC emmers met aquariumwater (EC 0,9) 1:60 zeewater (bevat alle 92 mineralen en zorgt ervoor dat je voeding veel efficienter opgenomen kan worden, EC +0,5) en een beetje voeding (EC +0,5).

Zo heb ik elke week of indien gewenst per direct alle waarden zoals ik ze wil hebben, weet ik precies wat er in het water zit en ben ik de afvalstoffen van de planten kwijt wanneer ik ze van vers water voorzie.

 

Maargoed, geef ze maar eens een paar dagen afgezuurd water zonder voeding, dan zal de ecwaarde in je aarde teruglopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:@ KISS

 

Dank je voor de duidelijke uitleg, daar kan ik iets mee ! :)

 

Gezien de hoge ec, denk ik dat de roest voort komt uit een in hoofdzaak CaMg en mineralen tekort en niet een schimmel ?

 

Ik dank U !

 

pardon?

 

1.2 is meer normaal voor licht bemeste aarde.

 

GL special mix is 1.6 en canna is 1.2 af fabriek.

 

slappe planten/stengels is een verdampingsprobleem/worteldruk

 

Ik heb in het verleden grond monsters getest in een potje en water, goed shudden en meten!

Daar bleek dat de ec wel 3.5 kan zijn. ( nieuwe aarde uit de zak ) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ec is lastig te meten.

hangt nml af van met hoeveel water het is gemengd.

 

hoge ec, beetje water er bij en lage ec....

ec houd niets anders in dan de hoeveelheid zouten in water, veel water minder zouten, relatief gezien.

 

denk niet dat je naar je ec moet kijken, dat kun je meestal zien aan je bladeren, als je wortels verbranden door te hoge ec, "verbranden" je bladeren ook wat begint bij je puntjes.

 

wanneer je teveel of te weinig water geeft krijg je soms een ca/mg probleem, oplossing is vrij simpel, neem een buffertab, die reguleert dat een beetje.

 

als je een foutloze ronde wil draaien is er 1 simpele basistechniek, nml de sannie methode.

neem gl custom aarde, stop op elke 5 liter een buffertab, vanaf week 3 bijvoeden met bac bloei, begin met 1ml de liter en klaar.

 

verder heb je alleen een ruimte en stekken/ zaad nodig.

 

met goede genetica pak je dan minimaal 0,8gr de watt, mits je klimaat op orde is.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ polletje

 

Dank je voor deze waarde volle informatie.

Nu ik het lees, logisch !

 

Ben met zaad moeders aan het maken, ik vraag me af of ik mij nu niet te veel op mijn schouders haal?

Ik zie dat hoe meer je van wanten weet hoe moeilijker het word.

 

Het medium in de gaten houden is dus heel belangrijk!

Ik kan mezelf wel tegen mijn hoofd schoppen, jongen, jongen!

 

Houd me in de gaten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...