Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Top shield

30 PP's onder Topshield pro ( 1200W / 3.24 m2 )

Recommended Posts

Een cannabis plant is geen korte dag plant, maar een lange nacht plant! Het heeft met de Pr/Pfr cyclus te maken. Die reset je volledig door gedurende de nacht licht toe te voegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de Pr/Pfr cyclus

 

KLIK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup weer iets bijgeleerd!

 

PH goed dat je me in de gaten houd.

Ik zie dat je deze topic goed doorgelezen hebt.

Ik ben de topshield aan het testen, de planten zijn helaas niet de beste!

Ga toch proberen er iets van te maken, heb de planten helaas nodig

Als ze er uit getrokken worden weten we ook nooit wat hier van af kan komen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag op 1 meter hoogte een aantal temperatuur metingen van de ruimte en temperatuur van de bladeren onder de reflector gemeten.

De topshield hangt en blijft ook op een gemiddelde afstand van 10 cm van de planten af hangen.

Nu was dan ook tot mijn verbazing de temperatuur van de bladeren 2 tot 3 graden lager dan de omgeving temperatuur van de ruimte. ( prima dus ! )

 

Ik trof gisteren de planten boven de topshield aan. ( niet prima dus ! )

Ik wilde uitproberen hoe minimaal ik de afstand kon houden totdat de planten verbranden.

Onderstaand heb ik een foto gepost van de schade van 1 plant die op de zelfde hoogte van de lamp stond.

Wel te verstaan stond, want de afstand van de topshield tot de planten is nu 10 cm.

Op 10 cm topshield hoogte staan de planten weer afgeschermd van de warmte en directe licht van de hps lamp.

 

Update nr 4.

 

( dag 13 ) 12 / 12uur

 

Ph = 6.3

EC = 1.2

De dames hebben 2 liter meegekregen vandaag.

Temp. omgeving op 1m hoogte : 29 C

Temp. van de potten : 22 C

Temp. van het blad onder de kap : 26- 27C

Temp. aan buitenzijde Topshield : 45 C

Lucht vochtigheid : 25 %

Afstand Topshield tot planten 10 cm

 

 

gallery_27541_11916_391508.jpg

 

gallery_27541_11916_261786.jpg

 

gallery_27541_11916_352297.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds een hoop 1, 2 en 3 vingerig blad. Ben benieuwd wat dit nog gaat worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben er ook echt niet blij mee, het gaat niet altijd zoals je wenst!

De steel is ook dun? Word dat nog beter of alleen maar erger? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou een ventilator net boven de kopjes van je planten zacht aanzetten ,zodat ze een beetje meedeinen train je de stammetjes :verrygood worden ze ook dikker van(niet op de planten dus) hoe ist met de luchtcirculatie dan.....??? Heb je er uberhaupt een ventilator erstaan? Greetzzz,M :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb vandaag op 1 meter hoogte een aantal temperatuur metingen van de ruimte en temperatuur van de bladeren onder de reflector gemeten.

Je moet de temperatuur op tophoogte meten. Als een meter tophoogte is, dan is een meter goed.

 

De topshield hangt en blijft ook op een gemiddelde afstand van 10 cm van de planten af hangen.

Nu was dan ook tot mijn verbazing de temperatuur van de bladeren 2 tot 3 graden lager dan de omgeving temperatuur van de ruimte. ( prima dus ! )

je moet de temperatuur van het blad vergelijken met de temperatuur van de lucht op die specifieke plaats.

 

Het is niet zo gek dat je nog steeds 3-vingerig blad krijgt. Dat kreeg je eerst doordat je een plant met bloeineigingen weer terug bracht in de groei en nog voor dat was gebeurd al omschakelde weer terug naar bloei. Dat is in een paar weken dus al 3 keer omschakelen! Dat, maar ook het afbreken van het nachtritme, is er volgens mij de oorzaak van dat je nog steeds 3-vingerige bladeren krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mena muria

 

Ik heb geen ventilator in de ruimte staan.

Moet het met deze opstelling doen, helaas!

De verse lucht word via de achterwand tussen de planten door in de ruimte gezogen.

 

@ whazzup

uiteraard heb ik de luchttemperatuur op de zelfde hoogte als de temperatuur van de bladeren gemeten.

Anders zou de vergelijking van deze twee meetwaarden niet kloppen.

 

Het is niet zo gek dat je nog steeds 3-vingerig blad krijgt. Dat kreeg je eerst doordat je een plant met bloeineigingen weer terug bracht in de groei en nog voor dat was gebeurd al omschakelde weer terug naar bloei. Dat is in een paar weken dus al 3 keer omschakelen! Dat, maar ook het afbreken van het nachtritme, is er volgens mij de oorzaak van dat je nog steeds 3-vingerige bladeren krijgt.

 

Ik heb nog nooit zulke kut planten gezien, zal wel zo moeten zijn, of anders gezegd ik moet het er nu mee doen!

Maar wel leerzaam, weer iets geleerd, was me nooit opgevallen van het aantal vingers aan een blad, oorzaak gevolg analyse.

 

Ik dank U :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gelul over slecht eplanten, slechte stekken.... misschien moet je het dichter bij huis zoeken....

een staande hurricane fan ofzo zou ik wel je wel willen aanraden, komt vrijwel alles ten goede...(nu ff geen budget? een clipfannetje kost je nog geen 15 piek..)

 

succes..

ik kijk mee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook! If i were you alles eruit trekken nieuwe stekken zetten en klaar.

Zo blijf je kloten man. Heb je genoeg hoogte?

Hoop dat de meervingerige bladeren snel komen als je doorgaat.

 

 

Gtrzz green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht ik al dat je er geen had staan :verrygood hier ff een stukje over luchtcirculatie

Luchtcirculatie,

Met het naar binnen blazen van verse lucht ben je er nog niet. Een bladerdek is namelijk een goede isolator, zodat de lucht tussen de bladeren snel stilstaat. Zodra de lucht tussen de bladeren stilstaat, raakt de CO² in deze lucht snel uitgeput, de plant raakt in ademnood, waarna de stofwisseling stopt. Met andere woorden: de plant stopt overal mee. Je moet dus zorgen voor voldoende luchtbeweging in de ruimte. De beste oplossing is het plaatsen van één of meer zwenkventilatoren in de ruimte. Het is voldoende als alle planten lichtjes bewegen nadat de ventilator erlangs heeft geblazen. Een plafondventilator zorgt voor een mooie verticale luchtbeweging tussen de bakken door.De afvoer van de warmte die wordt geproduceerd door de lamp zal dan sneller plaatsvinden.

Zwenkventilatoren mogen nooit te hard draaien; dat zou zogenaamd ‘waai-gaten’in het gewas veroorzaken.Greetzzz,M :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mijn is het toch vrij duidelijk te zien, dat de planten onder de lamp een heel groot verdampings probleem hebben.

 

Groetjes Podhead .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb nog nooit zulke kut planten gezien, zal wel zo moeten zijn, of anders gezegd ik moet het er nu mee doen!

Maar wel leerzaam, weer iets geleerd, was me nooit opgevallen van het aantal vingers aan een blad, oorzaak gevolg analyse.

Ik vind het nog wel meevallen maar je moet ze natuurlijk niet mishandelen door ze in de lamp te laten groeien en te vroeg in bloei te zetten als ze 3-vingerig blad hebben. De kleur is goed, ze zijn mooi compact en bossig, een beetje tmv wellicht maar dat hebben er zoveel.

 

Je gebruikt steeds de afstand van de topshield tot de planten, maar wat is de afstand tussen de topshield en de lamp? Hier hangen ze toch wel meer dan 10 cm van het gewas af?

gallery_27541_11916_352297.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gebruikt steeds de afstand van de topshield tot de planten, maar wat is de afstand tussen de topshield en de lamp?

Hier hangen de topshields toch wel meer dan 10 cm van het gewas af?

 

Afstand van de topshield tot lamp is 8 cm.

De maat van bovenkant reflector tot onderkant topshield is 25 cm. De reflector is 93 cm breed !!!

Ik neem niemand in de maling, neem ik goede foto’s is het nog niet zichtbaar!

Moet ik toch meer gaan oefenen met de camera, vrijdag meer foto’s.!!

 

Podhead5x

Mena Muria

greenf1ngers

MRT

whazzup

Ik dank jullie voor het advies! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg mooi egaal... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je gebruikt steeds de afstand van de topshield tot de planten, maar wat is de afstand tussen de topshield en de lamp?

Hier hangen de topshields toch wel meer dan 10 cm van het gewas af?

 

Afstand van de topshield tot lamp is 8 cm.

ah, ok, dus de lamp hangt in feite 18 centimeter van het gewas, en de topshield 10 centimeter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had nou ff gewacht op goed materiaal voor je test man, dit wordt zonde van je moeite zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry! ik heb geen netwerk om effen voor nieuw materiaal te zorgen.

Als ik ze op korte termijn zou kunnen wisselen zijn er zeker 4 en een halve week verloren, ook niet handig! :verrygood

 

Ik ben de XL reflectiekap met Topshield op zijn functionaliteit aan het testen. :verrygood

Ik heb daarbij planten nodig en heb me laten vertellen dat ze er niet heel slecht bij staan!

Goede planten kun je aan het eind van de rit ook naar de knoppen helpen, je weet maar nooit wat mij nog te wachten staat!

 

Mijn bedoeling is het telkens de Topshield 10 cm van de planten te hangen en de planten naar de Topshield te laten groeien.

Als de planten uitgestrekt zijn laat ik de afstand op 10 cm staan en zullen we zien hoe de planten in de daar op volgende weken zullen reageren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de ronde gewoon afmaken joh...tuurlijk.

als je de planten s;nachts met rust had gelaten had je nu overal 5-7-9 vinger blad gehad... die tsp kan veel, maar wees niet t extreem... om zo dicht op je planten te zitten hou je ze ook klein... misschien de volgende ronde hoger beginnen en dan na 2 weken laten zakken naar 10-15cm...

 

keep on going...

Keep up the spirit!

 

Gr.Mr.T

 

ps: Kijk, als je al zegt dat je die TSP gaat testen en je wil ook nog eens 1 op 1.35 draaien..dan kan je verwachten dat je wat experts op je nek krijgt he (off the record, ik ben geen expert hoor..gewoon een hobbist) met advies!! en als discussie!! is toch mooi...daar leren veel mensen van!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten hebben veel drie vingerige bladeren omdat de stekken duidelijk in de bloei stonden.

Ik heb die lul hannes die ze er in heeft gezet ook minder vriendelijk aangekeken. :verrygood

 

Op 18 uur waren er toch wel behoorlijk veel de bloei kwijt, maar helaas niet voor elke plant.

De planten worden niet tijdens de nacht uren gestoord.

 

Ik wil met behulp van deze test leren en hoop dat ook door anderen veel van word opgestoken.

Veel foto's en de resultaten met zijn allen bespreken!

 

ps: Kijk, als je al zegt dat je die TSP gaat testen en je wil ook nog eens 1 op 1.35 draaien..dan kan je verwachten dat je wat experts op je nek krijgt he (off the record, ik ben geen expert hoor..gewoon een hobbist) met advies!! en als discussie!! is toch mooi...daar leren veel mensen van!

 

Dat is ook de bedoeling, dat ik wat experts op je nek krijgt!

Anders valt er hier ook niets te zien en te leren. Precies ! :verrygood

 

Maar wees niet t extreem... om zo dicht op je planten te zitten hou je ze ook klein...

 

Dat is de bedoeling. Korte brede planten. Planten zitten vol met lange dunne stelen!

Als ze nog langer worden kan ik ze er beter uittrekken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De luchtvochtigheidmeter die er hing bleek niet in orde.

De eerder vermelde 25 % was in werkelijkheid veel hoger, 50 %.

De hygrometer die de luchtbevochtiger aan stuurt springt bij 60 % aan

terwijl de kapotte hygrometer al dagen 25 % aangeeft.

 

Er staat/hangt zins vandaag een luchtbevochtiger en een ventilator in de ruimte.

Advies uitgevoerd! :verrygood

 

Update nr 5.

 

( dag 16 ) 12 / 12uur

 

Ph = 6.3

EC = 1.2

 

Temp. Lamp aan: 29 C

Temp. Lamp uit : 21 C

Lucht vochtigheid : 50 %

Afstand Topshield tot planten 10 cm

 

gallery_27541_11916_292905.jpg

 

gallery_27541_11916_181921.jpg

 

gallery_27541_11916_191217.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het nog steeds niet bevatten waarom je geen zwenkventilator heb................maar ja ieder zijn ding moest het ff kwijt

dames zien er goed uit topshield :verrygood

Greetzzz,M :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het op de foto's niet zien, in de achterwand net boven de potten zitten gaten in de plastic.

De verse lucht word zo tussen de planten door aangevoerd.

De luchtstroom, aanvoer van verse lucht ( co2 ) is in orde. :verrygood

 

Ik hoop dat zonder de zwenk ventilator de planten toch iets sterker worden.

Ik dank U!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Top shield,

wat heb je aan de tips en trucjes, als je deze toch niet toepast?

Jij denkt dat de luchtstroom goed is. Je hoopt dat de planten zonder wind sterker worden. :verrygood

 

Het gaat je nog vies tegenvallen.

(ik gebruik 3 ventilatoren op 1m²)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...