Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Skunk010

De juiste setup

Recommended Posts

alles is mogelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites
500m3 softbox met een 700m3 filter

lastig.....

 

Ik draai al jaren met een 600watt en wat er hier boven staat.

Alles draaid op volle kracht.

Belangrijk is je inlaat die moet 3x je diameter van de uitblaas zijn!

 

Natuurlijk is een 1000m3 afzuiger beter,stiller en gaat langer mee omdat je dr op halfe kracht kan laten draaien.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

al zijn er ook voorbeelden van hokken die met zelfde maat inlaat als uitlaat gewoon goed draaien :P vandaag is echt een welles nietes dag merk ik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kut!

 

hier thuis ook al.......... :)

 

Zal wel met de warmte te maken hebben dus..............zuigen :) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja zit wel wat in..maar zulke grote buisvents..vind t helemaal niks, als ze wat harder gaan draaien is t niet om aan te horen.

 

dan bouw je toch een doosje eromheen voor demping ?

 

een buis ventilator gebruik fans

maar in een softbox zit normaal een centrigufuaal? dat is de volgens mij de reden waarom deze geen druk op kan bouwen.

 

 

overigens hebben alle filters een lichter overcapaciteit.

de reden hiervan is als je een 500 kuub filter heb en je zou ook daadwerkelijk 500 kuub afzuigen

dan mag dit natuurlijk geen geur geven.

er staan meestal ook 2 waardes op de doos. mijn filter is 600 maar mag maximaal 660 hebben als ik me goed herinner

zit er standaard 10 % marge op ? vast wel iemand die dit weet hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes jongens ik ben er uit...

 

Ik ga voor de softbox afzuiger 1000m3 met een filter van 1000m3.... Afzuiger iets dimmen.... en lekker stil draaien;)

 

Dit mede met het oog op de toekomst...

Share this post


Link to post
Share on other sites
overigens hebben alle filters een lichter overcapaciteit.

de reden hiervan is als je een 500 kuub filter heb en je zou ook daadwerkelijk 500 kuub afzuigen

dan mag dit natuurlijk geen geur geven.

Kijk eens op de site van commerciele actieve kool producenten ipv hier maar wat te lopen roepen.

Bv Canfilters verkoopt setjes, 490m³ met 350 filter en 350m³ met 250 filter.

@Skunk010 het is niet zo dat het gloednieuwe filter meteen stank doorlaat, sorry, dat was weer eens wat kort door de bocht van mij.

Maar een te groot filter is niet beter dan een klein. Het is wel duurder en gaat niet langer mee. Koop een merkfilter!

Slakkenhuis kan goed zuigen en matig persen, een buisventilator net andersom.
Kun je dat onderbouwen? Volgens mij slaat het namelijk nergens op.

In mijn ervaring is een slakkenhuis in ieder geval stiller. Dat lijkt me ook logisch omdat de lucht niet zo'n gecompliceerde route moet afleggen zoals in een buisventilator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Belangrijk is je inlaat die moet 3x je diameter van de uitblaas zijn!

 

PH

 

Ik heb het bovenstaande vaker gelezen, maar als ik logisch nadenk klopt het toch niet helemaal?

 

Als je inblaas 3x je diamter van je uitblaas is dan creeer je toch geen onderdruk in je tent..? Ik zou juist zeggen je uitblaas 3x de diamter van je inlaat moet zijn..... Hierdoor is de inlaat dus kleiner dan de uitblaas. Of redeneer ik nu heel raar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DR120 (1,2 x 1,2 x 2,00) 168,00 ---> pak gewoon wat latten en gipsplaten en timmer een hokje in elkaar, even gemakkelijk want je moet de tent ook opzetten, en scheelt je wat knaken

 

Lamp Philips Master son-t pia green-power 600w 38,93 ----> zou ik ook nemen

 

Adjust-A-Wings Avenger medium inclusief fitting en super spreader medium 91,27 ---> gewoon goedkope spiegelkap voor 10 euro, kun je de volgende kweek altijd nog een betere aanschaffen

 

Pro Line 600 Watt Remote E.V.S.A. 192,45 ---> geen idee waarom je remote wil maar ik zou gewoon een lumatek dimmeble electronic ballast nemen. Kun je op extreem warme dagen of in de groei periode lekker makkelijk je temperatuur onder controle houden door tot zelfs 50% je licht te dimmen.

 

Davin schakelkast DV 12 voor 2 lampen 56,00 ---> jup, zou ik ook nemen

 

Davin fan controller DV-11 max 6 Amp 1350 Watt 62,65 ----> als stilte belangrijk voor je is op lage touren dan zou ik een variac nemen (zie wietforumshop), met een variac heb je geen temperatuur meter dus dat zul je dan handmatig bij moeten stellen. Tentje van mij staat toch in de slaapkamer en meestal laat ik em gewoon op één stand draaien.

 

Afzuiger in stalenbox 750m3 103,65 ---> ik zou voor de silentbox 1000m3 gaan, heb je wat overcapaciteit en dan blijft ook alles lekker stil. Of je timmert zo'n ding zelf inelkaar

 

Phat/ Rhino filter 800m3 diameter 160mm 83,54 ---> 1000m3 carboriginal. Het schijnt een van de beste merken te zijn en met Phat Rhino schijnen nogal wat klachten te zijn op het forum.

 

 

Ik wens je veel succes

 

 

Groeten

 

 

Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik opnieuw zou beginnen zou ik het volgende kopen:

 

1. zaden

2. voeding en zuren

3. ph meter

4. spiegelkap

5. vsa 600W

6. son-t-pia 600W

7. slakkenhuis van 500m³ (rond 60 euro), moet je wel nog zelf een box maken, maar dat is niet zo moeilijk...

8. volt regelaar van 500W (rond de 60 euro), kan je zelf kiezen hoeveel volt je doorstuurt, blijkbaar ook geen gebrom, zal mijn volgende aankoop zijn

9. koolstoffilter

10. Zelf een hok bouwen als het hok lang kan blijven staan, anders een tent...

 

Ik zou je ook aanraaden om eerst enkele ronden te draaien met kortbloeiers... omdat je dan sneller wat weed hebt en neem ook zaad die tegen een stootje kunnen...

 

Hou al de rest van je geld aan kant en beslis na 1 of 2 ronden wat je nog nodig hebt.

 

Als ik opnieuw zou beginnen zou ik ook niet van alle voedingen en middeltjes gaan kopen die beweren opbrengst verhogend te zijn... hoe meer middeltjes en verschillende voedingen je in de grond kiepert hoe moeilijker het is alles in balans te houden voor de plant...

 

Ik zou 1 basis voeding gebruiken en op het einde een pk-booster...

 

Soms is minder ook meer, deze les begint nu goed tot me door te dringen!

 

Veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb het bovenstaande vaker gelezen, maar als ik logisch nadenk klopt het toch niet helemaal?

 

Als je inblaas 3x je diamter van je uitblaas is dan creeer je toch geen onderdruk in je tent..? Ik zou juist zeggen je uitblaas 3x de diamter van je inlaat moet zijn..... Hierdoor is de inlaat dus kleiner dan de uitblaas. Of redeneer ik nu heel raar?

 

ja

 

of wilde je ook uitleg ?

 

die 3 X is overigens meer een soort indicatie je reduceer je aanvoer snelheid en voorkomt weerstand

 

 

het gaat overigens wel om de opp van de afvoer naar de afzuiger.

hoe groot die slang na de afzuiger is boeid niet zolang die maar de capaciteit van de afzuiger aankan

 

wat je uitblaast zal je ook binnen moeten krijgen. dit is gewoon inzicht.

als je een afzuiger hebt van 1000 kuub die uitblaast door een 160mm flens. zou die fatsoenlijke kunnen aanzuigen als het aanvoerende gat maar 2 cm groot is in diameter ?

 

op het volume debiet gelijk te krijgen moet in de kleine diameter de luchtsnelheid enorm versnellen.

 

hoe groter de passieve inlaat ook is des te minder de aanvoerende luchtsnelheid is.

daarom krijg je ook geen windhozen met 500 kuub afzuiger wat iemand hier ook al beweerde :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja

 

inlaat is heel wat anders dan inblaas

 

passief vs actief

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inlaat=passief

Inblaas aktief :P

 

Edit ;je was sneller lostchild.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pro Line 600 Watt Remote E.V.S.A. 192,45 ---> geen idee waarom je remote wil maar ik zou gewoon een lumatek dimmeble electronic ballast nemen. Kun je op extreem warme dagen of in de groei periode lekker makkelijk je temperatuur onder controle houden door tot zelfs 50% je licht te dimmen.

 

Phat/ Rhino filter 800m3 diameter 160mm 83,54 ---> 1000m3 carboriginal. Het schijnt een van de beste merken te zijn en met Phat Rhino schijnen nogal wat klachten te zijn op het forum.

 

Piet

 

 

Thanx Piet voor je uitgebreide reactie!!

 

Ik ben inmiddels al van die EVSA afgestapt. Ik ga voor een goedkopere, maar die Lumatek is overigens rond dezelfde prijs als de Gavita....

 

Ik dacht dat die phat Rhino idd een van de beste merken was. Hierdoor had ik er ook voor gekozen, maar ik denk nu toch meer aan Can 375bft 1000m3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga nou maar voor een presh..

Dit is echt de mooiste,fijnste filter die ik in me handen heb gehad.

En die ik nu ook met plezier gebruik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

LoL deze jongen raakt straks helemaal de weg kwijt of is al de weg kwijt.

teveel hulp :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
LoL deze jongen raakt straks helemaal de weg kwijt of is al de weg kwijt.

teveel hulp :P

 

 

 

LOL het begint aardig te duizelen :) hahahahahahahaha Ik dacht dat ik het allemaal had.....

 

Ga nou maar voor een presh..

Dit is echt de mooiste,fijnste filter die ik in me handen heb gehad.

En die ik nu ook met plezier gebruik...

 

 

Op aanraden van Amnees denk ik eerder aan een Can.... Die is ook iets goedkoper....

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe groot die slang na de afzuiger is boeid niet zolang die maar de capaciteit van de afzuiger aankan

Slechte tip. De vraag is niet of de slang de capaciteit van de afzuiger aan kan maar of de afzuiger de weerstand van de slang aan kan. Dunne slang betekent veel weerstand, snelle lucht en meer herrie.

Dikke slang geeft weinig weerstand, langzame lucht en weinig herrie.

Ik heb zelf 60 cm slang van 250mm voor de uitlaat. Dat is 491 cm².

Passieve inlaat (gat in de deur) is 330cm².

4 x 600W met een 475m³ afzuiger (Torin DDN524-800)

No problem (nooit in zomer gekweekt)

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is helemaal geen slechte tip

jouw interpretatie is gewoon verkeerd. het gene wat jij schrijf is wat ik bedoel met de capaciteit

hij moet een volume debiet afvoeren en hiervoor moet de slang groot genoeg zijn

 

misschien wat capaciteit een verkeerd woord omdat het letterlijk inderdaad niet klopt

 

heel simpel gezegd : als de oppervlakte toch al groot genoeg is dan zal dit nog verder vergroten geen effect hebben

daarentegen je inlaat vergroten zal de inlaat snelheid nog verder verlagen

als er geen volume debiet belemmering is dan maakt de uitstroom snelheid niet meer uit

 

zo nu wel duidelijk ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bedoelt dat zowel de inlaat als de uitlaat juist gedimensioneerd moeten worden?

Zoals gezegd mijn inlaat is maar 2/3 van de uitlaat en dat werkt in ieder geval prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou beste mensen ik ben er zo goed als uit... Dit is mijn nieuwe lijst geworden (ff buiten de details als voeding, meters, slangen en de dames zelf)....

 

 

DR120 (1,2 x 1,2 x 2,00) 168,00

Lamp Philips Master son-t pia green-power 600w 38,93

Adjust-A-Wings Avenger medium inclusief fitting en super spreader medium 91,27 Spiegelkap 11,22

Pro Line 600 Watt Remote E.V.S.A. 192,45 Philips I.T.S. 600w 53,49

Davin schakelkast DV 12 voor 2 lampen 56,00

Davin fan controller DV-11 max 6 Amp 1350 Watt 62,65 SMSCOM fancontrol+ thermostaat (max1000w) 74,17

Afzuiger in stalenbox 750m3 103,65 Softbox 1000m3 222,00

Phat/ Rhino filter 800m3 diameter 160mm 83,54 Canfilter 1000m3 128,50

 

Totaal: 752,31

 

Ik heb dan nog een kleine 250 euro voor de overige zaken.... Is het wat?

 

Ik maak me alleen nog een beetje zorgen over de fancontroller. Ik wil namelijk niet de wel bekende brom.... :) Nu heb ik al een beetje gezocht hier op het forum, maar de één geeft aan dat de SMSCOM wel een brom veroorzaakt en de ander weer niet :P Wat is jullie advies hierover?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het wat ?

 

vraag je alweer advies ?

je bent vast een beste jongen maar je moet toch echt zelf beslissen wat je wil. Anders blijf je op deze manier aan de gang.

 

ga gewoon naar wietforum shop met alle sticky's en de zoekfunctie van dit forum en dan kom je er vast zelf wel uit, anders blijf je vragen. Ja het is inderdaad wat denk werk en lees werk maar het eindresultaat zal een goede beloning voor jezelf zijn want dan heb je het helemaal zelf gedaan met een hoop extra kennis

Als je na het gekraak van je hersenen nog steeds een vraag hebt dan zijn wij er nog om je vraag te beantwoorden.

 

Veel lezen, zo is hoe ik het heb gedaan, daarna heb je zelf nog de luxe om een ander te helpen omdat je al die extra kennis voor jezelf hebt opgedaan.

 

Groeten

 

 

Pieter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop je softbox en fancontroler bij growshop in je buurt.

en laat hem daar ff testen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...