Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Skunk010

De juiste setup

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Na lang en veel lezen op het forum, wil ik zelf eens een poging gaan wagen om een paar dames te laten groeien in een tent. Ik twijffelde enorm tussen de volgende 2 tenten:

 

- DR 120 met 1x 600 Watt

- DR 150 met 2x 600 Watt

 

Uiteindelijk wil ik toch voor de DR 120 gaan. Ik heb hiervoor gekozen, omdat ik nog niet heel veel ervaring heb en eerst klein wil beginnen. Voor de DR 150 heb je toch gelijk 2 lampen, 2 reflectoren, 2 vsa's etc nodig. Dit loopt toch wel in de papieren:( en mijn budget is 1000,00.

 

Nu heb ik zelf een en ander samengesteld. Kunnen jullie eens kijken naar mijn setup en commentaar geven? Het gaat hierbij met name of alles goed op elkaar is afgestemd en of ik nog wat kan verbeteren of ben vergeten (met uitzondering van de voeding en de dames;)). Ik twijfel met name over de filter en afzuiger.........:S De prijzen komen overigens van de EUGrowshop.

 

DR120 (1,2 x 1,2 x 2,00) 168,00

Lamp Philips Master son-t pia green-power 600w 38,93

Adjust-A-Wings Avenger medium inclusief fitting en super spreader medium 91,27

Pro Line 600 Watt Remote E.V.S.A. 192,45

Davin schakelkast DV 12 voor 2 lampen 56,00

Davin fan controller DV-11 max 6 Amp 1350 Watt 62,65

Afzuiger in stalenbox 750m3 103,65

Phat/ Rhino filter 800m3 diameter 160mm 83,54

 

Totaal: 796,49

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

tent ok

lamp ok

afzuiger en filter ok

fancontroller zal wel goed zitten (ken ze niet maar je hebt een softbox dus..)

 

evsa lumatek (dimmable of een bal), scheelt je al gauw € 30

andere kap dan adjust, extra geld niet waard meer,vroeger wel (lumatek kap, topshield kap zoveel keuze)

 

wel ff uitkijken met de 750m3, ik heb een torin fan 750m3 en die bromt op zowat alles, veel meer mensen hebben dat met een 750m3 uitveoring, misschien beter een 1000m en die dimmen (lekker stil en qua afmeting geen verschil, prijs €15 meer?)

zelf zou ik (je had al eerder plan en gaat het alsnog wel doen dan denk ik) meteen alles voor 2 lampen setup aanschaffen en een keer met 1 lamp id dr150 draaien om "te wennen" en daarna te knallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schrap die evsa en haal een simpel setje. vsa, philips son-t + en spiegelkap heb je voor 100 euro. houd je geld over voor een fatsoenlijke filter/afzuiger. waarom korten op die evsa en dure kap? omdat je als beginner (en gevorderde) toch amper verschil ziet in opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat overigens ook te denken aan een iets grotere afzuiger en filter en dan niet op volle toeren te laten afzuigen. Ik vind het namelijk ook wel belangrijk om alles wat stiller te laten draaien. Ik dacht dan met name aan het volgende:

 

- Afzuiger in stalenbox 1200m3 125,31

- Phat/ Rhino filter 1350m3 108,29

 

Bedankt voor jullie snelle reacties!

 

@Amnees: Aan welke EVSA denk jij dan? Wat is je advies?

 

@Lostchild: Bedankt voor je tip!!!!

Edited by Skunk010

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze gebruik ik het liefst. fijne aansluitingen, en het doet wat het moet doen... voor 65 euro. kapje kost 12 euro, lampje 30 ofzo?

 

can koolfiter 700 m3 kost 125 euro

houten box afzuiger 500 m3 kost 145 euro

 

dan heb je goed spul, als het kweken daarmee niet lukt dan lukt dat met een dure evsa en dure spiegelkap net zo goed niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf ben niet zown fan van de fan controler, omdat deze in zijn geheel de tant geplaatst moet worden,

khou het liefst alles wat met stroom te maken heeft buiten de tent voor zo ver dat mogeljk is,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Amnees: Ok en wat raad je dan ook qua afzuiger? Ik wil namelijk zo min mogelijk geluid.

 

@ Vrouw van Blower: Ik wil alles ook graag ook de tent houden, maar ik wil mijn afzuiger niet op volle toeren laten draaien. Dan moet je toch wel een fancontroller hebben of heb je een andere oplossing?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel hoogte heb je overigens in totaal? van vloer naar plafond?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoeveel hoogte heb je overigens in totaal? van vloer naar plafond?

 

 

2,50 m en de tent is 2,00 m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als beginner zijn een tensiometer en pHmeter (met vloeistoffen) interessanter als een dure reflector.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is iedereen ineens negatief over de Adjust-a-wing :P Ik heb alleen maar lovende en goeie dingen gelezen op dit forum over de Adjust-a-wing. Mede hierdoor en het oog op de toekomst wilde ik deze kap graag hebben.... Het past ook nog in mijn budget.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah wel een fan controler, maar wel 1tje die je buiten je tent kan houden, en die met alleen een sensor binnen hangt,

 

 

 

ik ben trouwens wel posetief over de wings

Share this post


Link to post
Share on other sites
deze gebruik ik het liefst. fijne aansluitingen, en het doet wat het moet doen... voor 65 euro. kapje kost 12 euro, lampje 30 ofzo?

 

can koolfiter 700 m3 kost 125 euro

houten box afzuiger 500 m3 kost 145 euro

 

dan heb je goed spul, als het kweken daarmee niet lukt dan lukt dat met een dure evsa en dure spiegelkap net zo goed niet

 

Ok, maar raad je geen grotere filter en afzuiger aan...? Ik wil namelijk zo stil mogelijk draaien. Als ik een wat grotere neem en hem dan iets dim?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jah wel een fan controler, maar wel 1tje die je buiten je tent kan houden, en die met alleen een sensor binnen hangt,

 

 

 

ik ben trouwens wel posetief over de wings

 

Wat is jouw advies voor de fancontroller? Ik wil het liefst ook zoveel mogelijk buiten mijn tent houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

negatief ver de wing?

 

inmiddels ingehaald door de tijd eerder en die superspreader van ze kost je echt grammen.

 

ik had die kappen zelf ook altijd maar nu zijn ze tov andere kappen de investering echt niet meer waard :P

 

 

 

je fancontroller vraag vindt je beantwoordt in de elektro hoek (DCS/ELF/Torin) en nu zeg ik niks meer, ga 1st maar eens flink lezen

Share this post


Link to post
Share on other sites
negatief ver de wing?

 

inmiddels ingehaald door de tijd eerder en die superspreader van ze kost je echt grammen.

 

ik had die kappen zelf ook altijd maar nu zijn ze tov andere kappen de investering echt niet meer waard :P

 

 

 

je fancontroller vraag vindt je beantwoordt in de elektro hoek (DCS/ELF/Torin) en nu zeg ik niks meer, ga 1st maar eens flink lezen

 

Ik heb al enorm veel gelezen, maar iedereen is over het algemeen toch positief over de adjust a wing. Waarom zou die superspreader grammen gaan kosten???? En de adjust a wing is nu ook niet heel veel duurder dan bijvoorbeeld de lumatek kap. De topshield daarentegen is weer veel duurder.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

een volledig setje bal kost 140

 

evsa + reflector + lamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk doe ik waar ik een goed gevoel over heb, maar wil graag advies van jullie.... en ik ben benieuwd waar lostchild zijn mening op baseert. Waarom zou mij dat grammen schelen? En met welke kap zou ik die grammen niet verliezen? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat die bedoeld dat de wings verouderd zijn en dat die andere kappen meer opbrengst zullen geven.

 

mits je weet waar je mee bezig bent,

er is natuurlijk meer nodig voor een goede kweek,

maar dat leek me logisch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dat kan ik begrijpen... Ik wil graag een goede kap (op het overige kan ik wel iets bezuinigen en snap ik jullie commentaar).

 

Wat is (behalve de topshield) een betere en nieuwere kap dan de adjust-a-wing? Dat heb ik namelijk nog nergens gevonden/gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor hoge ruimtes werk (te) ikzelf met de bal 600 `diepstraler`

 

maarja als ik zou kiezen dan toch maaruh die Topshield, maar ik mag deze naam niet te vaak meer noemen,

want ze denken dat ik voor topshield werk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Afzuiger in stalenbox 1200m3 125,31

- Phat/ Rhino filter 1350m3 108,29

Als je een 1350m³ afzuiger hebt die maar voor 600m³ zuigt moet je ook een 600m³ filter hebben.

Een te groot filter zal de stank juist doorlaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
voor hoge ruimtes werk (te) ikzelf met de bal 600 `diepstraler`

 

maarja als ik zou kiezen dan toch maaruh die Topshield, maar ik mag deze naam niet te vaak meer noemen,

want ze denken dat ik voor topshield werk :P

 

 

het tentje is 2m hoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...