Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stonedt

kweken op een wildwaterbaan

Recommended Posts

Intressant topic dit! Ik ben erg benieuwd naar hoe de plantjes het in jouw hok gaan vinden!

Het is in iedergeval een mooie leuke uitdaging!

 

En ik las ergens 2 gr de watt ? De helft is idd al genoeg! Maar als je zulke cijfers uit zo'n kweek kan halen is er weer wat nieuw bewijs.

 

Veel succes gewenst!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk projectje ;)

 

Maar toch kom ik terug op je lamp, is niet echt safe zo en het lijkt me toch beter dat het hangt, ook ivm lichtverspreiding.

Succes met knutselen, ben benieuwd naar je eerste draai. :D

 

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk ook gezellig mee

Succes stonedt ;)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk idee!

Ik heb net even de linkjes aan het begin van het topic bekeken, en ik ben erg benieuwd naar je project :D

 

Maar wat whazzup al zei... zou je toch niet proberen je lamp op te hangen?? Beter voor je licht en geeft heel veel minder problemen als er water uit de buizen zou lopen door bv een verstopping...

 

In ieder geval veel suuces!

 

;)

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geniaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup,zo heb ik het nog nooit gezien.

 

Ik ben benieuwd en ga het topic volgen.

 

Succes!

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben wel benieuwd of de eerste planten geen last van overvoeding krijgen en de laatste last van ondervoeding ??!

 

Ziet er in iedergaval grappig uit

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die voedings afgifte zit met zo`n systeem wel goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel mooi, die foto's geven vast veel inspiratie voor velen hier hoe het klein, maar ook groot kan, heel slim gedaan, chapaeu!

 

ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!

 

Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben wel benieuwd of de eerste planten geen last van overvoeding krijgen en de laatste last van ondervoeding ??!

 

Ziet er in iedergaval grappig uit

 

 

Buble

 

Lijkt me dat daar te veel water voor door de buizen heen loopt..

 

Ook de snelheid is niet gering

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buble, normaalgesproken mogen NFT kanalen ongeveer 30 meter lang zijn voor er een EC verschil van ±5% is.

 

Dus komt wel goed, ik maak me meer zorgen om de buffercapaciteit van het vat aangezien stromend water de pH verneukt.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor reacties ,

 

Ik kan de eerste en de laatste buis alleen loshalen dus zal de wortels er via die kanten uit moeten te weten krijgen.

 

wat betreft die lamp zat ik nog wat te puzzelen , maar misschien maak ik een denkfout.

lamp staat op een ophoging van 6,5 cm de inhoud waterbak is maximaal liter of 12,5 dus stel al het water loopt uit de bak dan moet er een oppervlak van 80x80 cm volstromen met een hoogte van minimaal 6,5 cm om de stroompunten van de lamp raken ervanuitgaande dat snoer waterdicht is. Dit zou niet moeten kunnen met 12,5 liter. Of de lamp nu hangt of staat spetters op de lamp zullen een probleem blijven maar ik hoop omdat de stekpluggen net iets groter als de gaten zijn dit helemaal af zou moeten sluiten. Heb de afstand nog even nagemeten en er afstanden gaten tov van lamp zijn redelijk gelijk.(max 10 cm verschil)

 

Verder is dit voor mij ook allemaal proberen en kan alleen laten laten zien wat er gebeurd hopelijk kan ik dan voor volgende keren na aanpasssingen dit tot een mooi einde brengen ooit. De stekjes laten bij sommige al wat witte sprietjes zien maar denk dat ik redelijke bossen moet hebben wil t uberhaupt enige kans van slagen hebben.Dus ga ze er echt pas inzetten als ik zeker weet dat de wortels het water onderin de buis raken, zit zelfs te denken om voor de zekerheid alvast paar nieuwe te snijden mochten de wortels gewoon uitdrogen in de buis, in dat geval zal ik daarna proberen om onderaan de plugjes soort netjes met hydrokorrels aan de plugjes te binden.

 

Wat betreft het te steil aflopen ja mocht de pomp er mee ophouden dan zullen mijn dammetjes dus niet werken en als ik niet snel aktie zal ondernemen zal alles stukgaan.

Nou ik kijk de wortels zowat uit me pluggen maar zal toch nog ff moeten wachten,tot die tijd kan ik verder weinig laten zien.

 

Die ph schommelingen tsja daar heb ik ook te laat over nagedacht maar ga het gewoon proberen en vanuit daar stapje voor stapje dingen aanpassen.

 

Groeten, Stonedt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je knipt wat smartpots kapot (doorwortelbaar doek) en vult die netpotjes met zilverzand, dan heb je meer wortelruimte binnen je potje als met kleikorrels.

 

Just my 2 cents.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of wat KTM zegt, maar dan met wasemkapfilter (je weet wel, voor in de afzuigkap). Mijn semi-hydro heeft bewezen dat ze daar prima door wortelen.

 

Is stukkie goedkoper

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er echt zeer interessant uit, wel ingewikkeld maar als je er zo'n goede opbrengsten mee kan halen lijkt het me zeker waard het te proberen ! Super!

Ik zou echt wel voor een CoolTube gaan moest ik jouw zijn, om gewoon geen problemen te krijgen met het water... Een hangende lamp met cooltube, dan heb je enkel een slang onderaan en geen elektriciteit hé daar beneden...

Ik ga dit zeker volgen!! Veel succes!

Jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo heb de stekjes erin gestopt , weet nu al dat er een paar zijn die 't waarschijnlijk niet zullen halen omdat de wortels het water nog niet raken, maar er zitten er ook een paar bij met een flinke bos. Heb ze een flinke scheut wortelstimulator meegegeven en een beetje vermaplex :spliff: geen idee of t helpt maar kan zeker geen kwaad volgens mij. Ph heb ik nog even niet naar gekeken omdat de stekken op gewoon kraanwater gestaan hebben. Ph wil ik wel langzaam naar de 5.9 proberen te krijgen.

gallery_15281_4578_786085.jpg

Tijdklok heb ik gelijk maar op 12 uur gezet want ze zullen het hopelijk nog krap genoeg krijgen.

 

Groeten , Stonedt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaaf man.. ben erg benieuwd hoe dat er over 8 weken uitziet

 

 

succes ;)

 

 

:spliff:

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar gaan we ff voor zitten. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ouwe knutsellaar,

 

Gaaf man, hoop voor je dat het een beetje lukt. Ga je de aankomende weken in de gaten houden. Trouwens, heb je je buitenplant al eens om gehaald? ;) en was dat lekker ruikende spulletje ook nog een beetje de pruimen? Zag er wel dik uit afgelopen najaar. :D Casey binnen zag er ook erg mooi uit. :spliff:

 

Kijk maar goed uit dat het niet allemaal naar beneden krult. Ben benieuwd, net als vele met mij denk ik. Good Luck! :D

 

Cerio Leo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeahh altijd leuk om te volgen wat een mooi projectje zeg gaat ik zeker volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...