Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stonedt

kweken op een wildwaterbaan

Recommended Posts

ben er wat laat bij maar dit lijkt me echt cool

en zo te zien (als je volgende keer iets minder plantjes neemt) werkt dit systeem vrij goed

ik zal het vast nooit doen met water alleen maar vin het wel cool om te volgen <_<

 

grtz jantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee, gebruikte Heath geen buizen met zo'n rubberen machette?

Die blijven uitneembaar en je kunt de afzonderlijke stukken draaien en daarmee je waterschotje wat verstellen.

En wat doet PVC-lijm met onze plantjes?

 

Trouwens, heb je alles op afwateren staan?

In Heaths opzetje had hij alles vlak, met een waterval op 1 stuk om een etage lager te gaan. Als de pomp uitviel, bleef er water per nivo staan door de schotjes per nivo, aan het einde.

 

Ik vind je lamp veel te laag zitten. Je plantjes groeien niet schuin naar boven, maar willen naar het licht, dus naar beneden.

Daardoor krijg je volgens mij ook die twist in sommige bladeren.

 

misschien heb ik het gemist, maar wat is je vermogen van je lamp?

En wat is de diameter van je systeem? Maw, hoever staan je stekken van je lamp af?

 

Uit mijn DWC ervaring weet ik dat je snel aan Calcium tekorten zit wanneer je worteltjes teveel in het water staan.

Je zou je pomp misschien met intervallen kunnen laten werken. Met een klein gaatje in de schotjes, onderin, kan het water in rust langzaam weglopen. Heb je toch weer wat een eb en vloed systeem.

 

Oja, je moet even wat van dat folie over je buizen en over je stekkenblokken leggen!

Nu heb je idioot veel algvorming op je steenwol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tx voor reacties,

@ Holy Buddy

lamp is 250w

lamp zat in midden iets van 37cm tot aan buis

 

zo maar weer wat foto's,

vraag me beetje af of ik straks gewoon alleen afgezuurd water erin moet doen laatste 2 weken

gallery_15281_4578_610141.jpg

gallery_15281_4578_3096.jpg

gallery_15281_4578_124888.jpg

gallery_15281_4578_265157.jpg

vreemde eend in de bijt , die wel lekker dik is moeilijk op foto te krijgen maar als t klaar is zal ik dr goed op de foto zetten

gallery_15281_4578_562762.jpg

gallery_15281_4578_209354.jpg

gallery_15281_4578_574387.jpg

 

Groeten, Stonedt

Share this post


Link to post
Share on other sites

de Laatste week zou ik zeker alleen water geven.. :) of je dat afzuurt moet je zelf weten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor wat foto's, heb kleine verandering gedaan en heb de stekker van de pc fans eruitgetrokken de inlaten zijn vanaf nu dus passief (scheelt me hoop herrie en merk niks in temp :D )

gallery_15281_4578_511460.jpg

gallery_15281_4578_149587.jpg

gallery_15281_4578_168385.jpg

gallery_15281_4578_583350.jpg

gallery_15281_4578_333840.jpg

gallery_15281_4578_246130.jpg

gallery_15281_4578_608241.jpg

 

zo dat waren ze weer heb besloten gewoon tot t einde door te voeden alleen wel steeds stapje lager te gaan met ec

 

Groeten, Stonedt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het tot nu toe best een geslaagd experiment.

 

Stoer dat je gewoon hebt doorgezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke alles nouja alles :P

Het beetje wiet wat eruit kwam is iig droog en smaakt heerlijk.

150 gram is eruitgekomen, is niet geweldig maar voor een eerste test mag ik er best blij mee zijn.

Wel heb ik er veel van geleerd en daar kunnen we weer verder mee stoeien.

Paar dingen die opvielen, bladeren werden paars op t laatst , weet nie of dat door hoge ec kwam ?

Wortels waren een stuk beter ontwikkeld op de minder schuine stukken , vlakbij de dammetjes daartegen was het duidelijk meer.

gallery_15281_4578_570305.jpg

gallery_15281_4578_428405.jpg

gallery_15281_4578_754262.jpg

gallery_15281_4578_204651.jpg

 

Wat moet er veranderen voor volgende ronde ....

nouja zoals vele al aangaven gaat lamp naar boven ,en moet ik me filter veranderen ,slang loopt nu in een 90 graden bocht en snachts gewoon irritant geluid.

Verder zal er een nieuw buizensysteem in gaan komen wat dus minder afloopt en meer dammetjs zal krijgen.

Ook zal ik nog kijken of ik de inlaten nog kan veranderen op 1 of andere manier want de pc fans bleken dus overbodig.

In principe moet ik een kweek redden met 3 keer totaal het water verversen( nu 2 gedaan maar paarse blad ? , schoon water had dat misschien voorkomen?)

En moet natuurlijk het begin met de plugjes nog ff veranderen maar heb genoeg opties gezien in jullie reacties.

Bedankt voor het volgen / meedenken en misschien tot een volgend topic vd wwbaan over een tijd :nerd .

Groeten, Stonedt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup!

Kan je geen van die soepele buizen gebruiken? In 1 stuk?

Of is dit niet te doen voor de verwijdering van de wortels achteraf?

Daar heb je maten in tot 20cm dik denk ik. en dan ga je ook dat probleem niet hebben om ze allemaal op elkaar aan te sluiten.

 

Veel succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paars blad heb ik tot nu toe altijd gehad met buitenplanten die te lang moesten staan: veel te koude temperatuur dus.

Volgensmij krijg je bij overvoeding e.d. juist vergelende bladeren bovenin je toppen, geen paarse.

 

En ach, voor een testronde valt 150 gram nog mee, nu heb je meer inzicht en kan je alles perfectioneren :nerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de reacties

Kan je geen van die soepele buizen gebruiken? In 1 stuk?

- ken die buizen niet ? maar misschien een idee

 

Heb je dan geen problemen gekregen met verstrike wortels?

-kwestie van alles stuktrekken en dan door de gaten heenhalen, ze zaten wel in elkaar maar vond de wortelontwikkeling vooral op de schuine stukken best tegenvallen dus daarom was t er denk ik redelijk snel uit.

 

Groeten, Stonedt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respect voor dit experiment hoor :P zelf zou ik hieraan nooit beginnen.Petje af voor jouw stonedt :o

Greetzzz,M :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je vaker water moet verversen. De planten nemen bepaalde zouten op, en andere niet. Er verdampt veel water waardoor de ballastzouten in je oplossing toenemen.

 

Wel super dat je hebt doorgezet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...