Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stonedt

kweken op een wildwaterbaan

Recommended Posts

Oke , hier ga ik proberen een verslagje bij te houden van mn mini kastje , 250 watt verticaal dus hoop dat ik hier goed zit.

 

Het begon lang geleden na t lezen van verslagen van Heath Robinson op een ander forum,

http://www.rollitup.org/hydroponics-aeropo...e-vertical.html

of nog een kleinere http://www.rollitup.org/grow-journals/1333...i-vertical.html

Aangezien ik niet zo snel ben hehehe heb ik rustig de tijd genomen om het kastje in elkaar te zetten(dankzij hulp van goede vrienden anders was die nog niet af), nu achteraf ben ik erachter gekomen dat ik beter gelijk het verslag had kunnen maken tijdens t bouwen, maarja :lol:

Het zal iig weer een verslag worden vol dingen die foutgaan en mislukken maar ach ik ben van de straat zullen we maar zeggen.

Eerst maar wat foto's van de bouw

gallery_15281_4578_495119.jpg

gallery_15281_4578_260864.jpg

gallery_15281_4578_540836.jpg

gallery_15281_4578_547896.jpg

gallery_15281_4578_65484.jpg

gallery_15281_4578_388069.jpg

gallery_15281_4578_369231.jpg

gallery_15281_4578_573805.jpg

gallery_15281_4578_529974.jpg

gallery_15281_4578_36337.jpg

 

 

Nou de eerste dingen waar ik achter kwam is dat het waarschijnlijk te snel afloopt , lijkt wel een wildwaterbaan, ik hoorde dat m'n waterbak te klein was dus ik het lastig ga krijgen met ph schommelingen. Verder had ik er 4 dammetjes ingelijmd zodat er wat water zou blijven staan mocht de pomp uitvallen

gallery_15281_4578_510044.jpg

maarja hehehe iets te steil naar beneden gegaan. Dus de eerste gebreken komen al aan t licht , ik ben druk bezig met stekken groeien en de laatste kiertjes dichtkitten, maar hoop eind van de maand te kunnen beginnen met dit kastje en ben heel erg benieuwd wat eruit gaat komen en dan nog t liefst iets waar ik van kan roken.

 

Groeten, Stonedt

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is een super setup...!! (niet makkelijk)

een maatje van me had na genoeg het zelfde formaat kastje als jou gemaakt en heeft er nooit mee onder de 2 gram de watt in gedraaid....

dus zal wel een hoop stof doen opwaaien bij mensen die dit nog niet kende hier op het WF.....

 

Ik blijf je iedergeval volgen..!!

mvg stikkie

 

Ps: ik zou dit wel eens op een paar vierkante meter willen zien draaien met een 1000 watt gavita en toe gevoegde co2..

Share this post


Link to post
Share on other sites

vet kasje man

ik heb dit ook vaak opgezocht op internet :lol:

ben benieuwd

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

super tof maar hoe hard stroomt het? (krijg je wel veel spetters in je pijp en das niet slecht toch?)

 

Groeten Pierre

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: Dat vind ik wel gaaf,....

Erg benieuwd wat dit gaat worden,. heb het orgineel ook gezien op youtube en op andere forums..

Best wel gaaf.....

 

Groetjes Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de reacties

 

super tof maar hoe hard stroomt het? (krijg je wel veel spetters in je pijp en das niet slecht toch?)

 

Groeten Pierre

Nou het stroomt best wel hard en weet niet hoe dat gaat werken als er veel wortels inliggen ,maar als het goed is(of niet) ga ik dat vanzelf merken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker vet, hopen dat de boel niet verstopt raakt. Veel succes!

 

-ps- is het drain to waste of recirculerend?

Share this post


Link to post
Share on other sites

MOOI deze ga ik volgen..

 

succes iig

 

:lol:

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

-ps- is het drain to waste of recirculerend?

 

recirculerend is de bedoeling maar zal ook nog wel de nodige problemen gaan geven, maar ook daar gaan we achter komen hopelijk.

Kijken genoeg mensen mee geloof ik dus hoop dat sommige goede tips hebben :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vindt het wel een hele gevaarlijke situatie !!!

zodra je een verkeerde airflow krijgt , kan het water zo eruit wervelen.. OP JE LAMP ;)

 

maar ach ik heb er geen last van :lol:

 

 

succes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een familielid van me had ook ziets vroeger. Maar dan een 6 kantig hok van 2 meter hoog, en dan met verschillende etages steenwol.

Dit scheen ook heel goed te werken, zo goed zelfs dat ze overwogen om het op de markt te brengen.

De details weet ik niet meer, dat zou ik eens na moeten vragen.

Succes iig met deze setup, ik hou een oogje op dit topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu je het hebt laten zien moet je het wel afmaken. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyyy das mooi man!!

 

Welke voeding ga je gebruiken ?

 

Ik zit vooraan!!

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor de reacties weer

 

@ doc ja twijfelde nog ff maar ben er toch al aan begonnen dus kan nie meer terug :lol:

@ph ga denk ik met A.N. aan de slag twijfel nog ff over serie precies zal de sensi of de connaisseur worden maar hangt ff van de rekeningen af welke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt hoop dat ik beetje lange wortels uit me plugjes krijg en die steek ik in die ronde gaatjes, dus wortels in de buis, plug sluit t af , plantjes eruit.

 

Groeten, Stonedt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moooi idee heb de topics door gelezen en had dit nog nooit eerder gezien dus ik ben zeer benieuwt hoe het je gaat verlopen veel succes!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Stonedt,

leuk dat je met deze ronde eindelijk aan de slag gaat. :lol:

Heel veel succes met deze ronde, ik ben benieuwd, of je de resultaten van Heath Robinson

kan evenaren.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je niet liever je lamp ophangen trouwens? eventueel in een tube?

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor reacties

 

@ torsti

haha nou al zou ik maar de helft van Heath halen zou ik al een dansje doen , wat zeg ik als ze t overleven ben ik in begin al blij.

 

@wazzup

ik wilde die lamp eerst ophangen maar door mijn geweldige pas en meetwerk kwam ik paar cm te kort(bovenste lat weggehaald) en ik haal de bovenklep er steeds af om erbij te kunnen , dus was nu redelijk onhandig om 'm toch bovenin te maken

 

Groeten Stonedt

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je de wildwaterbaan ook demonteren? voor als bijv je wortels 3 meter lang worden en het er niet uit kan trekken?

 

groeten Pierre000

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo zie je maar weer eens dat je ook alles in het klein kunt bouwen.

 

Ben erg benieuwd naar de kweek. Mijn gevoel zegt dat de steilte geen probleem gaat vormen.

 

Suuk7!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nog eens wat anders dan een pot met aarde ;)

 

Veel succes met deze kweek, ben erg benieuwd.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...