Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokeyB

2x Amnesia in scrog onder 250w hps

Recommended Posts

lekkere opbrengst, en indd is het verschil best groot B)

dus gok dat je wel tevreden bent geweest deze ronde :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ojee,nu komt er weer een filmpje met Big Mike,20% more ......................... :wacko:

Persoonlijk vindt ik de grondmix(combi wel erg zwaar,Special mix(zit minerale voeding in),Jongkind pre-mix(ook weer mineraal),buffertabs,en wat nog meer ;) ,en dan de voeding nog.

 

Humboldt adviseert een rijke grond,met bv wormenmest,batguano,vismix,zeewier,etc met matige voeding eens per week,met de voeding/stimulatoren zorg je i.c.m. de schimmels en bacterien dat de voedingsstoffen van bv de batguano sneller vrijkomen.

 

Kort gezegd vraag ik me af of de combi van toevoegingen die jij gebruikt hebt wel ideaal is met Humboldt,het is zoeken naar de juiste weg B)

En rook en geniet van je mooie toppen,ben benieuwd of er smaakverschil is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemorgen allemaal,

Ben er weer.... Smokey heeft weer heerlijk geslapen op de Amnesia :)

 

@Torsten: thanks man, 't is inderdaad een best groot verschil....

Maar denk dat het wel aan meerdere factoren ligt waaronder het licht.... Vorige ronde had ik het ook dat de rechterplant meer heeft opgeleverd alleen heb toen de planten niet apart gewogen.

Als je nagaat dat 80% van de bulb boven de rechterplant zit en boven de linkerplant bijna alleen maar een reflectorkap, zal dat zekers wel schelen in gewicht.... Maar ruim 30gr? ;)

 

@Canna: Smokey is zekers tevreden B)

 

@Art: Jij ook bedankt man :wacko:

Misschien is het ook wel wijs de volgende keer lightmix of custommix te gebruiken, maar 't is zekers zoeken met die toevoegingen van hoeveel er eigelijkin moet.....

Heb toen met Doc overlegd van hoeveel ik van alles erin zou doen, een kopje van dit en een lepeltje van dat... 't is echt even zoeken icm vallen en opstaan ;)

 

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch een nette opbrengst, wel grappig het best wel grote verschil tussen de Advanced en Humboldt plant. Maar zoals je zegt denk ik ook dat het toch te maken heeft met de verdeling van het licht.

 

Smokese!

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Donnie thanks voor je reactie :wacko:

Daarom wil ik eigelijk het nog eens overdoen wanneer ik m'n nieuwe kastje klaar heb...

Ben blij dat ik die Gavtita 250 ir mag testen, die zal ik dan ook precies in het midden ophangen zodat de linker en rechterplant(en) gelijk belicht worden.

Denk zowiezo dat de Advanced plant meer zal opleveren, maar je das wel een beetje logisch.... Mineraal zal meestal wel meer opleveren tov organisch.

Maar goed eerst maar eens verhuizen en dan maar eens m'n nieuwe kastje in elkaar knutselen B)

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Smokey, mooi resultaat man dat is ook meer dan je zelf had verwacht! En echt een super lekker soortje, en vast nog lekkerder als je m zelf hebt gekweekt...

 

Ik merk het mijn kast ook, de kant waar de fitting zit, ontvangt minder licht dan de andere kant. Je ziet dat meteen terug in de toppen, licht is gewicht. En dan had ik nog wel mijn best gedaan de lam zelf exact in het midden te krijgen. De volgende ronde de Gavita erin en je hebt een mooi egaal veldje, ben benieuwd of de verschillen dan nog zo groot zijn. Ik denk dat het licht meer invloed heeft dan de voeding. We zitten in elk geval allemaal al klaar voor het volgende SmokeyB Bouwproject.

 

Geniet van het mooie rookwaar, en succes met de verhuizing!

 

Indicaan :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Indicaan,

Smokey is zekers tevreden ;)

Wat jezelf kweekt is altijd lekkerder, sinds ik zelf kweek ben ik er pas echt achter hoe zacht en lekker een wietje kan zijn.

Maar alles uit eigen tuin is lekkerder bv. Aardbeien, tomaatjes en boontjes.... Had aarbeien op m'n balkonnetje van de zomer maar heb ze nooit zo zoet gegeten hmmmm. :wacko:

 

Smokey heeft weer zin om te gaan knutselen op z'n nieuwe zolder B)

Ga d'r weer wat moois van maken en die Gavita gaat daar een mooi plaatsje in krijgen.

Vandaag goed bericht... Hypotheek is rond!

 

Thanks voor je reactie man, groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo smokey

 

Mag ik je bedanken voor deze mooie test.Ik ben natuurlijk super tevreden met dit resultaat.Overigens zijn het beide hele mooie eindproducten.

 

Bovendien wou ik je er nog op wijzen dat de 1 op 1 toch erg dicht in de buurt is gekomen.Iig aan de AN kant scheelt het je 17 gram.Met een beetje optimaliseren van alles moeten die er ook nog wel inzitten denk ik.

 

Succes met je volgende ronde.En als ik je ergens mee kan helpen weet je me te vinden.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net alles nog eens even door zitten bladeren aangezien ik ook een berg A.N. producten op de bestellijst heb staan.

Ben er tot nu toe zeer blij mee dat ik hiervoor heb gekozen nu ik meerdere A.N. topics heb door gelezen.

Lekkere draai en ik hoop over een aantal weken ook zulke lekkere toppen te kunnen tonen!

 

Geniet er van en succes met de verhuizing

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Twindaddy: Thanks voor je reactie :verrygood

1 op 1 is inderdaad best dichtbij, maar vanwege de ongelijke omstandigheden wil ik deze test nog eens een herkansing geven in mijn nieuwe kastje.

Ben zeker te spreken over Advanced nutriens, mooie lijn en niet te moeilijk in gebruik.

Het is wel een giga lijst het voedingsschema.... Is het belangrijk om de gehele lijn te gebruiken om zo ph stabiel te blijven of kan je een hoop dingen van het schema schrappen om er een gelijk resultaat van te kunnen maken???

Maar Smokey is er van overtuigt dat hij meer uit Humboldt kan halen en wil daardoor de test zeker eens overdoen :D

Tja..... Eigelijk is het appels met peren vergelijken natuurlijk omdat Humboldt organisch is en Advanced mineraal, maar vind het gewoon leuk om te doen B)

 

@Schitzo: Das een aardige waslijst, keek m'n ogen uit toen ik al die potjes en flesjes van Torsten kreeg :wave:

De resultaten van Advanced liegen er niet om, zie mooie resultaten voorbij komen.

Bedankt voor je reactie!

 

Fijne avond allemaal, groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi SmokeyB.,

je kan ook met een heel eenvoudig schema kweken,

kijk maar mijn eerste ronde met AN.

De ph blijft ook hier mooi stabiel.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was zeker met die ronde met de Super Shiva waarbij je de 1 op 1+ mee hebt gehaald?

Heb je daarbij hetzelfde schema gehandhaafd?

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi SmokeyB.:

Juist!

gallery_5351_9677_45410.jpg

gallery_5351_9677_90822.jpg

 

Let op, dat je nog de oude voedingslijn in handen hebt.

Bij de vernieuwde lijn zijn aanpassingen nodig.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsten,

Das helemaal een simpel schema en zeer effectief gezien die ronde van jou....

Dus 't kan nog véél simpeler :verrygood

groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg lekker hoor Smokey, 179 grammetjes van een erg fijn en lekker stoned wietje!

Dus over een maandje lekker smullen hehe...

 

Ben al benieuwd geworden naar je volgende ronde!

 

@ Torsten, dat schema.. Zit er nouw ook een Co2 schematje bij ? ( PPM ? ).

 

Binnekort ook maar is overstappen op voeding :verrygood

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey smokey!

 

Proficiat kerel! Erg mooie opbrengst, erg mooi opgekweekt, laat het je smaken :wave:

Op naar de volgende weer :lol:? Al plannen gemaakt? Ik begrijp dat je nog eens de voedingen wilt testen tov elkaar, met hetzelfde soortje of...?

 

Inderdaad een opmerkelijk verschil, ik had echt gedacht dat de opbrengst van beide planten ongeveer gelijk zou geweest zijn B)

Zijn de toppen dan minder compact van AN? Ze zagen er qua grootte vrij gelijk uit, of ben ik nu :verrygood :D

 

Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vlaanders

Als je een paar posts terugkijkt zie je dat de lichtverdeling in deze test niet gelijk was.

Dat gaat hij met een nieuwe opstelling oplossen.

Ik denk dat de grootste test hier een smaaktest wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey doc, heb ik gelezen hoor :verrygood maar toch vond ik de topjes er even groot uitzien, dan vraag ik me af of ze dan meer fluffy waren, of was het gezichtsbedrog?

 

Qua smaaktest tja... Ik ben er niet echt in thuis, maar het is toch de bedoeling dat de voeding net NIET in de wiet smaakt... Of bedoel je dan dat verschillende voedingen de wiet meer stimuleren om lekkerder te smaken of dergelijke? Snap dat niet helemaal :wave:

 

Ben het even vergeten maar ik dacht dat bij 1 van de 2 voedingslijnen voeding werd doorgegeven tot het einde die de smaak niet zou mogen veranderen, daar ben ik dan wel weer benieuwd naar, heb zelf ook zoiets staan maar durf het nog niet echt gebruiken...

 

Ben benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal thanks voor de reacties :verrygood

 

@Skafz: Ben zeker niet ontevreden, maar ben nu al aan het snoepen en de rest ligt lekker te curen.

 

@Vlaanders: thanks man :wave:

Smaken doet het zeker... Het is een heerlijk soortje die Amnesia.

De toppen zijn redelijk gelijk alhoewel de Advanced iets dikker was, maar de Advanced plant was ook groter en overlapte ook een deel over het veldje van Humboldt.

Plannen? Eerst verhuizen volgende maand, dan een nieuw kastje bouwen op zolder en daarna ga ik weer beginnen met een nieuwe test met de Gavita 250w ir en moet ik even kijken wat ik over heb van Advanced en of ik daar een rondje in een 18ltr pot kan gaan draaien...

 

@Doc: Inderdaad B)

Ook ben ik nog steeds een beetje m'n weg aan het vinden met Humboldt, hoeveel toevoegingen in de grond en de juiste hoeveelheden ervan, lightmix, custommix of specialmix , moderate schema of heavy schema... Maw zat dingen om het werken met Humboldt te optimaliseren.

En nogmaals: het is en blijft appels met peren vergelijken aangezien Humboldt organisch is en Advanced mineraal :D

En de smaak.... Allebei erg lekker en kom gauw effe bij je langs man!

 

@Vlaanders: beide voedingslijnen hebben middelen ter smaak verbetering bv. Bij Humboldt heb je Honeyes en bij Advanced carboload en budcandy (correct me of i am wrong Doc of Twinny)

 

Fijne avond allemaal!

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budcandy! dat was het, daar heb ik zo'n proefflesje van staan van 100ml!

Erg positief erover dus? Jammer dat ik het deze kweek niet meer kan gebruiken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe smaakt ze??

of wacht je echt het curen af :lol: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is al wel van gesnoept denk ik ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vlaanders: Ben er wel positief over ja, 't is zeker het proberen waard :lol:

 

@Canna: Ze smaakt fantastisch maar ik laat de rookverslagjes komen nadat alles is gecured...

 

@Elmo: yep ;)

 

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja omdat ik toevallig deze stek een beetje ken en hem zelf ook wel eens kweek, zoals je kunt zien in m'n laatste flitsverslagje is het mij gegund om hier een mooie smaaktest van te maken..

 

Het is dus vrij simpel, het is geen blinde test, 1. ik kan kijken 2. er stond op welke welke was... Dus dat gedeelte van de objectiviteit was er uit.

 

Nou ik begin met de Humboldt top...

 

De geur van deze top is erg goed, het is perfect eigenlijk, een beetje peperig, een beetje kattepis, alles wat je van de amnees kan verwachten. De smaak is heel intens en vol, je merkt ook direct dat er veel smaakstoffen in zitten, want als je ruikt aan de bud, voel je in je achterhoofd al wat gebeuren.

 

Bij het roken wordt je dan ook direct naar een andere dimensie gezogen... Daar is helemaal niets mis mee, dat is best fijn eigenlijk.... Het effect is duidelijk..... Sterk.

 

Ik geef deze amnesia een 8.5 !

 

Dan de Advanced top, deze is net zo wit, maar je ruikt al een verschil, het is meer kattepis, minder peperig, meer skunky dus t.o.v. hazig... Bij het roken vertaald dit zich ook door, de smaak is wat minder intens en het effect is meer mellow in plaats van heel 'head-high'. Deze buds hebben een iets andere doelgroep waarschijnlijk aangezien de smaak gewoon anders is, het is niet mijn piece of cake, maar desondanks niet verkeerd.

 

Ik geef deze amnesia een 7.5 !

 

Verder heb ik nog een paar topjes cheeseberry haze gekregen die mooi gecured zijn, dank daarvoor, dat is lekker om af en toe een beetje van te roken! Top.

 

Bedankt voor het mogen doen van deze rookverslagen.... Ik zou het graag langer maken maar dan leest niemand het.... :huh:

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...