Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

panjaabie

9 x PP onder de 600 watter

Recommended Posts

@ ziekzaatje, welkom :blink:

 

update dag 8 bloei

 

de bloei komt eraan, en ik kan niet wachten :excl: maar voorlopig groeien ze nog netjes en is er verder niet veel veranderd, ik geef ze wat bloeistimulator maar verder nog helemaal niks.

dusja dan blijft er weinig te melden dus tijd voor de foto's :rofl

 

shotje van bovenaf:

gallery_18036_10719_1654705.jpg

 

nog een van bovenaf:

gallery_18036_10719_1432516.jpg

 

zijaanzicht:

gallery_18036_10719_554969.jpg

 

de achterblijver:

gallery_18036_10719_1311317.jpg

 

voor wie het opgevallen is, ik heb de achterblijver flink gesnoeid :D is het een slimme actie? nee :rofl maar ik heb besloten dat ik met het achterblijvertje een "bud on a stick" wil kweken :huh: waarom? het is zo saai als alles goed gaat en dit leek me wel lachen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt vertrouwen na dag8bloei... :lol:

 

Wat zijn die stokkies dan,vocht voelers?

 

Werkt uitstekend!

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

die stokkies waren verankeringspunten voor de vislijn die ik gebruikt heb om de planten te buigen, maar ik ben te lui om ze weg te halen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een snelle melding van de stand van zaken:

 

de groei is er al redelijk uit, maar toch is het gisteren wat te warm geworden het blad dat recht onder de lamp zit begon te krullen.

ik heb een rolmaat gepakt en heb de afstand tussen de lamp en het gewas gemeten, oeps! maar 40cm, en dat voor een 600 watter :huh: lekker bezig jaabie :lol:

 

ze hebben gisteravond een half uur voor de lampen aangaan hun eerste echte voeding gehad tot nu toe.

op 10 liter water kregen ze 3ml wortelstimulator en 20ml bloeivoeding, nou staat er op het schema dat ik in week 2 ook al moet beginnen met het toevoegen van PK.

daar was ik de vorige ronde niet echt tevreden mee dus ik stel het een week of twee uit.

MAAR, zelfs na deze allereerste voedingsbeurt kwam ik na de dagelijkse controle al verbrande bladpunten tegen.

 

dus mijn probleem is nu, ik zit op het aangegeven minimum, en zelfs dat is eigenlijk al teveel, maar om nou 1x per week voeding te geven vindi k ook niet echt ene strak plan.

want de EC van je voedingswater gaat ervan schommelen, en dat is iets waar ze niet van houden.

toch krijg ik het idee dat als ik geen voeding geef het mij grammen gaat kosten.

 

dus: what to do? ik hoop dat iemand het weet :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind ze er heerlijk strak uitzien, erg mooie plant opbouw ook....!!!!!

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien nog een stapje terug en 1ml/L aanhouden? Geef je ze in elk geval iets mee. Ik wist niet dat BAC (welke organisch is) zo snel voor verbranding kon zorgen :lol:

 

Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ stikkie, danku ik doe mijn best :huh: je zou bijna denken dat ik weet wat ik aan het doen ben :lol:

 

@bazz f, ja idd misschien de dosering verlagen, even kijken of het wat scheelt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is opbouwen en afbouwen de sleutel van het groen houden, werkt tot nu toe bij mij perfect.

Ook moet volgens mij je bodemleven nog ff op gang komen zodat je een buffer hebt enz.

Dus gewoon rustig aan doen en nooit de aanbevolen dosis gebruiken :lol:

 

Nu is het wel heel vol he :huh: maar de groei is er al uit dacht je?

 

joow

Share this post


Link to post
Share on other sites

de groei is er al behoorlijk uit ja :P maar voor mijn gevoel gaat het deze ronde langzaaaam :P

en ik heb 2 open plekken :rolleyes: dat komt waarschijnlijk door het kriskras neerzetten van de stekken.

als ik tijd heb drop ik vanavond wel wat nieuwe fotos, ik ga zowiezo nu ff snel plaatjes schieten maar of het er vandaag al op komt te staan is nog maar de vraag :bier

 

ooi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je ze niet wat naar die open plekken toe buigen? D.m.v. wat draad en lood ofzo?

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bazz f, ja dat heb ik al gedaan, maar nu kan ik er nietm eer goed bij dus ik laat het maar zo, toch weer een les geleerd :P

 

update :D

 

het is alweer dag 12 bloei :rolleyes: wat vliegt de tijd toch.

 

het gaat goed met de dames, alleen ik zit een beetje te kutten met de voeding.

maarja echt een probleem is dat niet, teminste dat hoop ik dan maar.

 

vanaf nu neem ik elke update ook een extra foto van een top die we gaan volgen tijdens de bloeifase, ik ben benieuwd :bier

 

fotos

 

vooraanzicht:gallery_18036_10719_248586.jpg

 

ongeveereenbeetjeschuinbovenaanzicht :P :

gallery_18036_10719_832732.jpg

 

bovenaanzicht:gallery_18036_10719_1362103.jpg

 

de volgtop:

gallery_18036_10719_1767405.jpg

 

de achterblijver:

gallery_18036_10719_1821284.jpg

 

onder het bladerdek:

gallery_18036_10719_351838.jpg

 

nog een:

gallery_18036_10719_622739.jpg

 

dat was em weer.

 

tot ziens :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha maak nie uit joh :P

 

vandaag krijgen ze weer 10 liter water maar ik heb besloten om er toch voeding bij te gooien, al is het wel minimaal.

volgens het schema zou ik nu op 2-3ml bloeistimulator,20-30ml bloeivoeding, en 10ml pk13/14

maar dat word toch echt een stuk minder.

op 10 liter water gaat dit erin:

2-3ml bloeistimulator dat wel.

5ml bloeivoeding.

geen pk13/14.

 

PK, daar vind ik het nog te vroeg voor ( lekker slim van me, 2de ronde pas op deze voeding en nu al totaal niet letten op het voedingsschema :rolleyes: )

 

tot de volgende update :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

verdomme :P

 

ben ik net lekker bezig met aanmaken van mijn voedingswater, sta ik vrolijk te schudden met mijn voor %80 nog volle fles bloeivoeding gaat de dop eraf tijdens het schudden! :P

heel de badkamer onder! ben een half uur bezig om alles op te ruimen maar er hangt nog steeds een ontzettende pislucht.

de broek die ik aanhad kan ik ook weggooien.

 

volgende keer niet meer zo overdreven goed schudden :rolleyes:

 

ik zit trouwens wel constant te zeggen dat het B.A.C. pk 13/14 is maar het is B.A.C. pk booster ! ! !

Share this post


Link to post
Share on other sites

klote van die troep en jammer van de verspilling... wordt je toch wel weer ff bevestigd dat je alles met extra gevoel en liefde moet doen he :rolleyes: weer een puntje om op te letten :P

En een beetje extra motivatie voor beter resultaat ivm hogere kosten? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach die paar euro's boeien me niet, het is meer dat de badkamer nog steeds meurt naar een steegje in amsterdam :rolleyes:

het begint al weg te trekken, ik heb voor de zekerheid toch maar even goed de vloer geboend :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om te zien dit, zag je voorbij komen in een topic Kweekverslagen buiten. Onze planten zelfde soort lopen bijna gelijk je zit nu op dag 15 bloei en ik de 16e dag bloei sinds de verscheinselen te zien waren :P Succes en ik zou zeggen take a look :rolleyes:

 

Reinier

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze hebben net weer 5 liter water gekregen met daarin 5ml bloeivoeding en 2,5ml pk booster.

 

toen ik nog met potten werkte gaf ik altijd 10 liter water per keer, maar omdat ik de voeding wat meer wil sturen geef ik ze dus vaker water met geleidelijk oplopende hoeveelheden voeding.

dit om overvoeding tegen te gaan en toch te zorgen dat ze altijd ruim voldoende hebben :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
goed idee . . . ik kweek alleen in een aardebak beste man :P

 

:rolleyes:

 

Panjaabie ze staan er mooi en gezond bij, ik blijf je volgen.

 

Groet,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ donnie, danku, en welkom :rolleyes:

 

 

update

 

het is vandaag alweer dag 16 bloei :bier

en de bloei is goed begonnen! het gaat de goeie kant op :lol:

een paar minpuntjes dat wel, ik heb last van klauwvorming maar dat is ook te verwachten zonder circulatieventilator.

en het blad is wat lichter groen dan ik zou willen, even kijken of en hoe ik het op ga lossen.

 

fotos.

 

vooraanzicht:

gallery_18036_10719_673751.jpg

 

dichterbij:

gallery_18036_10719_1760105.jpg

 

nog een:

gallery_18036_10719_1046805.jpg

 

de volgtop:

gallery_18036_10719_842584.jpg

 

de achterblijver:

gallery_18036_10719_1355926.jpg

 

overzicht:

gallery_18036_10719_105885.jpg

 

bovenaanzicht:

gallery_18036_10719_58631.jpg

 

dat was hem weer :P

 

panjaabie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit, je zegt dat je wat licht blad maar dat valt wel mee volgens mij als ik naar de foto's kijk, eerder een overschot aan voeding dan een tekort. lekker groen blad met paarse steeltjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...