Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

panjaabie

9 x PP onder de 600 watter

Recommended Posts

Goedemiddag dames en heren.

 

jaja dames en heren ik vond he toch maar eens tijd om een kweekverslag neer te zetten.

ik zal maar eens beginnen met mijn setup, die eigenlijk erg gewoontjes is :D maarja werkt het, dan werkt het :D

 

Verlichting: 600 watt philips master son-T bulb met een mari VSA.

Afzuiging: Prima Klima 400m3 afzuigre met ingebouwde temperatuurgestuurde fancontroller.

mooi dingetje trouwens, werkt heel makkelijk maar ik vond hem toch iets teveel geluid maken dus ik heb er zelf een softbox omheen gebouwd.

Filter: Phat Filter van 425m3 als ik me niet vergis, maar dat weet ik niet zeker :D

Medium: 150 liter plagron lightmix, in een grote aardebak, die eigenlijk best klein is ;) verder heb ik er 50 gram schimmels van B.A.C. doorheen gegooid.

Voeding: voor voeding gebruik ik B.A.C. puur en alleen omdat ik lui ben :lol: en het is gewoon veel en veel beter dan canna als je het mij vraagt.

 

de afwerkin van het hok laat wat te wensen over :lol: maar het is even niet anders, dit word allemaal nog wel opgelost maar ik vond het zelf geen prioriteit. (ook al is het er wel een :lol: )

 

de dames die er op het moment in staan zijn 10 PPtjes, helaas, ik wilde eigenlijk amnezen neerzetten maar dat ging niet door :lol:

eigenlijk staan er 9 + 1 want ik heb er eentje tussen zitten die het verdomd om te gaan groeien dus als mevrouwtje niet snel opschiet draai ik haar nek om :D

 

ik hoop dat ik hierbij een beetje een beeld heb gegeven van wat ik hier allemaal uit zit te vreten, vragen/tips/opmerkingen zijn altijd welkom, graag zelfs! :D

 

maarja genoeg geluld, hier zijn de foto's.

 

URL=http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=gallery&req=si&img=290633]gallery_18036_10719_519370.jpg[/url]

 

gallery_18036_10719_1720249.jpg

 

gallery_18036_10719_135048.jpg

 

gallery_18036_10719_1269014.jpg

 

gallery_18036_10719_1234864.jpg

 

tot ziens en de groeten :D

Panjaabie,

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zien er mooi groen en gezond uit panjaabie

veel suc6 :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je PP minders en

ik hou je in de gaten kerel

 

heb zelf ook 11 PP staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemorgen dames en heren.

omdat ik echt klaarwakker ben en uds maar een nacht doortrek heb ik wat tijd te doden dus ik dacht "ach dan maar een update :lol: "

 

eigenlijk gewoon 3 foto's die een beetje laten zien hoe mijn hokje in elkaar steekt :lol:

 

kastje dicht

gallery_18036_10719_1384418.jpg

 

kastje open

gallery_18036_10719_102865.jpg

 

van binnen

gallery_18036_10719_1396847.jpg

 

de apparatuur staat dus op het plafond van mijn kweekkast :lol: de dikke metalen buis die je ziet lopen is voor de afzuiging en de rest is verwarming etc.

 

en nu, wachten tot het 08:00 uur is en ik een onbijtje kan scoren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit...!!!!

Zonde van die achterloper, maar dat trekt de rest wel weer dicht,

Met een beetje trek en buigwerk... :lol:

 

Nou laat die bloei maar kom.. :lol:

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom plant je ze niet in een mooi patroon, maar zo chaotisch door elkaar ? 3 rijen van 3 naast elkaar ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat was ook de bedoeling, maar ik kreeg de stekken binnen op een zaterdag wat ik dus niet verwachtte en ik had al aardig wat bier op, dus ik dacht op dat moment dat ze recht stonden :lol:

 

maar je hebt helemaal gelijk, dat is gewoon slordig van me :lol:

 

@stikkie

ja dat komt wel goed, ik probeer ze zo laag mogelijk te houden door ze eerst horizontaal te laten groeien :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemiddag das en heren.

 

ik heb voor deze ronde gekozen voor een aardebak met plagron lightmix, wat B.A.C. schimmels, en verder de B.A.C. voedingslijn.

maar ik moet zeggen, tot nu toe valt kweken in een aardebak behoorlijk tegen, de planten groeien erg traag.

ik geef de hoop nog niet op maar het staat nu 1-0 voor de potten :lol:

 

tot ziens en de groeten :lol:

Panjaabie,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey panjaabie,

Leuk een vollebak :lol:

Daar ga je mee scoren :lol:

Hoe geef je je water dan (van boven/onder/of heb ik dat gemist?

 

Kijk uit voor verdroging van sommige plekken.

Check zeker de eerste x met verse aarde op deze spots.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey PH, leuk dat je ff langskomt :lol:

 

ik geef water van bovenaf gewoon met de gieter, eerst ga ik alle randen af en dan werk ik systematisch de hele bak af zodat elk stukje aardebak vochtig word.

dat id idd ook een nadeel: de toplaag droogt erg snel uit, maar ik verwacht dat dat stukken minder word als de dames eenmaal een stuk groter zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beestjes houden hier wel van.....

 

Als je een trechter aanschaft(kost nix) steek je dr tot op de bodum daar waar jij wil.

Geef elke x op andere spots,

Tis ff zoeken hoe het wegloopt..... een werk met een grote trechter makkelijker en op deze manier hou je zeker in de laatste weken de lv lager. :lol:

 

Waarom geen drain?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef je 1 tip

geef ze n week of 2 van boven water en dan de rest van onder

als je situatie dat toelaat dan he

 

anders van die bakken eronder :lol:

 

ik blijf meekijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PH

 

geen drain, omdat ik er eigenlijk niet aan gedacht heb :lol:

 

@ clown & PH

 

van onderen water geven, dat is zo gebeurd is idd geen probleem :lol: maar ik heb hiervoor op 11 liter potten gekweekd waar ik ook van bovenaf water gaf en ik zag het probleem niet echt.

ik weet dat er nitraten opbouwen in de toplaag van de aarde maar worden die dan niet deels weggespoeld als ik een drain aanleg?

ik ga even kijken of ik ergens een topic kan vinden waar de voordelen en nadelen in staan. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry amigo was even in e war met n ander topic :lol:

maar jij hebt n mooi aarde bak

alleen mis ik de drainslang om te wateren.

scheelt als je in de bloei zit qua luchtvochtigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een van de voordelen clown.

En je bent pas in de war,als je een pen zoekt en je een potloot pakt :lol:

 

Volgende x een mooie drainslang(E2.50p/m)als een spiraal over je bodum met de uiteinde naar boven als vul punt.

Maar zelfs als je de eerste X met een drainslang werkt moet je (bijna)altijd met een trechter de boel aanvullen,dit geld alleen voor de eerste X.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

updatje :lol:

 

deze update bestaat voornamelijk uit foto's maar ik had toch nog een opmerking:

ik maak dit topic niet om zoveel mogelijk views en reacties te krijgen maar meer om te zorgen dat ik een compleet kweekverslag neer kan zetten.

dus is mijn vraag: als je iets ziet dat niet klopt of info die mist ofzo zeg het ff dan fix ik het :lol:

 

genoeg geluld.

 

met lamp aan

gallery_18036_10719_680476.jpg

 

met lamp uit.

gallery_18036_10719_1214463.jpg

 

close up

gallery_18036_10719_603931.jpg

 

hier zie je hoe ik de stammen buig.

gallery_18036_10719_2793.jpg

 

edit: zojuist de eerste voeding erin gegooid.

op 10 liter water:

3ml wortelstimulator (niet voor het eerst)

5ml groeivoeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

@duvel handig he zo'n kast :lol: echt perfect voor de hobby :lol:

 

maar even wat anders : vandaag schakelen we over naar de bloei! :lol:

dus het is nu officieel dag 1 bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto update ! ! ! :verrygood

 

het lijkt erop dat ik mijn eerdere opmerking van de tragere groei terug moet nemen, wan uhh, ze gaan als een speer :D

vanavond krijgen ze een paar minuten voordat de lampen aangaan weer 10 liter water met daarin:

2ml wortelstimulator ( voor de laatste keer )

verder gaat het goed, nog geen ongedierte of meeldauw gezien

 

van bovenaf;

gallery_18036_10719_643901.jpg

 

op planthoogte;

gallery_18036_10719_308477.jpg

 

de achterblijver;

gallery_18036_10719_1143078.jpg

 

de grootste;

gallery_18036_10719_1738624.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

update.

 

het is inmiddels alweer dag 4 van de bloei, wat gaat het toch snel he :verrygood

 

alle open plekken zijn mooi volgegroeid op een strook langs de muur aan de rechterkant na maar dat zat eraan te komen, mede door het buigen van de planten en de scheve plaatsing van de planten.

verder hebben ze gisteren hun eerste bloeistimulator meegekregen, 1,5ml op 10 liter water.

 

er is weinig te melden, het gaat allemaal behoorlijk soepel en ik heb er weinig omkijken naar.

 

laten we beginnen met een foto van bovenaf:

gallery_18036_10719_1691015.jpg

 

nog een wat dichterbij:

gallery_18036_10719_723515.jpg

 

van de zijkant: (persoonlijk favorietje)

gallery_18036_10719_239247.jpg

 

zelfs de achterblijver heeft er zin in:

gallery_18036_10719_1324114.jpg

 

het word hoog tijd om maar eens te gaan dieven:

gallery_18036_10719_17213.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker he :D mooi vol iniedergeval :verrygood

om je topic zo compleet mogelijk te maken kan je gewoon de dingen opschrijven die jij onderneemt en constateert :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn echt vele voordelen van een volle bak.

Ik heb er een tijdlang mee gewerkt vooral met zaad.(no mercy way)

Het is de makkelijkste weg naar suc6 en dan bedoel ik een respektabele tot zeer goede oogst zonder probleemen

 

Wat is je plan met voeden?

Maak niet de fout als vele om in een vole bak aan de run te gaan met de Ec.

In een volle bak gaat het om zelfregulatie!

Net als buiten waar je in de natuur met een PH van 7 en ec 0.5 toch ook bomen kunnen worden :verrygood

Het is de massa die utm doet.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ toppen, komt helemaal goed maar als je iets specifieks wilt weten hoor ik het wel :verrygood

 

@PH ik gebruik de B.A.C. voeding dus meten doe ik zowiezo niet aan :D en ik heb idd juist voor de aardebak gekozen vanwege die zelfregulerende eigenschap.

het plan is verder om de volgende ronde nog wat extra organische troep door de bak te gooien, dan moet je dneken aan wormen, compost, en bacto.

die dingen die mis ik nog ik heb nu alleen schimmels gebruikt in de veronderstelling dat het wel goed genoeg was voor 1 ronde

 

edit: ik moet nog ff zeggen, dit is de 2de keer dat ik met een aardebak werk en ik vind het toch echt heerlijk om zo te werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker Jaabie :verrygood ik neem geen blad voor de mond als ik me iets afvraag :D

Wormen kan je toch nog steeds toevoegen? :D ga ik nog wel doen iniedergeval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...