Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dr Rodney Mckay

Waar laat ik mijn aarde?

Recommended Posts

heb je het nog geprobeerd rodney wat ik tegen je zei in pm?

 

liever geen namen via het forum noemen.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoe het in jou woonplaats zit maar hier heb je bij flats een centrale container. Daar gooi ik het het altijd in. Weet niet of het voor jou nou de goede oplossing is want 50 zakken is wel veel. :lol:

 

Ik zou als ik jou was toch voor dat rustige stukje in het bos om 1 uur in de nacht gaan. Andere auto meenemen, lijkt mij het minste risico.

 

 

 

Dit is niet je eerste ronde neem ik aan, hoe deed je het vorige keer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe in de straat container maar dit is echt te veel dat kan ik echt niet maken

heb ze vandaag geteld zijn 73 vuilnis zakken met aarde. Als ik dit in een

straat container stop krijgen ze dat ding niet eens meer uit de grond.

 

En ergens op een verlaten bospaadje dumpen en uitstrooien zie ik niet zitten,

ben toch niet de enige die ze aarde kwijt moet? Heb tot nu toe nog maar een

bruikbare tip en daar zal ik effe over moeten bellen hoop dat het daar kan

want moet die zakken er echt binnen een week uit hebben.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Willen (en kunnen) de grondleveranciers geen oude aarde innemen? Weet niet of zij er wat mee kunnen.

 

Ik gooi het eerlijk gezegd altijd in het bos weg, bij de stortplaatsen van de gemeentewerkers. Zonder

perliet welterverstaan.

 

Heb je geen hovenier in de buurt die wat van je over wil nemen?

 

75 zakken dude.............das best veel. :lol: ;) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herkenbaar probleem...

 

Ik heb iets soortgelijks aan de hand gehad en heb de volgende dingen gedaan.

* Naar de stortplaats van de gemeente gereden. Ze wogen de auto bij binnenkomst en bij het weggaan. Ze vroegen naar mijn (valse) postcode en that's it.

De melkert-baan van dienst had geen enkele interesse.

 

* In etappes in ondergrondse containers in de buurt gedonderd.

Nou is 75 best veel....

 

* Bij Gamma (of was het nou Praxis) een bulkzak gekocht. Da's anoniem.

Helemaal vol geplempt op de hoek van de straat. Gamma gebeld met het adres en ze hebben hem opgehaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees A de deugniet hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die laatste suggestie wilde ik ook komen. (Bulkzak) Enig nadeel wat eraan zou kunnen hangen: Buren zouden je kunnen zien sjouwen met die aarde. En als jij in een flat of een huis zonder tuin woont, is dat wel opvallend.

 

Verder woon ik vlak bij de grens naar Duitsland en dan heb je nog volgende oplossing: In Duitsland een busje of aanhangwagen huren. Daar gooi je al je zakken in. Dan naar de plaatselijke Duitse GROENstort (dat is daar een aparte stort), zeggen dat je net naar het dorpje 5 km verderop bent verhuisd en met je tuin bezig bent en leeggooien die aardezakken zonder een vraag.

 

Laatste optie: (helaas maar 1 keer te doen) je kruipruimte volplempen. Als je het verdeeld over de gehele kruipruimte is 75 zakken zoveel niet. Hoogstens een paar cm.

 

Suuk6

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nergens illegaal gestort.

De bulkzak, daar betaal je flink voor. Is wel een kuub groot.

De postcode en de ondergrondse containers, ok... maar als je weet welk absurd bedrag ik als aleenstaande aan afvalstoffenheffing betaal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha

 

Die kees was maar grapje he......

 

Ja de kruipruimte is cool wat tlbakken tegen plafond en mooiste voorgroei hokkie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanhanger vol laden, eventueel ander groen erbij en lossen op het milieupark als het lekker druk is.

Niemand zal denken dat je een kweker bent, misschien een andere hobyist die daar dumpt, maar die zal het ook nooit zeker weten... its in your head ! :lol:

 

Ik heb ffies gegoogled..

 

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar waar je je nieuwe mapito koopt! Als je 75 zakken grond hebt, heb je zeker 75 zakken mapito nodig. Deal is gauw gemaakt he.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsjah, had je dat echt niet van tevoren kunnen bedenken trouwens..?

 

Dumpen is schandalig. Verzin iets beters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 goeie opties, en dan nog zeggen dat je snachts op pad moet omdat er geen alternatieven zijn :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou gaat dus nachtwerk op donkere verlaten bospaadjes worden, aangezien er geen goede alternatieven zijn.
:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees

 

zet die 20 reacties is op een rij dan! ik kan ze niet vinden namelijk.

 

@no-zem

 

Kennen we elkaar of zo...? houd je gemak een beetje ga effe iemand anders voor een rand debiel uitmaken!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon puincontainer bestellen en die voor je deur neermikken voor tuinafval, gewoon deze zooi erbij oppleuren.......

 

Je werd de volgende dag wakker en er lagen ineens zakken zooi bij op, je zal niet de eerste zijn die dit overkomt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee kan ze zelf ook niet zien, maar als ik 10 minuten brainstorm heb ik er wel 20, je kunt ook gewoon op een gegeven moment overgaan tot AKTIE in plaats van een topic openen en dan achteraf het stomste overwegen van alle opties, dat is gewoon eigenwijs, en ik snap dat je niet gepakt wilt worden, maar 's nachts in het bos een berg aarde verstoppen is in mijn ogen het domste wat je kunt doen, waarom? omdat dat jou verdacht maakt.

 

ik ben zelf erg voorzichtig, maar als ik van m'n aarde af moet en ik kan m'n vrienden er niet blij mee maken dan rij ik naar de stort, geen mens die me vreemd aankijkt, geen mens die er ook maar iets om zou geven, heb een groot huishouden dus ben vrij vaak op de stort om rommel weg te brengen, maar het verbaast me wel hoevaak ik filters bij het oud ijzer zie liggen, wietafval tussen het snoeiafval, aarde met stekpluggen bij de aarde(zelf haal ik tenminste de stekpluggen en blaadjes eruit) en die lui van de stort helpen zelf ook mee uitladen, en die geven je een knipoog en that's it. je bent van je aarde af, ook zij hebben liever dat je het daar komt brengen in plaats van in de natuur flikkert. wat dacht je dan, dat ze meteen de politie bellen? of een zender onder je auto plakken? We wonen niet in Engeland ofzo :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier werken ze met een pasjes op naam systeem, ik snap dat je dan niet zo snel naar de stort zou gaan.

 

Ik ben ook geen voorstander van in de natuur dumpen, maar als ik in deze situatie zat had ik het wel gedaan.

 

Er is ook dumpen en dumpen, als je gewoon je startpluggen er uit haalt en puur alleen de aarde dumpt dan veroorzaakt het geen schade aan de natuur volgens mij. Niet op een pad maar net van een pad af en goed verspreiden.

 

 

 

Het een reëel probleem als aarde kweker, we zouden met elkaar toch een betere oplossing moeten kunnen bedenken zou je zeggen. Hier is ook geen shop in de buurt die aarde terug neemt. Het halve land doorrijden lijkt mij ook geen optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@no-zem

 

Kennen we elkaar of zo...? houd je gemak een beetje ga effe iemand anders voor een rand debiel uitmaken!!!!

Je hebt gelijk, post aangepast en neem m'n woorden terug,... zolang je niet dumpt. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerlijk gezegd zie ik echt het probleem niet van het dumpen van gebruikte aarde, zolang de aarde schoon is (dus geen afval zoals stekpluggen etc.) en je het NIET dumpt in een gebied met een kwetsbaar ecosysteem is er niks aan de hand.

 

dus als je het mij vraagt dumpen kan maar doe het wel bij voorkeur in een aangelegd bos en niet in grote hopen op of naast het pad :lol:

 

natuurlijk is dit alleen een laatste oplossing dus als je het bij je GS kan dumpen gewoon doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hoeft niet alles in een keer te gooien in die flatcontainers. Je kan ook een paar dagen later weer terug komen of versprijden in verschillende containers..

 

Maar je hebt het dus niet geprobeerd wat ik zei tegen je op pm anders was je het al kwijt.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat soms ook een goede plek is om spullen kwijt te raken, is op de parkeerplaats van een bouwmarkt.

Daar staan wel eens flinke afval-bakken (niet op de grond natuurlijk ;) )

en niemand kijkt daar raar op als je met je kofferbak open staat te klooien.

Dat doet namelijk iedereen daar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic loopt al 6 dagen...dus je had al bijna alles weg kunnen hebben ;) dan had er al mapito in kunnen staan ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een paar oplossingen

 

vuilstort met een huur aanhangertje gewoon je tuin snoeien en grond onderop en storten maar

 

zak voor zak elke week 3 zakken in je eigen groen bak bij gooien

 

je eigen tuin een beetje voorzien van een mooi nieuw laagje grond

 

je kruipruimte iets wat ophogen

 

een gs in de buurt vinden en daar dumpen (of niet in de buurt huur je gewoon een dicht aanhangertje 30 euro per dag)

 

als ze ergens bij jou in de buurt aan het bouwen zijn heb je meestal al een hele berg grond liggen daarbij storten

 

grote compost ton kopen en deze in de tuin zetten alle aarde er in water drain in de put en 2 dagen spoelen

daarna bacteries en wormen en meuk ingooien en lekker laten staan en als je huidige grond dan weer helemaal verzadigd is wisselen

 

alle bovengenowmde dingen zijn makkelijk te doen met een zakje of 10

nu zullen het namelijk ook wel kluiten zijn en niet losse grond

het beste is natuurlijk om een combinatie van alle bovenstaande te doen

 

dan is het namelijk voor elk ding maar een kleine hoeveelheid

wel meer werk maar ook wel minder opvallend

 

je kan ook natuurlijk het hele land door rijden en op elke stort 5 zakken dumpen ;)

 

maar in ieders geval zeker niet in de natuur storten

we proberen een beetje een goede naam te houden tog?

de verkiezingen komen er weer aan ;)

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...