Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dr Rodney Mckay

Waar laat ik mijn aarde?

Recommended Posts

heya

 

 

ik heb ongeveer iets van 50 vuliniszakken vol met aarde liggen die ik graag ergens kwijt wil. Normaliter leg ik altijd een mooi

perkje aan ergens in een bosrijk gebiedje maar begreep dat dit niet helemaal de bedoeling is en milieu vervuilend. Weet iemand

waar ik het kan inleveren of kan deponeren, liefst ergens in gelderland maar als niet anders kan in een anders.

 

met vriendelijke groet

 

Dr rodney Mckay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de growshop. Bij de mijne staat een container, en daar kun je het dumpen. Voorwaarde is wel dat je daar ook je aarde koopt, en anders tegen een vergoeding.

 

Succes, :lol:

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb is een 14 zakken aarde een jaar laten staan. Daarna gewoon weer in de bak gestort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat je zo ver weg woont :lol: anders wou ik wel een zooi zakken van je want ga buiten aan de gang misschien dat iemand uit je buurt dat ook gaat doen dan raak je het wel kwijt en anders bij de growshop ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hangt er een beetje vanaf of je organisch kweekt of met minerale voeding.

Met mn organische grond durf ik wel met een gerust hart in het park uit te strooien :lol:

maar ik heb zulke kleine hoeveelheden dat ik t wel kwijt kan in de kliko... ;)

gr b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik moet verhuizen dus alles moet weg heeft iemand een misschien een naam van een growshop

waar je het naar toe kan brengen. Ik heb er namelijk al een aantal in mijn regio gebeld maar geen

een neemt aarde in.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet er alleen 1 in noordholland dat is een beetje te ver voor je ben ik bang ;) zoeken naar een GS in velsen noord die neemt aarde in :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de stort! daar kun je het zeker kwijt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet er ook 1 een in noord-holland :lol:

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon ff met een merkstift Goldlabel op kalken....en aan de straat zetten.

Binnen een half uur alles weg.... :lol:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon naar de milieudienst... kun je het gratis brengen. Geloof me dat levert geen probleem op vwb ontdekking.

Heb veel kuipplanten jaarlijks in mijn tuin. De oude grond gaat in de groene otto en naar de milieudienst.

Succes met slepen en storten!

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon naar de milieudienst... kun je het gratis brengen. Geloof me dat levert geen probleem op vwb ontdekking.

Heb veel kuipplanten jaarlijks in mijn tuin. De oude grond gaat in de groene otto en naar de milieudienst.

Succes met slepen en storten!

PF

 

 

Mag ik dit een beetje gevaarlijke uitspraak noemen? Er hoeft er maar 1 rond te lopen die wel begrijpt dat in de meeste potgrond of volle aarde geen bakken perliet verwerkt zit..Weet iemand die gooit gewoon een beetje puin, zaagafval etc bovenin de zak en brengt t naar de stort als gemengd grofvuil, blijft de zak dicht. Betaald wel de hoofdprijs aan stortkosten, dat is de andere kant.

Zowiezo dus al niet met eigen kenteken, zou mij niet lekker zitten in ieder geval.

Maar als t schone grond is lekker uitharken op een akker of in t bos, en als t vuile grond is hetzelfde, maar dan niet teveel op 1 plaats.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strooi het gewoon uit in het bos! Wat kan er nou in hemelsnaam milieuvervuilend zijn aan aarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rodney,

 

gewoon naar de stort heen en weg ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nog steeds niet echt een goede plek waar ik het heen zou kunnen brengen, naar de

vuilstort zou kunnen maar dan kunnen ze altijd mijn kenteken nakijken als ze er achter

komen. Weet ook niet of dit een probleem is om daar aarde in te leveren. Het is namelijk

niet een klein beetje laat ik daar de nadruk op leggen.

 

Misschien iemand een naam van een growshop die dit in neemt?

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

voor de gemeente is het ALTIJD storten van chemisch afval als je het buiten dumpt! dit omdat je met allerlei stoffen aan de gang bent om je aarde op te waarderen, te voeden etc etc. ookal weet jij dat alles gespoeld en/of biologisch is ...noem maar op. dus als je het inleverd of dumpt en ze komen er achter ga je zowieso nat op een paar artikelen in het hoofdstukje millieu delicten. kan van een paar honderd tot een paar duizendjes oplopen als ze je willen naaien.

 

Gebruik het zelf om mn borders op te hogen en bakken bij te vullen, ja dat kan natuurlijk alleen als je geen perlite gebruikt. dat gebruik ik dus ook niet. Ff in de aanhanger en een mooie begroeide spot is ook een optie en gedoseerd in de groene bak kan ook nog (ja tenzij je 2000+L per keer omzet dan ga je dat ook niet trekken).

 

Blijft gehannes!

 

Laters :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb nog steeds niet echt een goede plek waar ik het heen zou kunnen brengen, naar de

vuilstort zou kunnen maar dan kunnen ze altijd mijn kenteken nakijken als ze er achter

komen. Weet ook niet of dit een probleem is om daar aarde in te leveren. Het is namelijk

niet een klein beetje laat ik daar de nadruk op leggen.

 

Misschien iemand een naam van een growshop die dit in neemt?

 

groet rodney

 

 

Hey Rodney

 

Gemeente`s nemen dit niet aan, iig hier niet vanwege mogelijke vuil grond.

Ik zet het `savonds laat netjes voor de deur bij ze verpakt en al..........wel zo netjes toch :P

Volgende dag zijn ze altijd weg, alhoewel 50 stuks wel veel is :lol: ik zie je al sjouwen

 

Tenminste is niet meer nodig nou ik mapito heb.

Als ik oude mapito weg breng, breng ik het onder het mom van oude isolatie ;) :D trappen ze altijd in.

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah ik zie nog steeds tussen de zakken de berg niet meer.

Ok laat ik mijn vraag anders stellen stel nou hypothetisch

dat je 50 vuilniszakken met aarde hebt staan, wat zouden

jullie daar mee doen? Zonder dat je in het donker door

bosjes moet kruipen kans op boetes riskeerd en naar

spanje hoeft te rijden.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ik lees dat je niet geslaagd bent kerel..

 

Wat ik zou doen is door de dagen verspreid steeds een paar zakken weggooien in die containers die aan de weg staan langs flatgebouwen bijvoorbeeld..

Je moet er toch vanaf.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij in de straat staan zon 20 senioren woningen.

Al hun containers zitten nog niet voor de helft vol , dus ik zou het wel weten :lol:

 

Maar goed ik heb wel een gs waar ik gewoon mijn oude mix kan brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb misschien interesse. is omgeving arnhem/huissen goed? 50 is een beetje te gek maar 15 ofzo zou je denk ik al helpen ofniet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: ;) :D :P :P

 

graaf een kuil :)

 

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe ben wel effe bezig als ik een kuil moet graven omdat allemaal kwijt

te kunnen. Maar bedankt voor de serieuze reactie. :lol: ;) :D

 

Ik snap dat jij je eigen een bult lacht schenkie als mapitokwekert

wat een graftakkezooi die aarde zeg.

 

 

maar noem eens effe een naam van een growshop waar zo'n container staat?

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...