Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokeyB

Test fem. Cheeseberryhaze van Sannie en Eskobar

Recommended Posts

Het ziet er nog steeds heel goed uit Smokey. Zo rond deze tijd begon bij mij de ellende. En daar is bij jou nog niks van te zien :P

 

GR Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kramer bedankt voor je reactie :P

Ik hou nog steeds de helft aan van wat humboldt in hun schema voorschrijft.....

Het enigste wat afsterft zijn elke dag een paar blaadjes onderin maar dat ben ik wel gewend met scroggen :P

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net weer even voeding aangemaakt voor morgen, op dit moment ga ik beginnen met week 5 van mijn voedingsschema

 

Op 2ltr water:

bloom 3ml

deuce deuce 0,5ml

Honey es 1ml

 

Zo maak ik het altijd, alleen dan met 6 2ltr flessen.

gallery_13095_9402_538088.jpg

 

Nauwkeurig afgemeten (niet helemaal trouwens 0,1ml te veel!) :P

gallery_13095_9402_2519261.jpg

 

2 flessen slootwater

gallery_13095_9402_323178.jpg

 

Greetz B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo heb je iig geen last van de stank :P . Maar heb je niet dat op deze manier alles bezinkt of laat je het niet brouwen?

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat het straks 24 uur in de schuur staan met de dop eraf en morgen voor gebruik schudt ik het flink en gaat zo'n fles erin :P

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kramer: Keep it simpel dude :P

Ik hoop dat het werkt, tot nu toe ziet 't er goed uit maar we zijn er voorlopig nog lang niet.....

Moet nog zeker 5 tot 6 wkn, dus we wachten het maar af.

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej B!

Ziet er heerlijk uit hoor!

Ik zie dat een aantal van jou stengels zijn gaan draaien... Is dit niet erg voor de doorstroom van sappen e.d.?

Is het vaker zo dat bij hps de internode afstanden zo groot zijn? Of heb je de lamp er gewoon hoog boven hangen?

Succes nog man!

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thommytt thanks voor je reactie man :smoke

 

Die buigingen heb ik erin gemaakt, 't nogal lastig takken van 6 tot 8mm te buigen zonder te breken dus als ik die dikkere takken moest buigen om te scroggen knijp ik het takje fijn zodat ik die makkelijk kan buigen en torsen om vervolgens vast te binden...

Nee ik ben niet bang dat daardoor een mindere voedingstroom door ontstaat in tegendeel, ik ben er van overtuigt dat je door die stress vaak juist dikkere toppen krijgt.

 

Wat betreft die grote internode afstanden:

Heb dat nooit zo extreem gehad <_< Valt me wel op dat bij de hoofdtoppen die afstanden korter zijn....

Het is natuurlijk ook een haze die willen altijd aardig strekken, maar denk niet dat het aan de HPS ligt, ik heb het tenminste nog nooi zo gehad.

 

Ben eigenlijk een beetje nieuwsgierig geworden hoe lang deze dames zullen zijn geworden zonder te scroggen, zal binnenkort met een touwtje eens de lengte van de plant proberen te meten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen Smokey,

misschien iets voor de volgende ronde:

Een scrog in een halfpipe.

Ik weet niet of je de lamp kan draaien in jouw hok,

maar dan heb je de mogelijkheid om de planten an de zijkanten omhoog te trekken.

De hoeveelheid grond heeft natuurlijk ook nog invloed op het groei-gedrag van de planten.

 

Laat nu de dikken toppen maar komen! <_<

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

37 dgn 12/12

 

Hey Torsten

 

Het is wel mogelijk de lamp een kwart slag te draaien, was ook in de eerste instantie de bedoeling ook een halfpipe scrog maar had het uiteindelijk niet gedaan omdat zoals ik het nu heb iets meer hoogte heb ivm de afzuiger en filter :smoke

Dat strekken zal inderdaad ook wel komen door die grote aardebak, ruim 35 ltr per plant :huh:

maar ook wel dat ik te lang op 18/6 heb gestaan, ze bleven zo mooi laag onder de HPI <_<

 

gallery_13095_9402_2715651.jpg

 

gallery_13095_9402_3116347.jpg

 

gallery_13095_9402_3983300.jpg

 

gallery_13095_9402_421183.jpg

 

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed zo. Mooie plantjes en je houd ze nog lekker in bedwang <_<

Alleen wel goed blijven opletten, want de toppen groeien ook tijdens het bloeien nog een behoorlijk eind ( bij mij zo'n 10 - 15 cm)!

 

Dat strekken zal inderdaad ook wel komen door die grote aardebak, ruim 35 ltr per plant

Ik had maar 11 liter potjes, maar dat deed ze niet minder strekken, hoor :smoke

 

Laterz,

Koi

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey koi

ik zal t in de gaten houden <_<

heb wel voor een extra noodoplossing gezorgd, heb nog 2 haken geplaatst... Die 8cm naast de andere haken hangen, hierdoor kan ik de lampenkap nog ruim 10cm verhogen met 1 nadeel: dat de lamp niet meer in het midden hangt.

Maar ach.... Kan dan wel weer verder gaan, mochten ze toch weer wat strekken.

Maar voorlopig is t nog niet nodig.

Mvg b

 

ps: heb je jouw cbh al geproefd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

38 dgn 12/12

 

Hey allemaal 't is weer even tijd voor de dagelijkse update :smoke

Nog steeds alles onder controle <_<

 

gallery_13095_9402_1308579.jpg

 

gallery_13095_9402_1286960.jpg

 

gallery_13095_9402_500253.jpg

 

gallery_13095_9402_3431257.jpg

 

gallery_13095_9402_962460.jpg

 

en toen ging de lamp aan

gallery_13095_9402_529686.jpg

 

gallery_13095_9402_54284.jpg

 

gallery_13095_9402_1123819.jpg

 

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat nog steeds lekker B. nu echt geen groei meer?

 

Enne O-lul, je zal toch met timmey vergeleken worden. ik weet niet echt of men daar blij van wordt? <_<

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

40 dgn 12/12

 

@Lul: Timmeeeyyy!!! <_<

 

@Djzusie: De groei is er nog niet helemaal voor 100% uit, je ziet dat wat dunnere scheuten toch nog wat naar het licht toe willen.

Dus iedere dag met water geven en hun dagelijkse controle druk ik het veld een beetje plat met een voorzichtige hand, maar gelukkig heb ik nu alles onder controle...... 't had natuurlijk allemaal wat lager gemogen, maar 't is niet anders en gaan we uiteraard er 't beste van maken :smoke

Maar ze zijn nog wel lekker groen en zie nog geen sporen van over/ondervoeding en ben tot nu toe prima tevreden met de producten van Humboldt.

 

gallery_13095_9402_1983253.jpg

 

gallery_13095_9402_5180121.jpg

 

gallery_13095_9402_445325.jpg

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om even te vergelijken

 

36 dgn 12/12

gallery_13095_9402_689124.jpg

 

37 dgn 12/12

gallery_13095_9402_2715651.jpg

 

38 dgn 12/12

gallery_13095_9402_1308579.jpg

 

40 dgn 12/12

gallery_13095_9402_1983253.jpg

 

Zoals je ziet zit er nog wel een hele kleine groei in, maar 't is wel onder controle zoals ik al eerder zei <_<

In het ergste geval zou ik de lamp nog iets naar rechts kunnen verplaatsen waardoor de lamp nog iets hoger geplaatst kan worden, maar zie nu nog geen reden om dat te doen.

 

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis eigenlijk bizar hoe ze nog zoveel gegroeid hebben! 40 dagen! da's 4.5 weken...

 

Verder gaat het allemaal prima zien we =) de groei zal er wel stilaan uit zijn...

 

Succes met bloeien, nog 5 tot 6 weekjes wachten en je kan beginnen knippen ^^. Tis inderdaad een gevoelig plantje qua voeding. Heb het ook mogen meemaken haha ^^ maar ze hersteld zich snel <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

40 dgn niet normaal he? das echt de groei van een haze, heb dat ook nog nooit zo explosief meegemaakt <_<

Ik heb alleen maar met soortjes gekweekt die ongeveer in 8 a 9 wkn afbloeien.... zit nu al bijna op 6 wkn maar heb het idee dat deze nog wel 5 a 6 wkn kunnen zoals ze er nu voor staan.

Eskobar schrijft 10 wkn voor dit soortje maar heb eerlijk gezegd het idee dat ik zomaar overheen zal gaan, zal dat toch zijn doordat de bloei wat trager verloopt onder een 250w lamp dan onder bv. een 600w lamp??

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Smokey, dat gaat nog steeds hard daar bij jou :smoke Maar reken jij bloei vanaf dat je de klok op 12/12 zet of vanaf de eerste bloeiverschijnselen?

 

Dat scheelt ook weer, en zo terug te lezen zou je er dan nog een 1,5 week bij kunnen tellen. Ik tel in ieder geval wel vanaf de eerste bloeiverschijnselen, maar volgens mij is hier al een discussie over geweest, en is het per kweker verschillend.

 

Top dat je zo goed overweg kan met de Humboldt, ik hoop niet voor je dat er nog tekorten naar voren gaan komen.

 

BF

 

pff dan is het een vrije dag, en nog om 6 uur wakker <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja man dat krijg je met een peuter en een baby van 9 maanden,

Heb al 2 jaar niet meer uitgeslapen <_<

 

Ik reken altijd vanaf de klok op 12/12 is gegaan en ga oogsten wanneer ze er klaar voor zijn....

Hou me nooit zo aan de voorgeschreven aantal weken, wil namelijk nog weleens verschillen.

 

Ik hoop ook dat ze zo mooi blijven gaan met de bio-lijn van Humboldt :smoke

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al zei, het verschilt per kweker wat die aanhoudt qua bloeitijd en vanaf wanneer ze gaan rekenen. Dus daar ga ik verder ook niet op in <_<

 

De linkerkant was een weekje later met de eerste haren, is dit verschil nu wat bijgetrokken?

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ziet dat bij de rechterplant wat dikkere toppen zijn, dus waarschijnlijk zal die linkerplant iets langer moeten staan.

Of misschien trekt dat nog bij, we zullen zien de komende weken <_<

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit shit shit ik ben stom geweest :smoke

Gisteren had ik 2 minuten voortijdig m'n lamp handmatig aangezet maar was vergeten die schakelaar weer terug te zetten <_<

Dus kwam ik net 4 uur te laat erachter dat de lamp nog brandde, nu heb ik even de stekker eruit getrokken zodat ik om 9 uur vanavond weer de lamp aanzet zodat ze wel 12 uur donker hebben gehad en daarna laat ik de cyclus gewoon weer verder lopen.....

Kan dat kwaad dat ze 1 keer 4 uur teveel licht hebben gehad?????

Baal ervan, ben altijd zo consequent daarmee :huh:

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...