Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokeyB

Test fem. Cheeseberryhaze van Sannie en Eskobar

Recommended Posts

Hey allemaal

 

Ik kon het toch niet laten ondanks de kou te beginnen met dit test verslag :D

Van de winter heb ik heb ik alle tijd gehad om een oude grenen-computerkast om te bouwen tot m'n nieuwe kweekkast.

zie m'n bouwverslag: bouwverslag

 

gallery_13095_9012_2168674.jpg

 

gallery_13095_9012_1077611.jpg

 

gallery_13095_9012_1839054.jpg

 

gallery_13095_9012_3106392.jpg

 

gallery_13095_9012_1003801.jpg

 

gallery_13095_9012_182723.jpg

 

gallery_13095_9012_1923567.jpg

 

De binnenmaten zijn 54x74x135

250w HPI voor de groei

250w HPS voor de bloei

ELT VSA

325m3 vents afzuiger

250m3 carborginal filter

230v fan hangt aan de lampenkap + heb er nog een op de reserveplank, mocht 't zomers te warm worden kan ik die nog inzetten.

mammoth fancontroller incl thermostaat

65ltr kuip

 

Als medium ga ik voor goldlabel specialmix gemixed met de nodige schimmels en bacterieen

 

Voeding: humboldt bio lijn

gallery_13095_9012_853562.jpg

 

Soortje: Fem. Cheeseberryhaze

gallery_13095_9402_2211563.jpg

 

Ik zou wat later beginnen eigenlijk ivm de kou, maar ik kon het echt niet laten te beginnen aangezien ik de temperatuur redelijk onder controle heb.... Met de lamp aan is ligt die tussen de 27 en 31gr en met de lamp uit 17 en 20 gr, dankzij m'n ventilator kachel die op een luchtinlaat gericht staat.

Die heb ik op een tijdklok gezet en gaat in de nachtperiode om het half een half uur draaien en als het straks warmer word zal ik die minder gaan gebruiken en daarna misschien niet meer, als het voorjaar een beetje snel aanbreekt :rofl

 

Van de week heb ik de kuip gevuld met de specialmix die ik gemengt heb met de schimmels en bacterieen van Humboldt en daar een stuk folie overheen gedaan om het even lekker te laten broeien.

 

Gisteren heb ik de spongepots laten inweken in de bacto-oplossing en daar vervolgens de 2 zaadjes in gedaan.

De 2 spongepots heb ik in een curverbak gedaan met een stuk folie er over om de lv lekker hoog te houden, waarom maar 2??

Omdat ik de andere testers van deze zaden in de gaten hou en zie dat dit een plant is met pittige groei potentie, dus leek het mij weleens leuk om een 2-plant scrog te maken :)

Op die manier kan ik deze plant wat makkelijker onder controle houden.

 

gallery_13095_9012_1371959.jpg

 

gallery_13095_9012_1821017.jpg

 

Ben benieuwd, mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SmokeyB,

 

kriebelt wel he, wel je hokkie klaar en dan eigenlijk nog weer wachten.

 

Mooi hokje geworden, en mooi dat je met deze temperaturen alles al onder contrle hebt.

 

veel succes met de test, en inderdaad groeien ze behoorlijk al ik de andere verslagen zie. Ik ben ook erg benieuwd hoe de Humbold het gaat doen. Ik heb dezelfde lijn als jij. eigenlijk ook net gestart, uiteraard geen FEM cheesberryhaze.

 

ik ga je stiekum volgen.

 

maak er wat moois van.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Djzusie bedankt voor je reactie :rofl

Ik ben ook wel erg benieuwd naar die voedingslijn, voor mij voor het eerst dat ik voor bio ga....

Jij ook nog gefeliciteerd met je mooi badboy armatuur, volg die stiekum ook maar had nog niet gereageerd.

succes

 

Is het trouwens nog aan te raden een doosje regenwormen erin te gooien aangezien ik op de bio-toer ga??

 

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

SmokeyB,

 

Hoe je van een domme grenenkast een Jan des Bouvries kweekkast kunt maken. Mooi gedaan!

Ga je volgen!

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Smokey,

 

Ja ik ben ook lekker aan het stoeien met de Bad boy, ik reageer ook niet zo heel veel, ben meestal een stiekume meekijker.

 

En ja regenwormen erbij, ik kweek tot nu toe altijd bio, en ik heb in het verleden wel de in de tuin gevonden wormen in de grond gestopt maar of het echt wat uitmaakt kan ik je niet echt vertellen, heb er nooit wat van gemerkt.

maar volgens mij kan het in elk geval geen kwaad.

 

Ik weet alleen niet of wormen van Humbold houden :rofl

 

voor mij is het ook de eerste keer dat ik een echte voedingslijn ga gebruiken dus ben ook erg benieuwd.

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej smokey.

Hoe heb jij die kieren van je deurtjes licht en luchtdicht gekregen?

Zie dat je iets van zwarte strips hebt gebruikt?

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Smokey B,

 

Gaat toch niets boven een Home Made kast he :D

 

Succes met je test verslag :rofl

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

He smokey b

 

Een super mooie kast :rofl ik begrijp dat je niet kon wachten :D . Veel succes met de cbh.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Peperfreak: Dat vind ik een mooi complimentje :rofl

 

@Djzusie: Ik zal van de week even langs de hengelsportzaak gaan voor een doosje regenwormen en zien we wel wat er gebeurt, het zal wel niet veel kwaad kunnen denk ik

 

@Thommyt: Die heb ik licht dicht gekregen dmv foamplakstrips van 5mm en vervolgens de scharnieren een beetje onder spanning afgesteld, zodat de deurtjes goed afsluiten op die strips en daarna heb ik per deur 3x 6kg deurmagneten gebruikt om de deurtje dicht te houden... eerst had ik er twee per deur maar door de spannig sprongen die steeds open.

 

@schenkie: Thanks dude, en inderdaad homemade is veel leuker dan zo'n tentje maar 't is zeker niet goedkoper....

De kast had ik voor 50 euro op marktplaats en alleen de verf was ik al bijna 50 euro kwijt en dan komen er nog zat dingetjes bij (balkjes, de roosters, hoeklijnen, hangogen enz.)

 

@Kramer: Jij ook bedankt voor je reactie, 't was zeker lastig dat wachten :)

Ik hou jou en de andere tester goed in de gaten, veel succes :D

 

Straks maar even kijken of ze al stiekum een koppie boven de grond hebben gestoken.

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SmokeyB

 

Mooi dat je al van start kan, naar deze kastkweek zat ik al uit te kijken. En die temperatuur is niets mis mee, moet het niet opnieuw winter worden natuurlijk....

 

Ik denk dat die bak prima gaat vullen met 2 van die planten, met dit soortje zou 5 inderdaad wel eens teveel kunnen zijn. Eens zien of het onder de 250W net zulke mooie bossige bollen worden als bij de andere verslagen.

 

 

Succes man met deze kweek, de kast is al supermooi, nu de plantjes en de oogst nog. Ik blijf je volgen!

 

Indicaan :rofl

 

PS Neem beter geen wormen van de viswinkel, maar zoek er even een paar uit je tuin of een slootkantje bij je in de buurt. En anders die wormen eerst even een weekje in een prutje van grond/koffiefik/groente-afval laten spelen. De wormen uit de viswinkel hebben verkeerd voedsel meegekregen, dat moet er eerst uit. Mocht je toch naar de viswinkel gaan, vraag dan om de kleinste mestpiertjes en niet om regenwormen. Deze tip komt mischien gek van iemand die nog moet beginnen, maar toevallig weet ik veel van vissen, wormen en tuinieren, zodoende, hehe. In elk geval gaan die wormen mooi werk verrichten in je aarde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SmokeyB.

 

Inderdaad mooi kastje geworden zeg!!! Buitenkant ook wit ziet er er erg strak uit. Moet zeggen dat de etiketten van je voedingslijn er ook wel gelikt uit zien :rofl

 

Hoop voor jou (maar ook voor mezelf en veel anderen) dat de kou een beetje weg blijft. Suc6 met je kweek!

 

Gr. TNeon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kast smokeyB!

Houd inderdaad rekening met behoorlijke groei potentie,twee is een goeie keus,ben benieuwd :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man , ik heb net je bouwverslag helemaal gelezen en zie dat je van start bent :rofl

 

succes

 

en ik kijk zo af en toe eens mee :D

 

grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey smokey

 

nette bak hoor nog een paar spinners er onder en je bent het mannetje van de straat :D

 

heel mooi kassie, mijn vrouw heeft ook nog een kleerkast waar ik niks mee doe

:rofl

 

ben je niet bang dat door de warmte en de hoge lv je kassie krom trekt het blijft tenslotte hout ?

 

veel succes jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal

 

Jeetje ben even een dag aan 't werk en zie dat ik een hoop positieve heb gekregen, toppie mensen :)

 

@Indicaan: bedankt voor je reactie en je goeie tip over de wormen, Daar zal ik eerdaags even de nodige voorbereidingen voor treffen.

Mooie aardebak he?? :) Mooie inhoud voor twee plantjes...

Ben je ook hengelsporter ofzo? Zelf vertoef ik ook graag langs de waterkant met m'n bivvy of met m'n plugje uit de boot.

 

@Tneon: Thanks voor je reactie, Ik hoop zeker op een snel aanbrekende voorjaar.... bestaat daar ook een dansje van net als de regendans?? :D

 

@Art: Dat zag ik allemaal al bij jullie hoe hard dit soortje gaat, dus hou er zeker rekening mee

 

@Elmo: Je mag altijd even meekijken hoor en een reactie is ook altijd welkom :)

 

@Jahfay: Thanks dude, tot nu toe gaat het prima met het hout maar ik weet inderdaad niet wat dat gaat doen in de loop van de tijd.... laten we maar hopen dat dat niet zal gebeuren.

Ik had het ooit bij een vriend van me gezien die een oude houten kledingskast had omgebouwd, maar die was jaren meegegaan.

 

Het was niet zo goed gegaan vandaag, vanmorgen zag ik dat de spongepots waren uitgedroogd maar ik had verder geen tijd om daarop actie te ondernemen :rofl

Ik had de spongepots in een curverbak gedaan met daarover een stuk folie, maar toch waren ze uitgedroogd....

De temperatuur in die bak was ongeveer 30gr dus dat lijkt me niet verkeerd.

 

Even een vraag aan de ervaren zaailingen kwekers: Kan dit kwaad voor de zaden dat ze zo droog hebben gestaan?? ze zijn nog niet ontkiemt by the way.

 

Ik heb de spongepots wederom weer even in de bacto-oplossing laten intrekken en heb twee halve ltr potjes gevuld met lightmix en licht bevochtigd.

gelijk maar een gat in het midden gedrukt en de spongepots erin geplaatst en vervolgens die potjes overdekt met folie.

Op die manier heb ik de vorige ronde m'n zaadjes ontkiemt en dat ging prima, dus nu maar hopen dat deze twee zaadjes gaan ontkiemen :P

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smokey,

 

volgens mij gaat dat ontkiemen wel zo, als de spongepots maar voldoende vochtig blijven. Als de grond te droog is waar je ze ingedrukt hebt zal er sneller vocht uit de pots getrokken worden.

 

de vorige keren heb ik ook gewoon zaadjes in zaai en stekgrond gedaan, en niet al te vochtig gehouden. het duurde alleen een dag of 6 7 voordat er wat zichtbaar was.

 

komt vast wel goed.

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DJzusie: We wachten het wel af wat er zal gebeuren de komende dagen...We blijven positief :D

Bedankt voor je snelle reactie trouwens :rofl

De temp is nu wel lekker constant op 24 uur licht, lekker rond de 30gr....

Wanneer ze boven zijn ga ik het afbouwen naar 18/6.

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Smokeyb,

 

Ik kijk met je mee.

Alvast mooi bouwwerkje.

 

groets e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Eskobar thanks man :D

Leuk dat je hier ook even komt kijken, mij benieuwen of ik ook onder de 250w zulke monsters krijg net als de andere testers :rofl

mvg B

 

Ps: monsters is positief bedoeld he, ze groeien behoorlijk hard :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup Smokey ;) Het ziet er mooi strak uit. Veel succes deze ronde weer :). En die wormen in je grond schijnt goed te zijn voor het verwerken van afvalstoofen en natuurlijk het produceren van (een klein beetje) wormenmest (heb ik van uit de hengelsport meegekregen :blink: ).

 

Grtz SoftIce :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit dat DIY kweek kastje, en hoop dat je zaadjes nog goed ontkiemen !

 

Hoeveel planten ga je er eigenlijk in zetten ?

 

Success !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Smokey,

 

hoe staat het met de kiemertjes, zal toch wel goed gekomen zijn.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@softice: Thanks dude :lol:

 

@Highfly: jij ook bedankt voor je reactie, ben van plan 2 plantjes te zetten.

 

@Djsuzie: De kiemertjes hebben er weinig zin in....

Er is er maar 1 opgekomen en die gaat erg lekker, maar nr.2 wil maar niet opkomen.

Omdat ik met 2 plantjes wil scroggen heb ik de andere zaden maar op een nat stuk keukenrol gelegd (zoals ik altijd succesvol heb ontkiemt) Wil namelijk het liefst dat ik er 2 heb die een beetje gelijk opkomen voor m'n scrog.

Ik heb ze nu een dag of 3 op het keukenrol liggen maar heb nog steeds geen actie gezien ;)

Het waren overigens erg kleine zaadjes, veel kleiner dan ik gewend was maar volgens mij moet dat niks uitmaken...

Mvg. B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat je de zaadjes kan proberen te kraken (werkte bij mij ook) als ze na langere tijd niet willen ontkiemen.

Dit werkt natuurlijk alleen als de zaadjes nog levensvatbaar zijn, je helpt ze alleen een beetje ;)

 

Pak met een klein tangetje het zaadje aan de puntige zijde vast (op de naad !), en druk voorzichtig tot je zachtjes iets van "tak" hoort.

Nu heb je het zaadje geholpen met het openen van de schil en gaat het ontkiemen misschien beter.

 

Success !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal

 

Ben weer back in the race :lol:

Gisteren zag ik dat er nog 2 uit hun schulpie waren gekropen en heb ik die maar gelijk in de grond gestopt dus moeten we nog even een paar daagjes wachten totdat ze hun koppie boven de grond zullen steken... maar dat zal wel goedkomen.

aangezien ik met 2 plantjes wil scroggen heb ik nu hopelijk 2 dametjes die mooi gelijk op zullen gaan, dus zal ik hoogstwaarschijnlijk het plantje die anderhalve week voorsprong heeft op de rest aan een collega van me geven die deze verder wilt voorgroeien in z'n TL-kastje en vervolgens op zijn balkon wilt zetten in een 90LTR kuip.

Maar nog heel even geduld, eerst maar even kijken wat deze 2 gaan doen de komende dagen ;)

 

@Highfly: Thanks voor de tip dude, maar heb me er nog niet aan gewaagd ze te kraken...

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...