Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Growmachine

Wie heeft er al geoogst? En wie heeft last van rot?

Recommended Posts

mijn planten staan nog buiten...

wel al veel bruine haartjes inmiddels.

 

1 zijtak had zwarte schimmel op de stam en de tak zelf leek van gedroogd hout... erg vreemd.

de top was ook versneld afgebloeid. (veel meer bruine haartjes dan de rest v/d plant)

 

hier wat pic's.

 

schimmel

gallery_20850_8517_52853.jpg

 

de top met schimmel

gallery_20850_8517_441747.jpg

 

na het knippen van het topje

gallery_20850_8517_198900.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, 5 toppen met toprot ontdekt vandaag... dus vanavond maar aan het knippen gaan....

 

de 2e plant heeft voor zover in kon zien geen last ervan nog.

 

maarja.... baal er wel van :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

ik ben echt jaloers, dat jullie al kunnen knippen..

 

ik moet denk ik nog 3 weken wachten,, dan staan ze net 8/9 weken in de bloei.

voordeel is wel dat het the church is, die zijn wel aardig bestendig tegen schimmel.

heb in iedergeval nog niks gevonden. :closed: 1 the church staat in de kas en 4 buiten.

 

ik heb ook nog 4x alaska ice in de kas staan, maar die heb ik niet verduisterd ofzo. die staan nu net 1/2 week in de bloei, die moeten nog wel een weekje of 6/7 minimaal, denk niet dat het wat gaat worden..

 

gallery_10495_7846_515176.jpg

de the churchen,

 

gallery_10495_7846_281508.jpg

de church in de kas, inmiddels komen de eerste bruine haartjes :wacko:

 

gallery_10495_7846_241895.jpg

en een alaska ice,,

 

als iemand nog tips heeft fzo, die zijn welkom :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag een beetje noodgedwongen geoogst, er waren namelijk bij verschillende in de buurt al planten gestolen en ik wou dat voor zijn.

Heb van 5 plantjes NLX zo'n 5,5 kilo nat afgehaald en ik had opzich bijna geen toprot.

 

Maar voor het mooie hadden ze nog een weekje of 2 mogen staan zodat de buds nog wat harder konden worden maar ik durfde dit niet inverband met de diefstal van verschillende planten in de buurt.

 

groeten growbox78 :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn churches moeten ook nog wel 3 a 4 weken, maar ze zijn idd wel goed bestand tegen rot tot nu toe, nu 3 dagen achter elkaar regen en nog steeds geen toprot *klopt af* :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook nog niet geoogst, heb twee Master Kush buiten staan.

Ze maken akelig weinig THC aan en de bloei gaat veel te langzaam (ze staan nu al vrij lang).

Ze krijgen veel vals licht in de nacht, dus dat kan het probleem zijn.

 

Veel blad, top vooral niet compact, weinig THC

gallery_23586_8872_1411859.jpg

 

gallery_23586_8872_1604422.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vier keer bloeiende Church nog altijd in potten buiten. Gisteren eens met een loepje de toppen bekeken, maar alles is nog redelijk helder doorzichtig en kleurloos. Tot nu toe geen rot behoudens een klein stukje een week of 2 geleden. Evenwel beginnen mijn oogsthanden steeds meer te jeuken, elke dag dat t buiten staat is een risico, wellicht gaat er begin volgende week of al van het weekend een uit de tuin, ik zie nog wel. Idealiter gok ik dat ze nog wel een kleine veertien dagen nodig hebben. (Greenhouse adverteert met oogsten in begin oktober, zoals zo vaak, lijkt dat zeer positief vroeg).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ yessir, de haartjes zijn wel aardig bruin, maar heeft inderdaad weinig sneeuw op de blaadjes...

je weet zker niet hoelang die al in de bloei staat?

 

 

the church hoort wel aardig schimmel bestendig te zijn.

had dit gevonden.. volgens mij was het dutchseedshop

 

The church is een plant welke uitstekend buiten groeit, The church is getest in de bergen van Zwitserland

onder vochtige omstandigheden en bleek volkomen schimmel bestendig. Het is een volle en snel groeiende plant.

De geur van de plant is zeer sterk en zoet. De plant kan ook binnen gekweekt worden.

 

lijkten me te mooie woorden.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vanmoren ook al 1 plant omgehaald ivm met meeldauw die bekands op de toppen zat...

Deze was nog niet helemaal klaar, mocht nog wel 2 weekjes, maar het leek erop dat er hier en daar wat rot zat, iets wat zilverige kleur tinten, dus ik loop liever geen risico, wel frappant dat het bij mn andere dame nog niet zit terwijl het dezelfde planten zijn op bekands dezelfde plek.

Heb een foto gemaakt waar mn planten hangen, op een pik donkere zolder met een klein ventilatortje die wat heen en weer blaasd op de laagste stand.

De andere 3 plantjes laat ik zo lang mogelijk staan, heb nu iig wat save waar ik lekker wel paar maanden mee doorkom.

 

2yklt7r.jpg

 

Gr. bdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de laatste planten geknipt

Wel wat rot tegen gekomen helaas

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_7024_189031.jpg

Nog niet.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit jaar was ik half augustus klaar.

Ik had 4 keer The Church (een zaadje was niet uitgekomen), ik begon half maart en ze waren bijzonder langzaam met groeien. Ik kon ze pas na 2 maanden( half mei) pas in de bloei zetten ( 12/12en half 8 de schuur uit en half 8 er weer in) na een week of 10-11 waren ze klaar.

 

Maar niet zonder horten of stoten, 2 van de 4 hebben hun halve levenscyclys geel doorgebracht. Ik meet niks dus ik kan niet de planten de schuld geven, maar ik heb ze echt alles gegeven wat nodig was. Ook was er een die op sommige plekken mutaties toonde :verrygood . Toen na een tijd lichte rot werd gespot (het was echt de hele tijd prachtig weer, en ze staan bij mij nooit in de regen) ging de schaar erin!

Na een lange dag knippen samen met moeder :rolleyes: heb ik het in een soort netjes gehangen in de schuur ( wel een slotje op de schuur natuurlijk).

Na twee weken drogen vond ik het wel mooi geweest en het was mooi droog, nog even een beetje nageknipt en na het wegen.

Is het resultaat gekomen op 160Gr van 4 planten, dat is dus een nette 40 gram per plant.

 

gallery_18347_8945_234781.jpg

 

gallery_18347_8945_247642.jpg

 

gallery_18347_8945_91919.jpg

dit is de hoofdtop, er is wat uitgehaald vanwege rot, maar van de onderkant heb ik een stukje gesnoept.

 

Het is vrij sterk en het rookt lekker weg, mensen vinden het soms wel scherp smaken.

De planten waren ongeveer 90cm hoog, hoog genoeg vond ik zelf.

Ik heb liever een kleine plant waar ik 40gr vanaf haal, dan een boom van 3 m waar ik 200gr fluffy wiet vanaf haal.

Ik moet wel toegeven dat er nog maar ongeveer een kwart van over is, dus ik heb de mooiste er tussen uit gepikt.

 

Ik hoop dat anderen net zoveel plezier van het resultaat hebben gehad ( of nog zullen krijgen)!

Greetz Thomas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogguuuhh

 

nou wij hebben ook geoogst 2 van de 4 planten dan,

heel de avond bezig geweest met knippen maar het resultaat mag er weze, het is onze eerste kweek en ben best te vrede ik zal van de middag ff wat foto;s uplaode

 

rustig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste medegrowers,

 

Ze staan echt al vrij lang in de bloei... Ik heb nu net even een foto gemaakt, de haartjes zijn nu allemaal helemaal bruin :rolleyes: :lol: :lol: :lol: :o

Wat vinden jullie, laten staan of omknippen? Ik had ze een week op een andere plek gezet, waar ze erg veel vals licht kregen, ivm de regen...

Ik heb ze ook al een paar dagen geen water gegeven, omdat ze complet nat waren geregend.

Moet ik ze water geven of juist niet? Als ik ze moet oogsten is het toch beter om niet te geven? Als ze niet geoogst worden juist wel? :verrygood

 

Oogsten of niet, that's the question...

gallery_23586_8872_1822902.jpg

Greets yes!--sir!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de haartjes allemaal bruin zijn is de plant op zn einde, en hoe langer je wacht hoe 'slechter' de wiet word in dat geval...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee outdoor niet, bij outdoor moet je op de trichomes letten anders zouden mijn A.M.S. van 4 weken bloei ook al klaar zijn en dat is dus niet zo :rolleyes:

 

 

ik heb trouwens al wel rot :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pica's

 

Ndb op afgelegen plekje tussen het gras

 

gallery_19024_7693_279650.jpg

 

De hoofdtop was helemaal verschimmeld

 

gallery_19024_7693_551312.jpg

 

Ook van een zaadplant een eindje verderop was van de hoofdtop weinig over

 

gallery_19024_7693_776169.jpg

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook plant nummer 2 is om... heb 4 touwen van bekands 2 meter volhangen met weedjes :rolleyes:

Heb nog 2 planten te gaan maar die laat ik zo lang mogelijk staan wil daar het volle uithalen.. zit ook nog geen rot in, wel heel erge meeldauw.. Elke dag ff checken of het niet naar de toppen slaat.. Als het morge droog is spuit ik nog 1 x met silinal van ecostyle.

 

Check hier de foto.. Denk dat ik de winter wel doorkom met nog 2 planten te gaan :verrygood

 

2a7uedw.jpg

 

Gr. bdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanmiddag 12 toppen van mijn plant afgeknipt...

allemaal vertoonden ze beginnend toprot door die 2 dagen regen die we gehad hebben :verrygood

 

dus ik ga maar eens verder knippen nu :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begrijp het niet meer medegrowers ! :verrygood

 

 

Na 6dagen intense en constante regen vertoont mijn Sour-Jack nog altijd NIETS van rot :P :D :rolleyes: :lol: :lol: :lol:

 

 

wetende dat deze soort van origine zelfs een binnen weedje is !

 

 

 

Me Happy :o :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik begrijp het niet meer medegrowers ! :verrygood

 

 

Na 6dagen intense en constante regen vertoont mijn Sour-Jack nog altijd NIETS van rot :P :D :rolleyes: :lol: :lol: :lol:

 

 

wetende dat deze soort van origine zelfs een binnen weedje is !

 

 

 

Me Happy :o :D

 

 

Ik heb ook nog geen rot in de Master Kush, vandaag is het wel extreem vochtig, de toppen worden haast niet droog !

Goed in de gaten houden dan maar !

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 Easy sativa down nog 5 te gaan.

gallery_12596_7650_17215.jpg

gallery_12596_7650_4244.jpg

gallery_12596_7650_35944.jpg

 

volgende week droog volgens de Krolmeister..

 

suc7

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey ik heb gisteren de laatste geoogst van de 4 het ligt nu allemaal te drogen, had ook last van rot bij de laatste maar heb er nog wel wat af kunnen halen zit nu al te kijken naar wat ik volgend jaar ga doen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...