Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Growmachine

Wie heeft er al geoogst? En wie heeft last van rot?

Recommended Posts

Zoals de topictitel luid: Wie heeft er dit jaar al ge-oogst en wie niet? Wie hebben er nog planten staan? Hoelang moeten ze nog?

 

Ikzelf heb dit jaar 12x K2 planten gehad, allen in een pot ivm verplaatsen.

Rond Juni verduisterd en heb nu last van toprot.

 

Heb vorige week al de grootste dikke toppen eruitgeknipt en de fluffy zooi laat ik nog groeien, die gaan als het meezit morgen ook geknipt worden alhoewel de planten nog wel een weekje of 3 mogen naar mijn idee...

 

Heb redelijk veel last van toprot dus ik moest wel gaan knippen, ondank dat de planten grotendeels onder een afdak staan.

Tot mijn verbazing begonnen de geknipte toppen ook nog eens te rotten :closed:

 

Al met al weer een redelijk jaar, volgend jaar nog eerder beginnnen met verduisteren en minder lang laten groeien zodat ze eind augustus klaar zijn.

 

 

Hoe zit met jullie buitenplanten? Ook last van rot?

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik mocht een paar basictuintjes bezoeken deze zomer,

het worden er nu al heel weinig.

En over een week,

heb ik niets meer te doen.

 

behalve de experimentele soortjes

zijn de basics dus al bijna uit de tuinen verdwenen.

Doordat het allemaal 5 plants tuinen waren van oude boertjes

is er mooi preventief gewerkt.

Over de schimmels en rot kan ik dus weinig zeggen.

 

White widdow in potten komen af.

in de goede volle grond, is pet,

heb ik vanuit meerdere hoeken vernomen.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
name='weetje' date='2 Oct 2009, 20:58 ' post='628075'

 

White widdow in potten komen af.

in de goede volle grond, is pet,

heb ik vanuit meerdere hoeken vernomen.

 

greetz Weetje

 

Oh wist ik niet. Ik wilde volgend jaar WW eens proberen buiten in de pot of volle grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had 2 WW'tjes staan buiten op het balkon deze zomer (Greenhouse feminised). Rook eigenlijk nooit buitenwiet, maar vind de plant wel mooi dus uit traditie staat er elke zomer wel een setje op het balkon. Vind ik leuk om naar te kijken tijdens het roken.

 

Van de 5 kwamen er dus 2 omhoog, dat was al apart, 1e keer feminised. Van die twee was er eentje ook nog mongool. Kwam met raar blad boven, groeide langzaam en vreemd op. Normaal kies ik de mooiste 2 uit, nu moest ik het verplicht met deze 2 doen. Behalve dat die ene een mongooltje was, verschilden ze ook enorm qua pheno: De ene die wel goed opkwam mooie ronde dikke indica bladeren, met 11 vingers en bij sommige bladeren nog 2 vingers als 2e laag daarbovenop (13 dus, nog nooit gezien op die manier), een stevige walm altijd aanwezig bij de plant en mooie zijtakken die zich mooi naast de hoofdtak zetten. Het mongooltje was veel minder bedekt met bladeren, die ook veel dunner en sprietiger zijn. Eerder een sativa pheno dus, en qua opbouw groeide ie veel regelmatiger dan die volle plant, maar bleef gewoon ver achter in groei.

 

Groei of bloeivoeding uit de GS heb ik ze niet gegeven, ook nog nooit gedaan. Ze krijgen wel af en toe wat kalk, vismeel, bloedmeel (opgelost in colafles). Ze staan elk jaar in een 22L bak met cocos en doorgaans gaat dat goed, maar juist die veelbelovende WW waar ik hoge verwachtingen van had begint het nu af te laten weten op moment supreme. Ze wordt geel/wit daar waar ze nog nog groen moet zijn. Ook lijkt de groei van toppen gestopt. Maarja, het heeft ook wel iets aparts zo deze kleurenpracht...maar het heeft weinig weg van een herfst, deze heeft duidelijk een tekort maar heb verkleuring op deze manier nog nooit gezien (ook hier niet op WF na zoeken bij bladproblemen)

 

Inmiddels zijn de rollen dus omgedraaid. De mongool ruikt heerlijk en heeft, hoe klein ie ook is, al best meurende topjes, bladeren vol thc, kortom die is lekker bezig. Die mooie grote, nouja, kijk zelf maar...

 

 

(de planten staan nu even binnen vanwege het aangekondigde slechte stormweer dit weekend)

 

 

gallery_22913_8408_490186.jpg

Overzichtje van de plant, op achtergrond voor het raam de kleine mongool

 

gallery_22913_8408_269412.jpg

WTF? Dat is niet wat ik bedoelde met white widow mannen van greenhouse... De toppen kleuren wel wit maar vreten al het groen uit de topkern vandaan. Een week geleden was alles nog groen!

 

gallery_22913_8408_194351.jpg

Zoals je kan zien op elke top hetzelfde, terwijl de plant en bladeren zelf gewoon gezond ogen, mooie kleur geen gekke dingen ziektes of ongedierte, het is puur die ronde verkleuringen rondom de toppen.

 

Ooit wel eens zoiets gezien en enige idee wat er aan de hand is?

 

 

de Indicaan :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh, dat komt bekend voor. Ik heb ook geen idee wat het is maar ik had dit jaar ook met een buitenplant. Precies hetzelfde.

Ik heb sommige toppen weggeknipt omdat ze leken te verdrogen. De plant is overigens volledig hersteld met hier en daar wat littekens.

Misschien een virus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien niet logisch maar,

 

wie weet hoort het wel zo, heb zelf ook nog nooit gezien, maar als het zo hoort dan is het misschien omdat de toppen dan meer licht vangen.en dat ze daarom rondom de toppen wit worden. :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog niet geoogst, nog geen budrot, moeten nog een week of 4 denk ik, niet verduistert, volle grond, Master Kush

 

gallery_18974_8548_1657550.jpg

 

gallery_18974_8548_5771602.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klik

 

Ijzer tekortje??

 

En nee heb geen rot en nee ook nog niet geoogst, wish me luck..

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn supersilverhaze en lemonskunk hangen al 6 dagen te drogen. bloei had ik ingezet op 1 juli en ruim kunnen genieten van het mooie weer. geen enkel probleem met de planten gehad, de paar luisjes heb ik er met een kwastje uit gehaald en niet eens gespoten. 100% naturel op 1 ding na wat ik deze zomer getest heb om de plant te versterken, dit waren nevelbeurtjes van een zelf gemaakt product wat ik nog niet vrijgeven wil.

 

heb buiten nog 2 redelijk kleine easyriders staan die nog een week of 3 zouden moeten maar of ze dat wel lekker halen betwijfel ik maar dat maakt niet zo veel uit, ik kan de winter wel door.

 

ik kan niet wachten tot de ssh en ls rookdroog zijn, de schaarhash was in ieder geval heerlijk!

 

vervroegd bloeien rules! biologisch-dynamisch rules!

 

geniet ze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 2 weken geleden geoogst(4 planten)

geen toprot, niet verduisterd

waren deense zaden(typhoon en UK08)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had buiten 2x Double Fun staan.

 

De eerste (met 3 hoofdtoppen) een week geleden geoogst, een paarse variant, geen rot, mooie dikke buds! :D

 

De tweede kon toen nog even. Een paar dagen geleden keek ik weer even en toen zaten de 2 hoofdtoppen onder de rot,

hiervan is dus het grootste deel vergaan. Ik heb haar omgehakt, rotte toppen gescheiden van de rest en toen te drogen gehangen. :closed:

 

Die rot heeft zich wel heel snel verspreidt door de toppen heen, hoelang blijven de schimmels nog actief na het omhakken? :wacko:

 

Verder nog 3 stekjes op het dak staan, maar dat zijn laatbloeiers, die kunnen nog zeker een maand (kijken hoe lang ze het volhouden..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had 10 amnesia haze staan, veduisterd, ik heb ze net voor het slechte weer omgehakt en het is nu zo'n beetje droog..

 

5 planten die ik op een andere plek had staan moesten al wel een paar daagjes eerder want er zat heel veel rot tussen de stam en de zijtakken, de toppen hadden niets, wel veel regen overheen geweest maar ik schudde ze altijd helemaal uit en de laatste paar dagen heb ik ze helemaal droog gehouden..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik had buiten 2x Double Fun staan.

 

Die rot heeft zich wel heel snel verspreidt door de toppen heen, hoelang blijven de schimmels nog actief na het omhakken? :wacko:

Schimmels altijd direct volledig weghalen, anders blijft de rot doorzetten tot de wiet droog is.

 

Ik heb trouwens nog een maroc staan die half september klaar hoort te zijn. :closed: Eigenlijk is ze nog niet klaar, maar ik knip nu elke dag alle takken waar ik iets rot in zie er in zijn geheel af. Dan heb ik nog een onbekende die nog een weekje ofzo moet, maar waar de rot nu ook inslaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja binnenkort moet ik waterdichte schoenen gaan kopen, want het weer is nogal hopeloos.

Maar ja lekker de kachel aan en savonds spelletes spelen.

 

oja ik heb nu 4 planten geoogst (7 over) 2 x purple 2 x groen. Het waren kleine plantjes van metertje oid.

 

Purpletjes waren ziektes vrij , vraatschade tel ik niet mee.

een blauw /donkerwietje had een klein topje rot, en ik heb er toen maar meteen gekild.

 

Nog 3 die nog wel een tijdje kunnen, 2 week? allemaal vollegronders.

een vollegronder is bijna klaar, ik schat minimaal een weekje met dit weer, maar tot mijn schrik vond ik bij haar ook een klein topje rot.

Elke dag een grondige inspectie, dat is mij remedie.

en toppen uitschudden, van water.

 

Arme plantjes ze hebben het al zo moeilijk met hun zware toppen, komt er ook nog water in hun koppies, en stevige ruk winden.

sucses ermee luitjes

groet tappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb m'n 3 Lebanese helemaal omgehaald, net klaar met de laatste. Double fun komt morgen, die moet nog eigenlijk 2 weken, maar rot helemaal weg. Er staan nog een andere Double fun die niet af komt, een Blueberry die al aardig dikke toppen heeft en een Jackberry die ook nog wel ff mag, totaal nog geen rot in die planten, wel wat beginnende meeldauw op de BB.

 

Maar het valt me zeker mee, toch een aardige oogst al.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 4 er geknipt gisteravond, was zo goed als af en had ze vanaf half juli verduisterd

Waren clonen dus zal wel een commercieel soortje zijn geweest.

 

Ben zeer te spreken over de opbrengst ondanks hun "probleempjes "

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey

Ik heb vandaag de grootste top van 1 van em planten geoogst de tak was afgebroken door die wind van gisteren avond.

ik ga denk over ongeveer een week de rest oogsten.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen,

 

heb zelf 4 himalaya gold buiten op dak. Een van de plantjes vertoonde wat rot. Eerst heb ik 't weg geknipt, maar dat was niet effectief (hoewel 't kaneel verdere verspreiding in de zelfde top tegenhield). Dus heb ik uiteindelijk 2 takken eruit geknipt.Jammer dat deze nog vrij jong waren. Niet al te veel opbrengst. Maar de planten staan nog. Eentje heeft het echt goed gedaan. 2 aardig. En een is genetisch gezien aardig veel blad (of ze heeft 't te zwaar gehad met weer/droogte).

 

Plan is morgen nacht alles weg halen... en planten in zn geheel onderste boven ophangen.

 

Ventilator komt ook morgen...

 

Nog tips hier voor 't drogen van iets te jonge wiet?

 

succes nog allemaal,

justforfun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dat je luchtvochtigheid niet te hoog komt!

Ik had wat toppen ter droge neergelegd maar de rot ging weer verder doordat ze in een veels te vochtige ruimte lagen.

 

 

Gisteren alles geknipt, planten staan er nog wel allemaal met wat fluffie zooi, alle rot eruit geknipt en volgend weekend de fluffies eraf voor de hash :closed:

 

Ohja kheb nog 1 k2 plantje (60cm) en een bloeiende stek op me balkon staan. Deze begint nu mooi te rijpen zonder rot gelukkig maar mag nog wel een week of 3. Laat der net zo lang staan tot het kan..

 

 

 

Hoe vonden jullie verder het buitenseizoen 2009? Ik mag niet klagen maar het kan altijd beter, komen de winter wel door haha

Volgend jaar begin ik in maart met voorgroeien en komen waarschijnlijk pas naar buiten als ze verduisterd zijn! half augustus klaar.

 

 

Suc6 allemaal met oogsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb afgelopen donderdag men frisian geoogst, deze begon ook te rotten :closed:

 

Mog nog een klein weekie dus het mag de pret niet drukken :wacko:

 

Men church vertoon nog geen rot.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaterdag begonnen met oogsten.

Nog geen rot ontdekt (op me eigen planten) NLX van een maatje van me had wel wat lichte rot die er meteen uit is geknipt.

Het grootste gedeelte hangt ondertussen lekker te drogen.

Vanmiddag nog even een ventilator erbij zetten om zo wat lucht circulatie extra te krijgen.

 

Volgende x toch maar even een Tumble trimmer huren/lenen :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:closed: Ik ga er ook eentje lenen voor de volgende dame :wacko:

 

6,5 uur Non Stop lopen knippen....

 

Leuk hoor zo`n buitenboompje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha niet zeuren jongens, knippen hoort er ook bij!

Vorig jaar ben ik samen met een kameraad tot begin januari nog aan het knippen geweest!

Dit jaar mezelf iets makkelijker gemaakt en die fluffie zooi gelijk in de hashbak, scheelt de helft qua tijd :wacko:

 

Hier nog een pic van me bloeiende stek en k2 balkonplantje :closed:

 

ed20bfh.jpg

 

oqbiu4c.jpg

aeocynm.jpg

xn571x8.jpg

 

Deze mag denk ik minstens ook nog wel een week of 3 staan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ookal bijna vrijwel al m'n planten geoogst de afgelopen dagen, vanwege de rot.

Heb nog ééntje staan die net 4 week in bloei staat.

 

De rest ligt nu lekker te drogen op zolder. Hoop dak over een anderhalf weekje een lekker jointje van eigen bodem kan roken. :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...