Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sannie

Test: Plasma groeien en bloeien

Recommended Posts

lol, zal ik wel weer stoned geweest zijn,zie het nu ook! :lol:

 

Zie hier wel mogelijkheden in om er (tussen de reguliere!) paar tussen te hangen(gaat ook makkelijk qua grote!) en ben benieuwd naar de resultaten dan,maar das weer een heel andere test natuurlijk! B)

 

Door mensen zoals jij/jullie blijft er in ieder geval genoeg(uit!) te vogelen en dat maakt deze hobby natuurlijk interessant(-er!) ,zo blijf je leren/hobbïeen en blijft(bij mij zeker!) het steeds opnieuw een uitdaging om een steeds betere manier van kweken/kwaliteit te maken,waarbij natuurlijk de genetica ook een grote rol speelt! -_-

 

Gogogo gentlemen,

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat nog steeds voorbeeldig

Een overzicht van de 2 tentjes

Ko kush

 

gallery_3_988_83340.jpg

 

Jackberry

 

gallery_3_988_95019.jpg

 

Goed is te zien dat de planten tot onderaan goed groen blijven.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Echt een leuk lampje, wanneer ik de planten zo zie groeien en bloeien. :lol:

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Wageningen Universiteit is ook proeven aan het doen met plasma lampen. Een paar opmerkelijke resultaten:

 

- Komkommerstekken 64% meer droge stof dan onder HPS, zelfs 128% meer dan onder TL

- De planten stoppen meer energie in langere stengels, bladstelen en bladeren, en maken dunnere bladeren.

 

De plant steekt meer energie in bladgrootte dan bladdikte, wat sneller grotere bladeren tot gevolg heeft en daardoor een snellere fotosynthese. Vanaf het begin pakken ze dus meer licht wat ook weer leidt tot een snellere bladafsplitsing. Kortom, plus op plus! Gezien deze resultaten lijkt een scrog ook een bijzonder goede kweekstijl hierdoor: hiermee optimaliseer je tenslotte het bladoppervlak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo iedereen,

 

Mooie planten zeg!! :lol:

Hoe lang gaat zoiets duren voordat het op de markt komt?

 

 

Cool hoor!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
De Wageningen Universiteit is ook proeven aan het doen met plasma lampen. Een paar opmerkelijke resultaten:

 

- Komkommerstekken 64% meer droge stof dan onder HPS, zelfs 128% meer dan onder TL

- De planten stoppen meer energie in langere stengels, bladstelen en bladeren, en maken dunnere bladeren.

 

De plant steekt meer energie in bladgrootte dan bladdikte, wat sneller grotere bladeren tot gevolg heeft en daardoor een snellere fotosynthese. Vanaf het begin pakken ze dus meer licht wat ook weer leidt tot een snellere bladafsplitsing. Kortom, plus op plus! Gezien deze resultaten lijkt een scrog ook een bijzonder goede kweekstijl hierdoor: hiermee optimaliseer je tenslotte het bladoppervlak.

 

Wat is de bron ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Waren de lampen bij Wageningen ook uitgerust met UV of hadden ze dit geblokkeerd????

De LED gaat het wel afleggen tegen deze soort lampen qua plantengroei. B)

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdschrift "Onder Glas"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het artikel wordt niet op de website van het blad "Onder Glas" vermeld noch op de website van de UR.

 

Waar kan ik dat artikel vinden ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi resultaat tot nu toe Sannie, zou dit dan toch de toekomstige kweeklamp worden...

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de "Onder Glas" van september Kees pagina 60 en 61, slechts tot aug. staat pas op de site. Vooruit, hier dan. Bron: www.onderglas.nl- gratis te lezen, pag. 60/61

 

Overigens zonder UV!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_18291_8485_22121.jpg

 

SON-T -------------------------- TL ----------------------- KUNST ZONLICHT-LAMP

 

-_-

 

Wat een verschil zeg !!

Héél interessant artikel trouwens, thanks Whazz :lol:

 

grts

Richie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier moet overigens wel bij vermeld worden dat de WU indirect verlicht, gefilterd, en met extra lampen om het daglichtspectrum zo goed mogelijk te benaderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Sinds kort biedt een Duits bedrijf zwavel-plasmalampen aan waarvan het spectrum dichter in de buurt komt

van zonlicht dan alle bestaande lampen. Driekwart van het licht zit in het voor het menselijk oog zichtbare

licht: tussen de 400 en 700 nanometer. Deze lamp produceert vrijwel geen ultraviolet licht en weinig infrarood.

 

Die van Sannie toch beter voor onze planten, zeker voor een aantal van mijn eigen soortjes uit het hooggebergte. B)

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extra lampen, filters...

 

Sorry, maar dan zegt het over plasma lampen niet zoveel an sich.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze lamp heeft zeker een vol spectrum .het is mooi om tezien hoe de planten zich ontwikkelen bij sannie

al heb ik nog steeds veel vertrouwen in de LED verlichting .omdat de ontwikkeling zo snel gaat . CREE komt deze maand met XP-G led op de markt wit licht 132/139 lummen per watt :lol:

wat weer gelijk staat met de HPS. B)

ik verwacht ook dat de dip die led in het groen en geel. bij witte leds ook ingevuld gaat worden dan zit je al spectrum dicht bij die van de zon

 

sannie kan je nu al iets meer zeggen /vergelijken met hps .qua groei snellheid en bloei ontwikkeling

kan deze 250w plasma 400w/600w hps al aan op sommige punten ??

 

greetz bots

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry, maar dan zegt het over plasma lampen niet zoveel an sich..

mopperpot :lol:! het is ook een hele andere lamp maar de strekking van het verhaal is BREED spectrum en zonlicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
deze lamp heeft zeker een vol spectrum .het is mooi om tezien hoe de planten zich ontwikkelen bij sannie

al heb ik nog steeds veel vertrouwen in de LED verlichting .omdat de ontwikkeling zo snel gaat . CREE komt deze maand met XP-G led op de markt wit licht 132/139 lummen per watt :lol:

wat weer gelijk staat met de HPS. B)

ik verwacht ook dat de dip die led in het groen en geel. bij witte leds ook ingevuld gaat worden dan zit je al spectrum dicht bij die van de zon

 

sannie kan je nu al iets meer zeggen /vergelijken met hps .qua groei snellheid en bloei ontwikkeling

kan deze 250w plasma 400w/600w hps al aan op sommige punten ??

 

greetz bots

 

Led heb ik nooit zoveel vertrouwen in gehad,tl/spaarlamp/inductie kunnen niet tippen aan deze plasma lamp.

Deze lamp verslaat een 250 watt HPI met vlag en wimpel (groei fase)

Ik heb 18 dagen voorgroei gegeven met enekele probleempjes in dezelfde periode en uiteindelijk is dit toch iets te ruim geweest,dit houd in dat met een dag of 15 voorgroei met 4 plantjes op 80X80 je ruimte gevuld is met een volle scrog.Dit zijn resultaten waar ik me niet voor zou schamen als ik er 600 watt boven had hangen -_-

 

De top ontwikkeling is in volle gang nu en deze periode is juist de meest spannende. De ontwikkeling van de toppen gaat prima en elke dag zie ik ze wel zwellen,hoe de uiteindelijk bloei fase zal verlopen is best nog wel koffie dik kijken.Zelfs na deze ronde zal het nog lastig inschatten zijn aangezien er bij de jackberry's een plant mist en deze jackberry ook geen geweldige opbrenger is. Wel zal ze mij een erg goede indruk geven van de mogelijkheden van deze lamp en als mijn gevoel goed is zal ik hierna een soortje afbloeien welke wel veel grammen kan opleveren.

 

Tot nu toe is er al meer mogelijk onder deze lampen als dat we hebben durven hopen en we moeten nu dan ook wel op passen dat de boel niet gaan hypen aangezien deze kweek nog lang niet ten einde is en er nog van alles kan gebeuren.

 

Snel weer wat verse foto's

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit was dikke pret om te maken :

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>&fs=1&rel=1&egm=0&showsearch=0&color1=0x57381e&color2=0xdbbf8a&border=0">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>&fs=1&rel=1&egm=0&showsearch=0&color1=0x57381e&color2=0xdbbf8a&border=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505">

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk in elkaar gepuzzeld sannie

had langer mogen duren want was net van de muziek aan het genieten

 

ik blijf stiekum meekijken hoe alles verloopt in ieder geval :closed:

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey sannie leuk filmpje ... Zien er echt al witjes uit knap hoor, dat gaat een bommetje worden die dome :wacko:

 

Is het verschil al merkelijk groter?

 

Ik volg op voet

:closed:

 

Greetz

 

Juann

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongelofelijk!! Echt een super project. Wat heb ik met interesse zitten lezen. Ik ben echt heel erg benieuwd naar de uitkomst van je twee tentjes.

Ook echt super interessant dat je ook meteen een zadenkweekje doet! EN WAT ZIEN DE KUSHES ER VERSCHRIKKELIJK MOOI UIT!! Echt, ik sta paf. Super Sannie!

 

Mogen de dagen voorbij gaan en de toppen zwellen, wat heb ik zin in een update :closed:

 

Keep em green, san.

 

Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er echt goed uit! hopelijk blijft alles zo goed gaan

en dan hebben we er een mooie lamp bij, de prijs zal nog wel aan

de hoge kant zijn, maar dat trekt toch ook wel weer bij hoop ik :closed:

in iedergeval thnxx voor de test sannie

 

mikey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie Spielberg :wacko:

 

Heel mooi flimpje ouwe :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...