Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Zomerproject 2009, Kees' groententuintje...

Recommended Posts

Hallo beste mensen,

 

Alweer tijd voor het buitentopic van dit jaar... Dit jaar zullen er een paar dingen anders gaan dan jullie van Kees verwacht zijn... Er zullen voornamelijk minder planten komen. Vorig jaar heb ik met 42 planten de politie langs gehad, geen probleem, maar we gaan het lot niet tarten dit jaar... 5 planten zullen het dus worden, althans in de bloei, want tot zo ver kom ik er wel mee weg.

 

Nu wilde ik het graf eerst wel weer vol zetten met mooie genetica, maar de bak is toch een beetje klein... Het is toch niet de ideale aarde en het licht valt er maar tot een uur of 3, toch is hier afgelopen zomer nog ongeveer een kilo vanaf gekomen (2.5m2 ongeveer ?). Deze voorraad gaat nog steeds lekker mee... Momenteel rook ik één van de verduisterde plantjes, het is bijna op maar deze Desert Queen (No Mercy) is erg lekker van smaak en na het nodige curen komt er een lekker fruitig zacht smaakje aan, nu moet ik zeggen dat deze topjes van zichzelf al gecured smaken.

 

Dit jaar willen we het wat simpeler doen chez Kees. Vandaar de simpele formule: Groen + Goud + Tijd = Groen goud...

 

HUh ?! Die dude wordt steeds vager !?

 

Groen (200L, 5x)

f2434fa6566a94ec3fb0b169b00732b1.jpg

+

Goud (reken zelf maar)

19082008162.jpg

=

Groen Goud

big_marijuana_plant.jpg

 

Zo, nou goed, ik zal het even verder uitleggen... Ik ga dit jaar dus vijf planten over laten aan de tand des tijds. Deze vijf mogen afbloeien wanneer zij zich hier goed toe voelen... Hiervoor zal ik echter wel 25 zaden moeten ontkiemen. Hopelijk tonen deze sneller geslacht dan vorig jaar, dat zou een hoop over-pot ellende moeten besparen, eventueel maar seksstekken maken.

 

Ik ga vijf planten zetten op vijf watervaten van ongeveer 200 liter, sorry kon niet kleiner... Dat zijn dus 20 zakken aarde... Aanhanger lenen...

Welke vijf planten zullen dit worden ?

 

  • Megalomania (Kees)
  • Rebelshack F2 (Tuinkabouter2003)
  • Jackberry F1 (Sannie)(shit vergeten) Thyphoon (DCF Frø)
  • IerdbeixHerijuana (Knutsel)
  • CalixOregon (BasicSeeds)<== Basic volgertje...

Goed, dat was het wel weer voorlopig...

 

Groetjes,

 

Legale Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtf ben jij van plan kees :wacko: Geen typhoon? Kijk uit voor je rug he B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he kees,

 

suc6 he jonge B)

 

ik volg je stilletjes

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

He kees, die formule volg ik nog wel hoor :wacko:

200x5=1000L ...Kan je niet gewoon een kuub Gold Label bestellen? B)

 

Ik ben benieuwd wat er uit een 200L bak groeit :wacko:

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes kees, ik ga je volgen!

 

gr

 

nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed plan, maar vraag me af of Special mix niet een beetje te rijk is voor 200 liter... Zelfs in een 6 liter potje kun je een plant er nog de hele cyclus mee voeden. Nou worden deze wel een beetje groter natuurlijk maar 200 liter.. poeh! Daar kun je zonder opwaarderen denk ik wel 5 seizoenen mee doen denk ik B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey kees, goed plan, mooie soortjes.

 

Dit jaar ook de mega voor mij voor het eerst. Ben erg benieuwd hoe die gaat worden. Ik houd je in de gaten! Tof dat zo links en rechts de topics voor 2009 alweer beginnen te komen. Het feest is alweer begonnen! Succes B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat goed komen :wacko:

 

Maare die 200Liter potten, zitten daar wel drainage gaten onderin? Lijkt me wel handig, anders wordt het in het voorjaar na wat flinke regenbuien een zwembad B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chaz, ZEKER WEL, ik was het vergeten...

 

@Banaan, Ik ging voor een pallet...

 

@Whazzup, de bedoeling was ook om de aarde her te gebruiken, wellicht in dezelfde kuip met de toevoeging van enkele zakjes remix, maar misschien ook wel alleen met een beetje kalk e.d.

 

Waarom 200L watervaten ? Dat is niet stom gekozen omdat het groot is. Ik erger me een beetje aan de maatvoering van cementkuipen, ze zijn slechts iets van 35cm hoog, maar wel 60cm diameter, erg veel ruimte dus voor weinig aarde... Een watervat is qua diameter ongeveer hetzelfde, maar wel veel hoger, voor de groei van je plant ook wat leuker. Daarbij wil ik de planten op verrijbare plateau's zetten zodat ze overal heen kunnen, en dan is de maat ook wat handiger in de krappe stukjes van de tuin.

 

Bij deze een oproep naar iets kleinere potten 100-150L die wel hoogte hebben, rond zijn en behoorlijk stevig. Ook moeten ze stevig staan, wel verankerd aan de plateau's, maar die zullen ook niet oneindig groot zijn, het moet een storm kunnen hebben (met plant).

 

@Bruut, Natuurlijk, er gaan ook special korrels doorheen (special label hydrocorn) en onderin komt een stukje drainage... Over de aarde komt een Pot-Parka™!

 

@De rest, bedankt voor de aanmoedigende reacties!

 

Zomerse groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra ze binnen zijn!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

whahahahaaa B)

vette lol

benieuwd hoe het buiten gaat op een goud zakkie.

Beetje hydrokorrels onderin kan geen kwaad.

Ik verwacht dat regen ook wel een stuk van de npk's gaat wegspoelen.

 

succes Kees :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes ermee! en maar hopen dat de Mega net zo lekker wordt als vorig jaar B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Thyphoons zijn hier ook besteld! Ik ben zeer benieuwd of ze hun reputatie ook waar gaan maken!

 

Ik krijg net het idee dat ik ze tegelijkertijd kan ontkiemen met die Thyphoons van jou, om dan

de eventuele verschillen te bekijken. B) (ze moeten zichzelf gaan redden in de natuur)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey kees

 

hier worden de eerste plannen ook gesmeed.....

 

zit de denken aan jou mega op een mooie kuip met een scrog

 

maar da lees je hier vast nog wel

 

Succes he

 

En ik volg je langzaam

 

Laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Funkstar, ik zet ze eerst even een tijdje onder de lamp hé B)...

 

Ik heb een kleine voorgroeiruimte... Mijn oude mini hokje, daar kan ik best 25 plantjes voorgroeien, zodra ik het geslacht weet kan ik daar ook alle mannen uitkwakken...

 

Da Dende, Ik lees het wel maat, Mega blijkt een leuke buitenplant te zijn, ik hoop dit voort te kunnen zetten...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, de spelen zijn begonnen,

 

Vandaag zijn de eerste plantjes de pitpots in gedaan, direct weer een experimentje mee uitgevoerd natuurlijk... Ik heb dit keer de pitpots eens laten weken in een combinatie van wortelstimulator en bacto, daarna heb ik de zaden er in gestopt... Ik denk dat het wel rap gaat werken, ik hoop op goed vertakkende wortels... Wel moet ik weer ergens een aantal potjes vandaan halen, want anders kan ik ze niet kwijt... Voorgroeiruimte is geregeld, het oude hokje... B) .

 

Pats, boem. De lineup, ik heb van alle zaadjes eigenlijk wel een redelijk aantal dus ik heb de zaden gekozen die er een beetje het zelfde uit zien...

gallery_9137_7216_168827.jpg

 

Basic zaadjes... Deze komen misschien ook nog even terug in een guerillia shot... De mooiste zaadjes van dit jaar...

gallery_9137_7216_251629.jpg

 

Pitpots hebben ergens het afgelopen half jaar een nieuw uiterlijk gekregen zie ik nu... Ik had nog een oude zak liggen...

gallery_9137_7216_583035.jpg

 

En dan ontkiem ik ze zo... Ze liggen een cm of 10 naarst m'n lumatek's dus op een graadje of 22-24... De hele dag, want die dingen staan op 12/12 afgewisseld.

med_gallery_9137_7216_1666800.jpg

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke ideeen voor deze zomer kees :wacko:

Met die aarde in je pot gaat het wel lukken kees

Succes kees

 

Grtz knutsel B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kees veel succes man dit jaar ...maar dat gaat sowieso goed komen :whistle:

 

dat je mooie dikke buds mag krijgen en een dikke stash voor een heel jaar

 

de plannen zien er gelikt uit man ....

 

maar kun je dat echt ???? 25 planten ofso daar maar 5 van overhouden ???:verrygood vidn het altijd ZOOOO zielig voro die rakkers ...tenzij het het mannelijk geslacht betreft DAAR HEB IK NIKS MEE :rolleyes:

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

kees waarom koop je watervaten??wat dacht je van de gewone standaard 280liter container.dat zijn gewoon die dingen die bij jou achter het huis staan.en straat verder,de wijk daarnaast,en daarnaast.jij snap tum.boven dien zitten daar de wieltjes al onder en zijn ze ervoor gemaakt.gaten er in en je ben lklaar.bovendien hoef je ze niet te kopen want ze staan elke weelk tpoch een keer aan straat :verrygood

 

verder gaq ik dit antuurlijk volgen.altijd leuk die gekke kluren van kees.

 

succes gozer

 

grtz

twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

@masteryero, natuurlijk gaan die vrouwen niet dood... Zo heb ik nog geen stukje guerillia waar wel wat planten kunnen, vlakbij m'n huis... Ik zet ze gewoon in één of ander natuurgebiedje en we zien wel, zakje aarde achterin de auto en planten maar... Verder heb ik nog een paar vrienden die wat planten achter hun huis hebben staan...

 

@Twinny, tsjah die vuilbakken zijn inderdaad goedkoop, maar ze vallen volgens mij wel snel om als er een plant van 3.5 meter hoog in staat... Je moet niet vergeten hoe mijn tuin wind vangt... Als de wind uit het zuiden komt, dan krijgen mijn planten de volle mep, gelukkig komt de wind daar weinig vandaan, maar ik weet niet of die emmers stabiel genoeg zijn, daarbij ben ik niet zo'n gratis winkelaar... Ik heb bij het tuincentrum mooie kuipen gezien, waar palmen in staan, deze verkochten ze helaas niet zonder palm, ik ga dit bij een ander tuincentrum nog navragen... Deze potten waren denk ik zo'n 80cm hoog, maar ongeveer zo groot als een cementkuip, ik schat 200L.

 

@Mike, I know, thanks.

 

Om de planten niet meteen een schok te laten verduren zijn de pitpots in de cocopeat van Ecostyle geplant... Dit lijkt me wel een mooie beginbodem om in te zaaien, een klein beetje groeivoeding er bij straks en daarna overpotten in specialmix als ze een beetje wortels aangemaakt hebben. De potjes zijn literpotjes... Ik wilde eerst P9 halen, maar dat is nergens te krijgen, dus heb ik van die crunchbare potjes van het tuincentrum...

gallery_9137_7216_83731.jpg

 

(onder de 70W Techone eVSA zon) Thx Doc, deze is PERFECT!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

ik ben wat later maar ik ga je zeker volgen Kees.

heelveel suc6 ben erg benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

 

Mvg, Kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha met die ecostyle coco zitten de wortels zo onderin de potten! Gaat super snel!

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...